HBLskriver att 14 procent av beväringarna är finskspråkiga som söker sig till nylands brigad.Väldigt positivt att killarna fattar att det är ett fint språkbad.
Draksvik
2
155
Vastaukset
- grannfrun
Grannpojken som flyttade från Kouvola till vår lilla tvåspråkiga stad var skral i svenska språket.Han gjorde sin värnplikt i Dragsvik och nu har han en bra arbetsplats där det fordrades kunskaper i svenska.
- Koo
Nyt ruotsinkielinen Suomi ei saa jäädä tuleen makaamaan, vaan lähteä perusteltuun hyökkäykseen Draksvikin puolesta. Perusteet ovat hyvät muutenkin kuin ruotsinkielen vuoksi:
- Eteläiden rannikon puolustus, Draksvik - Hanko, on strateginen alue, joka on todettu jo viime sotien aikana, jonka puolus on ensiarvoisen tärkeä; osa Suomenlahtea kontrolloivaa aluetta
- Draksvik kokoaa Suomen rannikon ruotsinkielisen väestön maapuolustuksen tehtävään. Rannikon asukaat tuntevat parhaiten meren ja rannikon ja pystyvät parhaiten toimimaan alueen olosuhteissa
- Draksvik on myös merkittävä taloudellinen tekijä, jonka merkitystä ei täällä pidä unohtaa eikä myöskään ujostella (kuten muuallakaan ei tehdä omista alueista)
Nopeasti uudet ja vanhat viestimet toimintaan. Ruotsinkieliset älkää ujostelko ja nöyristelkö oikeaa asiaa. On tärkeää että ruotsinkieliset itse toimivat, me muut annamme sivustatulta. Löytyykö aktiivisia nuoria asian puolesta. Facebook ja nettiviestit eduskunnan sähköpoistiin. 50 000 viestiä tekisi hyvää. Toimikaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943652
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli463003Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.782507- 612358
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512321Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172297Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202197- 1172188
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212183- 642040