Millainen koiran ensiapupakkaus teillä on ja millainen on järkevä pakkaus?
Tarkoituksena on lähteä vaeltelemaan pohjoiseen. Kuukkelista löytyy hyvin tietoa erilaisista sidetarpeista ja monista muista tilpehööreistä. Sidetarpeet ovat tietty ehdottomasti oltava mukana. Ne tosin löytyy myös ihmisten EA-pakkauksesta. Sukat ovat hyviä siteen paikalle pitämiseen. Samoin jesseteippiä on hyvä olla mukana, koska sillä saa sidottua sukan tiukasti jalkaaan.
Millaisia voiteita/salvoja pitäisi ottaa mukaan. Muistelisin, että joskus oli joku sellainen töhnä, millä sai verenvuodon tukittua käpälästä. Sellanen tahnamainen mönjä. Onkohan sellaista enää? Jos on, niin minkä nimistä? Entä millainen desifiointiaine on sellaista, että se ei kirvele? Entä millaista voidetta suosittelette hyönteisten puremiin? Olen kotioloissa käyttänyt Bacimysiiniä, mutta onko se hyvä, vai onko joku muu voide parempi? Miten tuo kyypakkaus? Auttaako se myös ampiaisten pistoihin koiralla?
Toivotaan, ettei EA-pakkausta joudu käyttämään, mutta kaikkeen kannattaa ja pitääkin varautua.
Millainen koiran ensiapupakkaus?
3
340
Vastaukset
- Ainakin:
No ainakin ennen matkaa huolehdi, että tassut taatusti hyvässä kunnossa, ei halkeamia, jne. Tassut ovat kunnossa, kun ruokinta kohdillaan, koira muutenkin terve. Lisäksi tee niille kunnon tehovahaus/rasvauskuuri. Mukaan ehottomasti tassusidetarpeet, basibakt puuteri betadine (laimen veteen), jotka ensiapuna pikkuhaavoihin. Punkkimyrkyt pihdit, auttavat myös hyttysiin. Mahatautiin pilleri. Silmähuuhteenkin ottaisin.
- nhbrt
Sukkaa ei saa sitoa liian tiukkaan! Akillesjänne tassun/jalan takana vahingoittuu helposti liian tiukasta siteestä ja se taas aih suurta kipua!
- Eläinkouluttaja C.
Verenvuotoon löytyy nimellä Hemablock, ja kaliumpermanganaatti on jauhe jota saa apteekista joha tyrehdyttää pienet vuodot kuten kynnet leikatessa.
Kyypakkaus hyvä ampiaisen pistoihin ellei pisto ole vaarallisen lähellä hengitysteitä ja on tukehtumisvaara. Aina jos vaikuttaa pahalta tai jos kyypurema niin eläinlääkäriin myös!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848475
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504138
- 543632
- 513146
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382073- 292056