Irtisanomisesta

Kuinkahan monta kertaa pitää sinne soittaa ennenko laskuja lakkaa tulemasta? Veikkauksia? Huhtikuun loppuun irtisanottu ja kaks kertaa tullu senjälkeen aiheeton lasku..

23

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa jännittävältä

      toissapäivänä eli maanantaina 11.7 kävin sonerapuodissa irtisanomassa liikkuvan lajakaistan. Olivat ihan pihalla koko asiasta. Sitten löysivät koneiltaan tulostettavan lomakkeen täytettäväksi. Täytettiin ja lupasi faksata asiakaspalveluun

      omasivuilla ei kunnollista iertisanomispalvelua ole. Ja toisen operaattorin kanssa takkuilun jälkeen haluankin irtisanomisesta paperin

      • > kävin sonerapuodissa irtisanomassa liikkuvan lajakaistan

        jatketaanpa asiasta
        - liittymäsopimuksen ehdoissa 11. pykälän mukaan Soneran pitäisi ilmoittaa liittymäehtojen muutoksista vähintään kuukautta etukäteen.
        - ei vissiin koske liikkuvaa laajakaistaa ja sen 24 kk:n loppumista?
        - 28.7. päättyvän sopimuksen ilmoituskirje on päivätty 4.7.
        - omasivuilla on takaisinsoiton ajanvarausmahdollisuus, mutta vapaita aikoja on vasta yli viikon kuluttua eli asiakkaalta vaadittua kahden viikon irtisanomisaikaa on vaikea noudattaa

        vai eikö ole ehtomuutos se, että aletaan noudattaa hukean korkeita listahintoja kaikkine "data kuukausi" -lisineen?

        tai että hinta nousee 12,90 -> 17,90 ja silti on 20 GB:n latausraja, jonka ylittämisestä rangaistaan pudottamalla nopeus 0,064 Mbit/sekuntiin?


      • Osataanpas siellä sonerassa...

        Hetkinen, mielestäni en ole saanut kirjallista irtisanomis vahvistusta, pitänee sitte kuukauden päästä semmosta krävätä ko kuitenkin saa taas soittaa..

        Nyt on tässä mettäkylässäkin nettiyhteydet kunnossa useiksi vuosikymmeniksi, ko vetivät kuidut. Ei ole nopeusheittoja, ei limittejä, paitti nopeus jos ei ottanu fullrate liittymää. Ja 10/10 kuitu, joka lataa oikeastikkin sen 10 megaa, ni oli halvempi kuin 3.7 megaan pystyvä soneran dsl yhteys..


      • eljii
        as77 kirjoitti:

        > kävin sonerapuodissa irtisanomassa liikkuvan lajakaistan

        jatketaanpa asiasta
        - liittymäsopimuksen ehdoissa 11. pykälän mukaan Soneran pitäisi ilmoittaa liittymäehtojen muutoksista vähintään kuukautta etukäteen.
        - ei vissiin koske liikkuvaa laajakaistaa ja sen 24 kk:n loppumista?
        - 28.7. päättyvän sopimuksen ilmoituskirje on päivätty 4.7.
        - omasivuilla on takaisinsoiton ajanvarausmahdollisuus, mutta vapaita aikoja on vasta yli viikon kuluttua eli asiakkaalta vaadittua kahden viikon irtisanomisaikaa on vaikea noudattaa

        vai eikö ole ehtomuutos se, että aletaan noudattaa hukean korkeita listahintoja kaikkine "data kuukausi" -lisineen?

        tai että hinta nousee 12,90 -> 17,90 ja silti on 20 GB:n latausraja, jonka ylittämisestä rangaistaan pudottamalla nopeus 0,064 Mbit/sekuntiin?

        > ... korkeita listahintoja kaikkine "data kuukausi" -lisineen?

        Minun kesän 2009 tarjouspaketissani (12,90 €/kk) oli kaksi noita periaatteessa maksullisia lisäkkeitä:
        - data kuukausi
        - data teho plus

        Nuo lisäkkeet yksistään maksavat hinnaston mukaan parikymmentä euroa kuukaudessa


      • eljii

        > omasivuilla ei kunnollista iertisanomispalvelua ole. Ja toisen ope-
        > raattorin kanssa takkuilun jälkeen haluankin irtisanomisesta paperin

        OmatSivut ovat piilottaneet irtisanomisen "Apua Ongelmiin" -välilehdelle

        Minulle(kin) jäi tunne, että irtisanomisilmoitukseni saattoi hyvinkin mennä roskikseen. Tai "unohtua" faksaamatta muutamaksi viikoksi

        Minulle jäänyt irtisanomisilmoituksen kopio EI sisältänyt virkailijan allekirjoitusta. Eli aika "huteraa" tuo Sonerapuoden toiminta, siksi käytin puoli päivää tuon netti-irtisanomisen etsimiseen ja lähetin (kahden viikon irtisanomisajan vielä ollessa kullumassa) irtisanomisen myös nettilomakkeella


      • > maanantaina 11.7 kävin sonerapuodissa irtisanomassa liikkuvan lajakaistan

        eipä ole tuosta irtisanomisesta kuulunut mitään luvattua elonmerkkiä vielä nyt 12.7. eli kymmenen päivän kuluttua


      • eljii
        eljii kirjoitti:

        > ... korkeita listahintoja kaikkine "data kuukausi" -lisineen?

        Minun kesän 2009 tarjouspaketissani (12,90 €/kk) oli kaksi noita periaatteessa maksullisia lisäkkeitä:
        - data kuukausi
        - data teho plus

        Nuo lisäkkeet yksistään maksavat hinnaston mukaan parikymmentä euroa kuukaudessa

        > tarjouspaketissani (12,90 €/kk) oli kaksi noita
        > periaatteessa maksullisia lisäkkeitä:
        > - data kuukausi
        > - data teho plus

        nuo löytää Omat Svut -> Muokkaa Palveluja

        Data Kuukausi 15,02 €/kk
        Data Teho Plus max. 3,6 Mbit/s 20,06 €/kk

        eli 35,08 (kolmekymmentäviisi euroa kahdeksan senttiä) extraa kuukaudessa jos unohtaa irtisanoa ajoissa (=kaksi viikkoa ennen 24 kk:n sopimuksen päättymistä)


    • eljii

      Irtisanominen kuitenkin löytyi Soneran sivuilta. Ei toki "liittymän hallinta" kohdasta vaan klikkaamalla "apua ongelmiin", sitten "Lähetä viesti asiakaspalveluun" ja "Matkapuhelinasiat" ja "Asiani koskee ... irtisanomista".

      [Lähetä] painikekin sitten toimi kun muutaman kerran täytti lomaketta. Mm. alussa tarvitaan irtisanomishetki vaikka rastittaakin "sopimuskauden päättyessä". Yllämainittujen ehkä kirjautuvien valintojen takia ei varmaan kannata käyttää suoralinkkiä:
      https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Palvelupyynto

      Jos lomakkeen saa toimimaan, tulee kuittauslaatikko "Kiitos viestistäsi!
      Hoidamme asiasi tänään tai viimeistään seuraavana arkipäivänä - otamme yhteyttä tai kuittaamme, kun asiasi on hoidettu. "

      • > tulee kuittauslaatikko "Kiitos viestistäsi!
        Hoidamme asiasi tänään tai viimeistään seuraavana arkipäivänä - otamme yhteyttä tai kuittaamme, kun asiasi on hoidettu. "
        >

        Ilmeisesti lähetit nettilomakkeella irtisanomisen keskiviikkona 13.7.

        Tätä kirjoittaessa on perjantai 15.7., ottivatko yhteyttä tai kuittasivat että asia on hoidettu ?


      • eljii
        as77 kirjoitti:

        > tulee kuittauslaatikko "Kiitos viestistäsi!
        Hoidamme asiasi tänään tai viimeistään seuraavana arkipäivänä - otamme yhteyttä tai kuittaamme, kun asiasi on hoidettu. "
        >

        Ilmeisesti lähetit nettilomakkeella irtisanomisen keskiviikkona 13.7.

        Tätä kirjoittaessa on perjantai 15.7., ottivatko yhteyttä tai kuittasivat että asia on hoidettu ?

        ei ainakaan vielä, nyt on kulunut yli 50 tuntia ( ke klo 16 - pe klo 20 )


      • irtisanonut

        > Hoidamme asiasi tänään tai viimeistään seuraavana arkipäivänä -
        > otamme yhteyttä tai kuittaamme, kun asiasi on hoidettu

        Vuosia sitten äitini kuoltua irtisanoin kännykkäliittymän. Soneralta tuli vahvistusKIRJE irtisanomisesta


      • eljii

        Lomakkeen täyttämisen alussa on infolaatikko, vasemmalla sininen §-pallukka ja teksti:

        "Kun teet irtisanomispyynnön lomakkeella, vahvistamme asian soittamalla sinulle. Liittymän irtisanomisaika on kaksi (2) viikkoa


    • Pahus86

      Ensinnäkin soneralla on jälkikäteislaskutus käytössä. Eli niitä "aiheellisia" laskuja saattaa tulla vielä pari kuukautta liittymän irtisanomisen jälkeen. Kannattaa katsoa miltä ajalta lasku on. Ei luulis olevan vaikeaa. Toisekseen nämä puodit on lähinnä myyntipisteitä. Varminta on soittaa asiakaspalveluun, tosin ei ihan neljän jälkeen, koska siellä saattaa joku muukin olla soittamassa.

    • irtisanoja

      Onkos kokemusta siitä, miten vaikeaa on saada kuluttajaviranomaisia liikkeelle? Soneramyymälästä saatu irtisanomisilmoituksen kopio asiakkaalle oli aivan puutteellisesti täytetty. Ei päivämäärää. Ei virkailijan allekirjoitusta. Sellaisen nyt monikin tekstikäsittejijä tekisi kotikoneellaan

      • haluaa irti

        Soneran uusia lisäpalveluja on varottava. Yhtäkkiä huomaamattasi olet taas "naimisissa" 24 kk eteenpäin firman kanssa. Yrittävät keinoja kaihtamatta saada asiakasta pysymään omana asiakkaana. Sopimukset ovat yksipuolisia, eikä niistä pääse eroon.
        Olen ollut netin käyttäjä aivan netin alkuajoista asti eikä vastaavaa ongelmaa ole muiden operaattoreiden kanssa ollut. Irtisanomisissa ei ole ollut milloinkaan ennen ongelmia eikä minua ole harhautettu markkinoinnissa kuten Soneralla. Kun jossain vaiheessa pääsen lopullisesti eroon, niin milloinkaan en palaa Soneraan.
        Kun yritin irtisanoa liittymän, niin minulle tuli sähköposti, jossa kiitettiin liittymisestäni, joka siis alkaisi uudelleen . Se siitä irtisanomisyrityksestä.


      • haluaa irti kirjoitti:

        Soneran uusia lisäpalveluja on varottava. Yhtäkkiä huomaamattasi olet taas "naimisissa" 24 kk eteenpäin firman kanssa. Yrittävät keinoja kaihtamatta saada asiakasta pysymään omana asiakkaana. Sopimukset ovat yksipuolisia, eikä niistä pääse eroon.
        Olen ollut netin käyttäjä aivan netin alkuajoista asti eikä vastaavaa ongelmaa ole muiden operaattoreiden kanssa ollut. Irtisanomisissa ei ole ollut milloinkaan ennen ongelmia eikä minua ole harhautettu markkinoinnissa kuten Soneralla. Kun jossain vaiheessa pääsen lopullisesti eroon, niin milloinkaan en palaa Soneraan.
        Kun yritin irtisanoa liittymän, niin minulle tuli sähköposti, jossa kiitettiin liittymisestäni, joka siis alkaisi uudelleen . Se siitä irtisanomisyrityksestä.

        > ... uusia lisäpalveluja on varottava.

        sama muuallakin.
        - "max 0,99€ per päivä" sitoi 24 kk:ksi
        - dna-klubin hidas mobiilinetti 1€/kk sitoi 24 kk:ksi
        - nopeuden nelinkertaistuksen teoriassa mahdollistavan uuden nettitikun sain kaupanpäällisinä kun sitouduin 24 kk:ksi


      • as77 kirjoitti:

        > ... uusia lisäpalveluja on varottava.

        sama muuallakin.
        - "max 0,99€ per päivä" sitoi 24 kk:ksi
        - dna-klubin hidas mobiilinetti 1€/kk sitoi 24 kk:ksi
        - nopeuden nelinkertaistuksen teoriassa mahdollistavan uuden nettitikun sain kaupanpäällisinä kun sitouduin 24 kk:ksi

        > - "max 0,99€ per päivä" sitoi 24 kk:ksi
        > - dna-klubin hidas mobiilinetti 1€/kk sitoi 24 kk:ksi

        noissa sitoi onneksi vain 0,67€/kk -palveluun

        mutta kalliita puhepaketteja maksavat olkoon varuillaan !


    • > maanantaina 11.7. kävin sonerapuodissa irtisanomassa liikkuvan lajakaistan

      päivitetäänpä tätä jännityskertomusta
      - ma 11.7. soneranpuodin toiminta asiassa oli ala-arvoista, joten
      - ke 13.7. pistin Omat Sivut -palvelussa kunnolla täytetyn irtisanomisen
      - Omat Sivut -palvelussa "vastaanottokuittaus"-sivulla luvataan asia hoitaa "tänään tai seuraavana päivänä"
      - mitään ei kuulunut, pistin 21.7. ihmettelyn Soneran keskustelupalstalle
      - pe 22.7. minulle soitettiin ja luvattiin postitse irtisanomisvahvistus
      - pe 29.7. postinkannossakaan irtisanomisvahvistusta ei tullut

      • > maanantaina 11.7. kävin sonerapuodissa irtisanomassa liikkuvan lajakaistan

        torstain 4.8. postissa tuli kirje otsikolla MATKAPUHELINLIITTYMÄN IRTISANOMISVAHVISTUS ja jatkuen omituisesti ...

        liittymänumerosi xxx on irtisanottu 29.7.2011 ... IRTISANOTTU vasta tuolloin? Liityymä piti POISTAA KÄYTÖSTÄ viimeistään tuolloin.

        Oikeastaan normaalin matematiikan mukaan 27.7.2011. klo 23:59. Onko "24 kk:n sopimus" 24 kk plus muutama päivä? Edessäni on alkuperäinen liittymäspimus 28.7.2011 eli tuona päivänä liikkuva laajakaista oli ensimmäistä päivää käytössäni. 24 kuukautta siis täyttyy 27.7.2011. (Kummallisesti laskutus liukuu toisin: uusimmassa laskussa laskutuskausi on 25.7.2011 asti)


      • > - ke 13.7. pistin Omat Sivut -palvelussa
        > kunnolla täytetyn irtisanomisen
        > - Omat Sivut -palvelussa "vastaanottokuittaus"-sivulla
        > luvataan asia hoitaa "tänään tai seuraavana päivänä"

        eilen 30.8. tuli sähköposti: "Järjestelmässämme olleen teknisen vian vuoksi, emme ole päässeet käsittelemään lähettämäänne viestiä aikaisemmin."

        hyvä että langattoman laajakaistan operaattorilta ei vaadita mitään tekniikkaosaamista. Voisi tulla siihenkin "tekninen vika"


    • Nyt tuli suoritettua laskun mitätöimis soitto numero 3. Onse kumma kun ei saada laskutusta poikki. No, eipä ole mitää asiaa enää siitä firmasta ottaa ensimmäästäkää palvelua.

      Tarpeettomien lisäpalveluiden välttämisen lisäksi aiheellista on myös välttää sähköposteja jotka ovat operaattorisidonnaisia. Kun irtisanot nettiliittymän, menee samalla kytkyposti osoite. Näin ei käy esimerkiksi google.comin kanssa.

      • irtisanomisen viivästäminen on hyvä tulonlähde ainakin nettitikkusopimuksissa.

        Kaksi vuotta 12,90/kk maksanut liittymä muuttuukin 24 kk:n kuluttua noin 48 euroa/kk maksavaksi


    • näin on

      Sonera on sellainen,
      jos ei olisi niin iso ja valtion omistuksessa olisi jo aikoja sitten kaatunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1535
    2. 42
      912
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      901
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      62
      836
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      829
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      788
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      755
    8. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      53
      751
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      732
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      682
    Aihe