Eli verentesti näytti 1,4. Oli eka kerta kun ajoin kännissä. Nyt on väliaikainen ajokielto, mutta paljonko tulee? Ja kuinka iso sakko? Minua ei saatu kiinni autossa, vaan mä menin kotiin (ajoin kuitenkin). Tapahtuneen jälkeen mä menin kotiin ja join vielä kolme kaljaa, vaikuttaako ne asiat tulokseen? Nopeat vastaukset kelpais!
Törkeä rattijuopumus
1
414
Vastaukset
- 5
Joo
Kun rattijuoppoa ei saada kiinni ajosta, ja kun rattijuoppo väittää nauttineensa alkoholia myös ajon jälkeen, niin rattijuoppo viedään verikokeeseen ja laboratoriossa tehdään myöhemmin taaksepäinlakenta, eli siinä selviää, kuinka paljon alkoholia oli veressä ajon aikana.
Ilmeisesti tuo 1,4 promillea oli juuri sen taaksepäinlaskennan tulos, koska laboratorio ilmoittaa lopullisena tuloksena poliisille sen.
Lain mukaan törkeästä rattijuopumuksesta tuomitaan vähintään 60 päiväsakkoon, tai enintään kaksi vuotta vankeutta.
Valistunut arvaus on, että tuomioksi tulee 3-4 kuukautta ehdollista vankeutta ja oheissakko.
Lisäksi ajo-oikeus menee 5-6 kuukaudeksi. Jos ajokortti on ns. lyhytaikainen, niin inssiajo uusiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533