Mulla on ollut lapsesta asti jonkun näköistä oksentamispelkoa, mutta lähinnä tämä on aina liittynyt siihen jos pitää syödä muiden ihmisten seurassa. Muistan kuinka ala-asteella jo aika ennen ruokailua kuvotti ja oksetti kun piti jonossa mennä ruokalaan. Sukulaisilla ruokailut ja kavereiden luona oli yhtä tuskaa, hiki valui ja kädet tärisi. Näin vanhemmiten tämä on lievittynyt huomattavasti. Pystyn menemään ravintolaan syömään mitään ongelmia ja syömään työpaikan kahvihuoneessa. Enään tämä oksentamisongelma liittyy siihen jos olen tavannut uuden miehen ja hänen kanssaa pitäisi syödä jotain. Se on todella vaikeata ja kuvottaa ja oksettaa. Vaikka muuten en juurikan jännitä edes ensi treffeille menoa. Pelkään joka kerta että oksennan uuden tuttavuuden seurassa. Sitten kun olen kerran saanut syötyä miehen seurassa, tämä katoaa kokonaan pois. Tosi kummallista. Mä en ole käynyt missään terapiassa enkä syönyt mitään rauhoittavia enkä edes ikinä kertonut kellekkään ongelmastani. Mua kiinostaisi tietää, koska tiedän että on olemassa muitakin ihmisiä jolla on oksetamispelkoa sosiaalisissa tilanteista, mistä tälläinen fobia voi olla peräisin? Ja sitten kerron muille mistä olen itse löytänyt avun. Itse olen ottanut Postafen nimistä lääkettä ennen tämmöistä syömistapahtumaa. Ainoa haittapuoli on ettei saa juoda alkoholia. Lääke on siis apteekista ilman reseptiä saatava matkapahoinvointi lääke. Mutta ainakin minulla tämä on vienyt sen pahan olon mennessään melko hyvin ja olen pystynyt syömään yökkimättä ja suurempaa kuvotusta. Mikäli joku kokeilee tätä ja toimii niin kertookaa ihmeessä minullekkin.
oksentamispelko sosiaalisissa tilanteissa
foobikko
1
81
Vastaukset
- Mies19v
Sama ongelma :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770