Saako nainen lyödä miestä?

himpura

Mitä koraani siihen sanoo. Saako nainen lyödä miestä jos mies on ollut naisen mielestä tottelematon? kun kerran miehillä on lupa lyödä naista jos tämä on ollut miehen mielestä tottelematon. Eikös se ollut silmä silmästä periaate koraanissa...

26

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oxox

      Kyllä kuule yllättävän monessa muslimi perheessä on vaimo joka antaa miehelle kyytiä eikä päinvastoin...jos ei vaimo niin ainakin äiti ;)

      • himpura

        Väkivalta on siis täysin hyväksytty ongelmien ratkaisukeino perheissä ja parisuhteessa. Eipä ole tervettä ei, jo tämä suuntaus on vahingollista, vaikka suurin osa ei olisikaan väkivaltaisia.


      • oxox
        himpura kirjoitti:

        Väkivalta on siis täysin hyväksytty ongelmien ratkaisukeino perheissä ja parisuhteessa. Eipä ole tervettä ei, jo tämä suuntaus on vahingollista, vaikka suurin osa ei olisikaan väkivaltaisia.

        tuo kärjistetty kirjoitukseni tarkoitti sitä, että ei kaikki Islamin naiset elä nyrkin ja hellan välissä ;)


      • himpura
        oxox kirjoitti:

        tuo kärjistetty kirjoitukseni tarkoitti sitä, että ei kaikki Islamin naiset elä nyrkin ja hellan välissä ;)

        "ei kaikki Islamin naiset elä nyrkin ja hellan välissä"

        Tarkottaako tuo nyt sitä, että väkivaltaiset naiset eivät elä nyrkin ja hellan välissä, mutta muut naiset kylläkin?


      • oxox
        himpura kirjoitti:

        "ei kaikki Islamin naiset elä nyrkin ja hellan välissä"

        Tarkottaako tuo nyt sitä, että väkivaltaiset naiset eivät elä nyrkin ja hellan välissä, mutta muut naiset kylläkin?

        olin tosi tosi kiireinen kun vastasin, ja meni vähän itseltänikin yli. No eipä tarkoita ei, ainakaan toivottavasti! Ei väkivalta kuulu Islamiin sen enempää kuin se ei saisi kuulua mihinkään elämän osa-alueeseen...silti niin on, valitettavasti, kansallisuuksiin ja uskontoihin katsomatta. Varsinainen kysymyksesi, niin, ei ole Koraanissa mainintaa tuosta asiasta, että saako nainen kurittaa kuritonta miestä...Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että takaisin saa antaa jos hengestä on kyse, alistuminen ei aina ole hyve. Mutta sinänsä olen aina kaikkea väkivaltaa vastaan.


      • missä tällainen maa on????

        Kerro meille islami maa jossa nainen lyö miestä ja aika useinkin näin päin.Taitaa olla lääkitys suhteellisen hyvin osunut sinne minne kuuluukin.
        IDIOOTTI!!!!Menepä teini uudestaa lukemaan...aloita aapiskukosta,siinä on sinulle sopivasti haastetta.MÄNTTI!!!!!!!


      • Karim
        missä tällainen maa on???? kirjoitti:

        Kerro meille islami maa jossa nainen lyö miestä ja aika useinkin näin päin.Taitaa olla lääkitys suhteellisen hyvin osunut sinne minne kuuluukin.
        IDIOOTTI!!!!Menepä teini uudestaa lukemaan...aloita aapiskukosta,siinä on sinulle sopivasti haastetta.MÄNTTI!!!!!!!

        Siis oletkohan ikinä edes jalallasi astunut muslimimaahan? Et varmasti!! Ei sinulla ole hajuakaan naisten roolista ja osasta siellä (sieltäkin löytyy "tossun alla" olevia miehiä, siellä monin paikoin mm. suvun naisilla on suuri päätäntövalta, kunnia ja tärkeä/arvostettu asema, vaikka monesti laittavatkin miehet hoitamaan asiansa). Kulttuuri on siellä ehkä erilainen mutta ei mikään tämän kulttuurin ainoastaan huonot puolet apinoinut...

        Vain TOTAALINEN IDIOOTTI kuvittelee tietävänsä miten asiat ovat jossain maassa josta ei ole hajuakaan edes yhdenkään sieltä kotoisin olevan ihmisen kautta...

        Mene LAPSI takaisin tarhaasi ennen kuin minä (tai joku toinen muslimi) OIKEASTI menetän kaltaisiisi hermot (ja sitten itket ja anot armoa!)!


      • väsynyt
        Karim kirjoitti:

        Siis oletkohan ikinä edes jalallasi astunut muslimimaahan? Et varmasti!! Ei sinulla ole hajuakaan naisten roolista ja osasta siellä (sieltäkin löytyy "tossun alla" olevia miehiä, siellä monin paikoin mm. suvun naisilla on suuri päätäntövalta, kunnia ja tärkeä/arvostettu asema, vaikka monesti laittavatkin miehet hoitamaan asiansa). Kulttuuri on siellä ehkä erilainen mutta ei mikään tämän kulttuurin ainoastaan huonot puolet apinoinut...

        Vain TOTAALINEN IDIOOTTI kuvittelee tietävänsä miten asiat ovat jossain maassa josta ei ole hajuakaan edes yhdenkään sieltä kotoisin olevan ihmisen kautta...

        Mene LAPSI takaisin tarhaasi ennen kuin minä (tai joku toinen muslimi) OIKEASTI menetän kaltaisiisi hermot (ja sitten itket ja anot armoa!)!

        Taidat taas jonkun kannabiksen voimalla kirjoitella. Vähän sekopäisen juttuja sulla on. Kumma ettet itse sitä huomaa.....sinuna rauhoittuisin ensimmäiseksi.


      • jajh

        ei ollut vastaus esitettyyn kysymykseen. Vastaisit etkä yrittäisi luistella.


      • Anonyymi
        himpura kirjoitti:

        "ei kaikki Islamin naiset elä nyrkin ja hellan välissä"

        Tarkottaako tuo nyt sitä, että väkivaltaiset naiset eivät elä nyrkin ja hellan välissä, mutta muut naiset kylläkin?

        On sielläkin jotain transuja eli naiseksi katsottuja mutta miehen luonnolla varustettuja, jotka jaksaa nappasta miestäkin turpaan.


    • isoH

      Tässä esimerkkejä islamin uskon oikeudenmukaisuudesta, voit vetää siitä johtopäätöksiä.

      Koraani
      Sota
      "Teille, jotka uskotte, säädetään, että te voitte kostaa surmatun puolesta...." Suura 2:178
      "Kosto suojelee teidän elämäänne". Suura 2:179
      "Jos kostatte, kostakaa sen mukaan, mitä teille on tehty, mutta parempi teille on olla kärsivällisiä." Suura 16:126

      "Taistelkaa Jumalan tiellä niitä vastaan, jotka taistelevat teitä vastaan, mutta älkää sortuko tekemään väärin: Jumala ei rakasta väärintekijöitä. Surmatkaa heidät, missä heitä kohtaattekin, ..." Suura 2:190-191

      "Jos he eivät pysy teistä erossa eivätkä tarjoa rauhaa ja pidättäydy taistelemasta, ryhtykää taisteluun heitä vastaan, missä tapaattekin heitä. Heitä vastaan me olemme antaneet teille selkeän luvan taistella." Suura 4:91
      "Ne, jotka haluavat vaihtaa tämän elämän tuonpuoleiseen, taistelkoot Jumalan tiellä. Me annamme heille suuren palkan, saavatpa he sitten voiton tai tulevat surmatuiksi." Suura 4: 74

      Naisen kohtelu
      "Jos pelkäätte vaimonne olevan uppiniskainen, varoittakaa häntä, välttäkää häntä vuoteessa ja lyökää häntä, mutta jos hän sitten tottelee teitä, älkää ahdistako häntä enää." Suura 4:34

      Helvetti
      "Toiset heistä uskovat tähän Koraaniin, mutta toiset eivät. Helvetissä on riittävästi hehkua! Me korvennamme tulessa ne, jotka eivät usko merkkeihimme; aina kun heidän ihonsa on palanut, me vaihdamme tilalle toisen, jotta he saisivat oikein maistaa rangaistusta." Suura 4:56





      Raamattu
      Sota
      "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa;..." Matt.5:38-42
      "Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: 'Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra'." Room.12:19

      "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat." Matt.5:44

      "Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan." Luuk.6:27-29

      "Jeesus sanoi hänelle: 'Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat." Matt.26:52

      Naisen kohtelu
      "Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä." Ef.5:25

      • Karim

        >>>"Jos pelkäätte vaimonne olevan uppiniskainen, varoittakaa häntä, välttäkää häntä vuoteessa ja lyökää häntä, mutta jos hän sitten tottelee teitä, älkää ahdistako häntä enää." Suura 4:34

        "Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä." Ef.5:25 >"Jeesus sanoi hänelle: 'Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat." Matt.26:52


    • Timo

      olisi kaikkein parasta , ettei kumpikaan löisi. Ei tulisi mieleenikään...koskaan...lyödä rakasta vaimoani. Enkä anna hänelle minkäänlaista aihetta lyödä minua. Minä EN KOSKAAN lyö naista.

      P.S. Minä olen muslimi

      • trickie

        Oletko jo lopettanut vaimosi lyömisen?


      • oxox

        kiitos hienosta vastauksesta, olipas mieltä lämmittävää tekstiä. Tuo on ihan totta, että olisi ideaalia jos mitään väkivaltaa ei olisi, ja siihen pitäisi kaikkien pyrkiä.


      • jajh
        oxox kirjoitti:

        kiitos hienosta vastauksesta, olipas mieltä lämmittävää tekstiä. Tuo on ihan totta, että olisi ideaalia jos mitään väkivaltaa ei olisi, ja siihen pitäisi kaikkien pyrkiä.

        koraani ideaali on, että jos mies _epäilee_, "lykää häntä". Tämä on ilmeisessä ritiriidassa oman ideaalisi kanssa. Oletko siis luopunut/luopumassa islamista?


    • Paavali

      niin mies varmaankin tappaa hänet, koska nainen on teollaan loukannut suvun kunniaa.

      • Ongelmia on

        Taitavat olla Paavalin korvien välissä.


      • On ongelmia
        Ongelmia on kirjoitti:

        Taitavat olla Paavalin korvien välissä.

        Taitavat olla jalkojen välissä.


      • Karim

        ..nähtiinhän se tässä pienen ruotsalaisen kylän helluntai-papin tapauksessa, ukko on jo listinyt kaksi vaimoaan (koska kr.usko kieltää avioeron, Islam ei niin tee) ja jopa saanut suostuteltua muita tekemään likaisen työn puolestaan. Jos joku muslimi (Islamin vastaisesti) tappaa "kunnian" takia (vähän on kunniaa silloin), hän sentään tekee sen reilusti ja yleensä antautuu/ilmoittautuu sen jälkeen.


      • väsynyt
        Karim kirjoitti:

        ..nähtiinhän se tässä pienen ruotsalaisen kylän helluntai-papin tapauksessa, ukko on jo listinyt kaksi vaimoaan (koska kr.usko kieltää avioeron, Islam ei niin tee) ja jopa saanut suostuteltua muita tekemään likaisen työn puolestaan. Jos joku muslimi (Islamin vastaisesti) tappaa "kunnian" takia (vähän on kunniaa silloin), hän sentään tekee sen reilusti ja yleensä antautuu/ilmoittautuu sen jälkeen.

        Niin kaikki kristityt ovat suoraan saatanasta ja sitä rataa. Otapas nyt pienet unoset ja rauhoitu edes kerran elämässä.


      • jajh
        väsynyt kirjoitti:

        Niin kaikki kristityt ovat suoraan saatanasta ja sitä rataa. Otapas nyt pienet unoset ja rauhoitu edes kerran elämässä.

        Karilla (NMT) on mennyt asiat sekaisin samalla tavalla kuin täällä ennen lomia keskustelleella Aapolla; se, mitä kristityksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "kristillistä" ja se, mitä muslimiksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "islamia". Se, mikä on islamia, löytyy Koraanista ("lyökää häntä" jne.), se, mikä on kristillistä, löytyy Raamatusta ("älä tapa", "käännä hänelle toinen poskesi" jne.). Ero on näennäisesti pieni, mutta oleellinen.


      • Karim
        jajh kirjoitti:

        Karilla (NMT) on mennyt asiat sekaisin samalla tavalla kuin täällä ennen lomia keskustelleella Aapolla; se, mitä kristityksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "kristillistä" ja se, mitä muslimiksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "islamia". Se, mikä on islamia, löytyy Koraanista ("lyökää häntä" jne.), se, mikä on kristillistä, löytyy Raamatusta ("älä tapa", "käännä hänelle toinen poskesi" jne.). Ero on näennäisesti pieni, mutta oleellinen.

        ...ne "erot" ainoastaan ovat, jos tajuaisit jotain historiasta (/Islamista) ja näiden asioiden merkityksistä (ja miksi ne on näin annettu), tajuasiait ettei juuri mitään eroa ole.

        Mutta kun Allah on oikeudenmukainen, kaltaisesi paskapäät ei näitä tajua, ja minä olen ERITTÄIN ONNELLINEN...


      • jajh
        Karim kirjoitti:

        ...ne "erot" ainoastaan ovat, jos tajuaisit jotain historiasta (/Islamista) ja näiden asioiden merkityksistä (ja miksi ne on näin annettu), tajuasiait ettei juuri mitään eroa ole.

        Mutta kun Allah on oikeudenmukainen, kaltaisesi paskapäät ei näitä tajua, ja minä olen ERITTÄIN ONNELLINEN...

        Karilla (NMT) on mennyt asiat sekaisin samalla tavalla kuin täällä ennen lomia keskustelleella Aapolla; se, mitä kristityksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "kristillistä" ja se, mitä muslimiksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "islamia". Se, mikä on islamia, löytyy Koraanista ("lyökää häntä" jne.), se, mikä on kristillistä, löytyy Raamatusta ("älä tapa", "käännä hänelle toinen poskesi" jne.). Ero on näennäisesti pieni, mutta oleellinen.


    • jajh

      Ei saa. Asia on yksiselitteinen; miehelle on "annettu enemmän", josta syystä hän on "boss". Esimiestä ei sää lyödä. Sen sijaan Koraani kehottaa lyämään vaimoaan, jos _epäilee_ tätä. Teko a ei tarvita. Kaikkien S/M-Hamppukarimien unelmauskonto siis.

    • Anonyymi

      Kristityssä maailmassahan on perinteisesti ollut niin, että naisella on lupa vetää avokämmenellä miehen poskelle, mutta miehellä ei ole minkäänlaista oikeutta lyödä takaisin. Olisiko tämä ehkä muslimimaailmassa tasa-arvoisempaa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe