Ketään ei varmaan kiinnosta,mutt kokeilla voi jos tahtoo:
http://personal.inet.fi/taide/underground/summer11/lahiluontokuvaus.html
Parempi tapa kuvata luontoa!
8
233
Vastaukset
Ei mikään halveksittava idea, jokaisellahan meillä on omia toivottavasti. Omat kuvausretkeni ovat harvoin noin "vihreitä".
- lähis on hyvä
niinpä niin, ottaakseen luontokuvia harrastajan on (tai niin luullaan) raadettava pitkää päivää niska limassa (tekemässä turhaa ja saastuttavaa työtä) että saisi jonkun roposen pitkiin putkiin että pääsee (saastuttavalla) autonrämällä keskelle koskematonta luontoa (sellaista ei Suomessa olekaan) näpsimään mitä ainutlaatuisimpia otoksia siperianhypötirputtimesta...
- Dozen
Ei tule harmaita hiuksia ammatilaiselle noista. Ammattiarvostus vaan lisääntyi.
- Viherpiiperrys tulee
pitää mahdollisimman kaukana luontokuvauksesta.
Ja kaikesta muustakin, sillä se on jo pilannut liian monta asiaa... - luontoharrastus?
Kyllä luontokuvaus on hienoa.
– kannetaan sianraatoja metsiin.
– kojujen rakentaminen on hienoa rakennusarkkitehtuuria.
– ajellaan autolla tuhansia kilpmetrejä vuodessa kuvaamaan harvinaista tipua, perillä saatetaan olla jopa useita minuutteja raittiissa ulkoilmassa.
– säikytellään lintuja pesältään hakkaamalla pesäpuuta.
– on hienoa olla ”lintuuvaaja”Olen kulkenut muutaman vuoden luonnonkuvausta harrastavan porukan mukana eikä meillä ole koskaan ollut mukana raatoja jos meitä vanhoja ukkoja ei sellaiseksi vielä lasketa, Eipä ole rakennettu kojujakaan vaikka ehkä olisi tarvis, Myös pesäpuiden hakkaaminen on unohtunut.
Autoilla tosin on kurvailtu paikasta toiseen hakemassa innoitusta. Veikkaan sen kuitenkin olevan pieni paha tässä pahassa maailmassa.
Ei kannata luoda tuollaisia stereotyyppejä koska ne saattavat antaa jopa sinulle joka kaiken tiedät väärän kuvan lähimmäisistäsi.
Toisaalta, mitä pahaa on ruokkia vaikkapa merikotkia raadoilla jotka ovat niiden luontaista ravinnonhankintaa? Muutoinhan ne raadot menisivät tunkioon.
Olen nähnyt varsin kelvollisia piilokojuja, tosin telttoja jotka eivät luontoa pilaa. Mistä sinä saat tuon innoituksesi alkaa muiden mustamaalaamisen ehkä jonkun poikkeusyksilön vuoksi? Ettet vaan ole itse syyllistynyt moisiin rumiin temppuihin? Tai ajanut autolla turhanpäiten kauppaan vaikka olisit voinut kävelläkin?- autolla kauppaan?
nikon_d90 kirjoitti:
Olen kulkenut muutaman vuoden luonnonkuvausta harrastavan porukan mukana eikä meillä ole koskaan ollut mukana raatoja jos meitä vanhoja ukkoja ei sellaiseksi vielä lasketa, Eipä ole rakennettu kojujakaan vaikka ehkä olisi tarvis, Myös pesäpuiden hakkaaminen on unohtunut.
Autoilla tosin on kurvailtu paikasta toiseen hakemassa innoitusta. Veikkaan sen kuitenkin olevan pieni paha tässä pahassa maailmassa.
Ei kannata luoda tuollaisia stereotyyppejä koska ne saattavat antaa jopa sinulle joka kaiken tiedät väärän kuvan lähimmäisistäsi.
Toisaalta, mitä pahaa on ruokkia vaikkapa merikotkia raadoilla jotka ovat niiden luontaista ravinnonhankintaa? Muutoinhan ne raadot menisivät tunkioon.
Olen nähnyt varsin kelvollisia piilokojuja, tosin telttoja jotka eivät luontoa pilaa. Mistä sinä saat tuon innoituksesi alkaa muiden mustamaalaamisen ehkä jonkun poikkeusyksilön vuoksi? Ettet vaan ole itse syyllistynyt moisiin rumiin temppuihin? Tai ajanut autolla turhanpäiten kauppaan vaikka olisit voinut kävelläkin?”Ei kannata luoda tuollaisia stereotyyppejä”
—joo tuo oli pelkkää puuhastelua.
Kunnon luontokuvaaja ajaa maasturilla mahdollisimman pitkälle, maasturin peräkärryssä on mönkijä jolla matka jatkuu. Mönkijän peräkärryssä on raato ja kojuntekotarpeet.
- siinäsetaasnähdään
nikonäijät,tunnen kyllä erittäin hyvin kaltaisenne,jotka ette suinkaan ole pahimmasta päästä :)
Autoilkaa te vaan,20 v päästä öljy loppuu ja maa romahtaa sisäänpäin.
v.p.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2335430Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233790Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182284Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2852162Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481421Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611269Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1301165Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1201018- 34930
- 161807