Nu räcker det !

kokpunkten

Jag vill hoppa av sommaren.Det är alldeles för varmt.Jag bor i en liten etta i ett våningshus och här är som en bastuTvä nätter har jag sovit på balkongen men där finns både myror och myggor.Desssutom är jag rädd att någon skall klättra upp och mörda mig.(Jag älskar deckare.)Snart skall jag sätta på en bra låt och dansa en regndans,kanske det hjälper.

5

205

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • håhåja

Det hjälpte med regndans,i morse öste det ner plus en förfärlig ÅSKA.Några timmar var det skönt,men nu är det både fuktigt och vart.

• aldrig nöjd

Man skall nog hålla käften,nu bara regnar och regnar det.Varför kan det inte vara så där lagom?

• mormor marianne
        aldrig nöjd kirjoitti:

Man skall nog hålla käften,nu bara regnar och regnar det.Varför kan det inte vara så där lagom?

NU är det passligt,jag skall ge mig till skogs och plocka blåbär.Det gäller att beväpna sig med myggspray så man inte blir uppätenGräsmattorna har tillockmed rätat på sig och är gröna och vackra igen.Härliga sommar.

• sköna sommar
        mormor marianne kirjoitti:

NU är det passligt,jag skall ge mig till skogs och plocka blåbär.Det gäller att beväpna sig med myggspray så man inte blir uppätenGräsmattorna har tillockmed rätat på sig och är gröna och vackra igen.Härliga sommar.

Det ÄR för varmt,har mitt barnbarn här några dagar och åt henne har jag haft en balja med vatten som hon får klotta med.(på balkongen)skulle själv ha haft lust att sätta mig i baljan.Att duscha kallt hjälper bara för en liten stund.Jag brukar flere gånger per dag göra mig ärende till närbutiken,där är svalt och skönt.

• Iida07
        sköna sommar kirjoitti:

Det ÄR för varmt,har mitt barnbarn här några dagar och åt henne har jag haft en balja med vatten som hon får klotta med.(på balkongen)skulle själv ha haft lust att sätta mig i baljan.Att duscha kallt hjälper bara för en liten stund.Jag brukar flere gånger per dag göra mig ärende till närbutiken,där är svalt och skönt.

Nu är jag nöjd,det känns redan en liten doft av höst om morgnarna.Rönnbären vid knuten rodnar,tack,tack.Det är så skönt,man kan andas och ge sig till skogen och plocka bär och svamp.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2523
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      187
      889
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      53
      723
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      642
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      48
      528
    6. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    7. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      12
      481
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      48
      467
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      54
      432
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      430
    Aihe