nokia uusin kartta joka ilmestyi eilen 00.02.483.117
mistähän johtuu että sitä ei löydy OVEN kautta vaan ainoastaan onnistuu puhelimella suoraan, se on kuitenkin 200 mt !
uusimmana kartan päivitys ongelma
29
158
Vastaukset
- Harmin vaihto
Omaan C7:aan kartat saa ladattua vain Oven kautta, ja kiinteällä yhteydellä.
Ei saa ladattua puhelimella suoraan matkapuhelinverkosta.
Operaattori ja Nokia selvittivät näin harmillisesti olevan. Ei voi mitään.
Toimii ja ei toimi. Ilman selitystä tai vastuuta syystä.- dataumpeutuuu
aika yllättävää, juuri päivastoin kuin minulla, C7 myös minulla, liittymä on sonera, onko sama operaattori?
- Ovi-ivO
Olenko mahdollisti missannut jotakin oleellista. Olettaisin, että piuhalla tietsikkaan liitettyyn Noka-luuriin voi ladata Oven kautta haluamansa kartat vaikka ei olisi edes liittymäsopimusta, eli jopa ilma, SIM-korttia.
Edelliseen liittyen, eikö Nokialla pitäisi voida navigoidakin vakkei edes SIM-kortti oli paikallaan ja tämä tietty ilman A-GPS:ää?
- ? - ! - 5230,.
Ovi-ivO kirjoitti:
Olenko mahdollisti missannut jotakin oleellista. Olettaisin, että piuhalla tietsikkaan liitettyyn Noka-luuriin voi ladata Oven kautta haluamansa kartat vaikka ei olisi edes liittymäsopimusta, eli jopa ilma, SIM-korttia.
Edelliseen liittyen, eikö Nokialla pitäisi voida navigoidakin vakkei edes SIM-kortti oli paikallaan ja tämä tietty ilman A-GPS:ää?
- ? - !Voi navigoida ilman simiä ja offline tilassakin ilman kenttää tietty , ilman a-gps tietty,,piuhalla voi ladata ilman sim
- Ovi-ivO
5230,. kirjoitti:
Voi navigoida ilman simiä ja offline tilassakin ilman kenttää tietty , ilman a-gps tietty,,piuhalla voi ladata ilman sim
>> Voi navigoida ilman simiä ja offline tilassakin ilman kenttää tietty , ilman a-gps tietty,,piuhalla voi ladata ilman sim
Yep, juuri tämän vuoksi en oikein ymmärrä avaajan kertomaa tilannetta.
Mikäli hän liittää luurinsa piuhalla koneeseen ja hakee Ovi-Storesta uudet kartat, niin siinä ei pitäisi olla ongelmaa.
Ps. Palstalla lukemani perusteella nykyiset Nokia-luurit navigoivat ihan hyvin "mykkinäkin", eli pelkän sisäisen moduulin varassa, ilman verkkoa ja ilman A-GPS:ää. Tosin kylmästartit voivat olla hitaita, mutta sen jälkeen homman pitäisi pelittää aivan hyvin. Onko näin? Itsellä C5-03 kiikarissa. - 5230,.
Ovi-ivO kirjoitti:
>> Voi navigoida ilman simiä ja offline tilassakin ilman kenttää tietty , ilman a-gps tietty,,piuhalla voi ladata ilman sim
Yep, juuri tämän vuoksi en oikein ymmärrä avaajan kertomaa tilannetta.
Mikäli hän liittää luurinsa piuhalla koneeseen ja hakee Ovi-Storesta uudet kartat, niin siinä ei pitäisi olla ongelmaa.
Ps. Palstalla lukemani perusteella nykyiset Nokia-luurit navigoivat ihan hyvin "mykkinäkin", eli pelkän sisäisen moduulin varassa, ilman verkkoa ja ilman A-GPS:ää. Tosin kylmästartit voivat olla hitaita, mutta sen jälkeen homman pitäisi pelittää aivan hyvin. Onko näin? Itsellä C5-03 kiikarissa.Eiköhän noi voi aina ladata oven kauttakin,kylmästartti on mulla aina se sama 2min 55s-3min oon moneen kert mitannu,alotan sen niin että laitan puhelimen offline tilaan päänäytöstä sitten kartta sov auki ja klikkaan aja ja haen kohteen ja odotan kunnes ääniopastus alkaa neuvomaan,siihen menee se kolmisen minsaa,ei paha aika kun sen tietää jo etukäteen
- Ovi-ivO
5230,. kirjoitti:
Eiköhän noi voi aina ladata oven kauttakin,kylmästartti on mulla aina se sama 2min 55s-3min oon moneen kert mitannu,alotan sen niin että laitan puhelimen offline tilaan päänäytöstä sitten kartta sov auki ja klikkaan aja ja haen kohteen ja odotan kunnes ääniopastus alkaa neuvomaan,siihen menee se kolmisen minsaa,ei paha aika kun sen tietää jo etukäteen
Ei lainkaan liian paha aika kylmästarttiin ilman verkkoa ja A-GPS:ää ( erillisnavit on sitten eri juttu, samoin Nokiankin startti avusteiden kanssa ).
Starttaako lämpimänä nopeammin ja tietty edelleen ilman mitään avustuksia?
Ilmeisesti kerran yhteyden saatuaan pitää sen hyvin? Tarkoitan edeleenkin ilman avustuksia ( datakuluja ) ? - 5230,.
Ovi-ivO kirjoitti:
Ei lainkaan liian paha aika kylmästarttiin ilman verkkoa ja A-GPS:ää ( erillisnavit on sitten eri juttu, samoin Nokiankin startti avusteiden kanssa ).
Starttaako lämpimänä nopeammin ja tietty edelleen ilman mitään avustuksia?
Ilmeisesti kerran yhteyden saatuaan pitää sen hyvin? Tarkoitan edeleenkin ilman avustuksia ( datakuluja ) ?En tiedä onko sillä vaikutusta että olen jo liikkeessä autolla että tuo kylmästartti on noinkin lyhyt,esim sisätiloissa menee niin kauan etten edes jaksa odottaa että se löytäis gps singnaalin, löytääköse ollenkaan mene ja tiedä, mutta tosiaan heti kun lähdet vaan ulos täältä kämpästä ja hyppäät auton rattiin ja menoks niin johan pelaa suht nopeesti,sitten kun se yhteys on kerran saavutettu niin huomaakin että se singnaalin löytymis aika on lyhentynyt n.25-30sekunttiin eli aika lyhyt jo eikä tuo aika enää ole mitään seuraavaan navigointi etappiin,puhutaan siis ilman verkkoavustusta tapahtuvasta navigoinnista
- Ovi-ivO
5230,. kirjoitti:
En tiedä onko sillä vaikutusta että olen jo liikkeessä autolla että tuo kylmästartti on noinkin lyhyt,esim sisätiloissa menee niin kauan etten edes jaksa odottaa että se löytäis gps singnaalin, löytääköse ollenkaan mene ja tiedä, mutta tosiaan heti kun lähdet vaan ulos täältä kämpästä ja hyppäät auton rattiin ja menoks niin johan pelaa suht nopeesti,sitten kun se yhteys on kerran saavutettu niin huomaakin että se singnaalin löytymis aika on lyhentynyt n.25-30sekunttiin eli aika lyhyt jo eikä tuo aika enää ole mitään seuraavaan navigointi etappiin,puhutaan siis ilman verkkoavustusta tapahtuvasta navigoinnista
>> puhutaan siis ilman verkkoavustusta tapahtuvasta navigoinnista
Hyvä, juuri tämä kiinnostaa, sillä tulen käytämään tulevaa Nokiaani suurimmaksi osaksi / siis käytännössä n. 100%:sti ilman avusteita.
Eli siis taivasalla startti kylmänä. Ei pidä liikaa vaatia kuitenkaan, kontakti bunkkerista käsin ;-)
>> sitten kun se yhteys on kerran saavutettu niin huomaakin että se singnaalin löytymis aika on lyhentynyt n.25-30sekunttiin
Tarkoitat ilmeisesti uudellenstarttia kuumana?
Kuulostaa ihan lupaavalta. Nokialla tuo navijuttu on hyvin vahva valtikortti. Ainakin itse sitä arvostan ja painotan kapulavalinnassa. Lisäksi nyt uusien päivityksien myötä edelleen lisää ominaisuksia ja toimivuutta kuten yleinen liikenne. Eivät myöskään ole jättäneet Sympparia lapsipuolen asemaan, vaan tukevat loppuun saalla. Hyvä Nokia, go ! - 5230,.
Ovi-ivO kirjoitti:
>> puhutaan siis ilman verkkoavustusta tapahtuvasta navigoinnista
Hyvä, juuri tämä kiinnostaa, sillä tulen käytämään tulevaa Nokiaani suurimmaksi osaksi / siis käytännössä n. 100%:sti ilman avusteita.
Eli siis taivasalla startti kylmänä. Ei pidä liikaa vaatia kuitenkaan, kontakti bunkkerista käsin ;-)
>> sitten kun se yhteys on kerran saavutettu niin huomaakin että se singnaalin löytymis aika on lyhentynyt n.25-30sekunttiin
Tarkoitat ilmeisesti uudellenstarttia kuumana?
Kuulostaa ihan lupaavalta. Nokialla tuo navijuttu on hyvin vahva valtikortti. Ainakin itse sitä arvostan ja painotan kapulavalinnassa. Lisäksi nyt uusien päivityksien myötä edelleen lisää ominaisuksia ja toimivuutta kuten yleinen liikenne. Eivät myöskään ole jättäneet Sympparia lapsipuolen asemaan, vaan tukevat loppuun saalla. Hyvä Nokia, go !joo uudelleen starttia tarkotan,.on tää navi ja gps syst tosiaan ihan huippujuttu näis noksuis,nytkin olen kävelylenk.ja sports tracker pyörii taustalla gps sing päällä samalla kun kirjotan puh tätä täällä metsäpolul
5230,. kirjoitti:
joo uudelleen starttia tarkotan,.on tää navi ja gps syst tosiaan ihan huippujuttu näis noksuis,nytkin olen kävelylenk.ja sports tracker pyörii taustalla gps sing päällä samalla kun kirjotan puh tätä täällä metsäpolul
Minulla tässä Lg kännykässä gps haku kestää paljon pidempään kuin Nokian A-gps kännyköissä... Vaikka tässä pitäisi olla A-gps toiminto.....
- 5230,.
vapunen kirjoitti:
Minulla tässä Lg kännykässä gps haku kestää paljon pidempään kuin Nokian A-gps kännyköissä... Vaikka tässä pitäisi olla A-gps toiminto.....
ai jaa,olis mielenk.tietää miksi lg on hitaampi
- Ovi-ivO
5230,. kirjoitti:
joo uudelleen starttia tarkotan,.on tää navi ja gps syst tosiaan ihan huippujuttu näis noksuis,nytkin olen kävelylenk.ja sports tracker pyörii taustalla gps sing päällä samalla kun kirjotan puh tätä täällä metsäpolul
Tekniikka, luonto ja liikunta yhdistyy ;-)
- dataumpeutuuu
Ovi-ivO kirjoitti:
- ? - !hei
kyse oli uusimmasta , 2 pv sitten tulleesta kartasta, vanhan karta voi ladata molemmilla tavoin! 5230,. kirjoitti:
Eiköhän noi voi aina ladata oven kauttakin,kylmästartti on mulla aina se sama 2min 55s-3min oon moneen kert mitannu,alotan sen niin että laitan puhelimen offline tilaan päänäytöstä sitten kartta sov auki ja klikkaan aja ja haen kohteen ja odotan kunnes ääniopastus alkaa neuvomaan,siihen menee se kolmisen minsaa,ei paha aika kun sen tietää jo etukäteen
Minulla E7:n käynnistyminen kestää noin 6 min ilman verkkoa. Kokeilin Saimaan kanavaa seilatessa. Kartta on tosi kehno kanava-alueella. Kartasta puuttui kilometrikaupalla "vettä", mentiin välillä kuivalla maalla.
Käynnistysnopeutta ei voi verrata oikeisiin navigaattoreihin, esim. halvimmatkin Garminit käynnistyvät 10 sekunnissa.
Kiusallinen piirre E7:n ohjelmassa on, ettei siitä voi poistaa haettuja paikkoja. vaikka niitä ei olisikaan tallennettu suosikeihin. Koska tahansa pystyy jälkikäteen tarkastelemaan, mitähän osoitteita on etsitty.- kaikkeasitänäkeekin
Ovi-ivO kirjoitti:
- ? - !olet todellakin missannut kaiken , tässä on kyse uusimman kartan latauksesta suoraan kännnyllä tai usb;llä koneesta
idiootti! - 5230,.
Täpinä kirjoitti:
Minulla E7:n käynnistyminen kestää noin 6 min ilman verkkoa. Kokeilin Saimaan kanavaa seilatessa. Kartta on tosi kehno kanava-alueella. Kartasta puuttui kilometrikaupalla "vettä", mentiin välillä kuivalla maalla.
Käynnistysnopeutta ei voi verrata oikeisiin navigaattoreihin, esim. halvimmatkin Garminit käynnistyvät 10 sekunnissa.
Kiusallinen piirre E7:n ohjelmassa on, ettei siitä voi poistaa haettuja paikkoja. vaikka niitä ei olisikaan tallennettu suosikeihin. Koska tahansa pystyy jälkikäteen tarkastelemaan, mitähän osoitteita on etsitty.3.06 sama juttu,tallennetut paikat voi poistaa mutta aiemmat haut jää vaikka poistat paikan suosikeistakin,tosin niitä on siinä aina vain 10kpl kerrallaan eli joka kerta yksi putoo pois aiemmista kun hakee uuden paikan eli ei ne kovin kauaa siinä kerkee vanheta,eipä tuo ole haitanna enkä ole edes kiinnittäny huomiota moiseen seikkaan.
5230,. kirjoitti:
3.06 sama juttu,tallennetut paikat voi poistaa mutta aiemmat haut jää vaikka poistat paikan suosikeistakin,tosin niitä on siinä aina vain 10kpl kerrallaan eli joka kerta yksi putoo pois aiemmista kun hakee uuden paikan eli ei ne kovin kauaa siinä kerkee vanheta,eipä tuo ole haitanna enkä ole edes kiinnittäny huomiota moiseen seikkaan.
Vanhemmassa versiossa ne voitiin poistaa. Tuli vaan mieleen, ettei tarvitsisi selitellä kohteitaan tuolla "miehitetyllä" alueella liikuttaessa, jos kävisi niin, että olisivat jostain syystä kiinnostuneita. Voihan sen peittää merkaamalla vaikka Muumilaakson siihen kymmeneen kertaan.
- 5230,.
Täpinä kirjoitti:
Vanhemmassa versiossa ne voitiin poistaa. Tuli vaan mieleen, ettei tarvitsisi selitellä kohteitaan tuolla "miehitetyllä" alueella liikuttaessa, jos kävisi niin, että olisivat jostain syystä kiinnostuneita. Voihan sen peittää merkaamalla vaikka Muumilaakson siihen kymmeneen kertaan.
Ok nyt ymmärrän,ihan hyvä huomioda tuokin seikka siellä liikuttaessa
- Ovi-ivO
Täpinä kirjoitti:
Kiusallinen piirre E7:n ohjelmassa on, ettei siitä voi poistaa haettuja paikkoja. vaikka niitä ei olisikaan tallennettu suosikeihin. Koska tahansa pystyy jälkikäteen tarkastelemaan, mitähän osoitteita on etsitty.Eräällä toisella palstalla E7:n käyttäjä sanoi sen starttaavan kylmänä ilman varkkoavusteita ym.n. kolmessa minuutissa kuten tuo 5230:nkin laite. Voiko noissa olla laitekohtaisia eroja? Samoin sanoi sen olevanvarsin tehokas myös maastokäytössä ja edelleenkin ilman avusteita.
- Ovi-ivO
kaikkeasitänäkeekin kirjoitti:
olet todellakin missannut kaiken , tässä on kyse uusimman kartan latauksesta suoraan kännnyllä tai usb;llä koneesta
idiootti!Mikäs tuskanpurakaus tuo oli ... voi mikä kielenkäyttökin ... on tainnut nyt unohtua äidin hyvä neuvotkin ...
xD - 5230,.
Ovi-ivO kirjoitti:
Eräällä toisella palstalla E7:n käyttäjä sanoi sen starttaavan kylmänä ilman varkkoavusteita ym.n. kolmessa minuutissa kuten tuo 5230:nkin laite. Voiko noissa olla laitekohtaisia eroja? Samoin sanoi sen olevanvarsin tehokas myös maastokäytössä ja edelleenkin ilman avusteita.
Laitekohtaisia eroja?En osaa tuohon sanoa mitään varmaa,mutta tuo kun mainitsit erään toisenkin (E7) käyttäjän kylmästartin olleen n.3 min niin siitä päätellen ei mitään suurempia laitekoht eroja pitäisi olla kun noin samoja gold start aikoja on e7 ja 5230 ei kai se mitään sattumaakaan ole,ja onko kaikkien mittaukset juuri samanlaisia tarkkudeltaan,ite mittaillu toisen kännyni sek kellolla ja ihan huvikseen vaan,ja eipä mua haittas vaikka se olis 5-10min kun tota luppo aikaa tuntuu muutenkin riittävän
- Ovi-ivO
5230,. kirjoitti:
Laitekohtaisia eroja?En osaa tuohon sanoa mitään varmaa,mutta tuo kun mainitsit erään toisenkin (E7) käyttäjän kylmästartin olleen n.3 min niin siitä päätellen ei mitään suurempia laitekoht eroja pitäisi olla kun noin samoja gold start aikoja on e7 ja 5230 ei kai se mitään sattumaakaan ole,ja onko kaikkien mittaukset juuri samanlaisia tarkkudeltaan,ite mittaillu toisen kännyni sek kellolla ja ihan huvikseen vaan,ja eipä mua haittas vaikka se olis 5-10min kun tota luppo aikaa tuntuu muutenkin riittävän
Yes, mutta "Täpinä" mainitsee E7:nsa vaativa ilman avusteita kylmästarttiin 6 minuuttia. Se on jo aivan liian paljon milekkääseen navin käytöön, varsinkin kun kunnon tekniikka on olemassa.
Oleellinen pointti oli kylmästarttiaika ilman avusteita. Nokia kun laittaisi kapuloihinsa oikein kunnon GPS-sirun irtonavien tapaan, niin sitten alkaisi olla homma oikein hyvässä mallissa. Ei niiden kunnon sirujen luulisi olevan liian kova finanssinen ponnistus, sillä ne on jo halvimmissa irtonaveissakin. Ovi-ivO kirjoitti:
Yes, mutta "Täpinä" mainitsee E7:nsa vaativa ilman avusteita kylmästarttiin 6 minuuttia. Se on jo aivan liian paljon milekkääseen navin käytöön, varsinkin kun kunnon tekniikka on olemassa.
Oleellinen pointti oli kylmästarttiaika ilman avusteita. Nokia kun laittaisi kapuloihinsa oikein kunnon GPS-sirun irtonavien tapaan, niin sitten alkaisi olla homma oikein hyvässä mallissa. Ei niiden kunnon sirujen luulisi olevan liian kova finanssinen ponnistus, sillä ne on jo halvimmissa irtonaveissakin.Minä tarkoitin kylmäkäynnistyksellä todellista kylmäkäynnistystä. Eli kun navigaattori käynnistetään ensimmäisen kerran kaukana, satojen kilometrien päässä edellisestä käyttöpaikasta. Seuraava käynnistys nykyisellä käyttöpaikalla onistuukin sitten lähes välittömästi ilman verkkoakin.
Kokeilin juuri käynnistää ekakertaa Saimaankanavan jälkeen ja noin 6 min siihen meni. Mutta nyt käynnistyy taas lähes heti ilman verkkoa, eli antaa nykyisen sijainnin ja on valmis navigoimaan.- Ovi-ivO
Täpinä kirjoitti:
Minä tarkoitin kylmäkäynnistyksellä todellista kylmäkäynnistystä. Eli kun navigaattori käynnistetään ensimmäisen kerran kaukana, satojen kilometrien päässä edellisestä käyttöpaikasta. Seuraava käynnistys nykyisellä käyttöpaikalla onistuukin sitten lähes välittömästi ilman verkkoakin.
Kokeilin juuri käynnistää ekakertaa Saimaankanavan jälkeen ja noin 6 min siihen meni. Mutta nyt käynnistyy taas lähes heti ilman verkkoa, eli antaa nykyisen sijainnin ja on valmis navigoimaan.>> Minä tarkoitin kylmäkäynnistyksellä todellista kylmäkäynnistystä. ...
Yep, juuri tuosta on keskusteltu ja joka tapahtuu täysin avustamattomana, eli pelkän puhelimen GPS-modulin varassa.
Eli tuossa avaustamattomassa kylmästartissa saa olla hyvin kärsivällinen, varsinkin jos on ehtinyt tottua erillisnaveihin. Mutta tuon jälkeen se sitten sujuukin ok. Taitaa olla nelisen tuntia (?) tuo ns. kuumempi aika ja sitten taas kylmästartti. Tai jos on siirtynyt varsin kauas edellisestä fiksistä navi offissa.
Laittaisipa Nokia kapuloihinsa kunnon sirun.
Ps. Saimaan kanava on kulema ihan komea mesta, ei ole tullut käytyä. Ovi-ivO kirjoitti:
>> Minä tarkoitin kylmäkäynnistyksellä todellista kylmäkäynnistystä. ...
Yep, juuri tuosta on keskusteltu ja joka tapahtuu täysin avustamattomana, eli pelkän puhelimen GPS-modulin varassa.
Eli tuossa avaustamattomassa kylmästartissa saa olla hyvin kärsivällinen, varsinkin jos on ehtinyt tottua erillisnaveihin. Mutta tuon jälkeen se sitten sujuukin ok. Taitaa olla nelisen tuntia (?) tuo ns. kuumempi aika ja sitten taas kylmästartti. Tai jos on siirtynyt varsin kauas edellisestä fiksistä navi offissa.
Laittaisipa Nokia kapuloihinsa kunnon sirun.
Ps. Saimaan kanava on kulema ihan komea mesta, ei ole tullut käytyä.Kun ei tullut ajettua omalla veneellä, niin oli ihan mukavaa laivalla matkustaa, varsinkin hyvällä säällä. Kestää Lappeenranasta Viipuriin noin 5-6 tuntia. Matkalla näkee meidän lähihistoriaa.
On vaan muistettava kytkeä verkkoyhteys pois ylitettäessä raja. Varsinkin uudet "älypuhelimet" voivat kerätä liittymälaskua yllättävän paljon otaessaan vastaan sähköpostia ja mahdollisia automaattipäivityksiä, puhumattakaan siitä, että erehtyy päivittämään karttoja.
Jotkut avaavat liittymän viisaasti estämällä ulkomaan rommin kokonaan, jos tietää etukäteen, ettei sitä ulkomailla tarvitse. Duunipuhelimet ovat sitten erikseen. Jokohan kohta saa puhelimia kahdella sim-kortilla. Silloin tuo huvi- ja hyötykäyttö olisi mahdollista samassa kapulassa.
- Harmin vaihto
Minulla on dna operaattorina.
Sama puhelin kuin sinulla, mutta harmi on toimii toisinpäin.
Puhelin on lataavinaan matkapuhelinverkosta karttaa, mutta ei tallennakaan.
Operaatorin myymälän henkilökunta huomasi omissa puhelimissaan saman.
Ainoastaan kiinteän yhteyden internetistä, WLANilla tai tietokoneesta USB:llä
karttojen lataus matkapuhelimeen toimii. Ei dna:n matkapuhelinverkosta.
Sanakirjojen lataus Ovista kylläkin toimii sujuvasti kännykkäverkosta.
Operattorin asiakaspalvelu ei ota vastuuta tai kantaa,
koska Nokian tuote ei ole heidän palvelunsa. Vaikka sen kytkyllä myivät.
Nokia ei ota ongelmaan muuta vastuuta, kuin valittelun mielipahasta.
He eivät ole vastuussa verkoista.
Mielestäni matkapuhelin voisi toimia matkapuhelinverkosta.
Ostin auton, jonka ilmastointi ei toimi ajon aikana. Vain sähkötöpselistä.
Sinä ostit saman auton, jota pystyy tankkaamaan vain liikkuessa.
Onhan siinä myyty ominaisuus, tavallaan. Vika on kai ympäristötekijöissä.
Vastaajaa syihin saa etsiä.
Vuosikymmeniä sitten minulle tuli vastuunjako-ongelmia
eräistä tunnetuista "yhteensopivista" merkeistä ja tuotteista.
Enää niiden kanssa ei ole ollut mielipahaa.
En ole sittemmin vilkaissutkaan kummankaan tavaroita.
En mahdollisen syyllisen, enkä syyttömän merkinkään.
Minä olen vain kuluttaja markkinoilla. Ulkoistan vastuun.- E7 ja Elisa
Niin minulla on kyllä ihan tämä sama "ongelma" tai ominaisuus. Hankalaa, kun pitäisi tien päällä hoitaa, mutta kun ei vaan voi, Luulisin, että kysymys on Nokian softasta enemmin kuin operaattorista. Minulla E7 ja Elisa.
- fbdbdbdbfd
Soneralla ja nokialla joku salainen kytky?,sonerallahan on huippu kalliit datasiirtohinnat muutenkin..5,90e/Mt kuin muilla 1,50e/Mt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282701- 1372496
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162103- 1332101
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121814Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161561344Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291182Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901130Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo911126Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381078