Varikset ottamassa aurinkoa?

lintusolarium

Osaisiko joku selittää seuraavan tilanteen:

Aurinko paistaa, on kuuma helleilma. Nurmikolle aurinkoon on kokoontunut variksia noin 5-8 kpl. Kaikilla variksilla on selät aurinkoon päin ja kolme variksista on vatsapuoli heinikkopusikkoon päin siivet levitettyinä täysin levälleen ja ovat aivan liikkumatta siinä paikoillaan ikäänkuin ottaisivat aurinkoa siivilleen. Siivet siis eivät ole kuten normaalisti linnun vartaloa myöden vaan levittyneenä täyteen pituuteensa kuten lentäessä. Tästä näystä tuli mieleen aurinkoa ottavat ihmiset maatessaan vatsallaan kaikki raajat levittyneenä. Hetken päästä muut varikset tulevat ajamaan nämä kolme lintua pois ja uudet varikset tulevat näiden tilalle ja levittäytyvät samaan asentoon siipinensä ja ovat taas ihan hievahtamatta siinä paikallaan muutaman minuutin ajan.

En ole ennen nähnyt tällaista hupaisaa käyttäytymistä, mistäköhän mahtaa olla kyse?

7

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goottipojka

      Kyllähän noi eläimet tykkää aurinkoa ottaa. Koiranikin aina meni kotona sinne mihin kohtaa paisto ikkunasta aurinko ja makoili siinä. Kokeilin sen turkkia, niin oli tosi kuuma.

      Itse olin syöttämässä sorsia, ja 2 perhettä. 1naaras 3 poikasta ja 1 naaras 4 poikasta alkoi riitelee. Se naaras rupes uimaan poikasenpäälle ja sen jälkeen en enää nähny sitä poikasta? Mä sain sellaise käsitykse, et se poikane hukku, koska en nähnyt sitä enää. Miitä oli 1naaras 2 poikasta jäljellä. Enää en kyl niitä syötä.

      • ruuastapulaa

        Juu kun ruokaa on vähän niin ensin tapetaan heikoin, sitten seuraavaksi heikoin.Emo siis tappaa


      • hdffkfkflflf
        ruuastapulaa kirjoitti:

        Juu kun ruokaa on vähän niin ensin tapetaan heikoin, sitten seuraavaksi heikoin.Emo siis tappaa

        Se meni niin että äänekkäin kerjääjä tapetaan ja sitten jatketaan, jostain ohjelmasta tuli katsottua


    • korpikuus

      Joskus on taittu vastaavasta käyttäytymisestä puhua jossain ohjelmassa, kun vain muistais mitä...

      Kyseessä ehkä loisten poistaminen, aurinko kenties häiritsee loisia jollain tapaa. Tai sitten paikalla on jotain muurahaisia tms. jotka kiipeävät syömään loisia tai ruiskuttavat muurahaishappoa (?)

      Tietysti viileänä aamuna voisi kyse olla myös lämmittelystä...

    • ne yrittävät..

      jäähdyttää itseään "vähentämällä vaatetta".

      • varispoika!

        Varishan on älykäs lintu. Luulempa että niillä oli joku performanssi menossa.


    • ikäpuoli

      Entä kun varikset talvella kerääntyvät puiden latvuksiin sellaisessa paikassa, johon aurinko hyvin paistaa? Se lienee silkkaa lämmittelyä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe