"laskutuskausi" ja latausrajat

eljii

Soneran mobiililaajakaistojen selostuksissa on netissä eräin paikoin sanamuoto "3 Gt laskutuskaudessa" ja "20 Gt laskutuskaudessa". Toisilla sivuilla sanottu "xx Gt kuukaudessa" eli vaikka laskuja tulee kahden kuukauden välein olisi tuo niukka tiedonsiirtomäärä sentään käytettävissä kuukausittain?

nuikkahan tuollainen 20 GB:kin on. Loppuviikosta katsoin useamman tunnin Tour de Francen videostriimiä. Alle kolmessa tunnissa tuli 1 GB täyteen. (10000 sekuntia x 100 kB/s)

toisessa paljon katsomassani http://www.tv7.fi/nettv/ bittivirta sentään näkyy olevan vain noin 45 kB/s eli tasan kolmessa tunnissa kiintiötä kuluu 0,49 GB

Soneran kiintiösovellus on varsin vihamielinen: nopeus tipahtaa arvoon 0,064 Mbit/s kunnes käy maksamassa lisää. DNA:lla 50 GB:n kiintiön ylityttyä vain prioriteetti putoaa. Saunalahdella ei ole tiedonsiirtorajoitusta

9

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paskaaa

      Juu kyllä tuo tiedonsiirtorajoitus on aina kuukauden kestävä ja sitten alkaa taas alusta, itsellä on 3 Gt rajoitus ja se ei riitä paskan vertaa, mutta en tuota rajoitusta huomannut sopimusta tehdessäni.

      • eljii

        joo, olet oikeassa. Eli ei kalenterikuukausi vaan niin-ja-niin monennesta päivästä seuraavan kuukauden tuota edeltävään päivään

        olet oikeassa siinäkin että 3Gt on "next to nothing". Äsken konetta käynnistäessä oli kuluvan kuukauden tähänastiset (eli kahden viikon) lataukset 7,70 Gt. Entäpäs jos olisi ollut sadepäiviä ja sisälläoloa? Nyt olen kahdesti ollut videostriimin katselua päiväsaikaan

        jos minä tarvin 30 Gt eli "täysnettiin" (17,90 €/kk) pitäisi ostaa viisi (5) kertaa 5 Gt:n lisäpäketti (1,90 €). Kuukausikustannus 27,40 €

        Plus lisävaiva latailujen tarkkailusta ja lisäpakettien ostelusta


      • eljii
        eljii kirjoitti:

        joo, olet oikeassa. Eli ei kalenterikuukausi vaan niin-ja-niin monennesta päivästä seuraavan kuukauden tuota edeltävään päivään

        olet oikeassa siinäkin että 3Gt on "next to nothing". Äsken konetta käynnistäessä oli kuluvan kuukauden tähänastiset (eli kahden viikon) lataukset 7,70 Gt. Entäpäs jos olisi ollut sadepäiviä ja sisälläoloa? Nyt olen kahdesti ollut videostriimin katselua päiväsaikaan

        jos minä tarvin 30 Gt eli "täysnettiin" (17,90 €/kk) pitäisi ostaa viisi (5) kertaa 5 Gt:n lisäpäketti (1,90 €). Kuukausikustannus 27,40 €

        Plus lisävaiva latailujen tarkkailusta ja lisäpakettien ostelusta

        ÄHH ...

        kaksi lisäpakettiahan "täysnetin" 20 gigatavuun riittää eli kuukausikustannus 17,90 1,90 1,90 = 21,70 euroa

        [harmi että täällä edes sisäänkirjautuneena ei voi edititoida viestejä


      • Paskaaa
        eljii kirjoitti:

        ÄHH ...

        kaksi lisäpakettiahan "täysnetin" 20 gigatavuun riittää eli kuukausikustannus 17,90 1,90 1,90 = 21,70 euroa

        [harmi että täällä edes sisäänkirjautuneena ei voi edititoida viestejä

        Niin en sitten tiedä onko noiden lisäpakettien hankkiminen aina niin kannattavaa.
        Siinä nyt ainakin hermo menee kun yrittää surffailla tuo siirtoraja jo ylitettynä kun on niin hidas ;D


      • eljii
        Paskaaa kirjoitti:

        Niin en sitten tiedä onko noiden lisäpakettien hankkiminen aina niin kannattavaa.
        Siinä nyt ainakin hermo menee kun yrittää surffailla tuo siirtoraja jo ylitettynä kun on niin hidas ;D

        > onko noiden lisäpakettien hankkiminen aina niin kannattavaa.

        joo, sinulla on se "fiksunetti" 11,90 €/kk. Hinnan perusteella tuota voisi luulla vastaavanlaiseksi kuin vuosi tai kaksi sitten myydyt paketit (esim. minulla oli 12,90 €/kk) joissa ei ollut latausrajoitusta.
        Hinnan perusteella tuota voisi luulla vastaavanlaiseksi kuin SL Perus (1 Mbit/s ilman määrärajoitusta).

        Sinulla on 3 Gt/kk ja lisägigat hirmukalliita: "voit tilata lisäkäyttöä 1 Gt kerrallaan, hintaan 1,90 €"

        joo, kiintiön ylityksen jälkeinen 0,064 Mbit/s on käyttökelvoton


    • eljii

      nyt on kuukaus yli puolenvälin, tiedonsiirrot tässä kuussa jo 9,81 Gt. Päivät kuluvat enimmäkseen pihatöissä eli toisenlaisilla ilmoilla voisi kulua 10 Gt viikossa?

    • mie vaan

      Kuinka paljon kuluu normisurffailussa, eli jos jos käyttää esim facebookkia pari tuntia päivässä ja lukee lehtiä ja katsoo sähköpostit joka päivä, niin kuinka monta tuntia tuolla 3 Gt:llä suunnilleen kuukaudessa voi surffailla?

      Olen miettinyt prepaid nettitikkua ja siinä on tuo 3 Gt rajoitus, kohtuulliseen surffailuun.. Mutta miten määritetään kohtuullinen surffailu, soneran mielestäkö 3 tuntia kuussa? Tai paljon nyt sitten saakaan surffailla kunnes tuo 3 Gt täyttyy...

    • mie vaan

      Eikö kukaan osaa arvioida paljonko 3 Gt:llä suunnilleen surffailee? Ehkä kysymys on outo ja siihen ei ole yhtä oikeaa vastausta, mutta edes noin suunnilleen...

      • mobiililaajakaistalla moni nyttemmin surffaa "säkki päässä", minäkin nyt operaattorin vaihduttua.
        Tarkoitan että edellisessä tikussa oli Mobile Partner, josta näki kertyneet tiedonsiirtomäärät. Nyt SL Mobiililaajakaista ei tarjoa juuri mitään tietoa, ainoastaan linkkejä operaattorin sivulle

        Tämän kuukauden kolmen ekan viikon kertymä oli n. 11 gigatavua, johtuu varmasti videostriimien (TV7, Eurosport) katselusta. Toisaalta näinä viikkoina on tullut oleilluksi ulkona kaukana tietokoneista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe