Kuusamon Citymarket ja Prisma?

markettitarkkailija

Emme ole perheen kanssa kovinkaan s- tai k-uskollisia, mutta ainakin täällä Kuusamossa havaintomme on ollut se, että näiden kahden marketin välillä ei kovin suuria hintaeroja ole. Ero, minkä olemme huomanneet on kyllä siinä, että käymme k-kaupassa monesti paremman valikoiman takia, sillä cittarissa on monia tuotteita, joita ei muualta täältä Kuusamosta saa..

Onkohan s-ryhmällä jotenkin pienempi tuotevalikoima vai mistä johtuu, että varsinkin erityisruokavaliot ja hieman eksoottisemmat tuotteet puuttuvat näinkin suuren marketin valikoimista kokonaan?

19

5489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki ostaja

      Taitaapa aika paljon selittyä sillä että K-kaupassa kauppias pääsee itse vaikuttaamaan tilauksiin ja tuotevalikoimiin. S-ryhmässä taas ketju päättää kaikesta.

      Kylläpä itsekin tulee cittarissa asioitua.

    • Leecoopra

      olisko ammattitaidottomat osastohoitajat?

    • näinseon

      sama täällä, kuusamossa cittarissa asioin, johon on monta syytä

      - kilpailukykyinen hintataso
      - huomattavasti laajempi valikoima erityisesti tuoretuotteissa
      - ystävällisemmät myyjät niin hyllyn väleissä kuin kassoillakin

      joudun työn puolesta kiertelmään paljon suomea ja väittäisin, että joillakin paikkakunnalla tilanne on myös päinvastainen, mutta tässähän nimenomaan aloittaja kysyy kuusamon markettien välistä tilannetta

      • Tarppana

        Kyllä täytyy sanoa, että cittarissa aletaan mekin mieheni kanssa asioimaan ja lapseni myös perheineen. Kyllä viime perjantaina oli kassan palvelu ala-arvoista. Säretin 50e seteliä, enkä ehtinyt kunnolla kassalle edes sanoa minkälaisina haluan rahani, niin kassarouva alkoi kovaan ääneen minulle sanomaan, että " minua et kyllä huijaa" että varmasti jonossa olijat kaikki kuulivat. Niin kuin olisin ollut s......na huijaamassa. Olen ollut Prisman asiakas sen alusta asti, kun se tuli Kuusamoon, mutta en ole enää. Kyllä oli viimeinen niitti tuo viime perjantain juttu. Palvelu on muutenkin huonontunut. Infossa jos haluaisit käydä tekemässä veikkauksen pelejä tms. myyjät juttelee keskenään takahuoneessa, eikä ole mitään kiirettä palvelemaan.


      • Menehoitoon

        Puhut täyttä paskaa. Rahaa siellä ei kassalla vaihdeta, mutta tuo sinun väite siitä mitä siellä on muka sanottu, on törkeä!


      • Kirta
        Menehoitoon kirjoitti:

        Puhut täyttä paskaa. Rahaa siellä ei kassalla vaihdeta, mutta tuo sinun väite siitä mitä siellä on muka sanottu, on törkeä!

        Mistäs sinä tiedät onko siellä kassalla vaihdettu rahaa vai ei. Asiakkaalla on ollut mies matkassa kai hän voi todistaa. Ei kai sulla Menehoitoon ole vaan osuutta tähän palveluun kuin noin älähdät. Ja jos palvelusta kertoo toduuden ei pitäis väittää olevan törkeä.


      • menkääkaikkihoitoon

        Mistäkö tiedän ettei vaihdettu? No johan tuo tallukka ite sen tuohon kirjotti! Sitähän se yrittää tuossa selostaa epätoivosesti ja vielä keksii juttuja että on muka kassatyöntekijä siellä mesonut jostain huijaamisesta. Siellä on kiellety rahan vaihtaminen kassalla koska joskus on huijauksia tapahtunut mutta olen IHAN HALLELUJA ettei siellä ole kukaan huutanut jonkun asiakkaan olevan huijausta yrittämässä. Ja miksi mulla pitäs olla jotain osuutta tähän palveluun kun näin älähdän? No kato kun minä tiedän kaikesta kaiken ja oon nähny jo kaiken. Joko riitti?


    • Bonuskortti

      Ei ehkä isoa eroa monissakaan asioissa, mutta itse koen S-kaupan bonus systeemin helpommaksi ja paremmaksi, sillä kertymä menee suoraan tilille ilman mitään plussaseteleitä. Muutaman kerran on setelit päässeet vanhenemaan, mikä on tosin täysin oma moka, kun yritän kerryttää sopiva kassaa, ennen kuin käytän. Prismassa tulee asioitua pääsääntöisesti, mutta välillä kiva piipahtaa Citymarketissa. Että näin meillä...

    • Suomi Neito

      S bonus on palkitsevampi - mutta plussakortti tarjouksien perässä on kiva juosta. Plussatarjoukset ovat hyviä, ja niitä ostamalla säästää:))

      • jamtse

        Jep, näin on. Varsinkin isompien sesonkien aikaan plussatarjoukset ovat erittäin hyviä eritoten elintarvikepuolella - ja pirkka III-oluthan on aivan hitti ;)


    • kolhoosilainen

      Paremmat Yhteishyvä-peput kuitenkin Prismassa!

    • O ,steri

      Cittarissa saa olla tarkkana päiväysten kanssa , ei viittisi maksaa pakastepitsasta tai maito-tuotteesta vanhana täyttä hintaa , kun prismassa alennetaan 30% jo edellisenä päivänä:

    • seiväsasko

      Jep, tosi on. Pari kertaa on tullut vanhentunut säilykepurkki tai vastaava esiin, mutta olen onneksi ajoissa asian huomannut ja hyvityksen asianmukaisesti saanut. Tuoretuotteissa ei niinkään tätä ongelmaa, ilmeisesti paremmin näitä päiväyksiä seurataan. Tarkkana tulee kuitenkin olla, kun monesti pitää niin itsestään selvänä, että kuivatuotteissa parasta ennen -päiväykset ovat hamassa tulevaisuudessa.

      Kuusamossa on kyllä ihan mukavat ruokakaupat, pikkuostokset tulee hoidettua keskustan lähikaupoissa, lähinnä entisessä junnussa, ja viikon pääostokset sitten mielialan mukaan jommasta kummasta marketista :)

    • länsirajalta kiitos

      Kiitos Prismalle erittäin hyvästä palvelusta !
      Oli unohtanut kameran akun ja laturin kotiin. Asia korjaantui Prismassa joustavasti. Sain ostaa ladatun akun.
      Sinä joustava mies myyjä suuri kiitos sinulle ylimääräisestä palveluksesta.
      Sukukokous onnistui sinun ansiostasi. Kiitos vielä kerran.

    • koviakokenut2

      citymarketissa sata kertaa ystävällisempi palvelu, prismassa saa tyytyä lähinnä happamaan mulkaisuus jos ei ole henkeen ja vereen vannoutunut "ossuuskauppalaine"

    • Jatkossakin

      Säännöllisesti Kuusamossa vierailevana perheemme asioi Cittarissa paremman lihatiskin ja ystävällisen palvelun takia.

      • VakkariAsiakasCittari

        Täysin samaa mieltä :)


    • Kaikkikaupatkäytössä

      Molemmissa kaupoissa olen saanut hyvää palvelua. Molemmissa on myös kassoja joita kierrän.

    • rukansisko

      Kauppa on ihan ok ja valikoima on kyllä iso.. Mutta...

      Vaan on ne cittarin vartijat kyllä melko ammattitaidottomia ja ylimielisiä.

      Asiakaspalvelutaitoa ei oo siunaantunu mutta osa taitaa käydä kuntosalilla senkin edestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe