Aloitan tänä syksynä Tietojenkäsittelytieteen opiskelut Helsingissä. Minulle on muodostunut vähän sellainen kuva, että valtaosa yliopisto-opiskelijoista bilettää _paljon_.
Nytkin, kun katselen noita opiskelijajärjestön tapahtumia, niin trendi vaikuttaisi olevan vähän sellainen "baariin viikolla 30", "bileet viikolla 31" ja "vielä toiset juomingit samalla viikolla!!1". :P
Ongelmana tässä onpi se, että itse en ole kiinnostunut dokaamisesta sitten yhtään. Joskus teininä tuli kännäilyt kokeiltua, ja nyt päälle parikymppisenä ei vain huvita.
Kysymys kuuluukin, että saako yliopistosta oikeasti kavereita, jos ei tykkää lähteä porukalla ryypiskelemään? Onko edessäni kolkko ja yksinäinen fuksivuosi? Yhyy.
Fuksivuosi alkamassa, mutta...
17
1943
Vastaukset
- oohälfweitheer
Menes nyt vaan ottamaan kuppia. Se on ihan kivaa sitten kun sitä voi tehdä kavereiden kanssa joiden kanssa viihtyy.
- fsdafasdf
Ei kannata mennä mihinkään opiskelijajärjestöjen tapahtumiin. Siellä juopotellaan kumminkin. Opiskelijoihin tutustuu kyllä luennoilla.
- vihje333
Itse suosittelen että olet fuksivuoden alkutapahtumissa mukana. Siellä tutustuu helposti muihin tyyppeihin ja erilaisten ryhmätöiden tekeminen on helpompaa kun on jo tuttuja naamoja.
- lääkisläinen
Sairaalaan sieltä päätyy. Meillä lähti jo ensimmäisestä tapahtumasta yksi fuksi ambulanssilla, kun tutorit vähän "kouluttivat".
Moni niistä ahkerammista tapahtumissa kävijöistä on joutunut keskeyttämään opinnot rahapulan takia, kun kaikki rahat ovat menneet viinaan. Jos rahat eivät lopu, niin ainakin tulee raiskatuksi.
- htgdfsagfhgh
Ei sitä juoda välttämättä tarvitse vaikka tapahtumiin osallistuisi. Jos alkuillasta menee niin ihan hyvin voi olla ottamatta.Ja sitäpaitsi ON olemassa alkoholittomiakin tapahtumia, vaikkei ehkä niin hirveästi.
Ei luennoilla keneenkään tutustu. - otapa huomioon
Sivuhuomautuksena että noi bileet houkuttaa erityisesti niitä, jotka ei ole olleet suosittuja teineinä ja saaneet kutsuja kotibileisiin yms. Heitä on yliopistossa paljon ja siksi nää bileet saa kohtuuttomasti huomiota kun samat naamat jotka niissä pyörii, kirjottelee myös ainejärjestön lehteä jne. Heille opiskelijaelämä on että "elämä alkaa vihdoin!". Kun taas osa tosiaan on saanut juhlia tarpeekseen jo teininä... (tän huomaa erityisesti pikkukylien priimuksilla, jotka ei ole saaneet "toteuttaa itseään" kouluaikana)
Tietysti noissa kannattaa näyttää naamaansa mut sinäkin taidat olla jo pikkasen vanhempi kuin noi nuorimmat eli ei varmaan tartte ottaa stressiä. Ei kukaan 18-vee pakolla kurkkuusi mitään kaada. Mut onhan noilla tärkee tehtävä tosiaan niille jotka ei ole ennen saaneet rellestää ja sit niillekin jotka tulee kauempaa, heillä olis muuten tosi tylsää... - tuleva kylteri
Täysin naurettavaa ajan, rahan ja terveyden haaskausta. Itse en aio osallistua mihinkään ryyppäjäisiin. Menen opiskelemaan, en dokaamaan.
Antaa ääliöiden dokata, mikäs siinä. Lukion aikana erottui jo tietty porukka, joka veti lärvit joka viikko "bileissä". Sen mukaan määrittyi kyllä heidän menestyksensä kirjoituksissa.- Moneen lähtöön
Yliopistossa tosin tulet näkemään myös tyyppejä, jotka vetävät sekä viinaa että viitosia. Silloin kun opiskellaan, niin opiskellaan, ja silloin kun ollaan viihteellä, niin ollaan viihteellä.
- 58u8
tiuuuuukkapersiinenpiponen asenne...sillä pääseekin pitkälle, ei tosin uralla
- mehua, kiitos
Muakin vähän epäilyttää tui juominen, kun itse olen käytännössä absolutisti. Mutta mieluummin sitten yksin kuin huonossa seurassa ;) Enkä usko, että joka ainoa tiedekunnassani opiskeleva olisi kauhea kännääjä... Varmasti muitakin kaltaisiani mahtuu joukkoon.
- tee on hieno juoma
Kannattaa ehkä käydä ainakin osassa bileitä aluksi, mikäli muutkin tutorryhmäläiset ja uudet kaverit on menossa. Sitten ei jää ulkopuoliseksi ainakaan. Ei siellä oo pakko juoda, tärkeempää on se että juttelee ihmisten kanssa ja on mukana.
Itse oon n:n vuoden yliopisto-opiskelija (hum. ala) ja en ole koskaan ollut humalassa, biletys ei kiinnosta. Käyn kyllä joskus iltaa viettämässä, lähden vaan aina kotiin siinä vaiheessa kun/jos muut alkaa olla liian kännissä. Hyvin on toiminut ja on ollut hauskaakin. Ajan myötä saa sellaisiakin kavereita joita ei juominen kiinnosta ja niiden kanssa voi sit tehdä jotain muuta. Mulla ei ainakaan fuksivuosi ollut mitenkään yksinäinen, uusia kavereita saa kyllä vaikkei heiluisikaan humalassa joka toinen ilta.
Juot just sen verran kun haluat ja sun valinnat ei kuulu muille, eikä muidenkaan valinnat kuulu sulle, eli jos ne haluaa juoda ni sit ne juo eikä ne luultavasti ole sen ääliömpiä kuin sinä tai minä. Vaatii vähän pokkaa aluks olla ainoa selvin päin mutta äkkiäkös totut. Pidä hauskaa ja nauti fuksivuodesta!! Se on mahtava vuosi, ja biletys on vaan pieni osa sitä! - mehua, kiitos
Mä aion ainakin juoda alkoholitonta, vaikka muut vetäiskin kännit. Jos ne tuijottaa tai ihmettelee niin voi voi :>
- hypeee
Itsellä edellisessä koulussa yksi fuksivuosi jo käytynä ja nyt elokussa tulossa uusi toisessa koulussa. Viime kerralla tuli lähinnä keskityttyä siihen alkoholiin ja se näkyi sitten koulutuloksissa..
Samaa mieltä olen että kannattaa ainakin aluksi käydä pippaloissa tutustumassa ihmisiin. Joillakin vaan jää se putki päälle eikä se sitten lopukkaan, rahat ja koulu menee. Tälläkertaa aion itse ottaa ainakin rauhallisemmin uuden fuksivuoden ja keskittyä siihen opiskeluun vaihteeksi kerran jo touhun nähneenä.- gggggggggggggggggggg
"rahat ja koulu menee."
Mitenkäs se koulu menee? Eihän ne sieltä potki pellolle, vaikka oikein kunnolla juhlisikin.
- asehysy
Jos ei ole mukana näissä fuksitapahtumissa, ei ehkä oikein pääse porukkaan mukaan. Opiskelujen alkuvaiheessa opiskelukavereista on oikeasti apuakin, kun tulee kinkkisiä asioita eteen. Kannattaa ainakin sen verran käydä, että oppii tuntemaan edes naamalta opiskelijakaverit.
- diidiii...
Tapahtumiin voi mennä vaikka ei joisikaan. Ei kukaan voi sinua pakottaa juomaan, aikuista ihmistä :) On varmaan helpompaa heti aluksi tutustua ihmisiin.
Itse en ole paljonkaan käynyt yliopiston tapahtumissa. Ihmisiin olen tutustunut luennoilla ja ryhmätöissä. - xyzå
Mä olen myös n:n vuoden yliopisto-opiskelija ja en fuksivuonna enkä sen jälkeenkään yksissäkään bileissä ole käynyt, kun ei itseä juhliminen ja dokaaminen kiinnosta, mutta hyvin olen kavereita saanut ilmankin. Nyt olen syksyllä jälleen fuksi ja samalla linjalla aion jatkaa... Kyllä ihmisiin tutustuu muuallakin, jos itse haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006444
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303863törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283240Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3741761- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471003Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879