Ei ymmärrä....

EI mitenkään...

Minusta tuntuu uskomattomalta että löytyy ihmisiä, jotka kuvittelet että abortti on jotenkin haluttava asia, ihan kuin se olisi joku tavoite, kilpailu kavereiden kesken että kuka onnistuu pääsemään aborttiin ja kuka ei.
Että jonkun tavoitteenna olisi ylipuhua mahdollisimman monta naista aborttiin.
Että jonkun mielestä abortti on mukava tapahtuma.
Että naiset "hinkuavat" aborttiin.

Ihan kuin naiset tahallaan hankkiutuisivat raskaaksi jotta pääsisivät aborttiin?

Itse tunnen monta naista jotka ovat aborttiin joutuneet. Kukaan heistä ei kyllä ole siitä tilanteesta nauttinut. Toisille päätös on ollut helpompi, toisille vaikeampi.
Jotkut ajattelevat sitä enemmän jälkeenpäin, toiset vähemmän.
Kukaan heistä ei kuitenkaan olisi toivonut että heille kävisi niin, että huomaisivat olevansa raskaana ja päätyvänsä aborttiin.

Ymmärrän kyllä sen, että joku haluaa vastustaa abortteja.
Jos oma näkemys on se, että alkiolla on sama arvo kuin jo syntyneellä ihmisellä, ja että alkio on yhtä kuin pieni lapsi, ja sielunsa silmin näkee että heti hedelmöityksen jälkeen kohdussa istuu pieni Peukaloinen kasvamassa vain isommaksi, niin voihan se tuntua uskomattomalta että joku päättää Peukaloisen häätää kohdustaan.
Toivoisin vain että vastustajat ymmärtäisivät sen että kukaan ei nauti siitä tilanteesta, ja että jopa suurin osa aborttioikeuden kannattajista toivoisivat eeä abortteja tehtäisiin mahdollisimman vähän.

16

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miuuuu

Höpöhöpö! Kukaan nainen ei "hinkua" aborttiin,eikä siitä nauti. Muutenkin kirjoituksesi oli ristiriitainen. Ensin väität,että on naisia,jotka abortista nauttivat ja jopa hankkituvat raskaaksi,että pääsevät aborttiin.
      Ja lopuksi sanot että vastustajien tulisi ymmärtää abortin tehneitä naisia.
      Pelkkä trolli koko viestisi.

• ai?????

Eikö alotus sais olla mielestäni asiallinen vaikken ookaan ihan samaa mieltä sen kanssa?? Vaikuttaako alottaja sun mielestä sitten enemmän abortin vastustajalta?

• Ei ymmärrä...

Olisi ihan mukavaa jos vastustajat ottaisivat kantaa tähän aloitukseen.
      Voisivat vastata siihen että luulevatko todellakin että löyty ihmisiä jotka toivovat että abortteja tehdään lisää, ja että löytyy naisia jotka nauttisivat omasta tai muitten aborteista?

• oi voi :)

Olikos se liian noloo kun todettiin että juuri eilen eräs täällä julisti sitä tappamisen HYVYYTTÄ ja kuinka niitä toivottavasti tehdään lisääkin?? :D No turha tähänkään siis mitään on vastata edes koska eihän täällä vastustajat saa sanoo yhtään mitään, vinku vaan käy alta aikayksikön :DDD ja sit vielä ihmetellään että kuinka vastustajat ei vastaa mitään?! :D

• Ei ymmärrä...
        oi voi :) kirjoitti:

Olikos se liian noloo kun todettiin että juuri eilen eräs täällä julisti sitä tappamisen HYVYYTTÄ ja kuinka niitä toivottavasti tehdään lisääkin?? :D No turha tähänkään siis mitään on vastata edes koska eihän täällä vastustajat saa sanoo yhtään mitään, vinku vaan käy alta aikayksikön :DDD ja sit vielä ihmetellään että kuinka vastustajat ei vastaa mitään?! :D

En nyt todellakaan tiedä miksi viestiäsi on ilmoitettu poistoon, ja olisikoin ihan mielenkiintoista jos poistattaja voisi kertoa miksi oli pakko sitä poistattaa.

Luuletko että vastaisin viestiin jota olen pyytänyt poistoon?
        Mutta voit tietysti heittäytyä lapselliseksi sen sijaan että vastaisit esitettyihin kysymyksiin, jos se on sinusta se parempi vaihtoeheto.
        Minä taas mielelläni keskustelisin asiasta.

• Ei ymmärrä...

Etkä usko että siinä kohtaa olisi todellakin kyseessä provo?
      Jos joku minulle toistuvasti selittäisi että koska kannatan aborttioikeutta olen tappamisen edistäjä, niin saattaisin minäkin räjähtää ja sanoa että juu, tottakai haluan että jokainen raskaana oleva nainen abortoi ja että kaikki panisivat paljaalla jotta abortteja tehtäisiin mahdollisimman paljon.
      Vaikka tosiasia kuitenkin on se että vaikka kannatan aborttioikeutta, toivoisin että kukaan ei joutuisi siihen turvautumaan.

Voisitko kertoa vähän omista ajatuksistasi, ja miten olet (ennen eilistä viestiä) päätynyt uskomaan että naiset nauttivat aborteista?

• AHA :D

oman puolen törkyt on tietenkin vaan ihan ymmärrettäviä "räjähdyksiä" ;)) no, mut koska tääkin tod.näk. pikapuoliin rynkytellään poistoon, on turha haaskata enempää aikaa.. jutelkaa itteksenne sit vaan kun mikään ei kuitenkaan kelpaa, se mahtaakin olla jännää ja avartavaa :)

• Ei ymmärrä...
        AHA :D kirjoitti:

oman puolen törkyt on tietenkin vaan ihan ymmärrettäviä "räjähdyksiä" ;)) no, mut koska tääkin tod.näk. pikapuoliin rynkytellään poistoon, on turha haaskata enempää aikaa.. jutelkaa itteksenne sit vaan kun mikään ei kuitenkaan kelpaa, se mahtaakin olla jännää ja avartavaa :)

Älä nyt jaksa.
        Voisitko vastata esitettyihin kysymyksiin?

Jos viesteissäsi vastaisit kysymyksiin, eli osallistuisit keskusteluun, tuskin tarvitsisi pelätä poistattamista?

Voisitko keskustella asiasta?
        Minä vain sanoin miten minä minä voisin toimia, ja ehdotin että on mahdollista että näin on käynyt.
        En "puolustele oman puolen törkyjä".
        Mutta onhan sinulla sama käsitys asiasta ollut jo ennen eilistä viestiä, eikö?

• kerronpa minäkin

Vastustajilla ei näköjään ole mitään sanottavaa asiaan josta aloitus on tehty , kierrellään vaan. Minä en ole yhdestäkään ketjusta pyytänyt mitään poistoon mutta olen huomannut että minun viestejäni on vaikka en ole edes ketään henkilökohtaisesti solvannut kertonut vaan kannattavani aborttia. Mutta sitähän ei saa missään nimessä tehdä koska se on muka aborttiin houkuttelemista. Luuletteko te vastustajat todellakin että joku joka ei aborttia halua tehdä niin hänet saadaan siihen muka houkuteltua. Minä olen sitä mieltä että jos joku on kertonut tehneensä abortin jonkun painostuksesta niin hänellä on kyllä ollut se ajatuksena tehdäkin mutta häpeää sitä tunnustaa ja syyttää sitten muita "aborttiin houkuttelemisesta".

• vastuusta luistoa!

"Minä olen sitä mieltä että jos joku on kertonut tehneensä abortin jonkun painostuksesta niin hänellä on kyllä ollut se ajatuksena tehdäkin mutta häpeää sitä tunnustaa ja syyttää sitten muita "aborttiin houkuttelemisesta". "

:DD Ja päteeköhän tämä myös synnytykseen "houkuttelussa"..?
        Mutta on se hienoo kun saat siellä pinkissä kuplassasi väänneltyä asiat aina parhain päin, eikä ketään voida painostaa aborttiin, se kun on aina lopulta ollu sen tekijänkin "todellinen" halu.. ;DDD
        Jospa sinä et vaan kehtaa myöntää että tosiaan, jotkut saattaa tänkin palstan (ja sinunkin) "neuvojen" saattelemana houkuttautua tekeen sen elämänsä virheen eli tappamaan lapsensa?

• Ei ymmärrä....
        vastuusta luistoa! kirjoitti:

"Minä olen sitä mieltä että jos joku on kertonut tehneensä abortin jonkun painostuksesta niin hänellä on kyllä ollut se ajatuksena tehdäkin mutta häpeää sitä tunnustaa ja syyttää sitten muita "aborttiin houkuttelemisesta". "

:DD Ja päteeköhän tämä myös synnytykseen "houkuttelussa"..?
        Mutta on se hienoo kun saat siellä pinkissä kuplassasi väänneltyä asiat aina parhain päin, eikä ketään voida painostaa aborttiin, se kun on aina lopulta ollu sen tekijänkin "todellinen" halu.. ;DDD
        Jospa sinä et vaan kehtaa myöntää että tosiaan, jotkut saattaa tänkin palstan (ja sinunkin) "neuvojen" saattelemana houkuttautua tekeen sen elämänsä virheen eli tappamaan lapsensa?

Mikset voi vastata aloituksessa oleviin kysymyksiin?
        Miksi menet vain sivuraiteille koko ajan?

• miksi tivaat
        Ei ymmärrä.... kirjoitti:

Mikset voi vastata aloituksessa oleviin kysymyksiin?
        Miksi menet vain sivuraiteille koko ajan?

multa jotain vastauksia? Miks joku ois velvollinen vastaan? Ja sitäpaitsi ei täällä enää viitti mitään sen enempää ja syvällisemmin vaivautua kirjottaankaan kun kaikki (vastustavat) poistetaan lopulta kuitenkin. Enkä edes bongaa äkkiseltään kuin yhden kysymyksen alotuksesta. En usko että valtaosa sentään tahallaan hankkitutuu raskaaksi (vaikka jotkut sitä tuntuu käyttävän "ehkäisynä") mutta useat sais olla paljon huolellisempia ja käyttää edes jotakin ehkäsyjä.
        Oliko vielä jotain muita kysymyksiä?

• Ei ymmärrä...
        miksi tivaat kirjoitti:

multa jotain vastauksia? Miks joku ois velvollinen vastaan? Ja sitäpaitsi ei täällä enää viitti mitään sen enempää ja syvällisemmin vaivautua kirjottaankaan kun kaikki (vastustavat) poistetaan lopulta kuitenkin. Enkä edes bongaa äkkiseltään kuin yhden kysymyksen alotuksesta. En usko että valtaosa sentään tahallaan hankkitutuu raskaaksi (vaikka jotkut sitä tuntuu käyttävän "ehkäisynä") mutta useat sais olla paljon huolellisempia ja käyttää edes jotakin ehkäsyjä.
        Oliko vielä jotain muita kysymyksiä?

Miksi osallistut keskusteluun jos et aio aiheesta keskustella?

Jos sinun käsityksestä syvällisestä viestistä mikä poistettin oli se viesti jossa kerroit eilen lukeneesi viestin jossa joku aborttioikeuden kannattaja toivot että abortteja tehtäisiin mahdollisimman paljon, olen ehkä vähän hämmentynyt käsityksestäsi syvällisistä viesteistä.

Miksi puhut murhahinguista jne sitten jos et tosissasi edes usko että naiset hinkuavat aborttiin?
        Ja miksi puhut aborttiin yllyttämisestä, ja aborttien edistämisestä jos et oikeasti usko että ihmiset haluavat toisia yllyttää ja pakottaa aborttiin?

Näitä olen mielestäni sinulta yrittänyt kysyä.

• kerronpa minäkin

Abortti ei ole lapsen tappamista; se on laissa sallittu tietyin edellytyksin. En ole ketään aborttiin houkuttelemassa vaan kerron mitä mieltä olen asiasta. Suomessa on sanan vapaus. Sinäkin voit ilmaista oman mielipiteesi enkä ota siitä hernettä nenään. Ihminen on melko lailla heikko jos hän saa kipinän aborttiin näitä palstoja lukiessaan. Tosin voin omalta kohdaltani sanoa, mitä enemmän luen vastustavia viestejä sitä abortti myönteisemmäksi mielipiteeni kääntyvät. Voihan se olla niinkin että kun aborttia harkitseva lukee abortin tehneiden kertomuksia siitä miten elämä on ihanaa kun ei ole kiviriippaa jalassa niin kääntyy abortin kannalle; jos se on aborttiin houkuttelua niin olkoon mutta kyllä minä vielä uskon ihmisen omaan harkintakykyyn.

• abortti on

jälkeenjääneen ja käytännössä käsistä riistäytyneen lain varjolla sallittua lasten tappamista. Kumma että silti tätäkään ei täällä sallittaisi sanoa.. vaikkei se edes ole mielipiteistä riippuvaista, vaan ihan biologisen lääketieteellistä kylmää faktaa.

• kerronpa minäkin

Minun puolestani saat sanoa mitä hyvänsä. Se on sinun mielipiteesi minun on ettei se ole mikään murha. Tästähän voidaan kirjoitella vaikka hamaan tuomiopäivään asti , minä en mielipidettäni vaihda.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      28
      2849
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2641
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      26
      2353
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1483
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe