Mitä koraani siihen sanoo. Saako nainen lyödä miestä jos mies on ollut naisen mielestä tottelematon? kun kerran miehillä on lupa lyödä naista jos tämä on ollut miehen mielestä tottelematon. Eikös se ollut silmä silmästä periaate koraanissa...
Saako nainen lyödä miestä?
36
1851
Vastaukset
- oxox
Kyllä kuule yllättävän monessa muslimi perheessä on vaimo joka antaa miehelle kyytiä eikä päinvastoin...jos ei vaimo niin ainakin äiti ;)
- himpura
Väkivalta on siis täysin hyväksytty ongelmien ratkaisukeino perheissä ja parisuhteessa. Eipä ole tervettä ei, jo tämä suuntaus on vahingollista, vaikka suurin osa ei olisikaan väkivaltaisia.
- oxox
himpura kirjoitti:
Väkivalta on siis täysin hyväksytty ongelmien ratkaisukeino perheissä ja parisuhteessa. Eipä ole tervettä ei, jo tämä suuntaus on vahingollista, vaikka suurin osa ei olisikaan väkivaltaisia.
tuo kärjistetty kirjoitukseni tarkoitti sitä, että ei kaikki Islamin naiset elä nyrkin ja hellan välissä ;)
- himpura
oxox kirjoitti:
tuo kärjistetty kirjoitukseni tarkoitti sitä, että ei kaikki Islamin naiset elä nyrkin ja hellan välissä ;)
"ei kaikki Islamin naiset elä nyrkin ja hellan välissä"
Tarkottaako tuo nyt sitä, että väkivaltaiset naiset eivät elä nyrkin ja hellan välissä, mutta muut naiset kylläkin? - oxox
himpura kirjoitti:
Tarkottaako tuo nyt sitä, että väkivaltaiset naiset eivät elä nyrkin ja hellan välissä, mutta muut naiset kylläkin?olin tosi tosi kiireinen kun vastasin, ja meni vähän itseltänikin yli. No eipä tarkoita ei, ainakaan toivottavasti! Ei väkivalta kuulu Islamiin sen enempää kuin se ei saisi kuulua mihinkään elämän osa-alueeseen...silti niin on, valitettavasti, kansallisuuksiin ja uskontoihin katsomatta. Varsinainen kysymyksesi, niin, ei ole Koraanissa mainintaa tuosta asiasta, että saako nainen kurittaa kuritonta miestä...Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että takaisin saa antaa jos hengestä on kyse, alistuminen ei aina ole hyve. Mutta sinänsä olen aina kaikkea väkivaltaa vastaan.
- missä tällainen maa on????
Kerro meille islami maa jossa nainen lyö miestä ja aika useinkin näin päin.Taitaa olla lääkitys suhteellisen hyvin osunut sinne minne kuuluukin.
IDIOOTTI!!!!Menepä teini uudestaa lukemaan...aloita aapiskukosta,siinä on sinulle sopivasti haastetta.MÄNTTI!!!!!!! - Karim
missä tällainen maa on???? kirjoitti:
Kerro meille islami maa jossa nainen lyö miestä ja aika useinkin näin päin.Taitaa olla lääkitys suhteellisen hyvin osunut sinne minne kuuluukin.
IDIOOTTI!!!!Menepä teini uudestaa lukemaan...aloita aapiskukosta,siinä on sinulle sopivasti haastetta.MÄNTTI!!!!!!!Siis oletkohan ikinä edes jalallasi astunut muslimimaahan? Et varmasti!! Ei sinulla ole hajuakaan naisten roolista ja osasta siellä (sieltäkin löytyy "tossun alla" olevia miehiä, siellä monin paikoin mm. suvun naisilla on suuri päätäntövalta, kunnia ja tärkeä/arvostettu asema, vaikka monesti laittavatkin miehet hoitamaan asiansa). Kulttuuri on siellä ehkä erilainen mutta ei mikään tämän kulttuurin ainoastaan huonot puolet apinoinut...
Vain TOTAALINEN IDIOOTTI kuvittelee tietävänsä miten asiat ovat jossain maassa josta ei ole hajuakaan edes yhdenkään sieltä kotoisin olevan ihmisen kautta...
Mene LAPSI takaisin tarhaasi ennen kuin minä (tai joku toinen muslimi) OIKEASTI menetän kaltaisiisi hermot (ja sitten itket ja anot armoa!)! - väsynyt
Karim kirjoitti:
Siis oletkohan ikinä edes jalallasi astunut muslimimaahan? Et varmasti!! Ei sinulla ole hajuakaan naisten roolista ja osasta siellä (sieltäkin löytyy "tossun alla" olevia miehiä, siellä monin paikoin mm. suvun naisilla on suuri päätäntövalta, kunnia ja tärkeä/arvostettu asema, vaikka monesti laittavatkin miehet hoitamaan asiansa). Kulttuuri on siellä ehkä erilainen mutta ei mikään tämän kulttuurin ainoastaan huonot puolet apinoinut...
Vain TOTAALINEN IDIOOTTI kuvittelee tietävänsä miten asiat ovat jossain maassa josta ei ole hajuakaan edes yhdenkään sieltä kotoisin olevan ihmisen kautta...
Mene LAPSI takaisin tarhaasi ennen kuin minä (tai joku toinen muslimi) OIKEASTI menetän kaltaisiisi hermot (ja sitten itket ja anot armoa!)!Taidat taas jonkun kannabiksen voimalla kirjoitella. Vähän sekopäisen juttuja sulla on. Kumma ettet itse sitä huomaa.....sinuna rauhoittuisin ensimmäiseksi.
- jajh
ei ollut vastaus esitettyyn kysymykseen. Vastaisit etkä yrittäisi luistella.
- Anonyymi
himpura kirjoitti:
Tarkottaako tuo nyt sitä, että väkivaltaiset naiset eivät elä nyrkin ja hellan välissä, mutta muut naiset kylläkin?On sielläkin jotain transuja eli naiseksi katsottuja mutta miehen luonnolla varustettuja, jotka jaksaa nappasta miestäkin turpaan.
- isoH
Tässä esimerkkejä islamin uskon oikeudenmukaisuudesta, voit vetää siitä johtopäätöksiä.
Koraani
Sota
"Teille, jotka uskotte, säädetään, että te voitte kostaa surmatun puolesta...." Suura 2:178
"Kosto suojelee teidän elämäänne". Suura 2:179
"Jos kostatte, kostakaa sen mukaan, mitä teille on tehty, mutta parempi teille on olla kärsivällisiä." Suura 16:126
"Taistelkaa Jumalan tiellä niitä vastaan, jotka taistelevat teitä vastaan, mutta älkää sortuko tekemään väärin: Jumala ei rakasta väärintekijöitä. Surmatkaa heidät, missä heitä kohtaattekin, ..." Suura 2:190-191
"Jos he eivät pysy teistä erossa eivätkä tarjoa rauhaa ja pidättäydy taistelemasta, ryhtykää taisteluun heitä vastaan, missä tapaattekin heitä. Heitä vastaan me olemme antaneet teille selkeän luvan taistella." Suura 4:91
"Ne, jotka haluavat vaihtaa tämän elämän tuonpuoleiseen, taistelkoot Jumalan tiellä. Me annamme heille suuren palkan, saavatpa he sitten voiton tai tulevat surmatuiksi." Suura 4: 74
Naisen kohtelu
"Jos pelkäätte vaimonne olevan uppiniskainen, varoittakaa häntä, välttäkää häntä vuoteessa ja lyökää häntä, mutta jos hän sitten tottelee teitä, älkää ahdistako häntä enää." Suura 4:34
Helvetti
"Toiset heistä uskovat tähän Koraaniin, mutta toiset eivät. Helvetissä on riittävästi hehkua! Me korvennamme tulessa ne, jotka eivät usko merkkeihimme; aina kun heidän ihonsa on palanut, me vaihdamme tilalle toisen, jotta he saisivat oikein maistaa rangaistusta." Suura 4:56
Raamattu
Sota
"Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa;..." Matt.5:38-42
"Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: 'Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra'." Room.12:19
"Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat." Matt.5:44
"Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan." Luuk.6:27-29
"Jeesus sanoi hänelle: 'Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat." Matt.26:52
Naisen kohtelu
"Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä." Ef.5:25- Karim
>>>"Jos pelkäätte vaimonne olevan uppiniskainen, varoittakaa häntä, välttäkää häntä vuoteessa ja lyökää häntä, mutta jos hän sitten tottelee teitä, älkää ahdistako häntä enää." Suura 4:34
"Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä." Ef.5:25 >"Jeesus sanoi hänelle: 'Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat." Matt.26:52
- Timo
olisi kaikkein parasta , ettei kumpikaan löisi. Ei tulisi mieleenikään...koskaan...lyödä rakasta vaimoani. Enkä anna hänelle minkäänlaista aihetta lyödä minua. Minä EN KOSKAAN lyö naista.
P.S. Minä olen muslimi- trickie
Oletko jo lopettanut vaimosi lyömisen?
- oxox
kiitos hienosta vastauksesta, olipas mieltä lämmittävää tekstiä. Tuo on ihan totta, että olisi ideaalia jos mitään väkivaltaa ei olisi, ja siihen pitäisi kaikkien pyrkiä.
- jajh
oxox kirjoitti:
kiitos hienosta vastauksesta, olipas mieltä lämmittävää tekstiä. Tuo on ihan totta, että olisi ideaalia jos mitään väkivaltaa ei olisi, ja siihen pitäisi kaikkien pyrkiä.
koraani ideaali on, että jos mies _epäilee_, "lykää häntä". Tämä on ilmeisessä ritiriidassa oman ideaalisi kanssa. Oletko siis luopunut/luopumassa islamista?
- Paavali
niin mies varmaankin tappaa hänet, koska nainen on teollaan loukannut suvun kunniaa.
- Ongelmia on
Taitavat olla Paavalin korvien välissä.
- On ongelmia
Ongelmia on kirjoitti:
Taitavat olla Paavalin korvien välissä.
Taitavat olla jalkojen välissä.
- Karim
..nähtiinhän se tässä pienen ruotsalaisen kylän helluntai-papin tapauksessa, ukko on jo listinyt kaksi vaimoaan (koska kr.usko kieltää avioeron, Islam ei niin tee) ja jopa saanut suostuteltua muita tekemään likaisen työn puolestaan. Jos joku muslimi (Islamin vastaisesti) tappaa "kunnian" takia (vähän on kunniaa silloin), hän sentään tekee sen reilusti ja yleensä antautuu/ilmoittautuu sen jälkeen.
- väsynyt
Karim kirjoitti:
..nähtiinhän se tässä pienen ruotsalaisen kylän helluntai-papin tapauksessa, ukko on jo listinyt kaksi vaimoaan (koska kr.usko kieltää avioeron, Islam ei niin tee) ja jopa saanut suostuteltua muita tekemään likaisen työn puolestaan. Jos joku muslimi (Islamin vastaisesti) tappaa "kunnian" takia (vähän on kunniaa silloin), hän sentään tekee sen reilusti ja yleensä antautuu/ilmoittautuu sen jälkeen.
Niin kaikki kristityt ovat suoraan saatanasta ja sitä rataa. Otapas nyt pienet unoset ja rauhoitu edes kerran elämässä.
- jajh
väsynyt kirjoitti:
Niin kaikki kristityt ovat suoraan saatanasta ja sitä rataa. Otapas nyt pienet unoset ja rauhoitu edes kerran elämässä.
Karilla (NMT) on mennyt asiat sekaisin samalla tavalla kuin täällä ennen lomia keskustelleella Aapolla; se, mitä kristityksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "kristillistä" ja se, mitä muslimiksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "islamia". Se, mikä on islamia, löytyy Koraanista ("lyökää häntä" jne.), se, mikä on kristillistä, löytyy Raamatusta ("älä tapa", "käännä hänelle toinen poskesi" jne.). Ero on näennäisesti pieni, mutta oleellinen.
- Karim
jajh kirjoitti:
Karilla (NMT) on mennyt asiat sekaisin samalla tavalla kuin täällä ennen lomia keskustelleella Aapolla; se, mitä kristityksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "kristillistä" ja se, mitä muslimiksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "islamia". Se, mikä on islamia, löytyy Koraanista ("lyökää häntä" jne.), se, mikä on kristillistä, löytyy Raamatusta ("älä tapa", "käännä hänelle toinen poskesi" jne.). Ero on näennäisesti pieni, mutta oleellinen.
...ne "erot" ainoastaan ovat, jos tajuaisit jotain historiasta (/Islamista) ja näiden asioiden merkityksistä (ja miksi ne on näin annettu), tajuasiait ettei juuri mitään eroa ole.
Mutta kun Allah on oikeudenmukainen, kaltaisesi paskapäät ei näitä tajua, ja minä olen ERITTÄIN ONNELLINEN... - jajh
Karim kirjoitti:
...ne "erot" ainoastaan ovat, jos tajuaisit jotain historiasta (/Islamista) ja näiden asioiden merkityksistä (ja miksi ne on näin annettu), tajuasiait ettei juuri mitään eroa ole.
Mutta kun Allah on oikeudenmukainen, kaltaisesi paskapäät ei näitä tajua, ja minä olen ERITTÄIN ONNELLINEN...Karilla (NMT) on mennyt asiat sekaisin samalla tavalla kuin täällä ennen lomia keskustelleella Aapolla; se, mitä kristityksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "kristillistä" ja se, mitä muslimiksi itseään kutsuvat tekevät ei aina ole "islamia". Se, mikä on islamia, löytyy Koraanista ("lyökää häntä" jne.), se, mikä on kristillistä, löytyy Raamatusta ("älä tapa", "käännä hänelle toinen poskesi" jne.). Ero on näennäisesti pieni, mutta oleellinen.
- jajh
Ei saa. Asia on yksiselitteinen; miehelle on "annettu enemmän", josta syystä hän on "boss". Esimiestä ei sää lyödä. Sen sijaan Koraani kehottaa lyämään vaimoaan, jos _epäilee_ tätä. Teko a ei tarvita. Kaikkien S/M-Hamppukarimien unelmauskonto siis.
- Anonyymi
Kristityssä maailmassahan on perinteisesti ollut niin, että naisella on lupa vetää avokämmenellä miehen poskelle, mutta miehellä ei ole minkäänlaista oikeutta lyödä takaisin. Olisiko tämä ehkä muslimimaailmassa tasa-arvoisempaa?
- Anonyymi
Onko Koraanissa todella ohjeena lyödä vaimoa jossakin tilanteessa? Uskomatonta jos on.
- Anonyymi
Suomalaisia naisia on pilvin pimein jotka ovat tajunneet jättää nämä orjuuttajat
JA SITTEN NAISTEN ON TÄYTYNYT KADOTA ns. NÄILTÄ MAAN ALLE TAVOITTAMATTOMIIN
HENKENSÄ SÄILYTTÄÄKSEEN - Anonyymi
Tuolla on hyvä hakea - guuglettaa itselle lukemista
- >> Sharia-laki on lainvastainen
- Anonyymi
TORSTAI ON TOIVOA TÄYNNÄ
Torstai 26.9.2024
Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä. Iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 136:1
Elämä on ikuista niinkuin tuossa ilmaistaan, mutta hoksaa jokaisen on kuppisa puhistettava mistä juopi siis itse, kaikki lierous , sen minkä tekee myös kokee- Anonyymi
JOKAINEN ON PALKKANSA ANSAINNUT
sen minkä tekee myös kokee
ELÄS LUULEKKAAN
- JOTTA PIMEYS OLISI MITENKÄÄN SUOJAAMASSA TEMPUNTEKIJÄÄ
KOSKA KOKO MAAILMAN SIVUN ON AIKAA PALKITA KIEROUSTEMPUT
SIIS ON VAIN KAKSI POLKUA MITÄ KÄYT MUTTA NIILLÄ ON AIVAN ERI SUUNNAT
- Anonyymi
Nainen saa potkaista miestä munille
- Anonyymi
Kyllä moni suomalainen nainen on joutunut painumaan maan alle tajutessaan mitä nämä ovat jättäessään lukitsijansa ja huonosti on monelle käynyt kin näitten omistushaluisten toimesta
ISLAM ON SAIRAUTTA VAPAASSA ELÄMÄSSÄ
- Anonyymi
Ei suomessa voi mennä kenenkään silmiä vahi goittamaan, senhän sä tiedät, eikä muutakaan ihoa, mutta joku täällä vahingoittaa, se on vasten suomen lakeja ja on hirvittävä rikos!?
- Anonyymi
ei nämä valtaajat vainajia laske kunniassaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei nämä valtaajat vainajia laske kunniassaan
jos elämän tappaa kunnialla - tällä turhalla, silloin kaikki tämä on huuhaata
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887