Yksin elävät, työssäkäyvät koiranomistajat?

Roosa__

Haluaisin vain kuulla muiden koiranomistajien kokemuksia jotka omistavat koiran yksinään. Itsellä ollut kova koirakuume viimeiset 10 vuotta ja muiden koiria hoitamalla saanut pidettyä sen aisoissa, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä että sen oman koiran aika olisi.

Itseä kuitenkin kaikista eniten mietityttää kun asun yksin, niin koirani joutuisi olevaan n. 9 tuntia joka päivä yksin. Tarkoitus olisi hommata rescue-koira, mielellään jo ihan aikuisiässä joten aktiviitaso ei nyt pakosti olisi ihan pennun tasolla, mutta kuitenkin tuo 9 tuntia kuulostaa niin pitkältä ajalta.

Miten teidän koirat pärjäävät kotona kun olette töissä? Käykö teillä päivittäin ulkoiluttaja? Mitä mahdollisia ongelmia ilmennyt?

Itse kyllä olen valmistautunut siihen että haluaisin mahdollisimman paljon tehdä koirani kanssa kaikkea vapaa-aikanani, sekä minulla on mahdollista saada hoitoapua kyllä työpäivien jälkeen/viikonloppusin, mutta nuo arkipäivät vähän mietityttää...

Kiitos jo etukäteen!

26

17766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittelija vain

      Minulla on ollut sekä aikusena minulle tullut koira että nykyinen pentuna minulle tullut k oira ja elän siis yksin sinkkuna.

      Ihan hyvin koiranpito on sinkkunakin onnistunut. Tämän pentuna minulle tulleen koiran kanssa oli sellainen tilanne, että asuin lähellä työpaikkaani ja saatoin ruokatunnilla aina käydä sen luona. Aikaisempi vanhempi koira minulla oli aina välillä mukana töissä, kun työpaikan säännöt sen sallivat. Näin siksi, että aikaisemmassa työssäni minulla oli ajoittain iltapalavereita ym., joten jos olin päivän lisäksi illan töissä, otin koiran usein mukaan töihin päiväksi.

      Mutta siis sekä entinen vanha että nykyinen nuori ovat pärjänneet myös sen 9 tuntia kotona. Koiran omistaminen sinkkuna on kyllä aika sitovaa ja itse olen kokenut hankalimmaksi koiran omistamisen silloin, kun olen ollut sairaana. Kovassakin kuumessa on ollut pakko käydä ulkona koiran kanssa kamalassa säässä. Toisaalta sinkkuna koiran kanssa tulee vietettyä paljon aikaa ja suhde koiraan on ehkä intensiivisempi kuin monilla perheellisillä.

    • ohmycollie

      Rescue-koirilla saattaa esiintyä eroahdistusta, riippuen tietysti siitä minkälaisista oloista ovat tulleet. Pitkään tarhassa olleet koirat ahdistuvat usein kun jäävät yksin.

      Työskentelen itse osa-aikaisesti enkä välttämättä olisi ottanut koiraa jos olisin yksineläjä. Edellisen koirani kanssa elin yksin ja jatkuvaa syyllisyyttähän siinä tunsi, kun kuitenkin oli töiden jälkeen käytävä kaupassa ja asioilla. Käyn myös kuntosalilla jonne koiraa ei saa mukaan.

      Tosin jos koiralle löytyy hoitaja aina iltapäivällä, niin kaipa se on parempi vaihtoehto kuin että tarvitsisi töiden jälkeen tulla kotiin ja pikapissattaa koira ja lähteä taas.

    • jepsjepsjeps

      Jatkuvasti 9 tuntia yksin on mun mielestä ihan maksimi. Yli 9 h menee mun mielestä vain satunnaisesti. Ja noin pitkien yksinolojen jälkeen koiraa ei enää sinä päivänä jätetä yksin.

      Rescuekoira voi vaatia paljon työtä, että miten paljon itse jaksat tuon 9 h:n työpäivän jälkeen jatkaa hommia vielä kotona? "Tavallisessakin" koirassa riittää tekemistä.

    • kkkkkooo

      Minkälaista rescue koiraa olet ajatellut? En kyllä suosittele ainakaan ulkomailta tarhaoloista koiraa ensi koiraksi, koska niillä voi olla tosi paljon käytös ongelmia ja vaativat paljon koulutusta.

      Itse asun yksin vajaa 3v rotikan ja kahden kissan kanssa. Normaalisti arkisin ovat sen 8h yksin ilman ongelmia. Toki joskus saattaa olla, että roskikset revitty ym, mutta sen kummempia ongelmia ei ole ollut.

    • Rescue koiran mamma

      9 tunnin yksin olo on liian kauan. Saisitko jonkun käyttämään koiraa kerran paivässä ulkona? Itsellä on/ollut usea rescue koira. Eipä ne sen kummempia ole olleet kun muutkaan kasvattajalta otetut koira.Jokainen on saatu koulutettua. Kannattaa ottaa hieman vanhempi jo suurimman riehumis iän ohittanut koira.Aluksi kannattaa ottaa lomaa että koira kotiutuu kunnolla. Virosta koiria voi kysyä esim rekku rescue tai pelastetaan koirat ry. Venäjältä taasen koiria tuo useampi yhdistys, Etsippä netistä. Onnea koiran etsintää. Terveisen rescue koiran sinkku mamma.

    • 21v koiria

      Voi hellan lettas sentään, 9h liian kauan :D säälit koiraa ja se ei ole tervettä!! Et ole osannut opettaa koiraasi yksinoloon ;) suurin osa tekee 8h työpäiviä ja tähän vielä työmatkat, voi tulla 10h yksinoloa ja koiran on siihen totuttava ja PISTE. Tuo todistaa kaiken, sinkku mamma, eli pidät koiraa ihmislapsena, koitappas lukea asiantuntijoiden mielipiteet tuosta, ne sanoo, henkisesti sairas ja epäkypsä sanoo koiralleen, mamma/mami/äiti. Tuo miten kohtelet KOIRAA eli eläintä, on paljon pahempi asia kuin 9h yksinolo!

      • Rautalankamalli

        9 tuntia yksinoloa on laumaeläimelle liikaa. Itse otin koiran sinkkuna ollessani vasta siinä vaiheessa, kun oli varaa maksaa dogsitterille iltapäiväulkoilutuksesta. Nykyisin teen töitä kotona ja minulla kaksi koiraa. Sujuu hyvin.
        Ne on opetettu olemaan myös yksin, mutta niiden ei tarvitse olla yleensä 5 tuntia pidempään.

        Tässä ei todellakaan samaisteta koiraa ihmislapseen, vaan yksinkertaisesti eläimen hyvinvoinnista on kyse. Koira pitää hoitaa mahdollisimman hyvin, vaikka se ei olekaan ihmislapsi vaan "vain" eläin.


      • Rubi-koiran omistaja
        Rautalankamalli kirjoitti:

        9 tuntia yksinoloa on laumaeläimelle liikaa. Itse otin koiran sinkkuna ollessani vasta siinä vaiheessa, kun oli varaa maksaa dogsitterille iltapäiväulkoilutuksesta. Nykyisin teen töitä kotona ja minulla kaksi koiraa. Sujuu hyvin.
        Ne on opetettu olemaan myös yksin, mutta niiden ei tarvitse olla yleensä 5 tuntia pidempään.

        Tässä ei todellakaan samaisteta koiraa ihmislapseen, vaan yksinkertaisesti eläimen hyvinvoinnista on kyse. Koira pitää hoitaa mahdollisimman hyvin, vaikka se ei olekaan ihmislapsi vaan "vain" eläin.

        9 tuntia päivässä yksin on koiralle liikaa? Jos ajatellaan, että vuorokaudessa on 24 tuntia, niin kyllä koira voi olla vuorokaudessa yksin vielä 8-9 tuntia, ei tietenkään sen enempää....Voihan olla, että koira kokee hieman ikävää, kun joutuu tuon verran vuorokaudessa yksin olemaan, mutta jos sen ei tartte olla sen enempää, että muulloin sen omistaja on sen kanssa kotona, niin kyllä koira sen 8-9 tuntia pärjää....Ja siis yksinkertaisesti koiran on pakko tottua sellaseen, vaikka se ei kauheen mukavaa siitä oliskaan, miten kukaan kokopäivätyössä käyvä ihminen muka voisi silloin edes pitää itellään koiraa? Ja kuitenkin ihmisen on tärkeetä käydä töissä jo toimeentulonkin vuoksi....Joten edelleenkin, jos se koira on ainoastaan sen 8-9 tuntia koko vuorokaudesta yksin ja muun ajan joku on kotona sen kanssa, se on ihan ok juttu....Siis onhan 9 h yhteen putkeen pitkä aika, mutta jos koiran ei tartte olla yhteen pötköön niin pitkään yksin kotona, että se on vaikka aamulla pari tuntia ja illalla saman verran, niin se on ihan kohtuullisesti....Kun miettii, että on koiria, jotka joutuu olemaan paljon enemmän yksin kotona, mikä ei tietenkään ole koiralle sopivaa elämää, mutta jos koira on vuorokaudessa max. 9 tuntia yksin kotona, niin se on ihan ok....
        Etenkää, jos sen ei tartte olla sitä 9 tuntia yksin tyyliin viitenä päivänä viikossa...
        Ite olen yksineläjä ja koira on mulla yksin max. sen 9 tuntia päivässä, ei sitäkään, mutta kyllä se sen 8 tuntia vuorokaudessa voi olla yksin, kun on muuna aikana sen kanssa kotona....Sen enempää en tietysti sitä siellä yksin pitäisi, mutta come on, kyllä nyt 1 8 h päivässä max. menee....Kyllä koiran pitää tottua olemaan yksinkin joitakin aikoja....Ei tietenkään 8 h jokaikisenä päivänä viikossa, mutta kyllä 5 päivää menee, kun on muuna aikana sen kanssa kotona....Kyllä munkin koira kärsis, jos joutus yli 9 h olemaan, mutta kun se ei joudu, mutta kyllä sen nyt ne vaivaset 8 h vähennettynä koko vuorokaudesta pitää kestää....Jos ei edes joka päivä tarvii sitä yksin olla....Oikeesti on koiria, jotka on yksin vuorokaudessa paljon pitempääki ku 9 h, joka on jo heitteillejättöä, jolloin koira parempaan kotiin, mutta siis ei se 8-9 h korkeintaan ole maailmanloppu....Kyllä koira voi jonkun aikaa olla yksin kotona päivässä, ei tietenkää ole hyvä, jos kaikkina viikonpäivinä sen 8-9 h, mutta kyllä joku 6 h on ihan ookoo....


    • kaksi karvaturria

      Hyvin omat koirani pärjäävät työpäivän ajan. Nukkuvat ja lepäävät sen ajan kun olen poissa. Pentuna on aina esiintynyt jonkin verran kodinirtaimiston tuhoamista, mutta se on loppunut siinä päälle vuoden iässä. Sisäsiisteyden opetteluun menee tosin huomattavasti pidempi aika kuin pariskunnilla tai perheellisillä. Positiivinen asia on mielestäni se, että vain yksi ihminen on vastuussa koirien hoidosta, eikä tarvitse ihmitellä kuka vie koiran lenkille ja antaa ruoan, kun on pakko itse jaksaa tehdä kaikki tuo. Ihaninta on kun koti ei ole koskaan tyhjä vaan täällä on aina kaksi iloista hännänheiljuttajaa odottamassa ja nopeasti työpäivän harmitukset häviää kun astuu ovesta sisään.

    • sinkku ja koira

      Minä olen yksineläjä ja otin koiranpennun.

      Koirani on yksin päivällä 7 tuntisen työpäivän työmatkat eli n. 8 h. Ennen yksin jättämistä käytän koirani 1-3 tunnin lenkillä ja jätän koiralle aktivointitavaroita asuntoon. Kongin ja vaikka nakin muovipulloon. Näin koirallani on jo 3 tunnin lenkki takana ja tunti kaksi leikkiä ja aktivointia, koirani on siis rehkinyt jo putkeen 5 tuntia. tämän jälkeen onkin enää 5-6 tuntia yksinoloa joista aivan takuulla menee helposti yli puolet nukkuen. Kotona on satunnaisesti siirrelty tavaroita ja muuta pientä.

      Kun pääsen kotiin käydään pissalla ja palataan kotiaskareisiin. Jos illalla on vielä menoa toistan saman rumban, ja koirani jää taas yksin, mutta väsyneenä.

      Ymmärtäisin yksinolossa ongelman jos koirani jäisi 7 tunniksi yksin ilman edeltävää liikuntaa tai aktivointia yksin ollessa, ja sitten vielä illaksi muutamaksi tunniksi kun hoidan sosiaalista elämääni.

      Kuvittelen koiralleni energiapalkin joka tyhjentyy lenkillä ja täyttyy yksin/kotona ollessa. Kun palkki on nollilla voi koiran hyvin jättää kotiin.

    • oma kokemus

      Itselläni on pieni rescue-koira Virosta ja se ei pystyisi olemaan 9h päivässä yksin. Pidän sitä joko mukana töissä tai järjestän hoidon muulla tavoin. Joillakin koirilla, etenkin joillakin pienillä roduilla, saattaa olla jopa virtsanpidätyskyky sellainen, että ne eivät senkään puolesta selviäisi 9h sisällä ilman vahinkoja. Tämä on toki harvinaista ja pienille koirille ratkaisu voi löytyä hiekkalaatikosta. Suosittelen kuitenkin, että järjestäisit koiralle ulkoiluttajan tai hoitajan jos et pysty sitä töihin ottamaan.

    • ..

      Jaksatko ite pidätellä 10 tuntia? Kaikilla koirilla kuitenkin toivottavasti on aina vettä tarjolla yksinkin ollessaan, et tiedä kuinka paljon se on juonut päivän aikana? Entäs jos iskee isompi hätä jota on vielä vaikeampi pidätellä? Minusta ei todellakaan ole ok jos koira joutuu säännöllisesti viisi päivää viikossa olemaan sen kymmenen tuntia yksin aina. Tämä ei siis ollut aloittajalle takoitettu. Mutta kannattaa tosiaan harkita jos koira joutuu heti alusta asti olemaan aina 9 h päivässä yksin, pentua olisi ainakin hankala opettaa sisäsiistiksi koska et voi olla viemässä sitä ulos kun näät että alkaa pyöriä ja on hätä. Ja kuten varmaan tiedät, vaikka ottaisit vähän vanhemmankin rescue-koiran, jos se on ollut tarhalla jo kauan niin sisäsiisteys kuten muutkin tavat on voineet jo vähän unohtua. Mutta muuten rescue-koira ensimmäiseksi koiraksi ei ole yhtään sen huonompi vaihtoehto kuin mikään muukaan. Niitä käytösongelmia voi yhtä hyvin tulla kasvattajilta haetuille tuhannen euron rotukoirillekin.
      Itselläni tarhalta haettu löytökoira ensimmäisenä omana koirana ja on muuten paras koira maailmassa.

      • :)

        Kaikilla koirilla ei todellakaan tarvitse olla vettä jatkuvasti tarjolla. Itselläni on portugalinvesikoira ja se todellakin juo huvin vuoksi. Kyllä mä sille tarpeeksi vettä annan (aika reilusti annankin), mutta jos sillä olisi vettä kokoajan niin päivässä neiti hörppisi sitä varmaan n. 5l. Ja siitä määrästä voi itse kukin päätellä, että pissahätä olisi kokoajan. Muutenkaan tuollainen määrä ei ole hyväksi terveydelle.


      • mars mars totoriin
        :) kirjoitti:

        Kaikilla koirilla ei todellakaan tarvitse olla vettä jatkuvasti tarjolla. Itselläni on portugalinvesikoira ja se todellakin juo huvin vuoksi. Kyllä mä sille tarpeeksi vettä annan (aika reilusti annankin), mutta jos sillä olisi vettä kokoajan niin päivässä neiti hörppisi sitä varmaan n. 5l. Ja siitä määrästä voi itse kukin päätellä, että pissahätä olisi kokoajan. Muutenkaan tuollainen määrä ei ole hyväksi terveydelle.

        Käytäppäs elläintäsi eläinlääkärillä. Noin suuren määrän juominen on SAIRAUDEN MERKKI. Joten mars mars. elukkatohtorille tutkimuksiin. Koiran EI KUULU juoda tuollaista määrää, vaan se on oire jostakin.


    • Rubi-koiran omistaja

      Lol....kyllähän 10 tunnin jälkeen koiran pitää päästä pissalle ja kakalle, mutta kyllä se koira sen 10 h jaksaa olla siinä ja siinä.....8 h ainakin jaksaa.....Mä teen mun koiran kanssa niin, että jätän sanomalehen lattialle, jos ei jaksa pidättää siihen asti, ku mä tuun kotiin....Kyllä se siihen osaa pissit tehä, ku on tehny pentunakin....Noh, yleensä mulla ei koira joudukaan olemaan ihan 10 h käymättä tarpeillaan, jotain 8 h on ollu yksin ja sen se jaksaa olla, mutta kyllähän sillä nyt hätä varmaan jo sen jälkee on, mutta ei mitään, sillon me lähetään taas ulos, ku oon tullu kotii....ei mulla mitään dogsittereitä ole, koska aikuinen koira pärjää ihan hyvin sen 7-8 h.....Sit, jos yli menee, niin varmasti alkaa tuntua rakossa....Eikä sillä ole mun mielestä väliä, tekeekö koira kuset ja paskat sisälle vai ulos, jos sillä on sisällä joku paikka, missä se voi käydä vessassa, pääasiahan on, että koira pääsee tarpeilleen sillon, ku sillä on hätä niinku ihminenki, mutta tottakaihan koiran pitää päästä lenkille ja uloskin päivittäin....

    • aloittelija vain

      Kerran sairaana nukuin 13 tuntia putkeen eikä tuolloin 8kk koirani yrittänyt edes herätellä... eikä tehnyt tarpeita sisään.

      Ei tietenkään ollut normaali tilanne enkä todellakaan suosittele kenellekään sitä että pitää tarkoituksellisesti koiraa hädässä noin pitkään, mutta kai normikoira sen 8-9 tuntia normaalisti pärjää kotona...

    • pippelitonttu

      Koiran sopeutuminen yksinoloon riippuu rodusta.

    • hjjgfhj

      Työkaverilla on 4 koiraa jotka ovat 12h yksin jahyvin pärjäävät, kun kaverini tulee töistä kotiin, hän vie ne tarpeilleen. Oma valkopaimen jaksaa hyvin olla 9h yksin ja joskus vkonloppuisin olen nukkunut pommiin ja koira rauhallisena ollut 13h, yleensä herättää jos on hätä :)

      • 12h on kyllä liikaa joka päivä. Jos nyt sillon tällön nukkuu pitkät unet ja tietää että koira herättää jos on hätä ni se on ok. Mut ei päivittäin noin kauaa..


      • Anonyymi

        Vai pärjää hyvin, mistä tiedät. Taitaa olla masentuneiden joukko! Asiantuntijoiden mielestä koira voi olla yksin max 8 tuntia ja sinä aikana joku on käyttänyt koiraa ulkona. Kaikenlaiset valopäät ne koiria hankkii, miksi, jos ei ole hoitopaikkaa ulkoiluttajaa jättäkää koira hommaamatta. Ei ihme kun kävelee tuolla niin vastaan tulee vihaisia räksyttäviä elämään kyllästyneitä koiria. 12 tuntia yksin haloo!!


    • Miulla on 11 koiraa, joista suurin osa on tarhoissa kun olen töissä, ja osa sisällä. Oon kotoa poissa maksimissaan 9h ja sen jaksaavat hyvin. Asun siis yksin.

      Miulla on nimenomaan rescuekoiria, ja voin siis kokemuksella sanoa, että sisäsiisteys ongelmia on varmasti aluks, olit kotona tahi töissä. Kaikki rescuet ei opi koskaan sisäsiistiks, ja siihen pitää varautua.

      Nuoremmat koirat on tehny tuhojaan yksin ollessaan mut se on ihan normaalia ja jääny iän myötä pois.

    • :)

      Jos käytät koiran aamulenkillä ja keksit sille jonkinlaisen aktivointilelun työpäivän ajaksi ja vielä töiden jälkeen puuhailet paljon koiran kanssa, niin hyvin se sen 8-9h kestää.

    • PdPC

      Valitse rotu tarkoin, paljon on siitä kiinni. Siinä mielessä rescue-koirat on haastavia, kun on vaikea saada ns. toivottuja ominaisuuksia. Inhottaa kun espanjasta raahataan tänne tapettaviksi koiria kun ei lopun kaiken pystytä pitämään. Sääli on aina väärä peruste vaikkakin niin _helevetin_ ymmärrettävä. Pelastaisin kaikki jos voisin. En voi. Ja tämä kaikki tylytys siksi, että yksineläjänä ja koiranomistajana en kestäisi jättää koiraa joka ei viihdy yksin ja pärjää ilman suurta määrää aktiviteetteja. Käytin tähän pirusti aikaa ja löysin itselleni täydellisen rodun (toki on paljon yksilöstäkin kiinni mutta noin perusominaisuuksiltaan), kumpikaan ei kärsi sitä 9 tuntia viitenä päivänä viikossa.

    • Joobax

      Mulla on hyvin aktiivinen koira, niin rotuna kuin yksilönäkin. Koira, joka vaatii paljon toimintaa. Otin sen pennusta. Alussa kävin lounastauolla ruokkimassa, kun piti jonkun aikaa 4 kertaa päivässä ruokkia (joo oon täsmällinen, enkä suoraan uskaltanus 3xpäivässä-ruokintaan).

      Ei sellaisia ongelmia, joihin ei ratkaisua olisi löytynyt. Kukaan ei käynyt päivällä. Hyvin on pärjätty :)

    • riva_

      Ite otin koirani 9 viikkoisena ja olin kolme päivää sen kanssa kotona ja sitten töihin silleen, että ruokatunnilla aina pissattamaan. Tämä oli kasvattajan ohje, että turha koiraa opettaa eka usemman viikon siihen että aina oon kotona ja sitte yht'äkkiä joka arkipäivä 8-9h poissa. N. 5 kuukauden iässä koira pystyi jo pidättämään työpäivän (8h) verran ja siitä lähtien ollut itekseen kotona työpäivän ajan. Silloin tällöin töissä venyy jostain syystä tai on iltakoulutuksia tai muita tapahtumia siten, että iltapäivästä käytän koiran vajaan tunnin lenkillä ja sitte tuonne edellä mainittuihin tilaisuuksiin. Hyvin toiminu.

      Ite pidän näin normaalisti maksimina juuri tuota 9h putkeen päivässä, mutta kyllä käyn itse ihan hyvällä omallatunnolla tarvittaessa omillakin asioilla myös arkipäivisin illemmalla. Kaiken a ja o tuossa yksinoloasiassa on se, että koiralla on sekä fyysistä että henkistä aktiviteettia riittävästi sinä aikana kun sinkkuomistaja on kotona, eli sen kanssa puuhaa muutakin kuin kattoo telkkaria ja käy roskiksella pissalla. Jaksaa sitten olla ittestäänkin, eli oman koiran kohdalla nukkua.

    • nanashi88

      Enpä edes viitsinyt kauheesti lukea joidenkin mielipiteitä asiasta koska ne on todellakin vaan mielipiteitä.
      Itse olen sinkku ja työpäiväni ovat välillä kymmenentuntisia. Olen yrittänyt saada jonkun (naapuri, kaveri) käyttämään koiraa päivällä ulkona. Aina ei ole löytynyt ulkoiluttajaa joten koira on toisinaan ollut pitkän päivän yksin kotona. Huono omatuntohan siinä tulee, mutta en ole hetkeäkään ajatellut etteikö se pärjäisi. Tuo narttu saattaa ihan omatoimisestikin pidätellä 16 tuntiakin pissaa vaikka ulkona oltaiskin käyty. Itse suosittelisin siis narttua juuri tuon paremman pidätyskyvyn vuoksi.
      Sinkku ihmiselle oma koira voi tosiaan olla juuri se henkireikä ja halikaveri ja sohvakaveri jne. Ja onhan se nyt vähän koirastakin kiinni pärjääkö se yksin. Suosittelen kuitenkin ottamaan sen koiran koska selkeesti haluut :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe