Maallikko tilintarkasta, okei. Mitä hyötyä siintä on jos talossa kuitenkin ammattitilintarkastaja ???
Mitä virkaa toiminnantarkastajalla ???
8
357
Vastaukset
- rivariasuja
Toiminnantarkastaja tuntee talon tavat. Minusta aivakin yhtä tärkeä kuin ammattitilintarkastaja.
- Hall.jäs
Talon tavat ovat kaiken pahan alku ja juuri.
Muistatko entisen poliitikon ja lausahduksen "maan tapa". Hieman samoilla linjoilla mennään joissain taloyhtiöissä, kun viitataan kintaalla laille ja yhtiöjärjestykselle, ja todetaan, että "tämä on talon tapa".
- liuyoutyewsajk
Hyvä kysymys ja hyvää vastausta siihen ei löydy.
Virkahan tehtiin, jotta ei tarvisi olla kahta ammattitilintarkastajaa ja tosiaan toiminnantarkastajan pitäis tuntea talon ja vahtia mm. tasapuolisuutta.
Melkein uskon, että toiminnantarkastaja ei ymmärrä tilinpäätöksestä ja sen rahastoista paljoakaan, niinkuin monissa keskusteiluissa täälläkin luettu.
Ainoa hyvä puoli, että toiminnantarkastajalle ei tarvitse maksaa huippukorvauksia.
Parempi olisi ollut vaatimus ammattitintarkastajista myös pienimmille yhtiöille, nythän niiden veronkiertoa ei kukaan valvo. - Väsynyt isännöitsijä
Kannattaa ottaa ammattitilintarkastajat kaikkiin yli kahden asunnon taloyhtiöihin, toiminnantarkastajia ei tarvita. Hallitus voi tarkastaa tositteet ja tietysti yhtiökokous voi valita toiminnantarkastajan ammattitilintarkastajan lisäksi, jos on erityistä aihetta. Ei kannata lisätä byrokratiaa, isännöitsijöillä on keväisin muutakin tekemistä kun heitellä tilintarkastusaineistoa "hin und her".
Jos jokaisella taloyhtiöllä on esim. ammattitilintarkastaja sekä toiminnantarkastaja ja isännöitsijällä esim. 15 taloyhtiötä hoidettavana, niin se tekee 60 roudausta (tai lähettipalvelua), miettikääpä sitä ja sen kustannuksia. Siis yhtiöjärjestykseen muutos, että vain yksi tilintarkastaja (KHT tai HTM), jolloin roudauksia tässä tapauksessa olisi vain 30 kpl.Ymmärrän varsin hyvin, että et ymmärrä tekniikasta edes perusasioita (muuten tiedänkin yhtiössä olisi ammatti-isännötsijä).
Mutta ihan aikuisten oikeasti isännöntiä tekevät henkilöt osaavat käyttää sähköpostia (selvitä ihmeessä mitä se tarkoittaa, on ihan näppärä apuväline), OTO-isännöitsijöistä pitäisi muutenkin maksaa tapporahaa..- aamun koitteessa
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Ymmärrän varsin hyvin, että et ymmärrä tekniikasta edes perusasioita (muuten tiedänkin yhtiössä olisi ammatti-isännötsijä).
Mutta ihan aikuisten oikeasti isännöntiä tekevät henkilöt osaavat käyttää sähköpostia (selvitä ihmeessä mitä se tarkoittaa, on ihan näppärä apuväline), OTO-isännöitsijöistä pitäisi muutenkin maksaa tapporahaa..Välittäjä_lkv ei kyllä ymmärrä mistään mitään tai ei ainakaan taloyhtiöiden asioista. Ensimmäisenä kannattaa olla mollaamatta kanssaihmisiä, ja toiseksi kerro edes hinta tuosta tapporahasta.
- ITS....
Tiedän toimiston jossa jokainen asiakas saa keväällä tietyn aikataulun jonka mukaan mennään hallituksen kokouksesta yhtiökokoukseen asti. Materiaali kulkee tarkastajilla kuriirin välityksellä taloyhtiön laskuun ja aikaa tilintarkastukselle annetaan tasan mitä laki määrää. Vain ammattitilintarkatajat voivat tarkastaa toimistolla jolloin mitään "koulutuksia" ei kukaan pidä oman työnsä ohessa.
Aikataulut ovat kaikkien tiedossa jo ennen vuodenvaihdetta.
Jos asiakas ei pysy aikataulussa esim. hallituksen puheenjohtajan lomailujen tai hankalan tilintarkatajan vuoksi niin joutuu jonon hännille odottamaan uutta kokousaikaa aikasintaan kesä-heinäkuussa.
Isännöitsijät pitävät enintään kolmena iltana kokouksia ja iltaan laitetaan kaksi kokousaikaa eli työssäjaksamistakin on mietitty. Jokaiselle isännöitsijälle on nimitetty varahenkilö joka tuuraa jos tulee sairastumisia eli homma pyörii.
Heillä yksikään asiakas ei jäänyt aikataulusta viime keväänä.- IAT2
Asiaa, näin pitää toimia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2283188Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa162149Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi4371464Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1221376Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2161351Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa5211242- 1091228
- 1121212
- 46964
- 66954