Kuulostaa pirskatin hienolta, sen voisi tehdä tuosta vain -vai voisiko? Vaikkapa vuosi poissa täältä, ehkä enemmänkin.
No, oon eläkkeellä eikä työnantaja kaipaa. Jos muut kaipaavat niin ollaan netin kautta yhteydessä, läppäri vaan kainaloon. Tähän asti ok.
-omaisuuden myyntikään ei ole ongelma, metsäpalstoja ei ole, asunnosta pääsee irti ja vanhasta autostakin. Kestää pari-kolme kuukautta.
-jos lennän vaikka Hampuriin ja ostan sieltä käytetyn auton, sellaisen missä voi yöpyäkin tarpeen tullen. Hotelleissa makaamiseen pitemmän päälle ei eläke riitä -on olemassa ympäri vuoden auki olevia edullisia leirintäalueitakin, esim. Albaniassa ja Kroatiassa. Esim. tila-auto tai vastaava. Ja teltta sitten varusteeksi.
Ja se kysymys: kun olen Saksasta auton ostanut nimiini ja maksanut. Mitä sitä Suomeen tulemaan takaisin kun voisi jatkaa suoraan "alaspäin" meren rannalle. Pitääkö se tuoda Suomeen tulliin, katsastajalle ja tehdä "veroanomus"? Vai voiko sillä kruisailla saksalaisilla rekkareilla kun kirjat on Suomessa jossakin osoitteessa? Vakuutuksen autolle aina saa mistä vain?
-Jos ehdotomasti täytyy tulla Suomeen byrokratian vuoksi niin sitten on tultava. Tokihan verot on aina maksettava.
Itse matkailun ja oleskelun suhteen en niinkään kaipaa kuin vinkkejä (ovat toki kovasti tervetulleita nekin), mutta tuo autoasia on aika mielenkiintoinen.
Odotan mielenkiinnolla kannanottoja ja neuvoja. Hyvää kesää!
Omaisuus rahaksi, auto Saksasta mennessä ja Adrianmerelle?
vilpuna
3
108
Vastaukset
- 21321321
A4 Quattro 320HP neliveto voisi olla.
3213 - faljfl3hh3l
S4 taitaa olla se nimitys oikein serkulla oli tuollainen 320hp v8 motilla.
Saksasta saat vain niinsanotut "siirtokilvet" autoosi koska sinulla ei ole siellä asuinpaikkaa. Ja vaikka onnistuisikin, joutuisit uutena maksamaan noin 250% hintaista vakuutusta.
Säästää aikaa ja vaivoja hakea ensin se auto ja sitten suunnata Suomesta vaikkapa Baltian kautta etelään.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, siis jäitä hattuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381