Puikkokämmekkä kukkaa

Lusidia

Miten saan puikkokämmekän kukkaan, ostin 2 ohikukkineena ja toinen yritti jo yritti kukkia, mutta nuppu kuihtui. lannoitan harvakseltaan. Puikot on länsi ikkunalla ja eivät pudota lehtiä. huoneistossa tasaisen lämmin. Tarviiko tämä kukka viileän jakson kukkiakseen?

6

6625

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lusidia

Se on siis mahdoton kukittaa, voi harmi.

• muatuska

Eihän mikään ole mahdotonta. Minulla oli kahdessa orkideassa villakilpikirvoja
        ja ajattelin niiden olevan mennyttä kalua.Upotin ne latvojaan myöten
        pariksi tunniksi sadevesiämpäriin, valutin, kuivasin hammastikulla ja talouspaperilla lehtihangat.Jätin ne pihalle pensaan alle itäpuolelle 1.7.-11.
        Ovat saaneet vettä, jos on satanut.Eilen tutkin niitä ja ,kas kummaa,
        nuutunut yksilö työntää kahta kukkavartta lehtihangoista, eikä toisessakaan näy
        valkoista nukkaa (kilpikirvan tuhoa) missään.
        Jos voit, vie yöksi viileämpään paikkaan, muuta vaikka ikkunaa tai tee jotain
        ärsyttävän radikaalia, niin jo viikossa huomaat, tehoaako.
        Miten lannoitat ja kastelet? Tunti ruukkua laitojaan myöten sade- tai järvivedessä kerran viikossa.Vesilaitoksen vedessä on aina kemikaaleja,
        joista kämmekät eivät tykkää.
        Minä käytän Pirkka-kukkaravinnetta, nestemäistä, punertavaa
        puolet suositellusta määrästä noin kerran kuussa, kukinnan aikaan joka toinen viikko.

• Lusidia

No joo, vien siis parvekkeelle siellä on viileämpää. Olen lannottanut orkidea lannotteella. Tulispa vielä sade niiin saisivat luonnon kastelun. Kiitos vinkintä!

• Barut
    • Lusidia

Kiitos uusista vinkeistä! Kyllä sen nyt saa kukkimaan.

• hanttuenkeli

minullakin on puikkokämmekkä,ja kun se vain teki niitä uusia "varsia" siirsin pohjois ikkunalle ja yllätys yllätys kukki uudelleen,nyt kesällä jaoin kolmeen purkkiin ne ja jokaisessa purkissa oli kaksi tai kolme vartta ja nyt on kaikissa purkeissa kukkia,vain toiseen vanaan kaikissa tullut niitä kukkia,en lannoita mitenkään ainoastaan kerran viikossa kastelen....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1490
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1180
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      879
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      801
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      62
      710
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      685
    7. 52
      680
    8. 76
      586
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe