Tuossa yhdessä viestiketjussa kyseltiin, mitä olette tehneet tänään, ja joku vastasi polkeneensa kuntopyörällä, käyneensä kaupassa ja viettäneensä 10 t netissä.
Alkoi taas ihmetyttää, että kuinka sellaiseen yksinäiseen ihmiseen voisi kukaan edes tutustua, joka ei koskaan liiku kotinsa ulkopuolella. Aika vaikea kauppareissulla on solmia uusia tuttavuuksia, ainakin itse hoidan ostokseni lähikaupassa mahdollisimman nopeasti.
Samaten täällä oli vähän aikaa sitten halausketju ja silloinkin mietin, että kuinka yksinäistä ihmistä pääsisi halaamaan, jos häntä ei missään tapaa.
Eli; missä sinuun voisi tutustua? Missä sinua voisi halata?
Missä sinuun voi tutustua?
85
1782
Vastaukset
- hjtrhg
Baarissa. Olen liian estynyt tutustuakseni keneenkään selvinpäin.
Baarissa tai kännissä kadulla hilluessa sitä on uudet tuttavuudet tullut lähiaikoina solmittua :I
Koulusta jotain puolituttuja on saanut myöskin, ja siellä joku homppeli mies koitti vähän halatakin mutta se oli vain vähän epämukavaa..
- leeatuulia
Hyvä kysymys, ihan oikeesti siis :) Pitää laittaa mietintään.. Eihän miuhun kai voi oikeen tutustuu ku töissä. Muuten en pahemmin käy missään, ku tuskin kukaan tulee lenkkipolulla, kaupassa tai Venäjän tullissa juttelemaa.. Oon osittain kyllä tiedostanu tän ongelman jo aiemmin, mutta miun on niin vaikee keksii, että mihin miun pitäs mennä, että tapaisin ihmisii? Ja vielä niin, että niistä sais jotai muutaki ku hyvän päivän tuttui?
Baaritteluu oon joskus harrastanu, mut ei sieltä oikeen löytyny mitään.. Ja joissaki harvoissa harrastusporukoissa oon ollu, mut sama juttu. Pitäskö sitä tyyliin laittaa lehteen ilmotus? :) - halata ei tarvi
Noo, jos just tänään onkin viettänyt päivän neljän seinän sisällä, niin eihän se välttämättä kaikkien kohdalla tarkoita sitä ettei koskaan kotoaan poistuisi. :)
Mä olen ainakin viettänyt tänään ihan kotipäivän mm. sade- ja ukkoskuurojen vuoksi, mutta arkena mua saattaa nähdä työpaikalla ja talvisaikaan myös harrastuksissa. - 0981
Eipä minua missään oikein voi tavata saatikka halata. Se legendaarisin eli huoltoasemat on yksi kun autolla liikkuu. Paikallisella yleisellä saunalla voi mutta miesten puolella joten sekin on poissuljettua. Kotipaikkakunnallani Imatralla on yksi paikka, eli koskinäytös mikä tuo edes vähän rutiinia kun käy päivittäin siellä. Mutta jos ei ole vesisade niin porukkaa on niin pirusti että..
Vaikeaa..- leeatuulia
Miun huoltoasemat on vaihtunu tuohon Venäjän tullissa ramppaamisee.. :D Mut hauskaa että täällä on muitaki samoilta nurkilta. Koskinäytöstä pitäs tulla joku päivä kattomaa, en oo nyt tainnu parii vuotee käyvä..
- nollakulma
Samaa mietin omalta osaltani jonkun aikaa sitten, ja tajusin kuinka vaikeaa uusien ihmisten tapaaminen on. Kesätöissä pyörii ne samat naamat päivästä toiseen, ja niilläkin on ihan omat piirinsä mihin ei kovin helposti päästä sisään. Ja kauppareissut vedetään ihan nollat taulussa kuten sanoitkin.
Tuntuu ne parhaat mahdollisuudet olevan näin viikonloppuisin jos käy tekemässä jotain vähän erilaisempaa. Tänään olin Kampissa kiertelemässä ihan muuten vaan, mutta eipä sielläkään ihan tuosta noin mennä kenenkään kanssa juttelemaan. Pitäisi tietää sen vastapuolenkin olevan meitä yksinäisiä, niin ehkä se kynnys tutustua olisi matalampi. Nehän pitää ihmiset ihan hulluna jos sitä poikkeaa normeista.
Taitaa tämä netti olla se helpoin tapa yrittää saada jotakin muutosta aikaan. Tänne kun kirjoittelee, niin suurella todennäköisyydellä menee viestit ainakin kohdeyleisölle, jos ei muuta. - Sosiaalivammausotus
Ulkona tupakalla :D
- c.c.c.c.c
Olen miettinyt oikeastaan samaa, kun oma elämä ei poikkea juurikaan tuosta. Parina päivänä viikosta käyn koulussa ja muuten vietän lähinnä aikani omassa hikikomerossa. Ulkona käyn lähinnä hakemassa postin tai kaupassa.
Viikonloppuisin tulee käytyä baarissa, mutta selvänä se vaikuttaa olevan aika turhaa puuhaa, kun en uskalla ottaa kontaktia keneenkään eikä kukaan ota kontaktia minuun. Joskus olen osallistunut myös asuntoyhtiön pikkujouluihinkin, mutta ne on jääneet pois nykyään, joten mitenköhän oikein voisin tutustua ihmisiin? En keksi mitään harrastuksiakaan mitä köyhänä opiskelijana voisi aloittaa ja joissa olisi ihmisiä. - m27w
Niin eipä muakaan kai oikeen nykyään missään voi tavata. Lenkillä, kaupassa ehkä joskus istumassa jossain puistossa/biitsillä.
a) koulut ohi
b) tällä hetkellä työtön
c) harrastuksissa samat vanhat naamat, joilla omat kaveripiirit
d) Entiset kaverit pyörii keskenään tai omien tyttö/poikaystävien kanssa ja niillä harvoilla kerroilla kun vielä törmää, on paikalla ne samat vanhat naamat, eikä niidenkään kautta siis tutustu uusiin ihmisiin
e) Yksin julkisilla paikoilla pyörimisin luovutin, kun se parin vuoden enempi vähempi aktiivisen yrittämisen jälkeen alkoi tuntua epätoivoselta
En mä vaan kertakaikkiaan oo keksiny muutaman vuoden aikana keinoja tutustua uusiin ihmisiin aikuisiässä. Joskus parikymppisenä ei ollu mikään ongelma löytää uusia tuttavuuksia, mutta tässä iässä ihmiset on yleensä tyytyväisiä niihin ihmissuhteisiin, jotka on luotu jo useita vuosia sitten, eikä uusille tuttavuuksille ole mitään tarvetta :/ - yksin kotona
Ennen vuoden 2010 maaliskuuta kävin varmaan 13 vuoden aikana baareissa joka toinen viikonloppu, kävin konserteissa ja muissakin tapahtumissa säännöllisesti. olen käynyt laivoilla risteilyllä kymmeniä kertoja, kaupungilla liikuin joskus päivittäin, kesäisin ennen kävin rannoilla ja vaikka missä. Asia vaan oli et mistään baareista en mitään tai ketään löytänyt. Naiset ei jutellut vaikka niille yritti jotain jutella. Treffi ilmoituksia mulla on ollut vaikka missä mut kukaan niihin ei koskaan vastaa, eikä vastaa jos itse jollekkin kirjoitan ihan normaalisti. Viime vuonna sitten kyllästyin käymään oikein missään kun siitäe ei mitään tullut. Baareihin olen rahaa pistänyt aivan liikaa et siitä olis jotain hyötyä ollut. Nykyään on vaan noloo istuu terasillakin yksin orpona. Joskus sitäkin tein mut s vaan on niin et olen kelvoton mies. Ei muhun haluta tutustua. On ole edes törkeä tai mitään, en huutele enkä ehdottele mitään panojuttuja koskaan, eli luonteesta se ei voi olla kiinni. Olen siis varma et olen niin ruma ettei kukaan vaan halua tutustua tai kehtaa olla ruman miehen kanssa edes kaveri. Vinot hampaat ei auta kans yhtään kevereiden saannissa. Näin on näreet.
- yksin.kotona
Kohta voisin alkaa polkee taas kuntopyörää. Semmosen 90 minsaa ajattelin polkee kerralla putkeen ihan vaan ajankuluksi. Ulkona olis 25 lämmintä ja arskakin paistaa hienosti. Myöhemmin vois tänään hakee rullakebabin kun en ole syönyt kebabbii puoleen vuoteen.
- ÄÄÄåååå
Ei kovin "helpoissa" paikoissa :(
- Salilla käyn 4 kertaa viikossa.
- Kaupassa käyn pari kertaa viikossa, mutta teen ostokset aika nopeasti.
- Julkisissa kulkuneuvoissa. Yleensä luen kirjaa.
- Koulussa (tosin nykyään käyn paikanpäällä enää harvemmin, kun en tunne koko koulusta ketään).
- Aina silloin tällöin käyn keskustassa pyörimässä: kahvilla, kävelemässä, ostoksilla. Tänä kesänä olen ollut mm. Kaivopuistossa lukemassa kirjaa. - eikö?
kaupassa, kaupungilla, kuntosalilla,kirjastossakin käyn jopa kaksi kertaa vuodessa;) , facebookissa, meileitse, soittamalla, tulemalla kylään, kutsumalla kylään, pyytämällä seuraksi terassille, elokuvissa, kirjoittamalla vanha kunnonkirje, lähettämällä kortti nyt etenkin kesällä on helppo lähestymiskonsti lähettää kortti jostain missä on käynyt tai muuten vain kesäinen tervehdys........olihan siinä jo noita vaihtoehtoja
- 4 + 14
Eiköhän jokainen ketä osaa tänne asti internettiä tulla kirjoittelemaan älyä miten niitä kavereita soitellaan kahvittelemaan, elokuviin, terassille jne. Taisi aloituksen syvin olemus koskea lähinnä näitä ihmisiä ketkä ovat ihan yksin. Se on kovin vaikea esimerkiksi minun lähettää sinulle se kesäinen tervehdys postikortilla, kun en sinua tunne.
- yksin.kotona
Annaks mä mun kotiosoitteen niin täällä muhun voi tutustuu?
- AdrianGordon
Alota nyt ensin vaikka sillä sähköpostilla ja kertomalla millä paikkakunnalla asustelet.
- yksin.kotona
Rauma edelleen. Täällä mä olen majaillut jo 30 vuotta
- mustepatruuna
Hyvä kysymys. Nyt kun ajattelee, niin aika vaikea minuun kyllä on tutustua. Töissä ja koulussa on aina ne samat tyypit. Kavereiden kautta voisi tutustua, mutta niitä on vain pari emmekä koskaan käy missään. Facebook tilin poistin joskus tyhmyyksissäni, ja tuntuu vaikealta tehdä sitä uudestaan kun pitäisi oikeiden kavereiden puutteessa kutsua kaveriksi kaikkia puolituttuja, jotka välttämättä eivät haluaisi kutsua minulta.
Harrastuksia oli talven aikana parikin, ja siellä olisi voinut hyvin tutustua jos olisi halunnut. Baareihin en halua. Täällä monesti kuulee, että mene rannalle tai vastaavaan paikkaan. Yksin ei vaan voi mennä minnekään, kun kaikki muut ovat kavereidensa kanssa.- leeatuulia
Ja mie ihmettelen, et sit ku sitä rohkastuu sen verra, et menee sinne rannalle tai muualle, ni tapahtuuko se että hokkuspokkus vaa, ja siinä siulla on kourallinen kavereita?
Itte kyllä käyn yksinäni millon missäkii, se ei estä, mut en oikeesti osaa kuvitella, et pitäskö miun vaa, vaikka siellä rannalla sitten, lyöttäytyy joittenki tuikituntemattomien seuraa? Siis ne ihmisethän on siellä jo porukalla, niillä on juttu kesken ja niitä luultavasti vaan ärsyttää, jos joku tunkee siihen häirittemään.. Tää nyt on vaan miun mielipide, mut kuitenki :) - nollakulma
leeatuulia kirjoitti:
Ja mie ihmettelen, et sit ku sitä rohkastuu sen verra, et menee sinne rannalle tai muualle, ni tapahtuuko se että hokkuspokkus vaa, ja siinä siulla on kourallinen kavereita?
Itte kyllä käyn yksinäni millon missäkii, se ei estä, mut en oikeesti osaa kuvitella, et pitäskö miun vaa, vaikka siellä rannalla sitten, lyöttäytyy joittenki tuikituntemattomien seuraa? Siis ne ihmisethän on siellä jo porukalla, niillä on juttu kesken ja niitä luultavasti vaan ärsyttää, jos joku tunkee siihen häirittemään.. Tää nyt on vaan miun mielipide, mut kuitenki :)Ei sieltä rannalta tai muualtakaan niitä ystäviä mitenkään maagisesti löydä, mutta itse ainakin olen ajatellut asian niin, että kun joskus koittaa tehdä jotain muutakin kuin käydä kaupassa kääntymässä niin ei täysin erakoidu. Muuten tulee sellainen sosiaalisten tilanteiden pelko jos ei koskaan käy missään tai tee mitään, ja sitten se on vielä entistäkin vaikeampaa olla ihmisten ilmoilla ja tutustua muihin kun siihen tulee mahdollisuus.
Vaivan nimi taitaa olla mökkihöperyys. - yksin.kotona
nollakulma kirjoitti:
Ei sieltä rannalta tai muualtakaan niitä ystäviä mitenkään maagisesti löydä, mutta itse ainakin olen ajatellut asian niin, että kun joskus koittaa tehdä jotain muutakin kuin käydä kaupassa kääntymässä niin ei täysin erakoidu. Muuten tulee sellainen sosiaalisten tilanteiden pelko jos ei koskaan käy missään tai tee mitään, ja sitten se on vielä entistäkin vaikeampaa olla ihmisten ilmoilla ja tutustua muihin kun siihen tulee mahdollisuus.
Vaivan nimi taitaa olla mökkihöperyys.Kyllä mä käyn monessakin paikassa, mut teen sen yksin ja se siinä vituttaakin. pelaan talvisin myös salibandyä 5 divarissa. Tulee siinä pelimatkoja ja muita tapahtumia, mut muuten en ole pelikavereiden kanssa tekemisissä. Ei ne ikinä soittele muuten kun et jos treeni ajat on muuttuneet tai ei ole lainkaan treenejä.
- 57457dh
yksin.kotona kirjoitti:
Kyllä mä käyn monessakin paikassa, mut teen sen yksin ja se siinä vituttaakin. pelaan talvisin myös salibandyä 5 divarissa. Tulee siinä pelimatkoja ja muita tapahtumia, mut muuten en ole pelikavereiden kanssa tekemisissä. Ei ne ikinä soittele muuten kun et jos treeni ajat on muuttuneet tai ei ole lainkaan treenejä.
Koita yrittää saada kontaktia niihin pelikavereihin! Joskus esimerkiksi kuuntele ohimennän heidän suunnitelmiaan ja ehdota, jos voit tulla mukaan.
- tombs of the blind
Olen rekisteröitynyt tasan yhteen sosiaaliverkostokuvagalleriaan joihin lisäillään omia kuvia ja kommentoidaan toisille. Siellä onnistuu, olen kai vaan niin ikävä ihminen ettei ne muutamat sieltä hankitut tuttavat jaksa enää jutella. Tästä ja muistakin samanlaisista sattumuksista vuosieni varrella olen rohkaistunut jättämään hankalat ihmissuhteet muiden käsiteltäviksi ja tyydyn olemaan itsekseni.
- yksin.kotona
En usko et monikaan menee tuntemattomien seuraan yhtäkkiä luomaan kaveri suhteita. Ei sitä ainakaan selvinpäin rannalla mene. Jossain festareilla se vois onnistuu mut muuten ei
- rannan miehet
Jos menee tuntemattomien seuraan aikuisiässä niin pöpihän se on.
Hei!
Olen usein istahtanut ulkoterasseilla jonkun toisen yksin istuvan pöytään ja kivasti siinä on juttua ennen pitkään syntynyt.
Viimeksi Koskenrannan terassilla H:gin vanhankaupungin lahdella juttelin erään naisen kanssa (emme koskaan olleet nähneet aiemmin) 2 tuntia. Hänkin oli eronnut, eikä baareissa viihtynyt.
- aina yksinäinen
Heissan. Suhtaudun nettiin aika skeptisesti, mutta päädyin googlettamaan "yksinäisyys", ja tälle palstalle eksyin. Ilmeisesti en ole ainoa jolla ei ihmissuhteita. Olen muutamia viestiketjuja täällä lukenut, ja voin yhtyä muihin, että mitään ns. elämää ei minulla ole ikinä ollut. Täytän huomenna 32 vuotta, asunut noin 12 vuotta yksin, ollut yksin kaikki joulut, juhannukset, synttärit ym. Minulla ei siis ole ollut jouluja ym. Ei ole työtä, joten ainoa ohjelmani on leipäjono. Ei ole rahaa harrastaa. Yhtä ponia kävin joskus hoitamassa, mutta se oli erään perheen luona, ja poni minulla vain siellä seurana. Baareilua en ole ikinä harrastanut - en varmaan uskaltaisi sinne edes mennä, en tiedä miten siellä olla, yhtä vieras paikka minulle kuin uimahalli (en osaa uida) tai moskeija... Olen ujo, mutta sosiaalinen ujo - jos esim. tapaisin täältä toisen yksinäisen, en olisi tuppisuu, mutta porukassa ujous iskee. Vaikka olen työtön, minulla on korkea koulutus. Pidän itseäni rumana, mutta olen kyllä kuullut toisenlaisiakin mielipiteitä.
Mietin tässä, että pitäisikö ihan oikeasti ruveta puuhaamaan yksinäisyyttä vastaan - kun olisi vaikka netissä joku tietty palsta, minkä kautta voisi etsiä tuttavia omalta paikkakunnaltaan? Suht saman ikäistä? Saako tämä mitään kannatusta? Tuntuu vaan ihan oikeasti ettei tätä paskaa enää jaksa. : ( Aikoinaan kirjoitin ylioppilaaksi, ja yliopistokin tuli päätettyä, eikä minulla ole koskaan ollut mitään juhlia - ei ole ketään ketä sinne kutsua. Tuntuu henkisesti todella pahalta joka vuosi kun ihmiset päättävät koulujaan. Joulusta nyt puhumattakaan!
Ei ole minulla koskaan ollut yhtäkään ystävää, eipä kavereitakaan.
Ja kyllä, olen samaa mieltä siinä että jos alkaa tunkea itseään vemtovieraiden seuraan niin pöpinä pidetään ja nauretaan - sellaista ei vain ole tapana tehdä.- 46-v mies Oulusta
"aina yksinäinen". Sinun elämä on kuin kopio minun elämästä paitsi että olen 14 vuotta vanhempi. Kaikki juhlapyhät yksin jo yli kymmenen vuotta... Ei auta DI-tutkinto työnsaannissa enää tällä iällä. Ystäviä ei ainuttakaan... Alkaa olla voimat ja rahat menneet.
46-v mies Oulusta kirjoitti:
"aina yksinäinen". Sinun elämä on kuin kopio minun elämästä paitsi että olen 14 vuotta vanhempi. Kaikki juhlapyhät yksin jo yli kymmenen vuotta... Ei auta DI-tutkinto työnsaannissa enää tällä iällä. Ystäviä ei ainuttakaan... Alkaa olla voimat ja rahat menneet.
Olen 40 ja oulusta myös, en DI mutta tekniikan koulutus takana. Sen olen huomannut, ettei täällä oulussa pääse töihin, vuokrapätkiin joskus, mutta ns. vakiväen kaverit ja sukulaiset vie nekin paikat nenän edestä, varsinkin nyt kun alan olemaan jo vanha-akka.
Ja eipä ole minullakaan edes kavereita, kaikki juhlat menee yksikseen, kun " vanha äitikin" löysi miehen, isä on jo kuollut. - Sairaan vanha.
"Aina yksinäinen" osaat ainakin kirjoittaa hyvin. Kumpaa sukupuolta olet? Voitaisiinko olla yhdessä yksinäisiä?
- nyyhkisnyyh
aina yksinäinen, eikö sinulla ole edes vanhempia joiden kanssa viettää esim. joulut? Tuntuu todella pahalta kuvitella, että olisi jouluna yksin. Onneksi minulla on edes vanhemmat. :(
- aina yksinäinen
Toiseen vanhempaan on välit vähän niin ja näin. Ja toinen on vanhoillislestadiolainen, että en ole oikein missään tekemisissä koskaan ollut. Itse olen ateisti. Ja erosivat vanhemmat kun olin pikkuvauva.
Kyllä nää joulut nyt jotenkin menee - pahinta on jos menee aaton alla markettiin ja kassa toivottaa "hyvää Joulua"... Se on kuin veitsellä viiltäisi. - yksin.kotona
Hahaa. Mun vanhemmat hylkäsi mut 9 vuotiaana. Ensin läks isä kun olin 7 ja 9 vuotiaana lähti äiti. Äiti on asunut samassa kaupunkissa 26 vuotta mut ei ole kertaakaan soittanut, lähettänyt postikorttia tai joulukorttia. Ei mitään yhteyden ottoa. 7 viime joulua olen itse viettänyt yksin kotona.
Lapsena jouduttiin siis lastenkotiin kun äiti hylkäs. ei tullut ikinä katsomaan lastenkotiin vaikka asui samassa kaupunkissa. Isästä en ole kans kuullut 27 vuoteen mitään, en ole edes nähnyt tai mitään. Seuraavankin joulun vietän yksin. parin viikon päästä täytän 36 vuotta. en odota et saan yhtään onnittelua. - dslkfvvkkvklkvklklv
Netissä. ei kyllä halata mutta tutustua....
- etelä suomesta
itse en ainakaan mielelläni puhu vieraiden kanssa koska en luota!!. kerran tosin juttelin erään jätkän kanssa(koska liikenne oli räjäytyksen takia poikki) joka lopulta osottautui hinuriksi,joka ehdotteli vaikka mitä.ja ku kerroin kielteisen suhtautumiseni sain tavanomaiset ryöpytykset osakseni. et voi tietää jos et ole kokeillut.ei kerta homoa tee,anna nyt edes vähän köyttä,hei vähän miehistä lämpöä kehiin,miten sä voit olla noin estynyt,,,yms yms. nyt jos haluan puhua kaupassa tai muualla jonkun kanssa puhun naisille koska niiden kanssa saa monesti mukaviakin juttu tuokioita.tosin minua vaivaava luottamus pula vaikeuttaa vaikka kavittelu pyynnön hyväksymistä.
- parikytsuoraavälidss
Muhun voi tutustua kun moikkaaa kun oon kävelemässä tai pyöräilmeässä.
Hymyilee vaan ja sanoo moi, ei trtte es vältsisti hymyä.
Pelkkä moi riittää.j
Yksinäisiä käveluijöitä,lenkkeilijöitä ja pyöräilijöitä näkee hirveesit niin miksei ne vois vaan rohkeesti ja reteesti moikata ja tutustuu jos siltä tuntuu.
vaikka vaan ulkoilla sit samaa matkaa vaikka ei muuten natsaiskaa hommat.
Niin , kivempaa se olis ulkoillakin porukalla tai ainakin kahestaan kun yhestään.- ykslenkkeilijä
Missäköhän päin sä kävelet tai pyöräilet?
- musseispiikkels
ykslenkkeilijä kirjoitti:
Missäköhän päin sä kävelet tai pyöräilet?
Manses tietty ruuvaillaan meneen.
- Nainen 43v.
Voiko uusiin miehiin tutustuminen oikeesti olla näin mahdotonta ? Lähdin viime vuoden lopussa pitkästä, mutta vaikeesta suhteesta. Melkein puoli vuotta kokosin itseäni. Jouduin muuttamaan toiseen kaupunginosaan ja vaihdoin työpaikkaakin. Ja hups, tässä sitä ollaan ! Nyt kun olis valmis taas sosiaaliseen elämään, niin olen ihan pallo kadoksissa, että mitenkäs sitä miehiin tutustuttiinkaan ? Deitissä on ollut ilmoitus kuukauden, profiilin lukijoita paljon ja kommenttejakin tullut mielenkiintoisesta profiilista, mutta siihen se sitten jääkin. Yksin en ole ikinä oikein viitsinyt baariin mennä ja sieltä nyt ei saa kun yhden illan panoja jne. En mä nyt ajatellut yksin loppuelämääni viettää ! Olisi vaan kiva käydä joskus kävelyllä tai terassilla näin kesäisin muun kuin oman itsensä kanssa ! Mut en mä luovuta vielä ;)))
- yksin.kotona
Mitä on sosiaalinen elämä? hmm.......
- Nainen 43v.
No se on sitä mitä muut ihmiset tekee vapaa-ajallaan toisten ihmisten kanssa, kai... Mun parhaita kavereita alkaa olla kaikkien niiden kirjojen päähenkilöt, joita ahmin yksinäisyyteeni. Toivottavasti ei ala toi todellisuudentaju hämärtyä...;).
- yksin.kotona
Nainen 43v. kirjoitti:
No se on sitä mitä muut ihmiset tekee vapaa-ajallaan toisten ihmisten kanssa, kai... Mun parhaita kavereita alkaa olla kaikkien niiden kirjojen päähenkilöt, joita ahmin yksinäisyyteeni. Toivottavasti ei ala toi todellisuudentaju hämärtyä...;).
Mä en lue kirjoja nii en saa niistäkään kavereita
Zen mestari menee vanhan puun alle istumaan, ja odottaa siinä että joku tulisi paikalle..
Netissä ja kaupungilla huomaltuneena se on varmaan yksinäisen paras löytää jotain seuraa. Vaikkakin yksinäisenä täytyy aina olettaa päätyvänsä yksin kotiin, koska muuten voi olla ehkä liian tungetteleva..
Hipit on myös aika avoimia, että seuraan vaan ja juomaakin vio saada, ja sitä kautta ehkä uusia tuttavuuksia. Jostain täytyy aloittaa, ja kun saa vähän "pääomaa" niin alkaa asiat helpottua hieman.- joku kuten minä
Larethi,missäpäin asut ja minkä ikäinen olet? On jotenkin osunut silmään just noi sun kirjoitukset näillä palstoilla.
joku kuten minä kirjoitti:
Larethi,missäpäin asut ja minkä ikäinen olet? On jotenkin osunut silmään just noi sun kirjoitukset näillä palstoilla.
Olen 25 vuotias tamperelainen.
Ihan hyvällä toivottavasti osunut silmään, eikä niin että oon aina joka paikassa jotain tyhmiä sanomassa? :)- Joku kuten minä
larethi kirjoitti:
Olen 25 vuotias tamperelainen.
Ihan hyvällä toivottavasti osunut silmään, eikä niin että oon aina joka paikassa jotain tyhmiä sanomassa? :)Joo,siis nimenomaan hyvällä,olet hyvä kirjoittamaan ja vieläpä asiaa. Olet tehnyt vaikutuksen.
Joku kuten minä kirjoitti:
Joo,siis nimenomaan hyvällä,olet hyvä kirjoittamaan ja vieläpä asiaa. Olet tehnyt vaikutuksen.
Ehdin varmaan paljon kaikkea hölmöäkin puhumaan että pahoittelen jo etukäteen näitä silmäänpistoja :) On kiva kuulla mitä ajattelet, tiedän että olenko edes vähän oikeilla jäljillä ajatusteni kanssa. Kiitos siitä :)
- aikuinenkin jo
Olen tänään käynyt shoppaileen, olen käynyt kahvilla yksin ja kävelylenkillä, yksin. Kyllähän se joka kerta tulee idioottimainen olo, kun yksin kahvilla istuu, ei siellä muut istuskele. Elokuviinkin tekisi joskus mieli, mutta siihen ei enää kantti riitä, yksin pitäisi kuitenkin mennä...
- premium guide
te ootte näemmä kaikki homoja täällä roikkuvat .
- 26vnmp
Aikuinenkin jo! Missä asustat? Olen täysin valmis päivän/illan viettoon kanssasi. Ensiksi mennään kahville ja sitten elokuviin. Saa muutkin lähteä mukaan, jos haluaa. Ei tarvi kenenkään mennä yksin. Mitä elokuvaa haluaisit mennä katsomaan ja millon? Olen 26- vuotias nuori mies pääkaupunkiseudulta.
- aikuinenkin jo
No joo, välimatkaa taitaa olla sinne n. 650 kilometriä, tulisi aika kallis elokuva ilta. Muuten kyllä, kiitos tarjouksesta.
- EiBaareissaViihtyvä
Minä pyöräilen paljon ja pysähtelen terasseille kahville istuen jos mahdollista pöytään, jossa on joku toinenkin yksin tai viereiseen pöytään. Ennen pitkää sitä jotain jutun juurta löytää.
Itäkeskus H:gissä on hyvä paikka, uimarannat jne.- dg3345
Missä päin Itä-Helsingissä on ranta? Marianiemessä vai?
dg3345 kirjoitti:
Missä päin Itä-Helsingissä on ranta? Marianiemessä vai?
Tarkoitus Itäkeskuksen kauppakeskusta kävelykujineen, kahviloineen.
Usein pyöräilen Vuosaaresta merenrantaa pitkin kaupunkiin, matkalla kivoja pysähdyspaikkoja.
- Lady Lynda 28
Kyllä elokuviin voi mennä yksin! Elokuviin meno on sellainen hyvä paikka, johon voi aloittaa yksin menemisen.
Itsekin ajattelin aina, ettei yksin kehtaa mennä elokuviin, mutta kerran rohkastuin ja menin ja sain huomata että samalle penkkiriville kanssani istuutui 3 täysin normaalin näköistä naisihmisitä, jotka olivat kaikki myös tulleet yksin elokuviin.
Nykyään kun käyn elokuvissa, huomaan aina että monet käyvät yksin elokuvissa. Elokuviin meneminen yksin on siitä hyvä, että siellä istutaan pimeässä ja keskitytään elokuvaan, niin ei siellä kukaan mieti miksi tuo on yksin, eikö siellä ole yhtään kaveria jne...
Aion taas ensi viikolla mennä yksin elokuviin. Voi vaan mennä katsomaan haluamaansa elokuvaa, eikä tarvitse epätoivoisesti etsiä ja ruikuttaa seuraa mukaan, vaihtoehtoja kun ei pahemmin ole...- 54747
Olen kanssa käynyt leffassa yksin. Ruuhka-aikaan en suosittele menenään tai sitten menee ajoissa (niin, ettei joudu kävelemään täyteen saliin yksin sisään). Monesti ne kassat ovat olleet kyllä vähän ihmeissään, kun olen ostanut "vain" yhden lipun. Minä en ole huomannut, että ihmiset käyvät yksin leffassa. Yleensä katsojat ovat olleet jotain 2-3 hengen porukoita.
- onneton yksineläjä
Ei elokuvissa voi kenenkään tutustua. Siel pitää olla hiljaa ja ei vois puhuu. Ilman puhetta ei kenekään voi tutustuu. Elokuvat olis vihoviimeinen paikka mihin
minä ketään veisin treffeille. - Aamuauringonsarastus
Oon hieman klassisen kauniin näköinen nuori nainen. Ulkomuodolta pitkä ja melko hoikka.
Bussissa, junassa, kaupassa, koulussa (en opiskele kyllä tällä hetkellä), chatissa, ehkä jossain keskustelupalstalla jossa satun johonkin kommentoimaan, baarissa (todella harvoin).
Yksi mahdollisuus olisi ollut esimerkiksi ne kerrat kun olen yksin istunut puiston penkillä tai vastaavalla yleisellä virkistysalueen tai vastaavan istuimella tai kiveyksellä yksikseen. Joskus on joku uskaltanut mun kanssa jutella, mutta kyseessä on yleensä ollut jo reilusti vanhempi mies ellei vanhus. En odotakaan että joku mulle juttelisi vaan katselen jos sattuisi joku toinen itsekseen istuskeleva paikalle. Ei ainakaan silloin kun mä istuskelin. Voisin heittää vain jotain ja jutella. Istuskelin myös rannalla kiveyksillä kioskista ostetun kahvimukin kanssa. Silloin kyl olin oikeesti elämässäni yksinäinen. En toivo kenellekään samaa mut jos on asiat niin niin sitten vaan kahvikuppi käteen ja istuskelemaan ihmisten ilmoille.
Mua ei halata kun vasta vähän enemmän tutustuttua. Mut sen jälkeen missä vaan. - 557567
Oletan ainakin, jos nuori kaunis nainen istuu vaikkapa puistossa yksin, että hän odottaa kavereitaan. Samaa olettaisin myös yksin istuskelevasta nuoresta miehestä. Niin harvoin nimittäin näkee nuoria yksin ulkona. Tuntuu aina siltä, että on itse ainoa.
Olen itsekin nyt kesällä tehnyt tuota, että menen ihmisten ilmoille lukemaan/kahville/istumaan. Vielä ei ole kukaan tullut juttelemaan enkä ole toisaalta nähnyt toista yksinäistä.- Aamuauringonsarastus
Jos ihmiset olettavat mun odottavan kavereita niin sehän vaan meinaa sitä että voin vapaasti käydä yksin ihmisten ilmoille lukemaan/ kahville/ istumaan. :)
- yksin kotona
Mä kävin monta vuotta yksin baareissa ja terasseilla. Kukaaan ei koskaan tullut juttelee
- lapsuusmuisto90
Ei oikein missään, seilaan kodin ja työn välillä tällä hetkellä. En usko, että kukaan lähikaupassa innostuu tutustumaan. :-D Kirjastossa tulee välillä oltua, mutta yleensä kyllä vain metsästän kirjoja ja sitten lähden. Onneksi aloitan syksyllä uuden koulun, jospa sitä nyt kerrankin saisi kontakteja tai peräti uusia ystäviä. Vähän vaikeahan sitä on näiden kaikkien vuosien jälkeen tutustua uusiin ihmisiin, mutta kaipa se on vain pakko yrittää. Pitäisi löytää jotain hyviä keinoja myydä itseään. Pitää vaan koittaa olla äänekäs ja ekstrovertti vaikkei ehkä aina jaksaisi. Pitäisi ja pitäisi.
Kaipa ne ihmiset eniten tutustuvat kouluissa ja töissä. Netin kautta on oikeasti todella vaikea tutustua kehenkään, vaikka jotkut ehkä luulevat muuta. Jos olisi joku harrastefoorumi, niin siellä ehkä voisi paremmin löytää samanhenkisiä tuttavuuksia. Suoli24 nyt tuskin on oikea paikka siihen, täällä on niin paljon vihaa ja trolleja. - ulos netistä
Netin kautta on helppo tutustua, jos on vain oikeasti halua siihen :)
Täälläkin on keskusteluissa ihmisiä järjestämässä tapaamisia tai yleensä keskusteluseuraa, niin se on lähinnä vain siitä kiinni haluaako ihmiset oikeasti tavata muita, vai kokevatko nettikirjoittelun lopulta helpommaksi.
Toisaalta voi miettiä johtaako esim. nettiaddiktio (irc, suomi24 chatit ja facebook yms sosiaaliset mediat) nettisyrjäytymiseen. - joku j-mies
Ei enää kohta missään.
- Y-88
Koulussa tai kävelemässä jossakin paikallisilla lenkkipoluilla. Tai kaupassa. Mulla ei ole rahaa käydä yhtään missään. Tosin lupasin itelleni käydä muutamilla paikallisilla keikoilla kun vaan hyviä esiintyjiä tulee jonnekin. Luultavasti menen yksin, joten toivon että joku nainen lähestyisi, tai ainakin se olisi aika mukavaa, mutta eipä taitaisi niin käydä. Toivoa voi kuitenkin.
Niin, ja nettiforumeillakin minuun voisi tutustua, jos samoissa paikoissa liikkuu. - Invisible boy
Täällä päin suuri osa on minut nähnyt. Olen se hiippari, jonka kaikki tietävät, mutta kukaan ei tunne. Kun ei paljon muutakaan tekemistä ole, niin sitä tulee lähdettyä ulos käppäilemään, ja kun ei ole oikeastaan mitään paikkaa minne mennä, niin sitä tulee vain istuskeltua jossain, tai käveltyä kylää ympäri. Joku joskus sanoikin, että minua näkyy aina jossain kävelemässä, joten olemassaoloni on ainakin täälläpäin huomattu, mutta ketään ei taida kiinnostaa. Ketäpä kiinnostaisikaan joku, joka tappaa aikaansa niinkin mielenkiintoisesti, kuin yksinään milloin missäkin pusikossa tarpoen ja ihmetellen? Eiköhän ne pidä meikäläistä vähän köyhänä tyyppinä.
- adrinian
Tuntuu ihan pahalta lukea mite yksinäisii jotkut ovat. Itse voisin olla kaikkien yksinäisten kaveri ja auttaa yksinäiset toisten samassa tilanteessa olevien luokse. En ole yksinäinen mutta kavereita ei voi olla liikaa. Eikös niitä ole jouluna jotain tapahtumia mihin yksinäiset voi kokoontua? Eli sellasista jotka on tarkoitettu yksinäisil ihmisil. Olen kuullut jostain tällaisesta. En vaan tiedä missä ja millä paikkakunnalla.
- yksin kotona
Jouluun on vielä aikaa mut tiedän et vietän joulun yksinäni kotona, niin kuin vietin 3 edellistä jouluakin.
- vilmatuulikki@suomi2
Olin aiemmin hyvin yksinäinen. Koska en halunnut käydä kuppiloissa, en pystynyt kirjastossa ja kaupan kassajonoissakaan puhumaan vieraille miehille, tein treffit -palstalle ilmoituksen. Aloin kirjoitella viiskymppiselle fiksunoloiselle miehelle.
Tapailimme vuoden ajan. Joka kuukausi hän "erosi" jostain syystä, mutta palasi aina takaisin. Pari viimeistä kertaa "riidat" olivat melko keksittyjä. Huomasin juuri äskettäin, että miehellä on ollut koko yhdessäolomme ajan profiili treffit -palstalla. Ilmeisesti "eromme" aikoina hänellä oli tapaamisia myös muiden naisten kanssa.
Nyt olemme oikeasti eronneet. Ja olen entistäkin yksinäisempi. Ajattelen, että pitää vain voittaa se yksinäisyys jotenkin. Tarve löytää joku tuottaa vain onnettomuutta.
- yksin kotona
luotettavaa miestä on yhtä vaikee löytää kun saada 7 oikein lotossa
- 4 seinää
Jaahas.. Ruokakaupassa käyn 2 kertaa viikossa. Siinäpä se on. Lääkärissä jonottamassa. Joskus harvoin baarissa. Silloin tälllöin lapseni kanssa rannalla,mutta eipä siellä kukaan tule juttelemaan.
Talvi kun tulee niin se jää siihen kaupassa käyntiin ja lääkärissä ravaamiseen.
Ai niin,fysioterapian uintijumpassa :) Öö...
No ...
Aika paljon han se sattumaa vaatii, että osuu tuolla parkkiin samalle bussipysäkille samaan aikaan, kun mä pyöräillessä pysähyn siihen juomaan. Ja jos niin sattuukin, niin mitäpäs siinä. Vilkasut ja matka jatkuu. No kävelenhän mä sen lisäksi. Mutta ei toi lenkillä oikein ole mikään tutustumis paikka ei...Töissä sit tietenkin. Mutta sieltähän en virallisen tarinan mukaan edes harkitsisi, saati ole naista saanut.
hahmotelma kirjoitti:
Töissä sit tietenkin. Mutta sieltähän en virallisen tarinan mukaan edes harkitsisi, saati ole naista saanut.
Itseasiassa netti lienee paras paikka...
Niin tyhmältä kuin se tuntuukin. Mutta mitään tuolla tutustu... Oikeesti... Siis ei näillä mun toiminnoilla ei. Rehellisesti, töissä on suurin todennäköisyys, netin jälkeen.
Lenkillä, joko tien päällä tai taukoa makaamassa jossain Nastolan keskustassa tai ostoksilla, oli sitten ruokaostoksilla tai satunnaisilla erikoisemmilla shoppailu reissuilla naapurin isossa kylässä, siinä kahvilassa kahvitellenkin päivän aikana. Ei noissa keneenkään tutustu. Ehkä jos pyöräilyni suuntaisi leirintä alueille yöpymään, niin voisi olla pieni sauma tutustua johonkin karavaanari pariskuntaan... :P
Netissä se siis on. Halia siellä ei oikein onnistu.
- kyllästynyt olemaan
Netissä, töissä, lenkillä, salilla, tanssikurssilla, huoltoasemalla. Harvoin baareissa, kun ei tuo alko maistu.
Huoh, missä sitä enää tapaisi ketään kun ei missään edes oikein käy... =/ Netissä ja 1-2 kuukauden välein yökerhossa.
- jaaa....
Minuun ainakaan ei toivottavasti voi kukaan "tutustua" minkään netin kautta. Tutustumiset menee siten, että sulla on livehistoriaa ihmisen kanssa ja säännöllinen molemminpuolinen LIVE-ELÄMÄSSÄ REALITEETTIEN MUKAAN menevä yhteydempito ja muuta " tustutumisia" ei kukaan ole vailla. En minä ainakaan.
- aina yksinäinen
Yksin kotona, saat sympatiani, sillä minulle myös tuttuja lastenkoti ja perhekoti... Traumat on jääneet noista ajoista ja huostaanotosta. Perhekoti oli yhtä helvettiä, oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa.
Oletko jo täyttänyt vuosia? Itse tässä hiljattain, ja yksinhän meni kuten 12 edellistäkin. Helvetin raskasta. Ihan samalainen päivä kuin muutkin, paitsi raskaampi - kun kuitenkin haluaisi niin kovin,ettei olisi synttärinä yksin.- yksin kotona
Täytän ensi viikon torstaina 36 vuotta. Tuskin aiheuttaa mitään riemunhuutoja mulla tai muilla.Lastenkoti oli siltin aika hyvä paikka kun ei tarvinnut kattella äidin juopotteluu ja riitelyy joka päivä. Ja kouluakin sai käydä rauhassa, ettei tarvinnut pelätä kotiin tuloa. Joskus 2 ja 3 luokalla ala-asteella muistan kun tulin kotiin koulusta niin äiti oli aina sammunut ja kämppä oli kun kaatis.
Ehkä se lastenkoti pelasti mun elämäni. Muuten olisin varmaan jossain vankilassa.
- yhdessä yksinäinen
Oispa joku yksinäisten talo, mihin vois mennä!
- yksin kotona
mä asun sellasessa. ennen mulla oli naapureita mut nekin on vissiin muuttanut kaikki pois. eli asun yksin tälläsessa pienessa liike kerrostalossa. Mulla ei ole ketään käynyt kylässä puoleen vuoteen, et olen aika yksin
No minut löytää kyllä Kajaanista :)
Ja ens kuussa tulee oltua sotkamon sykkeessä ja myös jalometallissa :)- Anonyymi
Ei ainakaan baarissa, kun en juo, enkä viihtyisi muutenkaan ihmisten ilmoilla kun nuorempana yritin tutustua, sain vaan torjumiset kaikilta. M40
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851536Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62745