HUOMIO! Varis lemmikkinä, onko kokemuksia lintutietäjillä??

tietämätön hoitsu?!?

Kuukauden ajan hoidettu tervettä ja pulskaa (emojen hylkäämää) variksen poikasta. Enää en kuitenkaan jaksaisi ruokkia poikasta! Kysymys kuuluu voinko laittaa linnun pesäänsä takaisin. PS. pesä sijaitsee pihapuussa.

5

3736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

      Lyhyesti: Et
      Emo ei enää kuukauden kuluttua poikasta takaisin ota.
      Itse olette jutun pilanneet joten vaihtoehdot ovat: Nirri pois tai ruokinnan jatko
      Huom! Jos ruokinnan jälkeen päästätte luontoon, kuolee hyvin nopeasti.

    • tietämätön hoitsu?!?

      Yäk! Miten voit puhua noin ilkeästi pulskasta linnustamme? Ei kai nyt nirriä elävältä hyvin voivalta linnulta pois oteta!! Kyllä ne emot käyvät katsomassa sitä säännöllisesti, ja sitäpaitsi emme ole juttua pilanneet sillä varis on kesyyntynyt mainiosti ja siitä on kasvanut oiva lemmikki!! Onnellisena voin mainita, että lintumme on oppinut syömään itse omasta kupista, joten en meinaa poikasta enää emoille luovuttaa VAIKKA HAKEMAAN TULISIVAT!!

    • Lintuimmeinen

      Tiedoksi: luvassa on ongelmia.

      Alkuun pari ihmettelyn aihetta: Otit siis linnun kasvatiksi. Ensin sanoit että "emot hylkäsivät" ja sitten seuraavassa viestissä kirjotat, että "emot käyvät katsomassa säännöllisesti". Emo ei tarkista hylätyn poikasen vointia. Eli poikanen ei ole ollut alunperinkään ilmeisesti hylätty?! Miksi olet kokenut velvollisuudeksesi silloin mennä sitä sörkkimään?

      Ja sitten se ongelma: Tajuat kai, että varis on älykäs ja isokokoinen lintu? Lisäksi sillä on terävä nokka ja kynnet. Nyt kun olette sitten sitä ruvenneet paapomaan, ruokkineet käsin ym. niin saattaapi olla, että "kapinavaiheen" iskiessä linnusta tulee varsinainen riesa. Se nokkii, uhittelee, esittää soihdinmenoja, tuhoaa omaisuutta ja muuttuu häiriköksi myös muita ihmisiä kohtaan, sillä se ei pelkää. Se saattaa jopa tosissaan käydä kimppuun jolloin joku sitä ottaa hengen.
      Eli älkää pitäkö sitä "lemmikkinä".

      Jaa, mistä mä muka mitään tiedän? Olen tämän nähnyt niin monta kertaa. Ymmärrän että aikeesi ovat hyvät, mutta joskus vain se hyväntahtoisuus on pahasta.

      Jatkossa kannattaa jättää poikaset omille emoilleen hoitoon. Niistä kasvaa henkisesti terveitä olentoja vain oikean oman emon hoivissa.

    • Jarmo Tuutti
    • dd

      vitun hyvä trolli.. mut ihmiset jotka oikeasti otatte eläimiä luonnosta; haistakaa paska! :) viette linnulta niiden elämän ja lajitoverit. pitäkää sitten linnuista loppuelämä huoli jos otatte, jos päästätte linnun ruokinnan jälkeen luontoon, kuolee se joko petojen syömänä tai nälkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe