Jokohan olis tärpänny ?? :)

Toffuliini

Minulla oli nyt sunnuntaina ovis, ja harrastimme "sitä" oviksen aikana 2 kertaa ja lauantaina myös..

Kovasti haluaisin kolmannen lapsen.. Mut ei ole tärpännyt.. Oireita mulla nyt on ollut lämmön nousu 36.8-37.. Normaali lämpö on yleensä 36.5.. Koko ajan on sellanen tunne tuolla vatsassa et menkat alkais, mut niittenki pitäis alkaa vast viikon päästä.. Koko viikon väsyttäny, joutunu ottamaan päikkärit et jaksaa.. Ja rinnat on ollu ihan pikkasen arat.. Pahalla päällä ollu melkein koko ajan.. Nii ja vessassa juossu vähän väliä ja koko ajan pitää syyä jotakin.. Oviksen jälkeen mulla tuntu sellast vihlasuu tuol alavatsal..

Mitä te muut ootta mieltä ?? Vielä ei ehkä testii kannata tehhä.. MIeli kyl tekis tehä :)

147

5961

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toffuliini

Ja lisäyksenä tohon et on ollu myös melkein joka päivä pääkipua..

Kertoilkaa omia mielipiteitä ja millo epäilitte olevanne raskaana.. :)

Olis kiva kuulla muittenki kertomuksii..

• Toivossa hyvä elää..

Meillä yrityskierto 2 menossa. Oviksen aikaan peittoa heiluteltiin ahkerasti. Muutama päivä oviksen jälkeen mulla oli kova lyhyt kestoinen kipu alavatsalla. Sen jälkeen polttelun ja painontunnetta alavatsalla satunnaisesti. Eilen aamulla oli kova menkkamainen kipu alavatsalla, mutta paljon voimakkaampi. En tiedä mistä johtuu, liikojakaan ei uskalla toivoa =)

• Toffuliini

Toivottavasti teillä tärppäis :) Pietän peukkuja :) Ite oottelen nyt kiltisti viikon vielä ennenku alan testaileen, vaikka vaikiaa se on.. Koko ajan haluttais testi käyä ostamas..

• azaliini

Minäkin kyllä luulin tietäneeni raskaudestani jo noihin aikoihin samanlaisten oireiden vuoksi ja plussaahan sieltä sitten tulikin :) Testasin itse jo pari päivää ennen menkkojen alkua ja sain hyvin haalean plussan (oletin kuvitelleeni sen ja oireet), mutta menkkojen oletettuna alkamispäivänä testasin uudelleen ja vahva plussa tuli :)

• Toffuliini

Nyt tänä päivänä on tullu lissää oireita, tai sit mie kuvittelen net :) Alavatsa nippaillu enemmän ja pientä närästystä.. Voi vitsi ku toivon et olis tärpänny :)

• Hei te yrittäjät! Ajattelin liittyä seuraan. Luin nuo teidän jutut ja olen itse kärsinyt samanlaisista oireista, mutta testit miinuksella. Taidan haluta lasta niin kovasti, että kuvittelen kaiken. Nyt uutena oireena on väsymys, mutta se voi johtua toki tästä helteestäkin :) Vaikka haluaisin lapsen mahd. pian!! Ikääkin on jo 30 vuotta, joten en haluaisi kovin kauan odottaa! Toivottavasti teillä olisi jo plussaa :)

• Toffuliini
        Kukkotyttö81 kirjoitti:

Hei te yrittäjät! Ajattelin liittyä seuraan. Luin nuo teidän jutut ja olen itse kärsinyt samanlaisista oireista, mutta testit miinuksella. Taidan haluta lasta niin kovasti, että kuvittelen kaiken. Nyt uutena oireena on väsymys, mutta se voi johtua toki tästä helteestäkin :) Vaikka haluaisin lapsen mahd. pian!! Ikääkin on jo 30 vuotta, joten en haluaisi kovin kauan odottaa! Toivottavasti teillä olisi jo plussaa :)

Hei Kukkotyttö81.

Tervetuloa joukkoon :) Viikon päästä tätin pitäis tulla kyllään, mut toivotaa et ei tulis, eli täälä ei ainakaa vielä oo plussattu.

Mulla toi lämpö pyssyy edellee koholla, ollu nyt 36.7-37.10 välillä.. Eile oli nipistelyä alavattassa.. Ja mieski sanonu et onko toi sun vatta pikkase turvoksis.. Vielä pittäis viikko oottaa, ei malttais :) Ja hetikö pikkuse ottaa jottai suolasta suuhun ni alkaa närästää.. Oikean puoleiseen kylkeen sattunu välillä..

Voi tietes olla et kuvittelen noi oireet vain :) Mulla on jo kaks lasta joiden aikana ei ollu laisinkaan oireita, ei siis mitään.. Paitsi toista oottaessa oli toi lämpö koholla..

Ja mulla väsyttää myös koko ajan.. Toivottavasti sullekki nyt vihdoin tärppää Kukkotyttö81 :) Pietän kovasti peukkuja :)

• Kiitos! Tuntuu hyvältä saada purkaa tuntojaan!
      Mulla ei kyllä tota lämpöilyä ole ollut, et voi olla että kuvittelen kaiken... Tää odottaminen ja toivominen on vaan niin kamalaa :( Täytyy heinäkuun lopulla taas testata, jos ei noi kuukautiset ala..

Tsemppiä vaan kaikille :)

• Toffuliini

Nii tuntuu :) Meinas mullaki toi lämpö muka olla 36.6 mut sit taas siitä nousi sinne 36.7.. Vessas saanu tän tästä rampata :) Oli pakko tehhä testi tännää, ja negaa näytti.. Mut epäilen et tein liian aikasten ku on vast kp 25. Yleensä se kp on 29-32, joten oli aikaste tehty, mutku ei malta olla tekemättä :) Jos nyt malttais oottaa tonne vk-loppuun ja testailis sit uuestaa jos ei tätiä kuulu.. Millo sulla Kukkotyttö81 pitäis kuukautiset alkaa ??

• Tee-84
        Toffuliini kirjoitti:

Nii tuntuu :) Meinas mullaki toi lämpö muka olla 36.6 mut sit taas siitä nousi sinne 36.7.. Vessas saanu tän tästä rampata :) Oli pakko tehhä testi tännää, ja negaa näytti.. Mut epäilen et tein liian aikasten ku on vast kp 25. Yleensä se kp on 29-32, joten oli aikaste tehty, mutku ei malta olla tekemättä :) Jos nyt malttais oottaa tonne vk-loppuun ja testailis sit uuestaa jos ei tätiä kuulu.. Millo sulla Kukkotyttö81 pitäis kuukautiset alkaa ??

Täällä samanmoista tilannetta menossa.
        Miekii epäilen että kuvittelen oireita, kun välillä on pahan olon tunnetta ja hajuaisti on muka jotenki herkillä ja pientä väsymystä ollut myös ilmassa. Ihana lukea, että on muitakin jotka ei millään malttais odottaa testin tekemistä. Haluaisin myös jo testata mutta vkonloppuun pitää jaksaa oottaa, pe-la pitäs menkkojen alkaa. Ihan hirveen pitkältä tuntuu nämä päivät kun pitää odottaa ja odottaa!
        Pidetään toisillemme peukkuja pystyssä! :)

• Toffuliini
        Tee-84 kirjoitti:

Täällä samanmoista tilannetta menossa.
        Miekii epäilen että kuvittelen oireita, kun välillä on pahan olon tunnetta ja hajuaisti on muka jotenki herkillä ja pientä väsymystä ollut myös ilmassa. Ihana lukea, että on muitakin jotka ei millään malttais odottaa testin tekemistä. Haluaisin myös jo testata mutta vkonloppuun pitää jaksaa oottaa, pe-la pitäs menkkojen alkaa. Ihan hirveen pitkältä tuntuu nämä päivät kun pitää odottaa ja odottaa!
        Pidetään toisillemme peukkuja pystyssä! :)

Kivaa ku tulit joukkoomme Tee-84 :)

Eikös näit viikkoja sanota piinaviikoiksi ?? :) Vois tehä vaikka kuinka monta testiä.. Toivotaan et nyt meille kaikille täs ketjus tärppäis :) Peukkuja !!

• Toivossa hyvä elä..

Nää on todellisia piinaPÄIVIÄ... Kiertopäivä 24/26. Tein sunnuntaina testin ja negahan se tietty oli =( Oireita kyllä piisaa vaikka muille jakaa. Tissit ja vatsa turvoksissa, selkä kipeä ja lämpö 37.2. ... Ei voi kuin toivoa parasta... Toivottavasti joku meistä plussaa!

• Toffuliini

Todellaki, päivät menee nyt nii hittaasti.. Mulla on kp 25/29-32, yleensä ollu toi 29.. Ootkos sie muuten Toivossa hyvä elä, ni kokkeillu koskaa sitä metkun ovislaskuria ?? Mulla oli sen mukkaa 3.7 ovis, ja touhuttii kyl aika lailla peittojen alla :) Eli kolme kertaa sinä vk-loppuna :) Eikhä meistä joku koht plussaa, toivotaa ainaki niin :)

• Iiduli

Piinaavaa odottelua :)
      Mulla menkat viimeksi 19.6. ja digitaalinen ovulaatio testi näytti perjantaina 1.7. hymynaamansa. Yritystä oli tulla raskaaksi kunnes sitten lauantai aamuna alkoi järkyttävä mahakipu aamusta. Mahakipua kesti tarkalleen viikon. Istuminen, käveleminen, pyörällä ajaminen, vessassa käynti ja yleensäkin kaikki mitä teki kävi kipeetä. Ikinä aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa. Virtsatieinfektiokaan se ei ollut. Nyt olen ollut kolme päivää täysin oireeton. Tein eilen 11.7. digitaalisen raskaustestin joka näytti negaa. Ovulaatiosta oli kulunut 10 tai 11 päivää. Menkkojen pitäisi alkaa 16.7. mikäli en olekaan tullut raskaaksi. Tulikohan tuo eilinen testi tehtyä sittenkin liian aikaisin?

• Tee-84

Iiduli, sulla aika lailla sama kierto kuin mulla, vkonloppuna pe-la olis tarkotus menkkojen alkaa ja edelliset alko 18.6.
      Mie luulen että teit tosiaan testin liian aikaisin, nimittäin miekii olen kärsimättömänä odotellut että tulis loppuviikko ja vois tehä testin. jos sun menkkoja ei ala kuulua tuolloin 16. päivän tienoilla ni teehän sit testi uudelleen.
      Tsemppiä! :)

ps. tänää aamulla ollu menkkojen "oireita", ihan sellanen tunne että ne vois alkaa. selkäkipua, pientä kipua vatsassa. toivotaan että ei ala! :/

• Iiduli

Heippa Tee-84!
      Lauantaina ajattelinkin tehdä seuraavan testin. Vitsi että voi jänskättää. Pistä sinäkin tänne palstalle testin tulos, oli se sitten positiivinen tai nega. Mukava jännätä yhdessä :)

• Toivossa hyvä elää..

Toffuliini mä olen tähän asti tunnistanut oviksen ovislimasta. Joka on tullut jo niinkin aikaisin kuin kp 7-9... Täti tuli sitten tänä aamuna kylään ja kyllä suoraan sanottuna v****aa.... Kierto jäi sitten vain 24pv pitkäksi. Harmittaa valtavasti, mutta ei auta kuin aloittaa uusi yritys..

• Tee-84

Joo Iiduli, ilmoitellaan toki puolin ja toisin mitä testit näyttää. :)

Toivossa hyvä elää: voi itku, vai silleen kävi sinulle.
      varmasti harmittaa, mutta nyt ei tosiaan muuta kuin uutta yritystä vaan. täällä peukut pystyssä! :)

• Hei taas! Joku tais kysellä noista kuukautisista... mulla ei ole mitään hajua milloin pitäisi alkaa! Ei ole kahteen vuoteen ollut minipillerien takia.. Tänä aamuna yritin juoda kahvia, niinkuin aina aamuisin, mutta yökkäsin joka hörpyn jälkeen :) Töissä yritin uudestaan, mutta tuli kuvotusta... Alavatsa nipistely ja painon tunne tuntuu taas. Ja kuukautisia ei vain kuulu. Ja rinnat arat. Oi kumpa tämä olisi nyt sitä!!!! Aikomus testata ensi viikon lopulla...

• Toffuliini

Hei Iiduli ja tervetuloa joukkoomme :) Kerroha meillekki sit miten lauantaina kävi :)

Toivossa hyvä elää: Voi ei :( Inhottava täti ku tuli.. Mut nyt ei muutako uutta yritystä, kyllä se tärppää vielä..

Kukkotyttö81: Mie se kyselin :) Kyllä se nyt taitaa Kukkotyttö olla pieniin päin :) Mie täällä jännitän siun puolesta :)

Onko kellää mitää muita oireita tullu, esim koko ajan pittää syyä jottai, nälkä koko ajan ??

• Iiduli

Moi Toffuliini!
      Luin viestiketjusta että olit myös maanataina testaillut. Täällä kans nega silloin. Mulla oli testipäivänä ovulaatiosta 10 päivää kulunut aikaa.
      Tällä hetkellä olen muuten oireeton mutta jos syön jotain niin alkaa heti puskee hikeä päälle. Aikaisemmissakin raskauksissa oli tuo sama mutta muistelen että sitä oli silloin kun raskaus oli jo pidemmällä. Minkäälaista pahoinvointia ei ole ollut vielä ja edellisissä raskauksissa se vaiva alkoi 6 viikon jälkeen ja kesti reilu 7 kuukautta.

• Mulla on kans muuten toi nälkä.... pakko syödä jotain parin tunnin välein... Kiitos Toffuliini että elät mukana ja pidät peukkuja!! Ilmoittelen heti testauksen jälkeen,mitä kuuluu!!

Pidetään kaikille peukkuja :) ja toivotaan parasta!

• vauvakuumetta

Täällä kans odotellaan, josko näyttäis plussaa.. liian aikaisin olen testin tehnyt, kun ei malta odottaa :( menkat pitäis alkaa vasta parin viikon päästä, mut kun niin toivois olevan pieniin päin,. ei malta odottaa.. MAha on turvoksissa ja kokoajan pitää syödä, ja väsymystä on.. mutta voi johtua muustakin, sitä vaan niin toivois olevansa raskaana.. ehkä vaan kuvittelee kaiken.

• Toffuliini

Iiduli: Mulla ei edellisissä raskauksissa ollu mittää oireita, no tuota lämpöä oli alkuraskauden ajan.. Ei mitää pahoinvointia eikä mitää ollu.. Söin vaan enemmä, kaikkee herkkuu.. Silloinki testailin monta kertaa liian aikaste ja aina oli negaa, jolloin tän kakkosen kohalla sillo testasin ku menkat oli 2 päivää myöhäs ni tuli jo vahva plussa :) Oi niitä aikoja :)

Kukkotyttö81: Mulla on oikeesti sellane tunne että oot pieniin :) Mie muute viime viikolla näin sellasta unta et mulle tuli plussa.. Toivottavasti uni kävis toteen :)

Vauvakuumetta: Oon itekki tehny monesti liian aikasten testin ku on nii malttamaton.. Välil menee ihan hukkaan rahat.. Mulla on kans maha turvoksis ja syön ku possu :D

• Mulla kanssa sama vika että testaan liian aikaisin :) Kun ei malta odottaa! Ens kerralla aion ostaa sen erittäin herkän testin, jos se näyttäis sen plussan!!
      Toffuliini: Toivottavasti unesi pitäisi paikkansa :)

• Toffuliini

Terve kaikille :)

Eilisestä asti ollu välistä kovia kuukautiskipuja, päätä särkee ( otin kaks pilleriä, jos helpottais ) ja väsyttää ihan sikana.. Oliskoha täti tulossa kylään ? Toivottavasti ei.. Yöllä kerran heräsin siihe ku sattu mahhaan..

Mitäs muille kuuluupi ?? :)

• Toffuliini

Siis viime yönä heräsin kerran ku mahhaan sattu :)

• vauvakuumetta

Mä heräsin kans viime yönä kun mahaa vihlo vähän väliä.. En tiiä mistä johtuu, ei mul pitäs ihan vielä menkat tulla.. Ja toivotaan ettei vähään aikaan tuliskaan :)

• ajattele tulevaisuut

mitä jos menisit välillä vaikka kouluun tai töihin?

• Tee-84

No heipähei Toffuliini ja muut! :)
      Eilen oli koko päivän sellai tunne et menkat alkaa.
      Eipä oo alkanu, tosin niiden pitäisikin vasta alkaa perjantaina.
      Niiiiin tekis mieli testata, testi odottaa jo kotona mutta vielä olen saanut maltettua mieleni. :)
      Eilen illalla oli myös aikamoinen nälkä, vaikka olin juuri n. tunti sitten syönyt välipalaa. voi kunpa tää ei olis pelkkää oireiden kuvittelua...!
      Pahan olon tunnetta ei oo tänään ollut, aiempina päivinä kylläkin aika lailla.

• påohigufdgfjkhl

luulosairautta..ainahan se joskus sytättää.

• No hei taas!
      Onko kellään käsitystä että kuuluuko runsas valkovuoto asiaan??
      aamulla kahvin jälkeen todella voimakas närästys ja kuvotus,mutta meni pian ohi... Alavatsavihlaisuja ja menkkoja ei kuulu... ja öisin hikoilen ihan kamalasti!! Pakko vaan odottaa, että jos se testi ens viikolla jo näyttäis :)

• Toffuliini

Tee-84: Minkälainen testi sulla on ? Eile kattelin apteekis erilaisia testejä, se clearblue voi näyttää raskauden jo 4 päivää ennen ku menkkojen pittäis alkaa.. Ainaski siin luki niin..

Kukkotyttö81: Kyllä kuuluu, ainaki oon lukenu muilta palstoilta.. Itelä kyl ei aikasemmis raskauksis ollu runsasta valkovuotoo.. Ja närästys kuuluu myös asiaan :) Tehe jo testi ;) MIe niin jo jänskään sun puolesta :)

• Toffuliini: Nyt en halua tehdä sitä virhettä että tekis liian aikaisin, siksi odotan ensi viikkoon :) teen ennenkuin lähdemme mökille eli keskiviikkona :) Rukoillut olen ainakin hartaasti :)

• Tee-84

Toffuliini:
      mulla on juurikin tuo clearblue digital kotona odottamassa. Lukiko siinä niin?
      miten mie muistan et siin luki "näyttää raskauden jopa siitä päivästä lähtien kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa". mut täytyypä lukaista uudelleen, sithä mie voisin jo testaillakin, jos siinä lukee niinku Toffuliini kirjotti. :)

rukoiltu on täälläkin, joka ilta ja välillä keskellä päivääkin. :)
      voi kunpa meil kaikil nyt tärppäis! tässähän ihan jännittää jo teijänki puolesta!

• Mä ajattelin kans sitä clearblue testiä just sen takia kun pitäisi näyttää jo ennenkluin kuukautisten pitäisi alkaa! Tuntuisi olevan markkinoiden herkin testi :) testionnea kaikille!!

• toivoa on vielä

niin juuri...toivotaan ettei ole vahinko päässyt tapahtumaan..

• Tee-84

luin eilen illalla sen clearbluen pakkausselosteen uudelleen läpi. siinä tosiaan sanottiin niinku Toffuliini kertoi, voi näyttää raskauden jopa 4 vrk ennen oletettua kuukautisten alk. päivää. silloin tosin tutkimusten mukaan tulos on vain noin 55 % tarkkuudella varma tulos. mulla pitäis huomenna menkkojen alkaa ja testissä sanottiin että 1 pvä ennen oletettuja kuukautisia tulos on 98 % varma, joten päätin tehdä testin tänään aamulla....
      plussaa näytti eli ruutuun tuli teksti "raskaana" 1-2. :)
      eli hedelmöittymisestä on kulunut noin 1-2 vkoa. en voi uskoa tätä vieläkään, tarttee varmaan tehdä toinen testi vielä vaikka huomenna, jotta uskon tämän todeksi! :) ostakaa ihmeessä se clearblue, on tosi selkeä se näyttö, ei tartte arpoa mitään viivoja, kun tulos lukee digitaalisesti!
      Tsemppiä testauksiin kaikille! :)

• Onnea Tee-84!!
      Minä puolestani menen tänään lekuriin, pelkään että nämä "raskausoireet" ovatkin jokin ikävä tulehdus :( No, se selviää iltapäivällä!
      Kumpa meillä muillakin tulisi tuo kauan kaivattu POSITIIVINEN TULOS :)

• Toffuliini

Oii, onnea kovasti Tee-84 :) Ihanaa..

Kukkotyttö81: Toivotaan et ei olis mikään tulehus, ei kiva.. Ilmottele sit miten kävi..

• Toffuliini

Tee-84: Oliko sulla muute raskausoireena tuota lämpöilyä ??

• Tee-84

Toffuliini:
      ei oo kyllä ollu lämpöilyä, tai ainaskaa en oo tuntenu mitää normaalista poikkeavaa. Huomattavimmat oireet on ollu väsymys ja pahan olon tunne, muttei kuitenkaan pahoinvointi. Mun on kyllä pakko tehä vielä huomen toinen testi, että saan kunnolla varmuuden. :)

Kukkotyttö81:
      voih, toivottavasti ei olis mitää tulehduksia. :/

• Toffuliini

Tee-84: Mittailitko olleskaa ?? :)

• Iiduli

Moi!
      Eilen illalla testailin hermostuksissani viimeisellä ovulaatiotestillä ja sain heikon plussan.
      Tänään tein k-kaupan raskaustestillä negan dpo 13. Kyllä tää sitten on piinaavaa. Pakko kai se on odottaa sitten vielä viikonloppuun :)

• Tee-84

Toffuliini:
      en mittaillut, joten en siis voi tarkkaan sanoa vaik oiski jonkinlaista poikkeavuutta. :)

Iiduli:
      voi että, toivottavasti vkonloppuna sieltä tulis selkee plussa sitten.
      Jatketaan jännittämistä. :)

• Toffuliini

Helou kaikki..

Tännää kävi sit niin et täti tuli kyllään.. :( Nooh, en lannistu.. Uus yritys sit :) Kyllä se sieltä vielä tärppää.. Mut kuitenki jatkan teijän kans keskusteluja, eikös vain ??

Mites Kukkotytöllä, joko kävit lääkärissä ??

• Tee-84

Toffuliini:
      ikävä kuulla. :(
      mutta ei pidäkään lannistua, uutta yritystä vaan! :)
      toivottavasti ei haittaa vaikka minäkin täällä kirjoittelen vaikka plussa jo tulikin.
      mutta haluan niin tietää miten teillä toisilla menee. tsemppaan teitä ja pidän peukkuja koko ajan pystyssä. :)

• Toffuliini

Tee-84: No ei tietenkään haittaa.. Tottakai sie oot täällä meijän kanssa :) Ja kiva ku oot.. Ja tsemppailet :) Mites siellä muute, joko raskausoireet on kadonnut ?? Joillakiha net katoaa heti ku positiivisen testin tehny :)

• Tee-84

no pahan olon tunnetta on ollu melkee päivittäin, tänäänki aamulla oli mutta tällä hetkellä taas ei. rinnat oli eilen arat ja pientä väsymystä välillä. eli ei ne ainaskaa mulla oo mihkää kadonnu. tänää aamulla tein uuden testin ku jotenki oli vaan pakko vielä testata. kyllä se plussaa edelleen näytti, täytynee soittaa tänään aika lekuriin. :)

• Hei taas kaikki... Juu, kävinhän minä lääkärissä, totesi ettei mitään tulehduksia ole, mikä on hyvä ja kehoitti tekemään raskaustestin. Olin niin varma että olen pieniin päin, että ostin oikein sen Clearblue testin digitaalinäytöllä. Tulos tuli EI RASKAANA!! Kyllä se joka kerta kirpaisee!! Vaikka olishan se ollut ihme jos olisi heti tärpännyt. Aion kuitenkin tehdä ensi viikolla vielä, sitten saa taas odotella ennenkuin seuraavan tekee. Tämä huono olo voi kuulemma johtua siitä ettei hormonit ole vielä asettuneet pillerien lopettamisen jälkeen.

Eli isot onnittelut teille joilla on jo plussa plakkarissa :) Täälä yritys jatkuu :)

• Tee-84

Vai niin siinä kävi Kukkotytölle. Mut hyvä sentään ettei ollut tulehdus päällä. Tee ihmeessä testi uudestaan ensi viikolla, eihän sitä koskaan tiedä. :)
      Mukavaa viikonloppua kaikille ja jatkakaahan yrittämistä ja testailuja! kertoilkaa sit taas missä mennään. :)

• Hyvät viikonloput myös sinulle Tee-84! Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato :) ja näin myös teen!

• love_to_love

Yksi uus vauvakuumeilija liittyy joukkoon! :) Voi olla että viime viikonlopun seurauksena olisin raskaana.. Lämpö on ollut koholla, vatsassa tuntuu hieman oudolta jne. Menkat pitäisi alkaa viikon päästä joten joutuu nyt vähän aikaa jännäämään..

• Toffuliini

Kukkotyttö81: Onneks ei ollu tulehusta, mut tsemppiä ens viikolle jos vaikka näyttäis sillo plussaa.. Mut elä lannistu jos ei tärppää.. Met olemma siun tukena :)

love_to_love: Tervetuloa joukkoomme :)

• Kukka-M84

Täällä kans yks jännäilijä. Myöhässä jo viikon, mutta tunnetusti alkaneet heti testin tehtyä... Testi ostettu ja huomenna aamulla tarkoitus tehä... Jänskättää ihan pirusti... toivoo parasta, mutta pelkää pahinta...
        Vauva uutisia jänkättäen...

• Toffuliini

Huomenta Kukka-M84 ja tervetuloa joukkoon :) Mites siellä on käyny ? Joko testin oot tehny ?

Mitäs muille kuuluupi, Kukkotyttö, Iiduli, Tee-84 ym ?? :) Mites vk-loppu meni ?

• OllakoVaiEiköOlla

Hei,

täälläkin eräs "jännittäjä" liittyy joukkoon.

Olen käyttänyt ovulaatiotestejä parhaan peittojenheilutuspäivän löytämiseksi... Kuitenkin tämän kuukauden ovulaatio jäi löytymättä, kun matkusteltiin jne.
      Noh, ihmettelin yököttävää oloani, kun olimme maalla.
      Huvikseni tein raskaustestin heti, vaikka menkkareiden alkuun olikin vielä pitkä aika. Negahan se olikin.
      Silti yökötys vain jatkui ja jatkui (ja jatkuu vieläkin kamala syömähimo).
      Tein huvikseni ovulaatiotestin pari pvää ennen kuukautisten alkamista ja se oli ! Tein saman testin vielä seuraavanakin pvänä ja sekin oli !
      Lueskelin tuolta toiselta sivustolta, että raskaus saattaa näkyä ovulaatiotestissäkin...
      Noh, tänään tai huomenna täytyisi tulla Tädin kylään... Tein äsken aamulla marketin halvan raskaustestin ja siihen tuli aivan haalea viiva raskaana-kohtaan..... :)

Siltikään en vielä ihan usko tätä; pitänee jännittää vielä pari päivää ja tehdä joku laadukkaampi raskaustesti.

Mutta toivossa on hyvä elää - toivotaan VAHVOJA plussia meille kaikille jännittäjille ja kuumeilijoille!

• Tee-84

Heippa kaikki ja tervetuloa kaikki uudet jännittäjät!
      Minulla meni viikonloppu ihan mukavasti, soitin tänään aamulla terveyskeskukseen ja keskiviikkona pitäs mennä sinne näyte antamaan. :)

Mites muilla menee, onko kukaan plussannut?

• Kukka-M84

Heipsan

Teinkin sillon aamusta testin ja negaa se sitten näytteli, sääli.
      Täytyy tosin varmaan kohta alkaa varaan lääkäri aikaa ellei tätsyä kuulu. Nyt kun jo yli viikon myöhässä.
      Voipi olla että meidän perheessä hetkeks lopetetaankin yrittämiset ja harkitaan uudestaan työpaikan vakinaistamisen jälkeen. Nykyään kun tahtovat olla vähän heikot tilanteet raskauden aikana.

• NO hei kaikille :) Ja tervetuloa uudet jännittäjät!!
      En tiedä onko hyviä vai huonoja uutisia :) Tuntuu että huono oloni on helpottanut, samoin ikävä valkovuoto. Kuukautisia ei tosin vieläkään kuulu, eilen aamulla taisi tulla yksi veritippa..?? Aion kuitenkin keskiviikko aamuna tehdä testin varmuuden vuoksi ennen mökille lähtöä. On aika vaikeaa miettiä mitään ovulaatioita kun ei niitä kuukautisia kuulu!! Joutuu ihan summamutikassa yrittämään :) Eli täällä yritys jatkuu, samoin toivominen :)

Mites muilla??

• love_to_love

Täällä ei vielä mitään uutta, mutta on sellanen vahva tunne että olisin raskaana.. Perjantaista asti vatsa tuntunut omituiselta plus vaikka mitä muita oireita lisäksi. Torstaina ajattelin tehä raskaustestin, jännittää jo hulluna ja tekis mieli tehä jo nyt :D

• Toivotaan parasta Love_to_love :)

• Toffuliini

Tervetuloa OllakoVaiEiköOlla.. :) Mites sulle on käyny ? Ootko uutta testiä tehny ??

Kukkotyttö: Mites sulla menee, joko täti tullu kyllään ??

Jes, nyt alkaa täti olla lopuillaan ja pääsee taas yrittään, mulla vaan tää vauvakuume senku nousee :D Kovasti haluaa pikku nyyttiä. :)

love_to_love: Millo sul piti täti tulla ?? Ootko miettiny josko kokkeilisit sitä clearblue testiä ?

Mitäs Tee-84 kuuluupi ?? :)

• love_to_love

Tässä lähipäivinä pitäs menkkojen alkaa, en tiedä tarkkaa päivää kun on aina vähän epäsäännölliset. Ajattelinkin odottaa vielä vähän pitempään kuin torstaihin ja tehdä vasta lauantaina tai sunnuntaina sen testin, sillon näyttää varmemmin sitte oikein :) Valmiiksi oon jo ostanu sellasen halpistestin apteekista.

• Ollako Vai Eikö Olla

Huomenta kaikille!

Ei täällä ainakaan Tätiä vielä näy... Ei tarvitse kyllä tullakaan! :)

Eilen pyöräilimme ja huomasin, että tissit olivat/ovat aivan järkyttävän kipeät. Näin on kyllä joka kk aina ennen Tätiä, mutta onhan se raskausoirekin.

Tuttavan kanssa juteltiin eilen ja hän oli sitä mieltä, ettei siihen raskaustestiin helposti väärää plussaviivaa tule. Tiedä sitten sitä. Mulla on se testi tuolla jemmassa, ja vielä eilen illallakin sitä viivaa siinä ihmettelin.

Meillä siis on jo yksi lapsi, mutta tässä on aika monta vuotta raskauksilla väliä, joten on aivan kuin ekaa kertaa taas testailemassa...

Taidan nyt odotella ihan rauhassa pari päivää ja tehdä sitten vaikka Clearbluen testin.

Vai mikähän on tarkin / paras testi, mielipiteitä! :)

• ootte te tyhmiä!

Joo moni halua pikky nyyttiä, kun kaverillakin on, mutta saakin rääkyvän kriminaalinalun 18-vuodeksi. Heh..

• Tee-84

Ollako Vai Eikö Olla:
      kyllä minä ainakin suosittelen Clearblueta. Vastaus tulee selkeesti näyttöön, ei tartte arvailla haaleiden viivojen kanssa että onko plussaa vai ei. mä tein sen testin jo 1 vrk ennen ku tädin piti tulla, niin tulos oli 98 % varma ja plussa rävähti. eli minulla on Clearbluesta hyviä kokemuksia.

Toffuliini:
      nonni, kohta pääset sit taas tositoimiin! :) peukut pystyssä!
      mulle kuuluu ihan hyvää, yritän olla ressaamatta turhista asioista, päivä kerrallaan mennään ja odotan jo kovasti että pääsen lääkäriin/neuvolaan. Huomenna meen antaa näytteen terveyskeskukseen jossa sit todetaan vielä varmaksi että olen raskaana. varmaan siinä samalla sit katotaan mikä on eka neuvola-aika. jänskättää! :) pitäkeehän peukkuja pystyssä mullekin että kaikki sujuis hyvin.

teidän plussaamisia jään odottamaan. :)

• kikkuli-kake

otan osaa. siitä se alamäki alkaa oletetun kotisleikin sijaan:)
        kuka sen kakrun isä olis?

• Iiduli

16. päivä alkoi sitten menkat. Tässäpä aloitellaan jännäämään toista kierrosta :)

• Toffuliini

Tee-84: Kiitos :) Mulla ei aikasemmis raskauksissa tarvinu erikseen käyä antamas näytteitä.. Sanoivat vaan et jos testi näyttää plussaa ni ei tarvii tehä..
      Ja tottakai pietämmä peukut pystys.. :)

ootte te tyhmiä!: Ja nämä asiat varmaan sulle kuuluupi, joten pysyppä pois tältä keskustelupalstalta !!!!

Iiduli: Voi ei :( Noh, ei muutako uutta yritystä :)

• Toffuliini

Hei. Tarkotin tota miun edellistä viestiä tolle nimimerkillä ootte te tyhmiä! Ärsyttää tollaset ihmiset jotka tullee tänne haukkuun muita, ja ku eivät tiiä asiasta mittää..

• Tee-84

Toffuliini:
      Juu miekii sain sen käsityksen ettei välttämättä tarttis mennä testiin enää ku kerroin vielä että kaks testiä oon tehny ja molemmat oli plussaa. mutta meen ny kummiskii, ni varmistuu sit ainaski kunnolla. :)

nii ja mie oon aivan samaa mieltä, noi asiattomat kommentit pistää ärsyttämään, mutta sitähän ne just haluaa, eli huomiota! ihan omaan arvoonsa saa jäädä tollaset typeryydet.

• Heissan Toffuliini!
      Täällä ei mitään uutta :( ei tätiä eikä plussaa :( Aion varmuudeksi huomenna tehdä testin, mutta en usko että siinä mitää on. Painon tunne alavatsassa jälleen, mutta muut oireet ovat hävinneet. En haluaisi odottaa kauaa, luin että jotkut odottavat kaksikin vuotta ennenkuin tärppää! Olen jo kolmekymmentä, en halua enää odottaa :( Mieheni vielä vanhempi.. Välillä tulee todella paha mieli, jopa kyyneleet kun asiaa ajattelee... No huh, tulipas tästä taas vuodatus! Anteeksi ja kiitos :)

Tsemppiä kaikille!!

• Huomenta :)
      Lisäys edelliseen. Testattu, negatiivinen :( outoa kipua vasemmassa munasarjassa... oliskohan se sitä kiinnittymiskipua?! Toivotaan toivotaan!
      Palataan asiaan ensiviikolla, tänään lähdetään loppuviikoksi mökille! Hyvät ja toiveekkaat loppuviikot kaikille!!

• Toffuliini

Huomenta Kukkotyttö.. Kyllä se kuule vielä teille tärppää.. Ei se kuule haittaa yhtään mitään et vuodatit, sitä varten me täällä ollaan et kuunnellaan ja tuetaan toisia.. Ja eläkä turhaan pyytele anteeksi :)
      Hauskaa mökkireissua ja nautihan nyt mökkeilystä kunnolla :D

Tee-84: Niihä nuo typerät kommentoijat pitäis jättää omaan arvoonsa :)

• Tee-84

Kukkotyttö:
      ikävä kuulla että testi oli nega. :(
      ja ymmärrän täysin sun vuodatuksen, vuodata meille vaan, me ymmärrämme kyllä. yritä rentoutua mökillä ja koeta olla stressaamatta. jos ei se nyt tärppää niin jatkakaa vaan yrittämistä, vaikka välillä tuliskin turhautumisen tunteita. me olemme sinun tukena täällä! :) hyvää mökkireissua! :)

• OllakOVaiEikÖOllA

Huomenia!

Eipä näy Tätiä täällä... Koko ajan kyllä vatsaa särkee ikään kuin kuukautiset olisivat tulossa. Huh huijaa, on tämä kummallista tämä vauvanteko! :) Noh, onneksi meitä on muitakin samassa tilanteessa...

Itselläni nenää niistäessä ja aivastaessa alavatsaan vihlaisee... Ja syötättää ja hiotuttaa ja maha on aivan sekaisin (=raskausoireita??)

Vieläkään en ole sitä uutta testiä käynyt ostamassa. Mietin juuri, että taidanpa tilata netistä muutaman jemmaan. Jospa viimeistään vkonloppuna tekisi sen testin; tulisi sitten varma , jos on tullakseen. En ihan luota siihen tekemääni puolikkaaseen plussaviivaan..

Kerron teille, että meillä vauvaa on yritelty jo yli vuoden päivät. Aika naistenpolille tutkimuksiin on jo, mutta jospa nyt olisi tärpännyt, niin ei tarvitsisi sinne mennäkään.

Tsemppiä teille kaikille muillekin samassa tilanteessa kärvisteleville! :)

• hugo peikko

vai vauvanteko? lasta te teette..vauva-aika on vain os lapsiautuutta:)

• Ihqu-peikko

Vauvat on ihanii!!!

• A

Taidanpa minäkin liittyä joukkoon :)

Mulla on siis suht säännöllinen kierto, 25-26 päivää, ja edellisistä menkoista on nyt n.2vkoa. Luulin, että ne olis olleet ihan normaalit, mutta enpäs olekaan enää siitä niin varma. Yleensä vuodan kunnolla 2-3 päivää ja olen tosi kipeä, jonka jälkeen on pari päivää tuhrua ja sitten loppuu kokonaan. Nyt vuodin vain yhden päivän ja pärjäsin vain yhdellä särkylääkkeellä :) Ja menkat tosiaan tuli 4 päivää etuajassa täysin yllättäen.

Ensimmäinen asia, mikä herätti epäilykset mahdollisesta raskaudesta, on ihan hirveä väsymys ja voimattomuuden tunne. Nukun yöllä 10-12h, ja olen viimeistään jo klo 18 taas ihan väsynyt. Muistaakseni tuo alkoi heti menkkojen loppumisen jälkeen, eli vähän reilu viikko sitten. Mutta tietysti se voi selittyä silläkin, että jostain syystä (ehkä tää "trooppinen ilmasto" mikä Suomeen on nyt iskenyt? :D) nukun tosi levottomasti yöt ja heräilen vähän väliä.
      Lisäksi joka ilta tulee sellanen pieni kuvotuksen tunne, ihan sama oonko syönyt jotain vai en. Myös hajuaisti tuntuu herkistyneen jonkin verran, ja vatsassa tuntuu ajoittain heikkoja nipistyksiä ja vihlaisuja jos olen vääränlaisessa asennossa tai - kuten eilen illalla - juon siideriä. Se oli myös hauska huomata, että jo 1,5 siideristä seurasi tänään lähes koko päivän kestänyt krapula :D yleensä tarvii juoda "vähän" enemmän jos haluaa samanlaisen olotilan...
      Väsymys on erittäin selkeää, mutta pelkään että kuvittelen nuo muut oireet :( kuvotus, hajuaistin herkistyminen ja erilaiset vatsatuntemukset kun on kuitenkin todella helppo kuvitella... Mulla on niin varma tunne nyt tästä että jotain on tapahtunut, mutta epäilen silti että mieli tekee vaan tepposiaan :)

Noh mut eihän tässä olekaan kuin enää kaksi viikkoa seuraaviin menkkoihin, että niitä odotellessa... :D Mutta mitä ootte mieltä? Voiskohan tää nyt tarkoittaa raskautta?

Ainiin, ja oon alkanut kans aivastelemaan tosi paljon. Luin jostain, että sekin olisi ollut joillain raskausoire :D

• A

Tarkoitin siis, että vuodin vain yhden päivän kunnolla. Sitä tuhrua tuli sitten useampana päivänä, mutta ei siltikään ihan niin kauan kuin normimenkkojen aikaan :)

• Toffuliini

Huomenta A ja tervetuloa joukkoomme :) Kyllähä nuo kuullostais raskausoireilta, mut mut.. vaikia kyl mennä sanomaan.. Ootko miettiny et tekisit testin ?? Uskoisin et näyttäis nyt jos olisit raskaana :) Osta clearblue testi, on ainaki varma :) Ilmottelehan tännekki miten kävi, pietän peukkuja :)

Mitäs muille kuumeilijoille kuuluupi ? :D

• KukkaM-84

No eipä täällä vieläkään tätiä ole kylään näkynyt... uusi testi ois tarkoitus tehdä tänä viikonloppuna. Meillä mies alkaa olemaan jo ihan innoissaan jos vaikka oiskin... Ite jotenkin alkaa oleen aika jalatmaassa, kun kerran testi ollut jo nega. Silti jotenkin itsellään vielä ajoittain toivoa, jos vaikka sit joskus...

• OLLakoVaiEIKÖoLLA?

Huomenta kaikille!

Eikä näy Tätiä vieläkään, jokohan uskaltaa kirjoittaa, että JIPII...?!?! :)

Rinnat ovat niin julmetun kipeät, että illalla oli vaikea löytää hyvää nukkuma-asentoa ja tämä kuumuus vielä lisäksi haittaa yöunia.

A:lle, uudelle kirjoittajalle: itse join toissa viikolla 2 lasillista mietoa viiniä illalla elokuvan seuraksi ja simahdin sohvalle! Lisäksi noista parista lasillisesta tuli aivan kamala olo! Moista olotilaa en ole koskaan aiemmin saanut. Ihmettelin jo silloinkin, että mitähän nyt... Kroppa varmaankin ilmoittaa odottavalle, että tsot tsot, äläpäs juo enempää!

Yleisesti ottaen, raskausoireita on tosi helppo kuvitella itselleen. Sitä niin toivoisi, että olisinpa raskaana... Itse olen tässä yli vuoden aikana varmaan joka kuukausi ollut mukamas raskaana, milloin on ollut mitäkin oiretta. Nyt sitten mietin (testattuani sen puolikkaan plussan), että etukäteen en odottanut tavallaan mitään oireita enkä elätellyt toiveita. Tämä tuli jotenkin "yllättäen"... Nyt odottelen vielä pari pvää ja teen sen OIKEAN testin.

Luin muuten jostain vanhasta "Lapsiperheeen oppaasta" (huom! VANHASTA!), että raskautta toivova nainen saattaa stressata raskauden alkamista niin paljon, että tavallaan itse saa omat hormoninsa aivan sekaisin. Hormonit menevät niin sekaisin, että sen vuoksi raskaus ei sitten alakaan. Eli pitäisi vain muistaa olla rennosti ja antaa elämän soljua omia raiteitaan: kyllä se raskaus sitten alkaa, kun/jos on alkaakseen...

Tsempit kaikille taas ja Täti pysykööt kaukana! :)

• kuvittelette vain

Heh...tehkäähän ne testit lekurissa ennen kuin hehkutatte.

• A

Toffuliini: En kyllä ihan vielä ajatellu tehdä testiä, mieluummin ootan sen pari viikkoa että näen tarviiko koko testiä ees tehdä vai tuleeko seuraavat menkat normaalisti :)

Väsymystä on edelleen, samoin vatsatuntemuksia, mutta kuvotusta ei enää niinkään. Tosin äsken siivotessani marsujen sotkuja lattialta aloin hieman yökkäillä. Eihän niiden pissa ikinä miltään hyvältä oo tuoksunutkaan, mutta kyllä mä aiemmin sen hajun olen ihan hyvin sietänyt.
      Oon myös alkanut kyseenalaistaa ja epäillä näitä "oireitani" tosi paljon. Väsymyksen laitan tuon ulkona vallitsevan kuumuuden piikkiin, vatsatuntemukset voi johtua miljoonasta muusta asiasta, ja kuvotuksen ja hajuaistin herkistymisen oon varmasti vaan kuvitellut. Toisena hetkenä oon täysin varma raskaudesta, sitten taas sekunnin päästä - kuten nyt - oon täysin varma että en ole raskaana. Huoh, on tää elämä taas niin vaikeeta :D

• love_to_love

Itsellä alkoi menkat torstai-iltana ja jatkuu.. Tai luulisin, vai voisko se olla sitä kiinnittymisvuotoa, miten pitkään se voi kestää? Mulla alkaa kyllä yleensä menkat sillain että aluksi ihan vähän ja myöhemmin vasta alkaa kunnolla, mutta nyt alkoi sitten kerralla kunnolla. Tein perjantaina raskaustestin joka näytti negatiivista, eli en kyllä oikein usko että raskaana olisin.. Muttamutta, nuo ajoittaiset vatsan nipistelyt ja vihlonnat ihmetyttää.. Ja vatsa näyttää taas vähän turvonneemmalta kuin ennen, vaikka syömiset on pysyny samanlaisena päivästä toiseen. Jos olisin raskaana niin olisin nyt rv 4 1...

• A

love_to_love: Kiinnittymisvuoto kestää yleensä vain muutaman päivän ja sitä tulee ihan muutama tippa. Mutta aika monilla tulee menkat raskauden alussa, toisilla tavallista niukemmat ja toisilla sitten taas ihan normaalit joista ei välttämättä osaa arvata yhtään että olisikin raskaana. Joten ei sitä toivoa ihan vielä kannata heittää :)

Luin joskus vuosia sitten joltain keskustelupalstalta jonkun kirjoittaman vastauksen, jossa sanottiin jotain tyyliin "Jos teillä kerta tulee normaalit menkat suunnilleen siihen aikaan kuin niiden kuuluisikin tulla, hyvin suurella todennäköisyydellä ETTE ole raskaana." Mun mielestä toi on hyvin sanottu, vetää edes vähäsen takasin maanpinnalle :) Mutta ainahan on olemassa poikkeuksia, eikä ne yhdet normaalit menkat oikeeseen aikaan vielä tarkoita negatiivista testiä.
      Hahah, toi mun teksti kuulostaa tosi ristiriitaselta, "tuskin on raskaana jos tulee menkat, mut voihan ne silti kuitenkin tulla raskaudesta huolimatta" :D

• Toffuliini

Heippa kaikki :)

Mites vk-loppu sujunu ?? :)

Tuohon menkka-asiaan, mun äitillä tuli ihan normaalisti menkat ku oli raskaana.. Oli 4 kuulla raskaana ku edes tajus olevansa :) Sitä ennen oli normisti tullu menkat..

• äiti kahdelle.

Ne menkat jotka tulee raskausaikana ovat normaalia niukemmat.

nim. kahdessa raskaudessa kolmen ensim.kk:n aikana ns. valemenkat

• A

Täällä ainakin viikonloppu on sujunu hyvin, kotosalla kesästä nauttien :) ja tuota Norjan tragediaa surkutellen... En vaan pysty ymmärtämään ihmisiä jotka tekee tuollaista.

Mulla on lähes kaikki oireet hävinny jo, tai kun ne oikeasti voi selittää niin monella muullakin tavalla kuin raskaudella. Joten aika vähän enää uskon siihen mahdollisuuteen.

• A

No nyt rupesin pohtimaan enemmänkin kaikkia asioita ja keksin kokeilla PeSun sivuilla tuota ovulaatiolaskuria, ja sen mukaan nää mun "raskausoireet" oliskin olleet ovulaatio-oireita. Mä niin arvasin tän! :D Mut en sit tiedä kuinka luotettava toi on.. Onkos teillä kokemuksia ko. laskurista?

Mitään erityisempiä limoja en oo huomannut, enkä muutenkaan ois ikinä uskonut että mun ovulaatioaika osuu heti menkkojen jälkeisille päiville. Ei ihmekään, ettei mitään oo ikinä tapahtunut vaikka ollaan pupuiltu paljon ilman ehkäisyä :) Mulla oli kyllä viime viikonloppuna samantapaisia vatsakipuiluja, mut en vaan osannu yhdistää niitä ovulaatioon. Että sikäli toi laskuri jopa saattaisi ollakin oikeassa. Ainoa mikä mietityttää, niin se antaa luteaali(?)vaiheen kestoksi vaan sen 14 päivää, mikä voi vaihdella tosi paljon eri naisten kohdalla.
      Jos tästä nyt jotain positiivista pitää etsiä, niin ainakin onnistuttiin ajoittamaan pupuilut oikeeseen aikaan. Sekin tapahtui ihan vahingossa, kun luulin että on meneillään "varmat päivät". Meillä siis käytetään ehkäisymenetelmänä keskeytettyä yhdyntää (okei, onnistuu ehkä n.kerran kuukaudessa... :D), kun mennään sillä periaatteella että tulee jos on tullakseen. Katsellaan tossa reilun viikon päästä että miten kävi :)

• love_to_love

Ei ne menkat sitte kestäny kuin 3 vrk vaikka normisti ne on aina 5 vrk. Vitsit, oispa hyvä tietää että olenko raskaana vai en, koska käytän sellasta allergialääkettä jota ei tuoteselosteen mukaan suositella raskaana oleville... Kannattaskohan mun vielä tässä vaiheessa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen ja kysyä raskaustestistä? Kotitesti näytti negatiivista kun menkkojen alussa sen tein.

Mietin tuossa nuita kaikkia oireita mitä mulla on ollu... vatsaa nipistelee/vihloo joka päivä, pyykinpesujauheen haju kuvottaa, vatsa ei näytä samalta kuin ennen, nukkumaan mennessä pitää vaihdella asentoja kun vatsaa pistelee huonossa nukkuma-asennossa, monta kertaa on ollu sellanen tunne että pää on tulossa kipeäksi (ei sitten oo kuitenkaan tullu päänsärkyä), menkat oli lyhyemmät (vaikkakaan ei niukemmat), joskus tulee sellanen hieman oksettava olo mutten ole oksentanut. Jajaja, en muista oliko tässä kaikki, varmaan jokin unohtui sanomasta, mutta on tää kyllä ihme juttu...

• simppeli juttu
        love_to_love kirjoitti:

Ei ne menkat sitte kestäny kuin 3 vrk vaikka normisti ne on aina 5 vrk. Vitsit, oispa hyvä tietää että olenko raskaana vai en, koska käytän sellasta allergialääkettä jota ei tuoteselosteen mukaan suositella raskaana oleville... Kannattaskohan mun vielä tässä vaiheessa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen ja kysyä raskaustestistä? Kotitesti näytti negatiivista kun menkkojen alussa sen tein.

Mietin tuossa nuita kaikkia oireita mitä mulla on ollu... vatsaa nipistelee/vihloo joka päivä, pyykinpesujauheen haju kuvottaa, vatsa ei näytä samalta kuin ennen, nukkumaan mennessä pitää vaihdella asentoja kun vatsaa pistelee huonossa nukkuma-asennossa, monta kertaa on ollu sellanen tunne että pää on tulossa kipeäksi (ei sitten oo kuitenkaan tullu päänsärkyä), menkat oli lyhyemmät (vaikkakaan ei niukemmat), joskus tulee sellanen hieman oksettava olo mutten ole oksentanut. Jajaja, en muista oliko tässä kaikki, varmaan jokin unohtui sanomasta, mutta on tää kyllä ihme juttu...

Mene veritestiin, sillä se selviää oletko vai etkö ole raskaana. Yksityiselle ilman lähetettä, vastauksen saa nopeasti, hinnaltaan n. 30 euroa.

• jetro rusted

ette te oo paksuna ja hyvä niin.oltte tyytyväisiä vielä joskus siitä että näin kävi.

• NO ompas tänne tullut paljon uusia kuumeilijoita muutaman päivän aikana?! Tervetuloa joukkoon!
      Kiitos kaikille muuten kannustuksesta ja lohdutuksesta! Viikonloppu meni hyvin ja olen nyt päättänyt että yritän olla ajattelematta asiaa.. mutta ei taida onnistua :) Tätiä ei kuulu, alavatsa vihlaisuja on. Muutaman päivän olivat aika kovat,mutta nyt tasoittuneet. Mutta en aio tehdä pariin viikkoon mitään testejä, ellei ala taas jotain mystisiä oireita tulemaan :)

Pidetään peukkuja ja toivotaan parasta :) ja toivottavasti teillä olisi jo tärpännyt :)

• OllakoVAIeiköOLLA?

Näköjään Tädin vierailun jäädessä väliin menetin ainakin yöuneni!
      On nyt siis viikon myöhässä...

Tänään teen sen kunnollisen raskaustestin - ihan jännittää, että tuleeko siihen KUNNON viiva!

Peukut pystyyn! :)

• Toffuliini

Moi Kukkotyttö, pitkästä aikaa :) Kuinkas mökkeily suju, oliko ihanaa olla ?? :)
      Juu, onha tänne tullu lissää kuumeilijoita ja kiva niin.. Näyttää olevan myös tuollasii tyhjänpäiväsiä komenntoijia myös.. Meilä täällä uutta yritystä.. Saas nähä miten käy.. Mut mittää stressiä en ota :D

Huomenta OllakkoVAIeiköOLLA, pietetää peukut pystyssä et nyt tärppäis :) Osta ihmeessä se clearblue testi :) Ilmottelehan kui kävi, mie täällä jännään siun puolesta. :)

• Tee-84

Täällä minä myös jänskään teidän puolesta ja seurailen taustalta peukkuja pidellen! :)

• Hei Toffuliini! kiitos kysymästä, mökkeily rentoutti mukavasti ja vähäksi aikaa meni ajatukset tästä vauva asiasta :) Mutta nyt arjen myötä on ajatukset ja toiveet palannut! Mukamas on taas outoa oloa vatsassa ja yms :)

Mutta kiva jännittää muiden puolesta, onnea testailuun OllakoVAIeiköolla :)

• sultan sensitive rul

no olikko paksuna?

• 35

Ihanaa: tein testin muutama tunti sitten ja kyllä siihen selvät kaksi viivaa tulivat. Testi ei ollut Clearblue, mutta luotan tähän kyllä.
      Eli jos kaikki hyvin sujuu, niin maaliskuussa meille muuttaa sitten se ihana pieni ihmisenalku! :)

Mulla siis oireina seuraavaa:
      - jatkuva nälkä koko ajan
      - rinnat kasvaneet lähes kuppikoon verran ja ovat tosi kipeät!
      - hengästyttää helpommin
      - jotkut hajut käyvät nenään, melkein äklöttää välillä
      - yöunet menivät

Kyseessä siis meillä yli vuoden yrityksen jälkeen alkanut 2. raskaus.
      Edellisessä raskaudessa muuten voin pahoin lähes koko 9 kk, katsotaan kuinka nyt käy.... :(

En ihan vielä osaa tästä täysillä iloita, onhan aina keskenmenoriski, mutta kivalta tämä tuntuu kuitenkin!

Mutta tsempit kaikille teille, taidan siirtyä tuonne Odotus-palstalle... Toivottavasti siellä ei ole mitään idiootteja häiriköimässä typerine viesteineen!

• Mammaksi Juu :)

...kirjoitti siis OllakoVaiEiköOlla... :)

• Tee-84

OllakoVaiEiköOlla:
      Hienoa, onnea! :)
      enpä minäkään uskalla vielä täysillä iloita kun raskaus on vasta niin alussa, mutta päivä kerrallaan ja toivottavasti eka kolmannes menis mahd. nopiaan niin vois jakaa ilouutista jo sitten muillekin. :)

minä "haahuilen" vielä täälläkin palstalla, koska haluan tietää, mitä Toffuliinille, Kukkotytölle ja muille kuuluu. Plussaonnea kaikille!

• OLLakoVAIEIKöOlla

Huomenta!

Kiitokset onnitteluista! :)
      Ja onnittelut Tee-84 sullekin!

Tulinpa minäkin vielä tänne haahuilemaan, katselemaan muiden kuulumisia.

Mulla olisi hirveä hinku lähteä jo vauvanvaatekaupoille, mutta yritän nyt hillitä itseäni vielä......

• haluux kikkelii??

iiihanaa ollako vaiko eikö olla...vedän sun kunniaksi viikonloppuna kunnon kännit..lähe ottaan keittoo?

• A

Kovasti onnea, OLLakoVAIEIKöOlla! :)

Mulla taas vaihteeksi kroppa sen verran sekasin, että en enää tiedä onko lähipäivien tuntemukset ollu ovulaatiota, kiinnittymiskipuja vai ihan normaaleita vatsavaivoja. Tuntuu, että kirjotan tänne suurinpiirtein joka toinen päivä olevani varma että se ja se asia on nyt näin, ja sitten seuraavana päivänä tuun korjaamaan puheitani häntä koipien välissä.. :D

Mutta siis. Mä olin lähes vakuuttunut siitä, että ovulaatio oli sillon 16.-19. päivä, etenkin kun sinä viikonloppuna tuli niitä nipistelyjä vatsaankin. Tän viikon maanantai-iltapäivällä kuitenkin alkoi vihlomaan ja kourimaan (en mä osaa selittää sitä tunnetta, silleen kuin joku olis teräväreunaisella jätskikauhalla kaapinut :'D) ihan selkeästi kohdun alueelta. Sitä kesti pitkälle yöhön ja samana päivänä tuli myös muutama limaklöntti vessapaperiin. Muutenkin valkkaria lorisi enemmän kuin reilusti. Seuraavana iltana alkoi vihloa oikean puoleista munasarjaa melko rajustikin. Kipu oli sellaista "tuikkimista" samaan tapaan kuin joskus muinoin ennen pillereitä tuntui ovulaation aikoihin, vähän kuin kupla puhkeaisi. Kipua tuntui välillä myös vasemmalla puolella. Eli olikohan mulla sittenkin ovis vasta nyt? Menkkojen pitäis alkaa viikon päästä, eli aika lyhyeks jäis luteaalivaihe tai sit kierto venyy ihan hurjan pitkäks. Tänään ei sit oo ollu mitään kipuja vatsassa. Ota tästä taas selvää.. o___o Mut ainakin mulla on noi oireiden kuvailut hallussa :D

(Tietenkin menin googlettelemaan tuota munasarjan tuikkimista, ja hakutulokseksi tuli yllättävän paljon sivuja koskien munasarjakystia ja -syöpää. Nyt sit panikoin niitä.)

• Onnea OllakoVaiEIKÖOlla :)
      Täällä jatkuu yrittäminen... Menkat eivät ole vieläkään alkaneet ja tuntuu että tuohon peittojen heilutteluunkin jää liian vähän aikaa :/ Mutta kyllä se tulee jos on tullakseen. Nytkin on sellainen olo että voisin olla, mutta tuskinpa olen! 2 päivää pää kipeä ja kuvottanut ja olen valvonut 3 yötä kun hikoilen NIIN kamalasti!! Ja kun nukun vasemmalla kyljellä niin tuntuu että vatsassa olisi jotain...?? Joo, tiedän, hullu ku pullosta tullu :)

Mutta siis Tsemppiä kaikille jotka täällä vielä kuumeilee :)

• 32cm joli

miks niitä peittoja tamppaat ja jatkuvasti heiluttelet? joku fixaatio puistella petivaatteita?

• Toffuliini

Hei kaikki.. Anteeksi ku en ole nyt käyny täällä.. Maannu tämän päivän ku kauhee migreenikohtaus ollu.. Oksennellu pitkin päivää, nyt onneks olo pikkase jo parempi ku sai kunnon kipulääkkeet.. :)

Tosi paljon onnea OllakkoVaiEIKÖOlla :) Ihanaa et joku taas plussas.. Mitäs muille kuuluupi ??

• Toffuliini

Noh, mihinkäs tet muut ootta kadonnu ?? :)

• Tee-84

No hei Toffuliini!
      Täällähän mie ainaskii, taustalla lymyilen edelleen. :)
      Ikävä kuulla sun migreenistä, mutta hyvä kun löytyy lääkettä siihen. Miehellä on kans välillä migreeniä ja on se aika kauhiaa katsoa vierestä kun toinen ei pysty muuta kuin pimeessä huoneessa vaan loikoilemaan liikkumatta.
      Mitenkäs sulla muuten menee, onko yritystä ollu "ilmassa"? :)

• Toffuliini

Heippa Tee-84, joo ei se mittää mukavaa oo ku migreeni iskee. Sitä ei kertakaikkiaan pysty mittää tekemään. Mut nyt ollu olo paljon parempi :)
      Onha sit yritystä ollu :) Nyt olis hedelmällinen viikko menos ja vk-loppuna ovis.. Mut ei silti niin tarkasti peittoja heilutella, tärppää jos tärppää :)

Mites sulla raskaus etenee Tee-84 ?

• No hei Toffuliini :) Täällähän sitä! Toivottavasti jo pää parempi!? Täällä jatkuu kuten tuossa aiemmin kirjoittelin... Että ärsyttää noi turhat kommentoijat!! Ja päätä särkee taas, johtuu varmaan tästä helteestä..

• Hei taas Toffuliini ja kumppanit!
      Tietääkö kukaan että onko edes mahdollista tulla raskaaksi kun ei ne menkat ole alkaneet??? Yritin löytää netistä tietoa, mutta se on aika ristiriitaista, osa sanoo kyllä ja osa ei! Ajattelin max. 2 kk odottaa niitä ja sit menen lekuriin että sais lääkettä joka ne käynnistää..
      Alkaa jo pikkuhiljaa epätoivo iskemään...

• Carolina-

Salama kirkkaalta taivaalta!!

Olimme käyttäneet kondomia ainoana ehkäsynä.
      Yhtenä iltana sitten seksin jälkeen huomasimme, että kondomi olikin hajonnut.
      Kävin pesemässä itseni, mutta se ei riittänyt.
      (n14 päivää ennen kuukautisten alkua)

Sitten alkoi närästys ja rinnat kipeytyivät.
      Kuukautisia ei kuulunut, joten tein testin.
      Testi näytti plussaa.. siinä sitten itkettiin samalla ilosta että surusta.

Olemme nuoria (19v ja 20v) ja vasta silloin tuore pari, emmekä olleet muuttaneet vielä yhteen. Mieheni tosin majaili jo luonani.
      Mietimme kauan keskeytämmekö raskauden.

Jouduin keskeyttämään opinnot (en raskauden takia)
      Ammattia siis en ole saanut.
      Miehellä vakituinen työ.

Itse en löytänyt mitään pätevää syytä tappaa lastamme.
      Ehtii sitä myöhemmin opiskella..

• kortongi

kannattaa säilyttää kortsut oikeen, niin ei hajoa pienessä pippelissä. pakkanen ja aurinko hapristaa kumin;)

Ja otan osaa suruunne lapset.

• Toffuliini

Hei Kukkotyttö.. Mikähän sulla sit olis ku ei menkkoja kuulu.. Onko sulla ennen tullut normaalisti menkat ? Sun kannattis varmaan jo soitella lääkäriin ja sanoa et ei ne menkat sit ala millään.. Inhottaa varmaan tollanen ku ei mittää tapahu..

Hei Carolina- ja onnea kovasti :)

• vauvakuumetta

Empä olekkaan aikoihin kerennyt kommentoida tänne.. Onnea kovasti kaikille ketkä ovat plussanneet :) Itellä oli menkat pari viikkoa sitten.. ootellaan millonka tärppäis :)..

• A

Mulla ois menkkojen odotettu alkamispäivä ylihuomenna, mutta kovasti on sellanen tunne että ne taitaa jäädä tulematta :) Tää on taas niin tätä. Aikasemmissa kierroissa kaikki on ollut paremmin kuin hyvin ja elämä mallillaan, mutta tässä kierrossa (ja etenkin viime ja tällä viikolla) on ollut / tulee olemaan tosi paljon draamaa oman parisuhteeni kohdalla, eli mun tuurilla vauva saa alkunsa just nyt :D

• Tee-84

Toffuliini:
      hyvin on edennyt, kiitos kysymästä. eka neuvola olis elokuun puolivälissä. toivon vain että kaikki menisi hyvin, pitäs välillä koettaa olla ajattelematta koko asiaa ettei vaan tuu stressattua liikaa. keskenmeno tietysti pelottaa, ja mitä näitä nyt on muita pelon aiheita, tuulimunaraskaus ym.
      mutta ei auta kuin uskoa ja toivoa parasta, onneksi on myös jo niitäkin päiviä, jolloin ei tuu ees ajateltua noita juttuja.
      väsymys on ihan kauhia, töiden jälkeen rojahdan sohvalle päikkäreille ja on veto pois myös työaikana. pahan olon tunne tuli takasin nyt pari pvää sitten, toiv. jäis vaan pelkkään tunteeseen enkä alkais oksentelemaan. koska sit pitäs varmaan töissäkin paljastaa, että miks pitää juosta vessaan. rinnat tosi arat ja paljon välipaloja pitää muistaa syödä ettei ala heikottaa.

tsemppiä kaikille! :)

• Hei Toffuliini ja tervetuloa Carolina!
      Joo, et arvaakaan että on vaikeaa odottaa jotain pirun kuukautisia!! Tai varmaan arvaatkin :) Joo, odotan vielä pari viikkoa ja sit lekuriin. Ennen kuin aloin syömään minipillereitä kuukautiset tuli ajallaan pillereiden tauolla.
      Todennäköisesti noi pirun minipillerit on vain sekoittanut mun kroppani täysin!! Kun ei tosiaan 2 vuoteen ole niitä menkkoja ollut!!
      On vain niin kamalaa odottaa, olen ehtinyt epäilemään koko lapsen hankintaa, mutta onneksi se on mennyt aina ohi :) Haluaisin vain niin kovasti äidiksi!
      Mutta kuten jossakin joskus on lukenut niin kaikella on aikansa :) Ei vain jaksaisi odottaa!

• Toffuliini

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa :) Mitäs teille kuuluupi ?? :)

Joko on tullu plussia esim A:lla ? :) Mites Kukkotyttö ?

• Hei Toffuliini!

Täällä odotellaan edelleen kuukautisia! Aamulla aivastellessa sattui niin pirusti alavatsaan ja muutenkin siellä alavatsassa outo olo, joten aloin niitä menkkoja toivomaan... sillä tuskin se mitään muuta olisi?! Ensi viikolla varoiksi testaan ja sit tilaan sen lekurin, jos ne menkat ei ole alkanut :/

Mites itselläs?

• A

Tänään alkoi vuoto, joten eipä tullu plussaa ainakaan tänne :( Luulen, että kiinnittyminen yritti kyllä tapahtua, mutta liekö syynä sitten liian ohuet limakalvot vai mikä, kun ei onnistunut... Oh well, eteenpäin mennään sano mummo lumessa :)

• Hei taas...
      Tätiä ei kuulu, ei näy ja epätoivo kasvaa :/
      Viime yöllä tuli outo nipsaisu vasemmalle alavatsalle ja nyt tuntuu vihlontaa molemmilla puolilla. Ehkä vihdoin enteilisi niitä kuukautisia tai sitten sitä toista!!
      Luin eilen yhtä keskustelu palstaa jossa joku oli myös tullut raskaaksi ilman että täti oli ehtinyt tulla, joten toivo elää, vai onko se tyhmyys :) Väsymys on myös hirmuinen, mutta se johtuu pitkästä työputkesta...
      Eli näin tänne!
      Mitä muille kuuluu?

• miuku..

Saako liittyä seuraan?
      Täällä olis kanssa yks kuumeilija..
      2v tyttö jo ennestään, mutta kovasti kuume pukannut vajaan vuoden.
      Pillerit lopetin heinäkuun alussa. Yrittämällä ei yritetä (eipä, kummasti mulla on halut kasvanu.. ;) )
      mutta kuume on kova.
      Nyt kun en vain muista enää mitään "oireita" mitä seurailla, sain edellistä odottaessani tietää olevani raskaana vk 6.
      Menkat pitäisi alkaa näinä päivinä.. Alavatsa ollut kipeä jo toista viikkoa, mutta voihan se olla vain sitä kun on pillerit lopettanut niin kaikki menkkoihin liittyvät kivut tuntuvat paremmin?
      En halua olla liian innoissaan, ettei joudu pettymään, vaikka ei tässä olla kauaa ehditty.. yrittää.. :)

• Toffuliini

Heippa kaikille :) Täällä nyt jännätään et alkaako menkat.. Keskiviikkona niitten pittäis alkaa, toivotaan et ei.. Nyt ollu taas kaikkia oireita, alavattaa nippaillu ( varsinki oikiaa puolta ) rinnat kipiänä, pientä etomista ollu välillä, mut ei niin hirveesti.. ja sit sitä lämpöilyä.. Voi että ku olis tärpänny, mut oon kuiteski yrittäny olla miettimättä asiaa et ei nii kova pettymys sit tulis.. Eilen illal olin vähän aikaa vattallani ni tuntu et joku painaa ja ei sit pystyny ennää olleen.. Kun menin kyljelleen ni nipisti kunnolla vattaan.. Ja välillä on niitä menkka kipuja.. Nyt yritän sinnitellä tonne keskiviikkoon, jos sillo testailis.. :)

A: Voi ei, noh nyt uudestaan yrittämään.. Ei piä lannistua :) Met olemma täällä sun tukena..

Kukkotyttö: Kauan siit onkaan ku sul olis menkat pitäny alkaa ? Ootko nyt millo testaillu ??

miuku: Tottakai saat liittyä seuraamme :) Tervetuloa siis :) Toivottavasti sulla tärppäis :)

• Hei taas! Ja tervetuloa uudet :)

Toffuliini: 2 kk olen menkkoja odotellut. nyt on ihan sellaisia kipuja, mutta mitään ei kuulu ei näy! Toivoisin kovasti että nää alavatsa kivut olisikin raskaus :) Ens viikolla testaan, viimeksi testasin 2,5 vko sitten.
      Sulla kans jännät paikat, pidetään peukkuja kummallekin... ja tietty kaikille muillekin kuumeilijoille!!

• miuku..

En jaksaisi odottaa, vaikka myöhässä on vaan 3pvää. Mutta jos nyt kierto ei mene normaalisti kun lopetin pillerit.
      Apuaaa.. Tiistaina tein testin, negaa näytti.
      Olen kaikissa asioissa niin malttamaton, testin tekemisestä puhumattakaan.
      Apteekissakin alkavat kohta kummastelemaan kun koko ajan testejä ostamassa!
      Menkkamaiset kivut on päivittäin, mutta mitään ei näy.. Eikä tarviis 9kk näkyäkkään :)
      Lisää pökköä pesään! ;)

Toivottavasti teillä tärppää! :)

• Toffuliini

Huomenta kaikki..

Mitäs teille ?? Empä sit malttanu olla tekemättä testiä.. Eilen kävin apteekissa ostamas sen clearbluen raskaustestin, ei se digitaalinen vaan se toinen mis se näytteenottopää muuttuu vaaleanpunaiseksi.. Tänä aamuna sit tein sen ni plussahan sieltä pärähti heti :) Huhui.. :) Olo on vähän niinku, et voiko olla.. :) Ja menkkojen pitäis vast alkaa ylihuomenna.. Mut toi testi näyttää jo 4 päivää ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa.. Mieski meni ihan sanattomaks ku näytin sille tota testii.. :) Kovasti molemmat toivomme kolmatta..

• OIkein paljon onnea Toffuliini!! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
      Kumpa olisi itselläkin toi vaihe jo, mutta epäilen :( Tässä ihan masentuu..
      Mutta vielä kerran isot onnittelut sinulle!!!
      Toivottavsti meillä muillakin tärppäisi :)

• Tee-84

Onnea Toffuliini! :)
      nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin.

Kukkotyttö: älä masennu, kyllä se plussa sieltä vielä tulee, ethän lannistu!
      kovasti on peukut sinulle pystyssä, ja tietysti kaikille muillekin! :)

• Toffuliini

Kiitos kukkotyttö ja tee-84 :) Toivotaan et kaikki menis hyvin.. Nyt ollu vähä menkkamaisia kipuja ja sit pientä yökkäämistä.. väkisten yrittäny syyä jotaki..

Kukkotyttö. elä masennu, kyllä se vielä sullekki tärppää.. me ollaan täällä sua tukemassa..

Tee-84: Monennella viikolla sie nyt olitkaan ??

• Hei taas :)
      Joo, yritän olla masentumatta, mutta tää vauvakuume on vaan NIIN KOVA!! Kiitos teille tuesta ja kannustuksesta! Kyllä se tästä...
      Mites Tee-84 on jaksellut?? Millaisia oireita on tullut??

• jokojoko

Täällä täällä myös yksi kuumeilija siippoineen! Tai siis ei me yrittämällä olla yritetty kauaakaan, joten jos heti tärppäisi niin O BOY.

Kuten toiseen ketjuunkin kirjottelin, niin viimeisin suojaamaton otolliseen aikaan, ja nyt pitäisi sitten malttaa jonkin aikaa testin kanssa ettei liian aikasin rahojaan tuhlaa. Mutta kuten monet todenneet, vaikeeta se on! Alati mielessä ja kuvittelee jokaisen pienen nippaisun olevan raskauden merkki. :)

Epäilin jo aiemmin olevani kuukautisista huolimatta ehkä raskaana. Kierto oli epätavallinen ja menkkojen loputtua koskenut kokoajan vatsaa vasemmalta puolelta, tyyliin "menkat alkaa huomenna". Testi kuitenkin nega, en tosin ole varma tuliko hätäiltyä liian aikasin sen kanssa.

Kiirettä meillä täällä ei sinänsä ole, muuten kuin että oma pää sanoo "nyt nyt joko joko" ja muuttaa kaiken fyysisen toiminnon kropassa raskausoireiksi? :)

• Tee-84

no mie oon jaksellu ihan hyvin, kiitos. nyt on menossa rv 7 2 ja ens viikolla olisi eka neuvola. öklötystä on ollut semmosta pientä, onneks ei oo tarvinnu pönttöä halailla ainaskaa vielä. pitää vaan pitää huolta että verensokeri pysyy kohdillaan eikä pääse putoomaan, sillon ei tuu huonoa oloa.
      mutta tää väsymys on jotain aivan käsittämätöntä! toimistotyötä tekevänä, hyvä etten nukahda tietokoneen ääreen kesken päivän! pitää vaan yrittää sinnitellä... :) kotiin mennessä saa sit onneks nukkua päikkärit että jaksaa taas. rinnat on arat ollut koko ajan. ja nälkä on normaalia useemmin. tämmösiä oireita mulla on. en malta odottaa ensi viikon neuvolaa. :)

• Toffuliini

Tervetuloa joukkoon jokojoko :) Milloin meinasit testailla ??

Mie tehin ihan huvikseen täs illalla toisen testin ja toinen viivaha sieltä sit ilmesty :) Nyt ollaan rauhallisin mielin et kaikki menee hyvin.. Loppuviikosta ehkä sit soittelen neuvolaan..

Tee-84: Joko sulla jänskättää eka neuvola ?? :)

• miuku..

Voi teitä..
      En jaksanut odottaa, oli pakko tehä testi..
      Nega. Ihan ymmärrettävää ettei ekan kk aikana tärppää, mutta edellisen kerran tulin raskaaksi vaikka söin e-pillereitä.
      Niin tuntuu.. en tiedä. Masentavalta?
      Kuten jokojokokin sanoi, koko ajan "menkat alkaa huomenna"- kipu on mutta mitään ei kuulu ja neljä päivää myöhässä..

• Toffuliini

Huomenta kaikille.. Kuulkaas, mitäs sanotta sellasest asiasta et tehhäänkö uus ketju, ku meinaa tää käyä jo niin pitkäksi ?? :)

• jokojoko

Toffuliini, testailua mun pitäisi suosiolla jaksaa odotella ainakin viikko, varmaan enemmänkin. Mahakivun lisäksi muuta ei ole, vaikka kovasti ootan että esimerkiksi joku lempiruoka alkaisi tökkiä... Kaikkea sitä odottaakaan?? :)

Ja en toki ole vielä vakikalustoa, mutta ainakin mulle kelpaa uusi ketju.

• Tee-84

no kyllähän se jänskättää, on varmasti paljon kysymyksiä neuvolatädille ja uusia juttuja kun esikoistani odotan. kaikki on minulle uutta. :) sanopa sie Toffuliini kun sinulla on entuudestaan jälkikasvua, että kuunnellaanko siellä ekalla neuvolakäynnillä niitä pikkuisen sydänääniä? niitähän ei välttämättä kuule, tai saa kuulumaan siis... hirmuisesti tekis mieli mennä varhaisultraan mutta eipä taida olla varaa.

• Toffuliini

No kyl se jänskätti mullaki eka neuvolakäynti kun esikoista ootin.. Ei kuunneltu ekalla kerralla.. Ku eihä ne viel nii varhases saata edes kuulua.. Se on kuule tee-84 paras hetki ku meet ekaan ultraan, itellä tuli itku ku näki pikkuisen ja sit ne sydän äänet.. :)

Mie voisin jossain vaihees tehhä uuen ketjun, jookosta ?? :)

• Joo kelpaa tännekin uusi ketju :)
      Tänään taas testasin, negatiivinen :( Soitin terveydenhoitajalle ja se onneksi kertoi että on todellakin mahdollista tulla raskaaksi vaikka ei niitä menkkoja ole vielä tullut!! Eli valoa tunnelin päässä :)
      ja tervetuloa taas joukkoon uudet!!

• Hummingbird-

Nyt on kyllä pakko avautua tänne, kun mies ei niin hyvin osaa samaistua näihin tuntemuksiin.... :D

Mulla on ollut hieman kummallisia oireita ja tuntemuksia, nyt on meneillään kp 26/31. Nenä on todella tarkka kaikista hajuista, alavatsaa nipistelee (erityisesti vasemmalta puolelta), parina päivänä ollut vain hieman (!) etova olo, vatsa tuntuu pinkeältä/turvonneelta, nenä on koko ajan tukossa ja rinnat tuntuvat hieman täyteläisemmiltä.. Lämpö on myös koholla ja tuntuu vähän pökkelöltä/kuumeiselta.

Vaikea uskoa, että nämä olisivat "keksittyjä" oireita, sillä tällä hetkellä vauvakuumeeni ei ole aivan huipussaan, jos niin voi sanoa. :) Olemme mieheni kanssa naimisissa ja lapsi olisi tietenkin tervetullut, mutta ns. yritystä ei ole ollut päällä. "Tulee jos on tullakseen." :)

Mahdollinen raskaushan selviäisi testillä, eikä keskutelupalstalle kirjoittamisella, mutta testin tekeminen jännittää! Haluaisin jo heti huomenna rynnätä testin ostoon, mutta toisaalta voi olla hyvä odottaa vielä muutama päivä testin luotettavuuden kannalta..

Onko muut testailleet?!

• @urinkoi

Noniin. Täytyyhän nyt sitten ihan itsekin lopulta tänne kirjoitella - kovasti olen lueskellut ja seuraillut tilanteitanne täällä ja taas toisten samanmoisten taas toisaalla :)

Mukava ottaa osaa tähän fiilistelyyn näin konkreettisesti nyt itsekin, kun nuo jännittävät hetket alkavat olla käsillä tässä itsellänikin nyt.

Itse olen 30 -vuotias ensiyrittäjä ja yk1 meneillään. Henkisesti lähdin tähän "projektiin" sillä mielellä, että ilman paineita ja monen jopa vuoden aikaikkunalla :)

Nyt kuitenkin ihan äimänkäkenä, kun kuukautiset ovat päivän-kaksi myöhässä!?!! :)

Ajoitus varmistettiin toki huolella laskien, kuivaa kautta ovulaation jälkeen ei sitten näkynyt, ei kuulunut. Satunnaista vihlontaa ja nipistelyä on selvästi ollut enemmän ja vähemmän alavatsassa. Myös muutama kuvotuskohtaus varsinkin autossa, on yllättänyt.

Erityisesti viimeisen noin viikon sisään on ilmestynyt aika selviä oireita lisää, kuten jatkuvampaa nipistelyä ja vihlontaa, kuvotusta - varsinkin tänään ollut koko päivän voimakkaammin ja vähemmän voimakkaammin, lähes jo wc -reissuja..., päivittäin aivastelua ja ihmeellistä voimattomuutta, aivan, kuin olisin tulossa sairaaksi.
      Koskaan en myöskään nuku päiväunia, nyt kuitenkin kahtena peräkkäisenä päivänä ihan väkisin ovat menneet silmät pitkien yöunienkin jälkeen kiinni kesken päivän...

Rinnat ovat arat, varsinkin sivuilta - viime yönä näin myös testanneeni plussan :) Hahhaha!!!

Itkenyt olen kovasti viimeisen kolmen päivän aikana. Ilosta, surusta ja ihan muuten vaan :)

Hassu oire on se, että normaalisti ennen kuukautisia alavatsani on kuin pallo, eivätkä juuri mitkään farkut mahdu päälle. Toisin kuitenkin nyt:
      Ei minkäänlaista vatsan turvotusta???

Hajuaistista vielä sen verran, että mieheni ojentaessa minulle puhelinta, haistoin selvästi puolukan hänen kädestään.
      Kysyin heti, mitä oli tehnyt puolukoilla (ei todellakaan mikään yleinen raaka-aine meidän perheessä...), sillä haistoin selvästi tuoksun. Vastaus oli, että aamulla oli heittänyt puolukkarasian roskiin jääkaapista, kun siitä (yllätys yllätys) ei kukaan mitään sitten ollut valmistanut... :DDD

Myös vatsa on ollut sekaisin ylipäätään.

Noh - "muutaman" testin olen jo tehnytkin (malttamattomuuksissani tietysti...), tuloksena negaa, haamua, roskishaamua tai sitten pelkkiä negoja, joissa olen ollut näkevinäni haamun tai edes haamujen haamun :DDD

Voi tätä :) Varsinaista piinailua...

Koetan tässä itseäni kuitenkin toki kovasti rauhoitella, etten nyt kuvittelisi itselleni näitä oireita, varsinkin kun ei selvää plussaakaan ole testeihin ilmestynyt. Kuukautisethan jäävät herkästi myöhästyneiksi jo pelkästä tahdonvoimasta :)

Toivotaan parasta :) Liityn siis mukaan tähän jännäilyyn ja toivotan sen myötä myös plussatuulia Teille kaikille muille fiilistelijöille

• jokojoko

Hei @urinkoi. Tulehan juttelemaan tuonne "Vauvakuume...:)" joka on tämän topicin jatko eri otsikosta huolimatta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7740
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6031
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2077
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1916
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1699
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      59
      1486
    10. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe