Hei,
olen muuttamassa elokuun lopussa / syyskuun alussa Helsingistä Kajaaniin opiskelemaan. Olen jo pitkän aikaa seuraillut vuokra-asuntotilannetta mm. opkk:n, kiinteistömaailman ym. Internetsivuilla, mutta tilanne on vaikuttanut erittäin heikolta.
Aluksi en niin huolestunut siitä, ettei asuntoja tuntunut löytyvän. Nyt kuitenkin alkaa jo hieman epäilyttämään - onko asuntotilanne todellakin niin olematon, ettei yhtään pientä vuokra-asuntoa löydy Kajaanin alueelta? En tarvitse (tai oikeastaan edes välttämättä halua) mitään keskusta-asuntoa, vaan asunnon, joka on kuitenkin kohtuullisen matkan päässä mm. AMK:sta.
Miten on, ilmoitellaanko Kajaanin vuokra-asunnoista enemmän esim. paikallislehdissä, kuten Kainuun-Sanomissa, kotiseutuplus jne? Koska jos näin on, niin ulkopaikkakuntalaisen on melko hankala näihin ilmoituksiin reagoida. (OK, kotiseutuplus on myös verkkolehtenä).
Onko kellään antaa neuvoja, vinkkejä tai parempaa tietoa asunnon etsimisestä Kajaanista? KajaaninPietarille olen jo hakemuksen jättänyt, toivoa elättelen..
Kiitos, jos joku vastaa. :)
Vuokra-asunnot (pienet) Kajaanissa
21
2632
Vastaukset
- uusavuttomuus
voi hyvänen aika sentään... Osaat varmaankin laittaa lehteen ilmoituksen??? Kotikajaani ehkä paras ilmoitusfoorumi, myös Kainuun Sanomien ilmoituspalsta toimii.. ehdottomasti paras keino löytää asunto
- ....................
Aika heikot on kajaanin markkinat asuntojen suhteen,mut Koti-Kajaanissa on ilmoituksia vuokrattavista ja halutaan vuokralle voi itsekkin ilmoituksen laittaa. Löytyy verkkolehtenä joten ulkopaikkakuntalaistenkin helppo lukea.
- Yks vaan
Opiskelija-asunnot? Ei täällä mistään pitkä matka ole. Noitahan on remontoitui yksiöiksi, ainakin siinä Puistolassa. Tosin jonoa varmaan on, mutta jonoon vaan. Mitä viestiisi muuten tulee. Tilanne on sama joka ikisessä kaupungissa, missä on vähänkin jotain oppilaitosta joka syksy. Markkinat on vuokranantajilla. Lisäksi kun nykyään vuokranmaksujen laiminlyönti on yleistynyt, yksityiset sijoittavat alkavat häipyä markkinoilta. Varsinkin mummelit, joilla se yksiö on ostettu aikanaan omalle lapselle ja nyt pidetään eläkepäiviä varten, kun mökissä ei enää jaksa olla. Kun näille sattuu näitä vuokranmaksuhaluttomia, niin mieluummin pitävät tyhjillään. Kiittäkää kavereita, jotka eivät huolehdi asioistaan. Mun pojan vuokranantaja oli kovasti pahoillaan, kun vuokransa aina aikanaan hoitanut rauhallinen poika halusi muuttaa halvempaan opiskelijakämppään toisessa kaupungissa. Hyviä vuokralaisia on kuulemma niin vaikea löytää. No onneksi saivat hyvän tilalle.
- kyllä kyllä
Kajaanin pietarin asunnot voi olla entisten vuokralaisetn jäljiltä asumiskelvottomia, koska jotkut ovat eläneet näissä asunnoissa neljän seinän sisällä vuosikausia epäinhimillistä elämää.
- sanon minä
Ei kannata muuttaa kaupungin vuokra-asuntoihin vaikka maksettaisiin. Hanki vaikka siivoojan pesti ja maksa omasta pussista vuokra yksityiselle. Terveyskuluissa tulet säästämään vuokrasumman yksityisellä.
- juu..
Voisi olla ettei vuokra-asunnot menisi läpi rakennus- ja terveysviranomaisten tarkastuksesta.
- jryfhf
Koti-kajaanista kannattaa kahtoa ilmoituksia ainakin keskiviikkona. http://www.koti-kajaani.fi/ Tuolta voit katsoa lehden pdfänä.
Itselläkin oli vaikeuksia löytää yksiötä, vaikka oli(on) työpaikkaja ja luottotiedot ym kunnossa. Selvisin muistaakseni vajaalla 20:llä soittokerralla. :D KAnnattaa siis soittaa heti, kun näät uuden hyvän ilmoituksen eikä jäädä odotellemaan. - entinen opiskelija
En tiedä kuinka paljon vuokranantajat lukevat netin vuokrata halutaan-sivuja, mutta kannattaa kokeilla myös niitä. Mikko.fi - sivusto, Kaupunkikirppari, kainuu.com, asuntoilmoitukset.com, kajaani olx, nettiasunnot, nyt ensimmäisenä mieleeni tuli. Saattaapa siellä olla jokunen vuokralle tarjotaan ilmoituskin. Kainuun Pietarin opiskelija-asuntoja on remontoitu. Toivottavasti ne ovat nyt lämpimämpiä kuin ennen-- kokemusta on....
- vuokralainen124312
Suosittelen yksityistä vuokranantajaa. Itse löysin asunnon ainakin helpoiten ja nopeiten laittamalla ilmoituksen Kainuun sanomiin ja Koti-Kajaaniin.. Sieltäpähän joku soittaa jos on vapaana asunto :) Paitsi siellä tietysti 20 muutakin ettii asuntoa.. :D Mutta joo, ja sitte jos joku soittaa sulle niin sano vaan heti, että otat asunnon vaikka et oliskaa nähny sitä.. Nimittäin mulla kävi pari kertaa niin, että sanoin juu soitan töihin ja vaihdan vuoroa, soitan kohta takas. No soitin takaisin niin sieltä sanottiinki, että joo asunto meni jo.. Onnea asunnon metsästykseen! :)
- *alkuperäinen*
*huokaus* - minä kun toivoin asunnon saannin olevan helpompaa sieltä päin. Mutta no, yritetään. Ja paljon kiitoksia kaikille vastanneille, ja vastata saa toki vieläkin - keskustelua seuraan :)
- Oli mistä valita
Me laitettiin ilmoitus Koti-Kajaaniin. Tuli 12 vastausta ja asunto löytyi :)
- opiskelemaan
Sama täällä, lehti-ilmoituksella löytyi asunto ja viittä muutakin on jo tarjottu.
- *alkuperäinen, taas*
Kiitos kun kerroitte, että lehti-ilmoituksella asuntoja on löytynyt - olen nimittäin suhtautunut hieman kriittisesti lehti-ilmoituksen jättämiseen, kun ei ole kovin "omaperäinen" olo hakea asuntoa siellä lehtien palstoilla muiden 10 opiskelijan joukossa. Mutta täytyy rohkaistua ja laittaa ilmoitus, ja kliseellä jatkaen: "yrittänyttä ei laiteta" ? :D
- osdjfihiaohvdsohsu
Me kans laitettiin vajaa vuosi sitten lehteen ilmoitus että halutaan vuokrata kaksio. Rupes niitä puheluita tulemaan!
- vuokralle tarjotaan
Minulta vapautuisi elokuussa opiskelija-asunto Puistolasta vuodeksi. Kajaani-Pietarin asuntoja, lähden vaihtoon lukuvuodeksi ja etsin siksi aikaa alivuokralaista. Kävellen kestää AMK:lle vartin verran, 255e/kk, kalustettu ja sisältää veden ja sähkön. Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä kat8srikul [at] kajak piste fi.
- ihanko totta
Juuri kuulin radiosta, että Kajaanin Pietarilla on asuntoja nyt. Lupaavat kaikille, joilla hakemus on sisässä asunnon- ehkä soluasunnon näin alkuun.
- *alkuperäinen*
OK, lohdullista ettei ihan katottomaksi jää. Tosin soluasunto - tiedän, pitäisi huolia kaikki - ei taida tilanteessani tulla kysymykseen. Mutta katsellaan =)
- *alkuperäinen*
Moikka jälleen,
heti alkuunsa kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille. Asuntoasiani on nyt järjestynyt (KajaaninPietarin kautta, jos jotakuta kiinnostaa), ja mieleni tietysti huomattavasti keventynyt. Eipä muuta =) - tsiudui
Koti-kajaanin vuokrataan palstalla on tähän vuoden aikaan paljon yksityisten vuokrailmoituksia! Keskusta aluuelle varsinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839