Onko muilla ollut samaa vikaa?!? Mikä auttoi?
Auto siis sammuu kesken ajon. Ei lähde heti startattaessa käyntiin. Starttaa kyllä hienosti mutta ei käynnisty. Muutama minuutti venailua ja auto käynnistyy kun ei olis mitään vikaa ollutkaan.
Viimeksi yritin eka käynnistää(en ottanu avainta pois)--> ei lähteny käyntiin. avain pois, odottelin minuutin...avain takasin paikalleen ja auto laakista käymään.
On kuulemma ollut polttoainepuolella vikoja. polttoainepaineanturi, polttoainepumppu??? merkkihuolloissa nostelevat olkapäitään ja toivottelevat hyvää jatkoa kun ei ole vikakoodia tai muuta kättä pidempää.
Vikakoodia ei ole jäänyt siis miltään kerralta. Sammumis oireita ollut n. 1kk välein.en tiedä sitten tiheneekö oireet jossain vaiheessa.
V70 2.4D autom. vm.08 sammuilee kesken ajon
40
20981
Vastaukset
- Ei hyvä
tarkennetaan vielä että auto on uusikoppaista mallia
- volvoville
Moi, uudet autot eivät ole minun alaa, mutta koitetaan:
oletko itse tarkistanut/tarkistuttanut vaikka volvolla että polttoainesuodatin ei ole tukossa, jos on vaihda uusi (saa halvalla motonetistä yms.)
Tarkistanut akun, että akussa on virtaa noin 13,4 volttia vähintään 12,5
laita aseöljyä virtalukkoon, poistaa kosketushäiriöt
tarkista että polttoainetankissa oleva siirtopumppu on kunnossa ja saa virtaa
Onnea!- Huonoja ehdotuksia
Polttoainesuodin on äärimmäisen harvoin tukossa. Jos kerran auto yleensä pelaa, ei vika ole suotimessa.
Kun kerran startti jaksaa hyvin pyörittää moottoria, on akku ja lataus kunnossa.
Älä laita aseöljyä virtalukkoon.
Polttoaineen siirtopumpussa tai sen releessä voisi olla vikaa tai sitten monessa muussa paikassa. - Anonyymi
kyllä huomaa että autot ei ole alaasi,
- Ei hyvä
Virtalukkoa ei ole...se on nykyään sellanen kolo mihin laitetaan toi maailman hienoin avain. aseöljy tuskin kuuluu siihen koloon.
Auto on kuitenkin huollettu normaalisti viimeksi viime syksynä joten en usko että polttoainesuodin on tukossa. Auto ei oireile kuitenkaan muuten kuin että sammuu yht'äkkiä. ja lähtiessään taas venailun jälkeen käyntiin oireeton.
Polttoainepuolta itsekin veikkaisin, mutta mene ja tiedä kuinka kallista siihen olis koitella uutta relettä tai just tätä paineanturia minkä kuulin yhdeksi syyksi.- Ei hyvä
Se täytyy vielä sanoa että talvi meni ilman sammuiluja ja viime syksy. Sammuilu alkoi nyt keväällä huhtikuun alussa ja on nyt tehny sitä kk välein. En tiedä onko merkitystä tällä mutta näin o. Ilmeisesti volvo on talviauto niin kuin mainostavat :)
- 434343
Jostakin olen kuullut, että tekevät tuota HELTEELLÄ !
- Ei Hyvä
Nyt on polttoainepumppu vaihdettu tankkiin ja hintaa koko hommalle muodostu yli 800e... Saa nähdä miten auto toimii jatkossa. Olivat huollossa päätelleet että pumppu on rikki koska vikakoodia ei jää....monesta muusta syystä kai jää.
- "pukki"
Onkos auto toiminut pumpun vaihdon jälkeen (800€)
- El Toro
Sama pumpunvaihto korjasi ongelma (bensa V70 vm -01). Viikon etsivät vikaa pajalla.
- Vaihtoehtoja
Itse käytän pikkukorjaamolla kaverilla joka on ollut Volvolla asentajana ja pystyy tekemään huollot paitsi laturinvapaakytkimen vaihtoa koska tarvii erikoistyökalun.Aina kannattaa katsella myös pätevä muukin korjaamo kuin sininen jonka tunti veloitus taitaa olla nyt 90eu.Ja kylläpä tulee säästettyä laadusta tinkimättä mutta joskus käytän sinisellä esim. ilmastoinninhuollon ollessa kyseessä.
ei ole polttoaine puolella vika,ei ole virtalukossa vika,ei akussa,vaan tosi yksin kertainen vika se on kun hoksaa wetterillä eivät tienneet minullekkaan sanoa vikaa juuri samaa oikkuilua oli mullakin.moottori tilassa on (3)eri johto nippua ja sieltä se vika muuten löytyy helposti ,jos tarkempaa tietoa joku tahtoo niin ollaan aiheessa mukana!
- v70again
Minulla samanlainen auto ja tekee tuota samaa - varsinkin kostealla kelillä. Hetken odottelun jälkeen taas käynnistyy ja matka jatkuu.. Onko tähän tullut mitään tietoa mistä voisi johtua. Turun keskusautohallissa eivät löytäneet mitään vikakoodeja eivätkä siten viitsineet mitään asialle tehdä.
- "pukki"
Kerrohan mulle paremmin niin tarkistan oletkos oikeassa. KIITOS
- V702008
Terve onko mikä johtosarja kyseessä itsellä temppuilee niin että kun lähtee käyntiin niin toimii normaalisti jos sammutan niin voi mennä 1vrk että lähtee käyntiin
no se vika paikka on kerrottu tossa yks viesti ylenpänä sieltä se vika löytyy :)turhaan jeesustelee enempää:)
- V70again
Eli kertoisitko mitä tarkoitat? Johtonipuissako ongelman syy? Päivän taas tutkittiin Volvolla ilman ratkaisua - polttoainepumpun vaihtoa ehdottivat "touhutonnilla"..
johto sarjat kulkee moottorin lohkon vierestä niitä kun kääntelee löytyy kohta missä johto vastaa välillä moottoriin ja siitä johtuu oikkuilut ,laturin yläpuolella on yks johto nippu ja pari nippua ilman suodatin kotelon puolella moottorin ja vaihdelaatikon liitos kohdan paikkeilla,ei oo polttoaine pumppu vika tuo! [email protected] voit tuonne pistää lisä kyselyä mulle jos haluat
- Jeppe46
Onk virtaavain/lukija testattu/vaihdettu,jos se"luulee" virheellisesti että sammutat auton oikeesti.
Silloin ei tule vikatietoa
Voi tulla sama tilanne huonosta johdin kontaktista mihin taikuripokskin viittaa.
Onnea vian hakuun. - 2008 2.4d
Jeppe46 kirjoitti:
Onk virtaavain/lukija testattu/vaihdettu,jos se"luulee" virheellisesti että sammutat auton oikeesti.
Silloin ei tule vikatietoa
Voi tulla sama tilanne huonosta johdin kontaktista mihin taikuripokskin viittaa.
Onnea vian hakuun.Mulla oli just samanlainen vika autossa, sama VM ja moottori.
Vika oli täyttynyt katalysaattori eli kalliksi tuli. Älä vain anna bilian,
ainakaan herttoniemen, sählätä autosi kanssa. Ne osaavat vain laskuttaa,
eivät mitään muuta. - V70again
2008 2.4d kirjoitti:
Mulla oli just samanlainen vika autossa, sama VM ja moottori.
Vika oli täyttynyt katalysaattori eli kalliksi tuli. Älä vain anna bilian,
ainakaan herttoniemen, sählätä autosi kanssa. Ne osaavat vain laskuttaa,
eivät mitään muuta.Eli vaihtoivatko katalysaattorin? Minkä hintainen lysti oli? Oliko vikakoodeja?
Omassa siis vieläkin ongelma päällä ja viimeeksi kun lukivat vikakoodit niin ei mitään polttoainepuoleen viittaavaakaan..eli täysin eri koodit kuin ennen..nice. Katselin sen listan läpi ja jotain generaattori -ongelmaa ja kampiakselin asentotunnistinta tms. Osa niistä tullut kun auto on sammunut täydestä ajosta. - taksirenki
moottorin ohjainyksikön johtosarjat ja ruiskusuuttimien ohjaus johdot .2.4 d , ja d5 moottori, vm 08 >, hinkkautuvat alle 100 th puhki ja kosketushäiriöt liitoksissa muualta vikaa ei tarvitse hakea. muut moottorin ohjausviat johtuu liiasta moottoriöljystä , moottoriin oljyä vain 3/4 mittatikun lukemasta , ei missään nimessä täyteen.
- Anonyymi
V70again kirjoitti:
Eli vaihtoivatko katalysaattorin? Minkä hintainen lysti oli? Oliko vikakoodeja?
Omassa siis vieläkin ongelma päällä ja viimeeksi kun lukivat vikakoodit niin ei mitään polttoainepuoleen viittaavaakaan..eli täysin eri koodit kuin ennen..nice. Katselin sen listan läpi ja jotain generaattori -ongelmaa ja kampiakselin asentotunnistinta tms. Osa niistä tullut kun auto on sammunut täydestä ajosta.Katalysaattori maksaa alkaen 80e...sellainen joka pitää hitsata paikalleen. Suoraan paikalleen vaidhettava maksaa 250e. Purkaamolta saa käytettyjä. Dieseleissä ei kattia tartte ollankaan.
- Vilippaa
Mulla sammu kolmannen kerran, nyt ei enää lähtenyt käyntiin... Innolla odotan laskua / diagmoosia Autosalvasta...
- vilippaa
Niinhän siinä kävi, johtosarja hinkkaanntunut rutosti ja polttoainepaineenanturinjohto poikki. Rento parisataa korjaus...
- V70again
Onko autosi tätä "uusinta" sarjaa ja 2.4d koneella? Pystyisitkö kertomaan mistä kohtaa tuo oli mennyt poikki?
Omassa vasta 60tkm mittarissa joten ihmetyttää josko johtosarja voi hinkkautua poikki näin nopeasti..
- joxsa
Mulla samaa vikaa....tosin bensa koneella.
Vikana oli polttoaineen tasoanturi... - volvo=säästöpossu
Minulla XC90 D5 vm. 2007 ja sammuillut neljä kertaa kesken ajon. Enää ei uskalla ohittaa rekkoja kun voi käydä kalpaten. Mitään vika koodeja ei jätä. Onkohan tyypillinen vika ja onko kellään neuvoa mikä auttaa (kuin auton vaihto)?
- Anonyymi
On. Tyypillistä Volvo paskaa.
- volvonainen
mulla oli samantyylinen käynnistysvika. kävin sinisellä tiskillä ja ei löytynyt vikaa. sain sitten työkaverilta, joka ajelee myös vanhalla v70, vihjeen hyvästä korjaajasta, jolle kerroin ongelmat. tämä kaveri sanoi heti, että avaimenlukijassa on vika. on kuulemma tyypillistä v70. tämä vika vaikuttaa polttoainesyöttöön ja estää käynnistyksen. lukijan hinta oli 56€ ja työ 55€. toimii taas.
- mersuun vaihdan mä
Samaa tekee oma v70bensa 02,,ihme vinkunaa kuuluu pellin alta sieltä kaasuläppäkotelon tienoilta sammumisen jälkee,,5min venttailee,"ininä" lakkaa ja lähtee käyntiin,,on nyt helteillä yltyny tuo sammuilu,,ei ollu 240 samoja ongelmia,,ei ongelmia lainkaan,,kyllä on volvo tullu alaspäin laadussa,,ja pahenee vaan.
- Peräsuolipitkänä
Tällä viikolla kyykähti moottoritielle (V70 2.0d 2008) ja siihen jäi. Tietty pahimpaan ruuhka-aikaan. Hinattiin korjaamolle, mutta vian löytäminen oli kinkkistä. Kaikki viittasi polttoainepumpun hajoamiseen, mutta yllätys (myös Volvohuollolle), ettei 2.0d:ssa ole lainkaan pumppua tankilla. Korkeapainepumppu imee vanhaan tyyliin. Kolmantena päivänä (kuinka ollakaan) bingo: erg-venttiilistä oli läppä irronnut. Vikakoodia ei tule, koska venttiilin kara liikkuu normaalisti. Taas mennään peräsuoli pitkänä.
- En_olerobotti
En jaksanut kaikkia vastauksia selata läpi ja tämä vastaus vuosia myöhässä, mutta vaikuttaa nokka-akselin asentoanturin vialta. Suhteellisen halpa toimenpide.
- Anonyymi
Tuskin enään ketään kiinnostaa mutta toisioilmapumppu eli alipaineletku irti tai rikki. Työt 70,- ja varaosat 3;-.
- Anonyymi
Auto pimenee tehokkaasti kesken ajon, jos akun kenkä on höllääntynyt ja ajat sopivasti kuoppaan, jolloin virta katkeaa tärähdyksen hetkellä. Saattaa starttaa sen jälkeen taas normaalisti ja syy jäädä hämärän peittoon, kunnes tulee taas seuraava sopiva täräys.
- Anonyymi
kampiakselin asentotunnistin.
- Anonyymi
Terve
Vuosimalli 2002 v70 diesel. Alkuun oireili vain pienillä nykäyksillä. Ajan kuluessa katkokset jatkuivat aina sammuiluun asti. Ei voinut enää pitää liikenteessä. Vika löytyi johtonipusta moottorin etupuolelta johtonipusta. Parista johdosta näkyi säikeet. Oikonen sammutti moottorin. Lisänä kuljettajan puoleisessa rele ym. rasiassa oli yhdessä töpselissä pieniä valokaaren merkkejä johtoviasta johtuen. Siis eristysnauha ja töpselin pinnien pieni taivuttaminen vähän kierteelle auttoi. Vika hävisi. Kaveri löysi omasta vollesta vian vaihdettuaan ison kasan osia ja käyden läpi lähes kaiken mahdollisen. Just sama vika oli siis kahdessa vollessa. Vika paikallistui, kun avasi relerasian kannen ja nitkautti muistaakseni lähinnä moottoria olevaa töpseliä. Auto sammui. Siitäpä sitten penkomaan johtonippua auki.- Anonyymi
Voi tsiisus mitä romuja...
- Anonyymi
Nonnii elikkä volvo v70 mk2 D5 vm02
Auto käynnistyy aivan normaalisti ja toimii liikkuu jne mutta 2-3km ajon jälkeen sammuu ja hetken odottelun jälkeen lähtee pienen sahauksen jälkeen tulille ja tekee taas saman
Nyt vaihdettu siirtompumppu, polttoainesuodatin, korkeapainepumppu, suuttimet, pa anturi, kp anturi ja ei vieläkää pelaa, mitään vinkkejä? - Anonyymi
Vinkkejä vastaavaan ongelmaan kaivataan. Volvo V70 D5 vm. -03.
Keväällä auto alkoi sammuilla normi maantieajossa silloin tällöin, löi vauhdissa kaikki virrat pois päältä ilman ennakkovaroituksia. Lähti samantien käyntiin auton vielä liikkuessa. Ikäänkuin olisi oireillut lämpimillä keleillä enemmän. Yhden kerran ehti tehdä itsellä 40km/h ajossa niin, ettei lähtenytkään ihan heti uusiksi käyntiin, vaan odotutti minuutin verran, pari turhaa yritystä ja sitten käynnistyi ja toimi taas normisti.
Nettivinkit mukana merkkikorjaamolle, jossa tsekattiin moottorin johtosarja apurungon luota moottori-ohjainlaitteelle käsiksi päästävältä osuudelta, sekä akunkengät, maadoituspisteet, moottorin ohjainlaitteen pinnit, sulakerasia moottoritilasta. Nämä ok. Vikakoodia ei ilmoittanut.
Moottorin etupuolelta moottorin suojamuovi oli hinkannut johtosarjan 2 johdosta kuoret rikki ja nämä korjattiin. Sitten menoksi taas.
Auto toimi ok varmaan kuukauden, kunnes alkoi satunnaisesti taas hennosti nypätä vauhdissa, mutta ei kuitenkaan sammunutkaan. Kertaalleen sitten sammutti taas totaalisesti virrat hellekelillä tosi kuoppaisella tiellä hitaassa ajossa, lähti hetken odottelun jälkeen uusiksi käyntiin. Nappaili ajossa sen jälkeen hennosti aina joskus (kaikki merkkivalot pois ja samantien päälle).
Taas samaiselle merkkikorjaamolle. Aluksi autonkeskuslaiteyksikkö (CEM) ei ollut edes vastannut. Can-väylässä jännitteet olivat ok. Olettivat, että vika olisi CEMissä (väylä menee ajossa poikki). Ei vielä vaihdatettu CEMiä.
Toisen liikkeen korjaajalla oli tullut vastaava vika vastaan V70:ssä johtuen polttoainepumppuviasta, joka ilmeni, kun tankissa oli bensaa oli alle puolivälin. Oli korjaantunut pumpun vaihdolla. Tämä testaamatta omasta autosta.
Mietin edelleen mahdollista johtovikaa (jäikö vielä jokin huono kohta), kun johtokorjauksien jälkeen on ilmennyt vain hennompia nyppäyksiä, ei sammumista. Aika paljon tullut kyllä polttoaineen hinnan laskuja odotellessa ajettua alle puolivälin tankillisillakin, eli polttoainepumpun mahdollisuuttakaan ei ole poissuljettu. Parastaikaa testataan, pysyykö oire pois täydemmällä tankilla.
Lisävinkit tervetulleita, jos kuulostaa tutulta oireilulta!
Nimim. Johtosarjaongelmako
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882