pentu puree- jätetään huomiotta

Taikku-

Olen lukenut paljon kirjoituksia koiran pennun puremisesta ja yksi tapa on ollut että jättää pennun huomiotta, kun se puree, siis lopettaa leikin. Meidän 10 viikkoinen pentu kuitenkin samantien juoksee tekemään aina muuta pahaa, esim. puremaan huonekaluja tai pyykkejä repimään. Jolla se siis hakee myös huomiota. MItä mieltä tästä ollaan, ei oikein voi pitkään olla huomaamatta. Joku muu keino olisi varmaan tässä tapauksessa parempi. Tämä tosin on vielä pieni ja en odotakaan että vielä oppisi kaikkea. Kiva kuulla muita kokemuksia?? Minulla on aiemminkin koiria ollut, mutta sitä pentuvaihetta on niin hirveän vaikea muistaa.

4

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi muuta sanoo

Tottakait se pentu pitää ENSIN KIELTÄÄ ja opettaa sille mitä EI saa tehdä. Vastahan se on emosta vierotettu, et todellakaan voi vaatia siltä vielä yhtään mitään.
      Eihän se ressukka tiedä miksi jätät huomioimatta, kun et ole opettanut sille EI-sanaa.
      Ota kasvattajaan yhteys ja harkitakaa pennusta luopumista kun 2 vkon jälkeen jo on noin suuri ongelma.

• pentu täälläkin

Tuskin kyseessä on se, että pentu hakee huomiota. Tuon ikäiset pennut vaan tuppaavat iskemään hampaansa kaikkeen niitä kiinnostavaan.

Huomiota jättäminen tuskin auttaa, mutta 10 viikkoinen tajuaa vallan hyvin EI sanan merkityksen, jonka tosin sujuvasti unohtaa hetken kuluttua:))

Koita siirtää koitan huomio leluun sen purressa. Kielto ja lelu tilalle.
      Huonekalut voi yrittää suojata puremisen esto aineella, etikalla tms. Kaikille ei tosin toimi. Kyllä se siitä.

• Taikku-

joo ja siis tarkoitin lähinnä että tästä on paljon kirjallisuutta olemassa, että pentu pitäisi jättää huomiotta. Itse olen tosiaan kokenut paremmaksi juuri tämän, että antaa tilalle lelun jota saa pureskella, vaikka ei sekään nyt vielä niin pienenä aina toimi, kärsivällisyyttä siis. Ilmeisesti kirjoitin jotenkin epäselvästi, mutta kokeilin vaan tätä huomiotta jättämistä, kun siitä niin paljon olen lukenut. Kiitos vastauksesta. jos jollakin on mielipiteitä lisää niin kirjoitelkaa toki.

• piraijan emäntä

Moi
      Sama tääl ,meil on 8viikkonen pikku "piraija":=))
      OLLAAN KIELLETTY,KIELLETTY JA KIELLETTY...
      Pentu on meil nyt eka vkoa ja tuntuu et,pitäis olla koko ajan sanomas ei...

Sama myös se,et aiemminkin ollu koirii,mut ei muista niiden ihan alku vaiheita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      294
      4176
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe