PENTUKOIRAN ROKOTUS

cisucca

Heippa. Kertokaa ihmiset miten olette noita rokotuksia koiraan ottanut.. koska minulla nyt 16vko pentu ja ollaan kakkosrokotusta ottamassa. Eläinlääkäri suositteli ottamaan molemmat rokotukset yhtä aikaa kun taas eviran suositus on että rokotukset otetaan erikseen kuukauden väliajalla. Kumpi parempi?

3

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :::D

Omalle koiralle laitettiin molemmat rokotukset silloin 16 viikkosena.
      Eläinlääkäri sano, että jos pentu on terve ja näyttää hyvin voivalta, niin ne kaks rokotusta voi laittaa silloin samaan aikaa.
      Eikä mun koiralle tullu mitään erikoisia oireita siitä. Väsytti vaan pentua kun kotiin menttin. Nukkui koko päivän.
      Jos eläinlääkäri on suositellut niin itse ottaisin ne molemmat rokotukset samalla.
      :P

• Seropien ystävä!

Meille 12vk:n ikäisenä ensimmäinen rokotus, 16vk:n ikäisenä vahviste rabies. Siitä vuosi eteenpäin, eli heinäkuussa 2011 seuraava rokotus. Ja muistaakseni normaali rokotukset on sitten 2vuoden välein.

• sakemannipystykorva

Penikkatauti, tarttuva maksatulehdus ja parvo
      annetaan 12 vko/1 krt. 16 -20 vko/2.krt ja n.1v./3.krt
      Tehosterokotukset: 3 vuoden välein (a

Parainfluenssa annetaan 12 vko/1 krt. 16 -20 vko/2.krt ja n.1v./3.krt Tehosterokotukset: Vuoden välein (a

Rabies annetaan 16 -20 vko/1.krt ja n.1v./2.krt
      Tehosterokotukset: 1-3 vuoden välein (b

a) Jos tartuntavaara on lisääntynyt pennut voidaan rokottaa jo kuuden viikon iästä alkaen. Tällöin rokotusohjelmaa jatketaan suosituksen mukaisesti kolmen kuukauden iästä eteenpäin.

b) Luolametsästyksessä käytettävät koirat rokotetaan MMMELO:n määräyksestä vuoden välein rabiesta vastaan. Muut metsästyskoirat ja viranomaisten palveluskoirat rokotetaan joka toinen vuosi raivotautia vastaan. Muilla koirilla rokotusväli (2-3 v) riippuen käytetystä valmisteesta.

HUOM! Kotimaisten ja ulkomaisten koiranäyttelyn järjestäjien rokotusvaatimukset voivat poiketa tässä esitetyistä suosituksista. Tarkista ohjeet kunkin maan kennelliiton sivuilta (Suomi: www.kennelliitto.fi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1638
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1376
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1205
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      120
      1126
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1115
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe