"laskutuskausi" ja latausrajat

eljii

Soneran mobiililaajakaistojen selostuksissa on netissä eräin paikoin sanamuoto "3 Gt laskutuskaudessa" ja "20 Gt laskutuskaudessa". Toisilla sivuilla sanottu "xx Gt kuukaudessa" eli vaikka laskuja tulee kahden kuukauden välein olisi tuo niukka tiedonsiirtomäärä sentään käytettävissä kuukausittain?

nuikkahan tuollainen 20 GB:kin on. Loppuviikosta katsoin useamman tunnin Tour de Francen videostriimiä. Alle kolmessa tunnissa tuli 1 GB täyteen. (10000 sekuntia x 100 kB/s)

toisessa paljon katsomassani http://www.tv7.fi/nettv/ bittivirta sentään näkyy olevan vain noin 45 kB/s eli tasan kolmessa tunnissa kiintiötä kuluu 0,49 GB

Soneran kiintiösovellus on varsin vihamielinen: nopeus tipahtaa arvoon 0,064 Mbit/s kunnes käy maksamassa lisää. DNA:lla 50 GB:n kiintiön ylityttyä vain prioriteetti putoaa. Saunalahdella ei ole tiedonsiirtorajoitusta

9

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paskaaa

      Juu kyllä tuo tiedonsiirtorajoitus on aina kuukauden kestävä ja sitten alkaa taas alusta, itsellä on 3 Gt rajoitus ja se ei riitä paskan vertaa, mutta en tuota rajoitusta huomannut sopimusta tehdessäni.

      • eljii

        joo, olet oikeassa. Eli ei kalenterikuukausi vaan niin-ja-niin monennesta päivästä seuraavan kuukauden tuota edeltävään päivään

        olet oikeassa siinäkin että 3Gt on "next to nothing". Äsken konetta käynnistäessä oli kuluvan kuukauden tähänastiset (eli kahden viikon) lataukset 7,70 Gt. Entäpäs jos olisi ollut sadepäiviä ja sisälläoloa? Nyt olen kahdesti ollut videostriimin katselua päiväsaikaan

        jos minä tarvin 30 Gt eli "täysnettiin" (17,90 €/kk) pitäisi ostaa viisi (5) kertaa 5 Gt:n lisäpäketti (1,90 €). Kuukausikustannus 27,40 €

        Plus lisävaiva latailujen tarkkailusta ja lisäpakettien ostelusta


      • eljii
        eljii kirjoitti:

        joo, olet oikeassa. Eli ei kalenterikuukausi vaan niin-ja-niin monennesta päivästä seuraavan kuukauden tuota edeltävään päivään

        olet oikeassa siinäkin että 3Gt on "next to nothing". Äsken konetta käynnistäessä oli kuluvan kuukauden tähänastiset (eli kahden viikon) lataukset 7,70 Gt. Entäpäs jos olisi ollut sadepäiviä ja sisälläoloa? Nyt olen kahdesti ollut videostriimin katselua päiväsaikaan

        jos minä tarvin 30 Gt eli "täysnettiin" (17,90 €/kk) pitäisi ostaa viisi (5) kertaa 5 Gt:n lisäpäketti (1,90 €). Kuukausikustannus 27,40 €

        Plus lisävaiva latailujen tarkkailusta ja lisäpakettien ostelusta

        ÄHH ...

        kaksi lisäpakettiahan "täysnetin" 20 gigatavuun riittää eli kuukausikustannus 17,90 1,90 1,90 = 21,70 euroa

        [harmi että täällä edes sisäänkirjautuneena ei voi edititoida viestejä


      • Paskaaa
        eljii kirjoitti:

        ÄHH ...

        kaksi lisäpakettiahan "täysnetin" 20 gigatavuun riittää eli kuukausikustannus 17,90 1,90 1,90 = 21,70 euroa

        [harmi että täällä edes sisäänkirjautuneena ei voi edititoida viestejä

        Niin en sitten tiedä onko noiden lisäpakettien hankkiminen aina niin kannattavaa.
        Siinä nyt ainakin hermo menee kun yrittää surffailla tuo siirtoraja jo ylitettynä kun on niin hidas ;D


      • eljii
        Paskaaa kirjoitti:

        Niin en sitten tiedä onko noiden lisäpakettien hankkiminen aina niin kannattavaa.
        Siinä nyt ainakin hermo menee kun yrittää surffailla tuo siirtoraja jo ylitettynä kun on niin hidas ;D

        > onko noiden lisäpakettien hankkiminen aina niin kannattavaa.

        joo, sinulla on se "fiksunetti" 11,90 €/kk. Hinnan perusteella tuota voisi luulla vastaavanlaiseksi kuin vuosi tai kaksi sitten myydyt paketit (esim. minulla oli 12,90 €/kk) joissa ei ollut latausrajoitusta.
        Hinnan perusteella tuota voisi luulla vastaavanlaiseksi kuin SL Perus (1 Mbit/s ilman määrärajoitusta).

        Sinulla on 3 Gt/kk ja lisägigat hirmukalliita: "voit tilata lisäkäyttöä 1 Gt kerrallaan, hintaan 1,90 €"

        joo, kiintiön ylityksen jälkeinen 0,064 Mbit/s on käyttökelvoton


    • eljii

      nyt on kuukaus yli puolenvälin, tiedonsiirrot tässä kuussa jo 9,81 Gt. Päivät kuluvat enimmäkseen pihatöissä eli toisenlaisilla ilmoilla voisi kulua 10 Gt viikossa?

    • mie vaan

      Kuinka paljon kuluu normisurffailussa, eli jos jos käyttää esim facebookkia pari tuntia päivässä ja lukee lehtiä ja katsoo sähköpostit joka päivä, niin kuinka monta tuntia tuolla 3 Gt:llä suunnilleen kuukaudessa voi surffailla?

      Olen miettinyt prepaid nettitikkua ja siinä on tuo 3 Gt rajoitus, kohtuulliseen surffailuun.. Mutta miten määritetään kohtuullinen surffailu, soneran mielestäkö 3 tuntia kuussa? Tai paljon nyt sitten saakaan surffailla kunnes tuo 3 Gt täyttyy...

    • mie vaan

      Eikö kukaan osaa arvioida paljonko 3 Gt:llä suunnilleen surffailee? Ehkä kysymys on outo ja siihen ei ole yhtä oikeaa vastausta, mutta edes noin suunnilleen...

      • mobiililaajakaistalla moni nyttemmin surffaa "säkki päässä", minäkin nyt operaattorin vaihduttua.
        Tarkoitan että edellisessä tikussa oli Mobile Partner, josta näki kertyneet tiedonsiirtomäärät. Nyt SL Mobiililaajakaista ei tarjoa juuri mitään tietoa, ainoastaan linkkejä operaattorin sivulle

        Tämän kuukauden kolmen ekan viikon kertymä oli n. 11 gigatavua, johtuu varmasti videostriimien (TV7, Eurosport) katselusta. Toisaalta näinä viikkoina on tullut oleilluksi ulkona kaukana tietokoneista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe