Onko mielestänne migreeniä?

Simmppeli

Hei,

kysyisin teiltä, että viittaako päänsärkyni migreeniin?

Päänsärkyä on harvoin. Se voi alkaa mihin tahansa aikaan päivästä, mutta ei koskaan yöllä. Alkaa jomotuksena. Äityy usein niin pahaksi, että päätä jomottaa, oksettaa ja kaikki äänet ja valo tekee pahaa. Kipu on usein oikealla puolella ohimolla. Välillä tykyttää.

Kipu ei lievity tavallisella 400mg buranalla. Olen joutunut ottamaan usein ensin ibuprofeiinia 400mg sitten aspiriinia 500mg. Joskus jopa 1x Panacod ei auta. Ibuprofeiinia kun olen ottanut 800mg niin on jo alkanut auttamaan. Kerran päänsärky kesti monta tuntia.

Miten on?

3

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tausk10

Migreenihän on "mielisairaus", joten jos siltä tuntuu niin voit tuota migreeniksi kutsua. Toiset puree hammasta, toiset makoilee kotona ja teetättää muilla työt.

• helppo selvittää

Varaa aika lääkärille terveyskeskukseen tms. ja kerro epäileväsi, että sinulla on migreeni. Lääkärillä on kysymyspatteri, jolla asia selviää.

Kun päänsärky antaa ensimerkkinsä, kannattaa ottaa kunnon annos särkylääkettä. Jos odottaa, että särky on oikein paha, sitä on vaikeampi hoitaa.

• aegerhsd

Aspartaamihappo ja ibuksiini vaikuttavat samalla tavalla. Ei kannattaisi käyttää yhtä aikaa kysymättä lääkäriltä, mieluummin jompaa kumpaa pelkästään. Mutta panadolia ainakin voi käyttää ibuprofeenin kanssa.

Jokatapauksessa kannattaa käydä lääkärillä

Aluksi tämä testi voi auttaa: http://www.tohtori.fi/?page=5277649

Luulen että valottaa asiaa mutta kannattaa silti käydä lääkärillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      204
      11866
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5569
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2887
    4. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      21
      2872
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      43
      2498
    6. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      34
      2083
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      47
      1959
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1921
    9. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      38
      1905
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1797
    Aihe