Olen jonkun aikaa seuraillut nettikeskusteluja vl-liikkeen ympärillä. Yksi hieman huvittavakin lausahdus nousee usein noissa keskusteluissa ja kertomuksissa vl-liikkeen sisäisestä livekeskusteluista ja se on
MIKÄ ON SIELUSI TILA? MIKÄ ON USKOSI LAITA?
Tai niinkuin pastori Sulila kertoo SRK:n johtajan hänelle sanoneen:"Kyllä sinulla on tehtävä paljosta parannusta."
Huvittavaa,että tuota "kyttäystä" käytetään mitä pienemmissä nettikeskustelun erimielisyyksissäkin. Suunnilleen erimielisyyksien koskiessa päivän säätä aletaan epäilemään toisen tunnontilaa. Toisaalta siinä ei ole mitään huvittavaa,jos siitä on tullut vl-liikkeen tapa. Evlut kirkon mukaan toisen uskon yms epäily on yksi hengellisen väkivallan muoto.
Itselleni on noussut myös ajatus,että onko toisen uskonelämän kyttäämisestä tullut tärkeämpi kuin henkilökohtaisesta uskosta.
Miten teidän mielestä: oletteko huomanneet tällaista ilmiötä?
Mikä on sielusi tila?
4
98
Vastaukset
- Totta se on
Vl-ihmisten tärkein tehtävä on kytätä ja ilmiantaa toisia ihmisiä. Tämä on hoitokokousperintöä ja jokainen vl saa äidinmaidossa halun ja kyvyn kytätä.
- graduko
Peustuuko väitteesi "jokainen vl saa äidinmaidossa halun ja kyvyn kytätä" tieteelliseen tutkimukseen? Haluan kuulla faktoja. Muutoin tulkitsen tämän ennakkoluuloksi. Tämän kaltaiset yleistykset vievät uskottavuutta tämän keskustelupalstan tasolta.
- 1+16
Aloittajan kanssa samaa mieltä. Eiköhän olisi hedelmällisempää jokaisen huolehtia vain omasta sielunsa tilasta?
Eikö se kuitenkin niin mene, että jokainen vastaa vain omista synneistään?- hitler-kortti
Varsinkin kun toisen sielun tilan huolehtimista käytetään siihen,että pyritään tekemään toisesta arvottomampi,epäuskottavampi.
Omatunto-kortin esiinvetäminen on kuin kuuluisan hitler-kortin käyttöönotto keskustelussa. Sen jälkeen vastapuolen argumentaatio on yhdentekevää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202870Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3572537Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o452308Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262282Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581868Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181399Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121392- 721303
- 551250
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?91229