Honda ruostuu!

Risto 1206

Hondat ruostuvat herkästi. Yli 10 vuotta vanhat Accordit ja Civicit pomppaavat katsastuksessa kun pellit ovat ruostuneet puhki. CR-V:t ovat samasta tehtaasta joten odottaa sopii, että niissäkin tulee olemaan ongelmia.

23

4365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hondamies1458

      tätä varten on keksitty RUOSTEEN ESTO KÄSITTELYT!

      • hondamies1458/

        ja lisäten vielä tiesitkö että jo 3vuoden jälkeen mikä auto vaan rupeaa jo jostain paikoin kukkimaan ja varsinkin jos ajaa suola ja hiekkateillä. Tämä on fakta koska teen työkseni autojen massausta ja olen suojannut elämäni aikana toista tuhatta autoa...


      • Anonyymi

        Asia on juuri näin. Auton hinnan ollessa esimerkiksi 38 000 euroa. Ei ruosteenestokäsittelyn hinta merkitse enää mitään. Jos käsittelyä ei tehdä peli on selvä. Hyvin yksinkertainen ja selkeä juttu.


    • aika tahvo olet!

      Mitä merkkejä on yli 10v. liikenteessä ja ilman ruostetta? Ranskiset paalamossa.
      Luottele?

      • hirveetäskeidaa

        Tahvo vois tutustua asiaan hieman eikä vain kuunnella isojen poikien juttuja. Ranskalaisissa on lujemmat pellit kuin missään japseissa tai saksalaisissa (ehkä Audia lukuunottamatta). On ollut jo vuosia. Mutku iskä joskus kerto rapeista ranskalisista niin...


      • tahvona
        hirveetäskeidaa kirjoitti:

        Tahvo vois tutustua asiaan hieman eikä vain kuunnella isojen poikien juttuja. Ranskalaisissa on lujemmat pellit kuin missään japseissa tai saksalaisissa (ehkä Audia lukuunottamatta). On ollut jo vuosia. Mutku iskä joskus kerto rapeista ranskalisista niin...

        Muu tekniikka pettää alle viidenvuoden. Paalin ne menee..


      • hondamies1458//
        hirveetäskeidaa kirjoitti:

        Tahvo vois tutustua asiaan hieman eikä vain kuunnella isojen poikien juttuja. Ranskalaisissa on lujemmat pellit kuin missään japseissa tai saksalaisissa (ehkä Audia lukuunottamatta). On ollut jo vuosia. Mutku iskä joskus kerto rapeista ranskalisista niin...

        tähän voisin sanoa että ranskalaiset ruostuvat lokareista ja koteloistaan melkein yhtä herkästi kuin E mersut..


    • ..

      Yli 10v vanha Honda on valmis paalattavaksi. Niillä ei pidä enää kenenkään ajaa, ellei sitten löydä jostain ehjää vaihtokoria... :D

      • Puzoo

        Kaikki autot ruostuvat paitsi Peugeot.

        Perheessämme on aina ollut ainakin yksi peugeot eikä yhtäkään ole tarvinnut koskaan hitsata maalailla tai ruostumista hävetä.

        Madza, Subaru, Tojota, Mersu Ford ovat kaikki olleet merkkejä joista ennenaikaisesti ruostumisen takia on jouduttu / tehnyt mieli luopua.

        Kaverin mersu oli kattoa lukuunottamatta maalattu 4v iässä ruosteen takia. Pari vuotta myohemmin kaveri pani sen kiertoon nyt katossakin oli jo ruostevaurioita.


      • montako hondaa?

        Sinulla on/ollut? Tahvo? Yli 15v. näkee ajalevan uuden näkösinä.


      • mistä pösöjä?
        Puzoo kirjoitti:

        Kaikki autot ruostuvat paitsi Peugeot.

        Perheessämme on aina ollut ainakin yksi peugeot eikä yhtäkään ole tarvinnut koskaan hitsata maalailla tai ruostumista hävetä.

        Madza, Subaru, Tojota, Mersu Ford ovat kaikki olleet merkkejä joista ennenaikaisesti ruostumisen takia on jouduttu / tehnyt mieli luopua.

        Kaverin mersu oli kattoa lukuunottamatta maalattu 4v iässä ruosteen takia. Pari vuotta myohemmin kaveri pani sen kiertoon nyt katossakin oli jo ruostevaurioita.

        Missä on myytävänä yli 10v. vanhoja pösöjä?


      • avaajalla vain
        montako hondaa? kirjoitti:

        Sinulla on/ollut? Tahvo? Yli 15v. näkee ajalevan uuden näkösinä.

        Kirppikseltä haettu fillari. Tietotaso sitä luokkaa..


    • Civic CRX

      ohnda ei kyllä roustu

      • buahahaa..

        Kyllä ruostuu ja helmat repsottaa.


    • täti kaahaa honralla

      minun accord on vm.1989 ja mennyt aina katsastuksesta kertaheitolla läpi, alkaa kukkia sieltä täältä, mutta nehän saa korjattua. Tekniikka on loistava, edelleen, sanoi myös katsastusmies. Kerran pomppasi pakoputkesta, kun oli pikkaasen reikää,mutta vaihdettiin uuteen peräpää ja taas ok. Päästöissä ei ole ollut ongelmaa, vas.yläpallonivel on vaihdettu ja jalkalistat ? on tehty uudet 6v sitten.
      Vanhuus alkaa jo tulla,mutt kun en tykkää näistä palloautoista, niin Honralla päästelen edelleen :)

    • Kukin ajaa omallaan.

      Honda on perseestä! Kerran olen omistanut, mutta en enää milloinkaan uudelleen. Työkaverini pilkkasi suht uutta toyotaani. Mutta, pilkka osui pian omaan nilkkaan. Hän osti melko uuden honda maasturin ja jo seuraavalla viikolla se seisoi paskana huollon pihalla pari viikkoa. Kova on riita heillä nyt, että maksaako liike vai kaveri kulut. Sen saa mitä tilaa.

      • kaikenlaisia uunoja

        Olen ajanut nyt 6v. Hondalla. Yhtän vikaa ei ole ollut. Vielä 7-vuotiaanakin, kuin uusi.


    • Anonyymi

      Honda paras ja se ruostuminen höpö höpö..

    • Anonyymi

      10 vuotta täynnä Accordilla, akku ja jarrupalat vaihdettu, ei muuta, eikä ruostetta missään, koska ruostesuojattu, palataan asiaan taas 10 vuoden päästä, jos luoja suo.

    • Anonyymi

      Metallihohto pinnan alla kytee kuplat jotka haluavat ilmaa, ovat kyllä ilkeitä ku tuollaisia tekevät tehtaassa?

      • Anonyymi

        Heh, kyllä ne kuplat nousevat VAG autojen "sinkityissä" pelleissä, jo muutaman vuoden ikäisenä. Parempi pestä vain kastelukannulla, ettei maalit lennä kohdista, mitkä kuplaa lykkäävät. Ensimmäiseksi kukkii takaluukku, sitten kyljet, karmeen näköisiä kötöstyksiä, hyi helkkari.😫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, kyllä ne kuplat nousevat VAG autojen "sinkityissä" pelleissä, jo muutaman vuoden ikäisenä. Parempi pestä vain kastelukannulla, ettei maalit lennä kohdista, mitkä kuplaa lykkäävät. Ensimmäiseksi kukkii takaluukku, sitten kyljet, karmeen näköisiä kötöstyksiä, hyi helkkari.😫

        Eihän kuplia enää tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kuplia enää tehdä.

        Voihan olla, että tämän hepun tietämys on jäänyt kupla-aikaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe