Hei,
kysyisin teiltä, että viittaako päänsärkyni migreeniin?
Päänsärkyä on harvoin. Se voi alkaa mihin tahansa aikaan päivästä, mutta ei koskaan yöllä. Alkaa jomotuksena. Äityy usein niin pahaksi, että päätä jomottaa, oksettaa ja kaikki äänet ja valo tekee pahaa. Kipu on usein oikealla puolella ohimolla. Välillä tykyttää.
Kipu ei lievity tavallisella 400mg buranalla. Olen joutunut ottamaan usein ensin ibuprofeiinia 400mg sitten aspiriinia 500mg. Joskus jopa 1x Panacod ei auta. Ibuprofeiinia kun olen ottanut 800mg niin on jo alkanut auttamaan. Kerran päänsärky kesti monta tuntia.
Miten on?
Onko mielestänne migreeniä?
3
214
Vastaukset
- Tausk10
Migreenihän on "mielisairaus", joten jos siltä tuntuu niin voit tuota migreeniksi kutsua. Toiset puree hammasta, toiset makoilee kotona ja teetättää muilla työt.
- helppo selvittää
Varaa aika lääkärille terveyskeskukseen tms. ja kerro epäileväsi, että sinulla on migreeni. Lääkärillä on kysymyspatteri, jolla asia selviää.
Kun päänsärky antaa ensimerkkinsä, kannattaa ottaa kunnon annos särkylääkettä. Jos odottaa, että särky on oikein paha, sitä on vaikeampi hoitaa. - aegerhsd
Aspartaamihappo ja ibuksiini vaikuttavat samalla tavalla. Ei kannattaisi käyttää yhtä aikaa kysymättä lääkäriltä, mieluummin jompaa kumpaa pelkästään. Mutta panadolia ainakin voi käyttää ibuprofeenin kanssa.
Jokatapauksessa kannattaa käydä lääkärillä
Aluksi tämä testi voi auttaa: http://www.tohtori.fi/?page=5277649
Luulen että valottaa asiaa mutta kannattaa silti käydä lääkärillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576394
- 501826
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381514- 521097
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241039Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48961Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75885