kuinka kuumana prossu käy

mersu

mulla on amd athlon xp 2500 ja käy 53 astetta koko ajan vaikka on lisätuuletin kopassa.käykö liian kuumana kun kimin kone? vai onko ihan normaalia? olisin kiitollinen kun joku joka tietää näistä lämpötiloista vastais

15

1576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tommy

      Nuo AMD tuuppaa käymään aika kuumana ei mitääm uutta

      • mersu

        Kiitokset Vastauksesta.


    • Rakentelija

      Normaali lämpöhän tuo on.
      Jos alkaa mennä yli 65 astetta niin sitten on tehokkaampi cooleri paikallaan.

      • mersu

        Kiitokset tiedoista


      • meillä
        mersu kirjoitti:

        Kiitokset tiedoista

        2.8c ht 800 penttijumi käy boxed-tuulettimella työkkärikäytössä 34-35 celsiusta ja pelatessa 47-49 celsiusta.
        Kotelossa lisäksi yx 120 ropelli.

        Noi amd prossuthan ovat jonkinverran kuumempaa kamaa, joten ei tuosta vielä kannata olla huolissaan.


      • meillä
        meillä kirjoitti:

        2.8c ht 800 penttijumi käy boxed-tuulettimella työkkärikäytössä 34-35 celsiusta ja pelatessa 47-49 celsiusta.
        Kotelossa lisäksi yx 120 ropelli.

        Noi amd prossuthan ovat jonkinverran kuumempaa kamaa, joten ei tuosta vielä kannata olla huolissaan.

        Unhettui mainita, että mulla toi 2.8GHz prossu on ohjelmallisesti kellotettu rokkaamaaan 3.15GHz nopeudella mikä ei vielä vaikuta lämpöihin lainkaan. Tekeepähän vaan melko vikkelästä myllystä vielä vähän vikkelämmän...
        Ainakin jos on pifast-ohjelmaa uskominen..


    • 43 astetta minulla

      Minulla on athlon xp 2600 ylikellotettu yli 100 mhz verran ja silti vain 43 astetta

      • pazi

        vai näyttäiköhän sulla vähän alakanttiin
        rossun lämmön tuo 53 on ihan normaali


      • minulla
        pazi kirjoitti:

        vai näyttäiköhän sulla vähän alakanttiin
        rossun lämmön tuo 53 on ihan normaali

        43 astetta biosissa ja abit uGuru ohjelmalla


      • Rakentelija
        minulla kirjoitti:

        43 astetta biosissa ja abit uGuru ohjelmalla

        Myös se mikä Bios versio on vaikuttaa paljonko lämmöt näyttää.

        Omassa koneessa jossa emona on MSI:n KT4V ja prossuna Athlon XP2600 Bardon.

        Bios versiolla 1.8 prossun lämmöt näytti n. 53 astetta.
        Viimeisimmällä biosversiolla näyttää prossun lämmöksi 44-45 astetta.

        Mitään muuta en ole tehnyt kuin päivittänyt biosin.
        Aika hurja ero (8-9astetta), joten mihin lämpötilaan sitä nyt oikein uskoa.


      • Tommy
        Rakentelija kirjoitti:

        Myös se mikä Bios versio on vaikuttaa paljonko lämmöt näyttää.

        Omassa koneessa jossa emona on MSI:n KT4V ja prossuna Athlon XP2600 Bardon.

        Bios versiolla 1.8 prossun lämmöt näytti n. 53 astetta.
        Viimeisimmällä biosversiolla näyttää prossun lämmöksi 44-45 astetta.

        Mitään muuta en ole tehnyt kuin päivittänyt biosin.
        Aika hurja ero (8-9astetta), joten mihin lämpötilaan sitä nyt oikein uskoa.

        Uskon ainakin omiin lämpöihini,minulla on anturi prossun juuressa josta tulee johto koteloon/ledi näyttö.30-45C P4 2,8


      • Tommy
        Tommy kirjoitti:

        Uskon ainakin omiin lämpöihini,minulla on anturi prossun juuressa josta tulee johto koteloon/ledi näyttö.30-45C P4 2,8

        korjaan sen verran että prossu on P4 2,5 ei 2,8


      • Juuso
        Tommy kirjoitti:

        korjaan sen verran että prossu on P4 2,5 ei 2,8

        Mulla kanssa P4 Hyper-Threadingilla. Ostettu 2.8 GHz ja tikkaa tällä hetkellä 3,11 gigan taajuudella. Lämmöt idlenä 24 ja rasituksessa 40 tietämillä. Coolerina P4 vakio. Aika viileitä nä Northwoodit.


      • Hercules
        Juuso kirjoitti:

        Mulla kanssa P4 Hyper-Threadingilla. Ostettu 2.8 GHz ja tikkaa tällä hetkellä 3,11 gigan taajuudella. Lämmöt idlenä 24 ja rasituksessa 40 tietämillä. Coolerina P4 vakio. Aika viileitä nä Northwoodit.

        ..lämpenee normaalioloissa (2083Mhz) n. 48-49C, rankan pelaamisen jälkeen n. 53-54C..
        Prossutuulettimena jököttääpi NEXUS AXP-3200 (19dB).

        Kun nostin kellotaajuudet ~2255Mhz (vastaa n. 3200 bartonia tosin 333 väylällä..) lämmöt pysyivät täsmälleen muuttumattomina.Hyvä juttu. =)
        kotelossa 3*80mm NEXUS-kotelotuulettimia (silent killerit) ja powerikin on 350W NEXUS-3500 12cm tuuletin, Silent-noise-killer..
        Jos joku väittää että mä oon joku NEXUS-fani ni huh huh..Mutta onpahan melko hiljainen kotelo =)


    • Jokinmuukuinsinä

      Itellä Emolevy käy 120 asteessa että mikä siin olis. Tai speccyn mukaa emolevy 120 astetta. Ei uskalla piettää päällä tietokonetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe