Kellään vastaavanlaista kihlausta?

bride~2012

Olisin tiedustellut onko kenellekkään käynyt samoin. Olimme seurustelleet poikaystäväni kanssa reilun vuoden ja eräänä iltana olimme poikaystäväni kanssa heillä juomassa ja eräs yhteinen kaverimme oli mukana.

Siinä mukavasti pitkään yölle joimme ja lopuksi poikaystäväni oli kaatokännissä ja yritin pistää häntä nukkumaan. Hän kuitenkin alkoi avautumaan minulle ja itkemään, että kun hän on niin huono kertomaan tunteistaan yms. Sitten hän keksi että kosii minua hetken mielijohteena, tai siis oli miettinyt sitä muttei ollut sormusta. No jonkun vanhan rihkama sormuksen löysi ja kosi sillä. Tietysti sitten suostuin, mutta silti hieman mieltä kaivaa tuo känni kihlaus..

Muutaman viikon kuluttua baari illan jälkeen sanoin poikaystävälleni että kosii minua uudestaan kun on selvin päin ja annoin sormuksen, joka oli nyt sitten uusi hopea sormus. Poikaystäväni murtui siitä ja kotiin menosta ei tullut mitään, kun hän pysähtyi siihen paikkaan ja rupesi itkemään. Teinkö oikein kun otin sormuksen takaisin ja sanoin, etten ota sitä enään pois jollei hän niin halua?

5

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkinä..

      No minusta teit oikein, ei känni kihlaus tunnu mitenkään aidolta ja ihanalta.. Itse olen sitä mieltä, et jos ei selvinpäin uskalla kosia, ei silloin ole valmis avioliittoon kaan.. Meniskö hän humalassa kirkkoonkin? Nim ex kosi kännissä.. Minusta se oli törkeää.. Kosimisen kuuluu olla romanttista tai jossei niin ei ainakaan humalassa.. Tietysti jos joku hyväksyy sellaisen niin mikäs siinä sitten..

      Sä et oikein kuullosta siltä että arvostaisit itseäsi, jos tuommoista hyväksyt ja itse annat sormuksen.. Kait sinä ansaitset parempaa? Ihminen saa sitä mihin tyytyy.. Rohkeasti sanomaan miltä sinusta tuntuu! Mitenkä paljon se poikaystäväsi sinua arvostaa?? Minä en ikinä tekisi noin ihmiselle joa rakastan ja jonka kanssa haluan sitoutua lopun eläämi.

      Ei kannata niellä pettymistä ja tyytyä tilanteeseen, jos et jatkossakin halua samankaltaista kohtelua.. Sillä se voi olla seurausta. Ja känni itkuilla ei toisen kannata antaa hallita.. Kuulostaa samanlaiselta alulta joka minulla oli sitten narsistiksi paljastuneen ex:n kanssa.. Ensin kokeillaan ja yritetään hallita syyllistämällä ja itkuilla, marttyyri esityksellä.. Kohta se muuttui, kun huomasi että sehän toimi, tein kaiken ettei hänellä olisi ollut pahamieli..

      Joten neuvoni on ÄLÄ TYYDY VÄHEMPÄÄN KUIN MITÄ ansaitset!! Ja jos se aidosti sinua rakastaa hän haluaa kyllä korjata tilanteen.. Ja vaikka ei osais tunteista puhua, niin osaa hän yhden lauseen sanoa selvinpäin!!

      • Vielä..

        Sellainen vielä lisäksi, että vaikka silloin olin sinisilmäinen ja uskoin noita itku juttuja, nyt jälkikäteen mietittynä, olin liian sinisilmäinen.. Olimme pari vuotta yhdessä ja lopulta tuli narsistin piirteet esiin..

        Nyt uusi mies kosi lomamatkalla selvinpäinpäin romanttisen illan jälkeen kun olimme katsomassa tuli showta.. Nyt naimisiin elokuussa 2011.. (Siis olen ollut useamman vuoden tämän miehen kanssa) Ei kannata kiirehtiä kihlauksen kanssa, ei toista opi tuntemaan tuossa ajassa.. Eli löydät varmasti parempaakin! =)


    • Grill

      No ensinnäkin kännikihlausta nyt en ottaisi tosissaan. Ihmiset tekevät paljon tyhmyyksiä ja virheitä juuri kännissä. Ja kuinka paljon poikaystäväsi siitäkin muistaa jos oli niin hyvässä kunnossa kuin kerroit?

      Toiseksi, todellakin vaatisin oman, kunnollisen, sormuksen! Eikä käytetyssä sormuksessa ole vikaa jos se on jokin perintösormus, suvussa kulkenut jne. Mutta siltin kunnollinen, ei mikään rihkamap....ka.

      Kolmanneksi, jos oikein ymmärsin, ette siis asu vielä avoliitossa eli samassa taloudessa? Minun mielipiteeni on se, että kyllä ensin pitää jonkin aikaa (1-2 vuotta) asua saman katon alla ennen kuin mennään kihlautumaan. Niin oppii tuntemaan sen kumppanin kunnolla ja tietää oikeasti, voiko ja haluaako hänen kanssa viettää loppu elämän.

      Jos nyt kuitenkin päätät tyytyä tähän kihlaukseen, niin onnea kuitenkin! :) Itse kyllä vaatisin parempaa...

      • bride~2012

        Olemme nyt kohta puoliin asuneet puoli vuotta yhteisessä asunnossa, ja silloin kun tämä kihlaus tapahtui olin asunut hänen ja hänen vanhempien kanssa, koska itselläni meni välit isääni aika rumalla tavalla. Mutta juu.. :)


    • Rägägägä

      Toisaalta sanontahan menee, että lasten ja humalaisten suusta kuulee totuuden... Joten kenties oli tosissaan vaikkakin kännissä. Mutta toisaalta humalaisten harkintakyky pettää aika usein.

      Oli kyllä hyvä käydä asia läpi selvin päin, olisi ollut melko ikävää vaatia tilille poikakaveria jostain, jonka hän teki ns. heikkona hetkenään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe