kutterinpuru vai villa

veikken

Hei, vaihdoin eteisen lattian kosteusvaurioeristeet uusiin villoihin, nyt keittiönlattia auki kun tulee uudet viemärit ja putkistot....kutteripuru kuivaa ja hyvännäköistä. Pitäiskös samalla vaihtaa vai kannattaako?

6

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekoeki

Kannattaa vaihtaa. Eristyskyky on huomattavasti parempi eikä villa maksa paljoa muutamalle neliölle. Todennäkäisesti myös käyttömukavuus talven pakkasilla paranee.

• ippaQ

Vaihtaminen aivan hölmöä ja turhaa rahanpolttamista, jos kerran vanha on toiminut tähänkin asti niin miksei yhä toimisi? Eristysominaisuudet ovat ihan riittävät! Tiivistäminen on tehtävä huolellisesti -niin sen purun kuin ilmavuotojenkin (koskee sitä villaakin, jota kuitenkin seuraava kirjoittaja ylistää ja kumartaa!).

• kksdfghjiu

Erehdys, seuraava kirjoittaja, eli minä, ylistää puhallusvillaa, selluvilla on hyvä ekologinen eriste joka ei homehdu, jos pääsee kostumaan, kuivaa myös toisin kuin villa.

• Ekoeki

Olipa nyt selluvillaa, lasivillaa tai vuorivillaa, niin sitä ei missään tapauksessa tiivistetä mitenkään. Niin kuin ei sitä purueristettäkään. Tiivistettäessä lämmöneristävyys heikkenee. Kun lattia kerran puretaan ja suuri osa vanhasta purueristeestä poistetaan, niin ilman muuta kannattaa laittaa paremmin eristävää eristettä tilalle. Vuorivilla 100mm maksaa noin 5-6 euroa/m2. Joten esim 200mm (20cm) 20m2 keittiöön maksaa n 220 euroa. Aika pieni kustannnus verrattuna uusiin putkiin ja työpalkkoihin verrattuna.

• villahousu:)

Tiivistyksellä ei varmastikaan tarkoitettu piukkaan tamppaamista vaan sitä että kaikki kolot ja vasojen vierustat täyttyvät tiiviisti jotta ilman liikkeet tulee estettyä.
        Purua, puhallusvillaa, selluvillaa(ekopuru tms?) tai mitä tahansa hötöä asennettaessa pitää muistaa ottaa huomioon sen painuminen vuosien saatossa..eli jos liian hötöä ja vielä turhan vähän laitetaan niin lattian ja eristeen välissä on taatusti 5-vuoden päästä muutaman sentin rako eli tilaa ilman liikkua ja jäähdyttää lattiaa!

• purujen lämmönjohtavuudeksi mainitaan yleensä jotain 0,055 ... mineraalivilloille 0,032-0,036 ... erilaiset "eko"hömpötyseristeet eivät minua henkilökohtaisesti kiinnosta, mutta tiettävästi nekin eristävät lämpöä, tosin ovat ylihintaisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe