Hevosten sukutaulut

Sukujen keräilijä

Keräileekö kukaan hevosten sukuja? Ainakin ennen oli melko kysyttyä hommaa, mutta en nykyhetkestä niinkään tiedä. Onko jo niin ''kulunut'' harrastus vai vieläkö löytyy innokkaita keräilijöitä? Itse keräilen enimmäkseen suomenhevosia ja lämppäreitä, mutta muitakin löytyy. Yhteensä mulla taitaa olla kansioissa reilut 500 sukua.

15

1070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      Moi mäki ihmettelen jos niitä sukuja vielä keräillään. Ite en ole keräillyt mutta haluisin ja en oikee tajuu mitä kaikkea siinä pitää olla mukana..Voisko joku neuvoa??

    • Minä vaan taas

      Muuten miten keräilet niitä millä tavalla kirjotat ne ylös??? Sukujen keräilijä?

    • Sukujen keräilijä

      Ite kirjotan paperille hevosen kaikki tiedot ja sen jälkeen suvun. Eli ylös tulee hevosen nimi ja sukupuoli, sen alle listaan rodun, syntymäpäivän, rekisterinumeron ym. mitä nyt sattuu löytymään. Tietojen alle laitan hevosen suvun, yleensä 3-4 polvea. Sukupostista (sukuposti.net) kannattaa katsoa esimerkkiä jonkin hevosen tiedoista jos ei ole ennen keräillyt sukuja.

      • ....

        ´sukupostista ei tajua onko kyseessä IE vai EI siitä ei tajua onko siinä tamma vai ori!


    • Minä vaan

      Laitatko sen hevosen suvut sillee rivii vai laitatko ne sillee kun ne on sukupostis sellasee taulukkoon?

    • Minä vaan

      suvun*

    • Sukujen keräilijä

      Vaihtelee, mutta enimmäkseen taulukkoon kuten Sukupostissa.

    • Minä vaan

      Eli piirrät ne taulukot itse? sori et kysyn vaan koko ajan mutta en oo saanu muualt mitään kunnon tietoo joten kiitti :)

    • Minä vaan

      Vielä yksi kysymys: Teetkö oman "tiedoston" toisilleen sukua oleville hevosille esim teetkö jo jonkin kirjoitetun hevosen emästä oman "tiedoston"? Ja keräileekö siis vaan esim yhtä rotua ja siitä kaikkia hevosia vaikka ei niitä tuntis

    • Sukujen keräilijä

      Ei se mitään, hyvä kysyä jos ei tiedä. :)
      Juu piirrän taulukot ihan itse. Yleensä en kirjoita erikseen hevosen emästä erillisiä tietoja, sillä jos tekisin niin kaikkien hevosten kohdalla, hukkuisin papereihin. :) Alotusviestissä mainitsin kerääväni enimmäkseen suokkeja ja lämppäreitä, mutta löytyy myös shettiksiä, puokkeja ja paljon muitakin rotuja. Kerään myös tuntemattomien heppojen sukuja. En siis varsinaisesti harrasta hevostelua niin en ''tunne'' kuin muutaman hepan.

    • Minä vaan

      Kiitti täst kaikest :) Sain paljon apua! Eli voin vaan kirjottaa jonkun nimen sukupostiin ja kirjottaa sitten ylös sen suvun...

    • Entinen keräilijä

      Hei, mulla on paljon sukutauluja, muinoin kun niitä keräsin. Jos tahtoisit halvalla ostaa niitä (ovat osa aika vanhoja), niin ota yhteyttä sähköpostiin ([email protected]).

    • Sukujen keräilijä

      ^ Kiitos tarjouksesta, mutta nyt ei ole tarvetta ostella. Katson kuitenkin jos myöhemmin kiinnostaisi.

    • suku ja suokki fani4

      Hei! Minä ainakin keräilen sukuja

    • Anonyymi

      Hei, minä keräilen myös hevosten sukutauluja . Tiedustelin juuri hippokselta saako sieltä enää sellaisia vanhanaikaisia sukutauluja joita oli -80-90 luvulla, mutta ei ilmeisesti saa kun nykyään tulee hevoselle sellainen passikirja jonka välissä se sukutaulu ja hevonen täytyy siruttaa jotta saa tilattua passikirjan sukutauluineen . Mutta niitä vanhanaikaisia papereita ei saa tässäkään tapauksessa mitkä sais kansion väliin . Ainoaksi vaihtoehdoksi jää tulostaa joko hippoksen sivulta löytyvä sukutaulu tai sukupostin sukutaulu .
      Arabeille tosin sain sahyn sukutaulut tilattua mikä oli todella hienoa . Jos jollain tietoa saako vastaavia lämminverisille, puoliverisille ja suomenhevosille niin olisin todella kiitollinen tiedosta . Olen valmis maksamaan sukutauluista haluamilleni hevosille .
      Myös muiden hevosten (edesmenneittenkin) vanhoja sukutauluja saa tarjota joissa Hippoksen leima (kopiotkin käy) . Käsinkirjoitetuista en niin ole kiinnostunut, mutta kyllä niistäkin voi tarjota ja kuvan lähettää minulle whatssappiin tai säpöön jossa sitten ilmoitan olenko kiinnostunut ostamaan vai en .
      Yhteystidot:
      Riikka Lauren
      [email protected]
      whatssapp 045-3427113
      p. 041-3697862 (tekstiviestit)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe