Jag vill hoppa av sommaren.Det är alldeles för varmt.Jag bor i en liten etta i ett våningshus och här är som en bastuTvä nätter har jag sovit på balkongen men där finns både myror och myggor.Desssutom är jag rädd att någon skall klättra upp och mörda mig.(Jag älskar deckare.)Snart skall jag sätta på en bra låt och dansa en regndans,kanske det hjälper.
Nu räcker det !
5
115
Vastaukset
- håhåja
Det hjälpte med regndans,i morse öste det ner plus en förfärlig ÅSKA.Några timmar var det skönt,men nu är det både fuktigt och vart.
- aldrig nöjd
Man skall nog hålla käften,nu bara regnar och regnar det.Varför kan det inte vara så där lagom?
- mormor marianne
aldrig nöjd kirjoitti:
Man skall nog hålla käften,nu bara regnar och regnar det.Varför kan det inte vara så där lagom?
NU är det passligt,jag skall ge mig till skogs och plocka blåbär.Det gäller att beväpna sig med myggspray så man inte blir uppätenGräsmattorna har tillockmed rätat på sig och är gröna och vackra igen.Härliga sommar.
- sköna sommar
mormor marianne kirjoitti:
NU är det passligt,jag skall ge mig till skogs och plocka blåbär.Det gäller att beväpna sig med myggspray så man inte blir uppätenGräsmattorna har tillockmed rätat på sig och är gröna och vackra igen.Härliga sommar.
Det ÄR för varmt,har mitt barnbarn här några dagar och åt henne har jag haft en balja med vatten som hon får klotta med.(på balkongen)skulle själv ha haft lust att sätta mig i baljan.Att duscha kallt hjälper bara för en liten stund.Jag brukar flere gånger per dag göra mig ärende till närbutiken,där är svalt och skönt.
- Iida07
sköna sommar kirjoitti:
Det ÄR för varmt,har mitt barnbarn här några dagar och åt henne har jag haft en balja med vatten som hon får klotta med.(på balkongen)skulle själv ha haft lust att sätta mig i baljan.Att duscha kallt hjälper bara för en liten stund.Jag brukar flere gånger per dag göra mig ärende till närbutiken,där är svalt och skönt.
Nu är jag nöjd,det känns redan en liten doft av höst om morgnarna.Rönnbären vid knuten rodnar,tack,tack.Det är så skönt,man kan andas och ge sig till skogen och plocka bär och svamp.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103