Elikkä tollanen tietääkseni 80luvun alkupään mercuryn perämoottorin sähköjen ulostulo vähän mysteeri. elikkä alotetaan siitä että onko 12v järjestelmä?
2piuhaa lähtee veneen perään. onko toinen kenties sammutus ja toinen virta? sammutus nappi toimii koetalussa. en tiedä onko haarotettu kyseisistä piuhoista vai mistä kun nään johtojen molemmat päät mutta en matkalle. molemmista erikseen maadotettuna mittasin yleismittarilla tyhjäkäynnillä matalia lukemia. ja ne keskenään mitattuna tuli jo lähemmäks 10v. mitä pitäs tulla ja millä kierroksilla?
linkki kuvaan
http://www.aijaa.com/v.php?i=002078288258.jpg
MERCURY 35 SÄHKÖJEN ULOSTULO
7
322
Vastaukset
kone voi olla vanhempaakin mallia. nyt ku kattelin tarkemmin ni muita piuhoja koneesta ei taida lähteä kuin noi ja noi menee sammutus napille sittenkin ja siis niistä saa koneen sammuksiin. eli eikö tässä koneessa ole sit ollukkaan virran ulostuloa?
- ei oo ei tuu
Joskus oli tommonen käsikäynnisteinen kone ja siinä ei ollut virran ulostuloa ennenkuin ostin risan sähköstartillisen koneen ja tein startillisen koneen itselle, joutui ottamaan vauhtipyörän pois ja laittamaan sinne alle staattorin startillisesta koneesta jossa on virran ulosotto, akun lataukseen vielä tasasuuntaaja väliin
oliko kone siis paljonkin uudempi? "mikä raitanen" osat sopi vissiin heittämällä?
- ei oo ei tuu
aikas pitkälle menee 2 pyttysten 40 ja 35 heppasten osat ristiin. en tiedä koska tuli toi syttysysteemi, mutta luulen että 70 luvulta niin pitkälle kuin konetyyppiä valmistettiin on koneet pääpiirteittäin samoja jopa 60 luvun koneet näyttävät samannäköisiltä, mutta taitaa olla virtavehkeet erilaiset
- ei oo ei t
niin vauhtipyörän jouduin myös vaihtamaan kun ei ollut hammaskehää käsikäynnisteisessä
ei oo ei t kirjoitti:
niin vauhtipyörän jouduin myös vaihtamaan kun ei ollut hammaskehää käsikäynnisteisessä
jep. tämä voi olla jopa 60luvun vehkeitä en tiedä. naru käynnisteinen kans.
jaska77 kirjoitti:
jep. tämä voi olla jopa 60luvun vehkeitä en tiedä. naru käynnisteinen kans.
eikä myöskään ole hammaskehää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497