!4.7 2011

Taas on vuosi vierähtänyt!

Mitä olet oivaltanut itsestäsi kuluneen vuoden aikana?

21

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palsta 2v ... Paljon onnea vaan ... ja kiitos kaikille osallistujille! :-D

Täällä viettämäni reilu vuosi tuntuu jostain syystä ainakin kymmeneltä vuodelta, en tiedä mistä tällainen aikavääristymätunne johtuu? Ehkä siitä että vuorovaikutusta on ollut niin paljon eri kirjoittajiin

• Merkityksettömyyden merkillinen merkittävyys ---> sanoillamme ja teoillamme ei ole merkitystä ennenkuin ne löytää vertaisensa ihmisen joka niitä arvostaa. Se kasvattaa kummasti nöyryyttä :-D

Muuten, minkä tahansa vaikeuden voittaminen nostaa omanarvontunnetta, eikö vaan...olipa kyseessä vuorikiipeily tai narskusta selviäminen ;-)

• maljojen_prinsessa

"sanoillamme ja teoillamme ei ole merkitystä ennenkuin ne löytää vertaisensa ihmisen joka niitä arvostaa"

Hienosti sanottu!

• maljojen_prinsessa

Minulla on vierähtänyt tällä palstalla vasta alle puolisen vuotta, koska vuosi sitten olin vielä terapiassa, opiskelemassa ja keskellä monien sisäisten prosessien temmellystä.

Tajusin vasta tätä kirjoittaessani, miksi tulin tälle palstalle. Siksi, koska terapiani loppui ja minulla oli vielä asioita prosessoitavana. Valtavan hienoa on ollut olla vuorovaikutuksessa kaikkien TEIDÄN kirjoittajien kanssa, kuunnella teidän ajatuksianne ja tuntemuksianne. Pelkästä palstan seuraamisesta oppii ITSESTÄÄN paljon, erityisen paljon myös, jos osallistuu keskusteluun kertoen omista tunteistaan ja ajatuksistaan. Kun laittaa itsensä peliin, saa monesti takkiin, mutta se mikä ei tapa, vahvistaa.

Elämä on prosessi. Sitä ovat monet kuvanneet matkaksi tai täyttyväksi maljaksikin. Eri aikoina ihmisen elämänkaaressa tulee erilaisia asioita vastaan ja pitää joko opetella olemaan ja ajattelemaan uudella tavalla tai jäädä jumiin omien ajatusten ja tunteiden suohon: siellä on ikävä rypeä (mutta sitäkin on tehtävä, jos tarvitsee sitä). Onneksi meillä kaikilla on oma tietoinen olemus, joka voi huomata tällaiset tilanteet ja auttaa pois paikoista, joissa itsensä kehittäminen ei onnistu. Usein tarvitsemme siihen myös toisen ihmisen apua.

Minun matkallani tässä kohtaa on ollut tällainen kevät ja kesä, joina olen ollut "kuolemassa" eli "syntymässä", jotain vanhaa on pitänyt prosessoida ja jättää taakse, irroittaa kivusta ja surusta, ja on ollut hienoa tehdä se mielenkiintoisten palstalaisten kanssa. Muistan hyvin, kun ensimmäisen kerran tulin tälle palstalle: temppuilija pisti heti silmään .D

• maljojen_prinsessa

Niin ja sen olen oppinut itsestäni, että minulla on paljon sanottavaa, koska kirjoitukseni ovat tiivistettyinäkin kauheita esseitä =o

• maljojen_prinsessa kirjoitti:

Niin ja sen olen oppinut itsestäni, että minulla on paljon sanottavaa, koska kirjoitukseni ovat tiivistettyinäkin kauheita esseitä =o

Kiitos sinulle mukavasta asenteestasi ja ajatuksia herättävistä kommenteistasi, kirjoituksesi eivät ole liian pitkiä, joten anna kynän sauhuta vaan.. :)

• maljojen_prinsessa

"Suhtautumiseni on muuttunut ;)"

Mutta mihin suuntaan? :D Tavallaan ihan ymmärrettävää, että näin on käynyt. Niinhän taitaa aina käydä, kun on enemmän vuorovaikutuksessa toisen kanssa ja alkaa tuntea paremmin (taidan muuten lopettaa tuon vuorovaikutus-sanan viljelyn kun alan kohta kuulostaa psykoterapeutilta - hmm toisaalta se kuulostaa ihan hyvältä...)

Minusta on myös ihanaa, että kaikki lukijat ymmärtävät tekstini niin eri tavalla. Sehän tietysti kertoo heidän omasta tulkinnastaan (johon vaikuttaa liuta asioita). Minä en ajatellut kirjoittaessani tuota ensimmäistä esseetäni, että tulisimme joksikin: ajattelen niin, että kyllä me tulemme joksikin, mutta sitten taas kaikki muuttuu, koska kasvamme kokemuksista ja uusi vuorenhuippu on taas näkyvissä. Ihanaa on, jos näemme kokonaisen vuoriston huiput yhdellä katsomalla: tuo sinun vertauksesi, temppuilija, on osoitus siitä, että olet ehkä päässyt pitkälle itsesi kanssa. Arvelen, että vain harvoilla on tuollainen katse

• maljojen_prinsessa

"Elämän spiraali."

Spiraali oli minusta hieno vertaus. Elämänpyörä kuvannee myös jotain tuon kaltaista.

Onnellisuutta voi minusta kokea eläessäänkin. Se on kai tapa nähdä asioita ja niiden eri puoli; ja osaamista kokea onnea silloin, kun sitä on.

• maljojen_prinsessa

• metall-leidi

Luin ketjun läpi ja siinä oli paljon hyviä kirjoituksia. Vuosi on lyhyt aika itsensä oivaltamiseen ja elämän oppimiseen.
      Välillä tuntuu siltä, että olen paljonkin oppinut, sitten taas tunnen voimakasta taantumusta. Sik sakkia ettenpäin elämäni tiellä. ehkä tässä vielä vahvistun toivossa on hyvä elää, eletään elämää hissun kissun eteenpäin.

• Puolestani myös onnittelut palstalle.

Narsismin lyhyessä oppimäärässä olemme havainneet:

- Narsismi on myötäsyntyistä ja jokaiselle ihmiselle ominaista.
      - Ilman narsismie ei myöskään olisi ihmiselämää tällä planeetalla.
      - Kun puhutaan nph:sta, sillä tarkoitetaan sitä persoonallisuuden tasoa jolla
      häiriöt kehittyvät. Syntipukkina ei siis tule pitää narsismia, vaan syntipukkina
      tulee pitää niitä yhteikunnallisia tekijöitä jotka aiheuttavat häiriöitä
      persoonallisuuden narsistisella tasolla.

• maljojen_prinsessa

(Uusi yritys)
        "Narsismi on myötäsyntyistä ja jokaiselle ihmiselle ominaista."

Aamen.

Joillakin se on kuitenkin yli- tai alikorostunutta, ja siitä seuraa ongelmia ihmiselle itselleen ja todennäköisesti myös hänen läheisilleen.

Hakekaamme sis tasapainoa tässäkin asiassa.

• Vuosi 2011. Paljon onnea palsta 2 v ja kiitokset kaikille niille lukemattomille kirjoittajille jotka ovat myötäauttaneet sen kehittämisessä ja arvokkaissa kommenteissa.

Minulla on syy ja kunnia kiittää.

Tullessani palstalle talvipakkasissa olin ensimetreillä kirjoittamisessa ja ymmärryksessä. Aiemmin jakanut kokemuksiani muualla. Kun tulin, minut otettiin kanoottiin mukaan ja vietiin soljuvaan virtaan matkalle uuteen maailmaan. Matkatovereina kohtalotovereita; sisaria ja veljiä, jotka auttoivat ymmärtämään paremmin kokemuksiani, ajatuksiani, tunteitani ja käyttäytymistäni. Vaikka uhrinäkökulmassa olin rannalle ajautunut, niin matkan edetessä löysin paljon kätkettyä sisältäni ja muistoissani. Asioita joita olen pohtinut monissa kommenteissani ja tarinoissani. Kaikkea en ole kertonut.

Olen itkenyt ja nauranut. Tuntenut surua ja ja iloa. Itseni mutta myös kirjoittajatovereiden ja satunnaisten matkailijoiden puolesta. Tulin vain käymään mutta huomasin tarvitsevani tätä matkaa.

Puolen vuoden aikana löysin itseni ja kipeät muistoni. Olen työstänyt asioita ankarasti ja saanut jotain aikaankin. Olen itsestäni ylpeä. Koskaan aiemmin minulla ei riittänyt sisu siihen mitä täällä tulin tehneeksi.

Olin rohkea. Mutta kiitos tänään kuuluu kaikille palstalaisille: jotka tuitte, kerroitte, kuuntelitte, jaoitte kokemuksianne, valvoitte kanssani, itketitte ja nauratitte. Ennenkaikkea: autoitte ketun sanoilla puhumaan.

Valmentajalle, uskotulle, kunnioitetulle, veljelle, sisarelle, ystävälle, sielunkumppanille, kohtalotoverille, satunnaiselle matkaajalle. Olette tavattoman arvokkaita.

• yxex kirjoitti:

Kiitos sinulle elisakettu! Olet antanut paljon itsestäsi palstalle =)

Muru, hyvänyön toivotuksin:

"I´m holding very tight
        I’m riding in the midnight blue
        I’m finding I can fly so high above with you"

http://www.youtube.com/watch?v=VTkoHCobQs8&feature=related

Kiitos yxex . Kuten sinäkin.

Loistava biisi-videovalinta muru :-)

Lisäys vielä: palstalla sattuu ja tapahtuu. Joskus saa enemmän kuin arvaakaan.

• maljojen_prinsessa

Elisakettu:

Lämmin kiitos sinulle!

• n.o.p.p.a.

En mitään...
      Sama paska, taas vähän rupsahtaneemmassa paketissa vain.

:D

• Ihanaa kun oot sinä. Kyllä sä meille vältät : D

• n.o.p.p.a.
        elisakettu kirjoitti:

Ihanaa kun oot sinä. Kyllä sä meille vältät : D

Mukava kuulla. :D

• maljojen_prinsessa

Olen alkanut myös oppia luottamaan ihmisiin.

Hallelujah!!!!!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe