mikä minulla voisi olla vikana? olen sosiaalinen läheisten ystävieni kesken, mutta pelkään puhua vieraille, en koskaan esim. aloita keskustelua uuden ihmisen kanssa. Kauppaan lähteminen ahdistaa, kun menen uuteen paikkaan jossa en ole ennen käynyt, se ahdistaa jo kauan ennen sovittua aikaa. Tulee ahdistava, epämääräisen paha olo. Mitä jos en löydä perille, tms. Joudun työssäni olemaan jonkin verran sosiaalinen, ja esitän sen kuin "roolissa", kukaan ei arvaisi minun kärsivän niin paljon tästä ihmeellisestä vaikeudesta lähteä yksin esim.kauppaan, en edes tiedä mitä pelkään, jotenkin vain tuntuu että kaupassa kaikki katsoisivat minua ja ahdistun. apuja?
Mikä vikana? EI kauppaan...ahdistaa
5
203
Vastaukset
- ?!??????????
??????????????
- jk
vai iin
- Paniikkihäriköijä
Jos sydämmesi hakkaa aivan tolkuttomasti ja sinusta tuntuu ettet saa henkeä ja hengität kiivaasti tai hyperventiloit. eli hengität liian nopeasti ja saat happea liikaa. Kyseesä voisi olla paniikkihäiriö. Ja siihen saa apua. Mene lääkäriin. Älä mieti yksin asiaa.
Apua kannattaa ehdottomasti hakea ja kerro lääkärillesi juuri sen mitä kerroit tekstissäsi.
Tsemppiä sinulle.
- bmx
minulla samat oireet kaupassa ja diagnoosi on sosiaaliset pelot.Minä tavallaan tarkkailen liikaa itseäni ja sitten luulen että toisetkin katsoo minua.Minä ehkä vaadin liikaa itseltäni et pitäis olla täydellinen suoriutuja.Toki myönnän että sairaus on ilkeä joka ei anna periksi mutta sen kanssa pitäisi vaan oppia elämään mut kun ei.Rivatrilejä antavat paniikkihäiriöön ja yöksi unta tuovaa mirtazapinia.Näitä olen käyttänyt jo yli 10 vuotta.Tuntuu joskus et on ihan väärät lääkkeet että tarvis vahvempia mut ne lääkevaihdoksetkin on niin pahoja tehdä eikä niitä voida tehdä yhtäkkiä.
- varautunut vallu
Nää erilaiset pelot tai fobiat voivat syntyä yhdelle samaan sisaruskatraaseen kuuluvalle lapselle, mutta toisille ei.
Jotenkin varhaislapsuudessa kehittyi turvattomuuden ja hylätyksi tulemisen pelko.
Olen jo keski-ikäinen, mutta ihmisiä, joita pidän luotettavina, on vain muutama. Ylikriittisesti seuraan, voiko heihin enää luottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m533837Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163685Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983481Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813287Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363069Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582558- 502445
- 1032295
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142079Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182079