Hei!
Osaisiko joku kertoa miten toimin tässä tilanteessa: olen ollut tt-asiakas ja nyt minulla alkaa 1kk mittainen työsuhde.
Kannattaako tai pitääkö minun hakea tt-tukea myös tälle työkuukaudelle turhaan vai vyörytetäänkö ne pienet tulot (osa-aika) jokatapauksessa monelle kuukaudelle jos en hae tt-tukea työkuukaudelle vai vasta seuraavalle?Hylkäävä päätöshän tottakai tulee työssäolon kuukaudelta.Kyse on nyt siitä vyörytyksestä että pitääkö miten toimia nyt sitä ajatellen?Töitä ei ole kuin yhdeksi kuukaudeksi.Petu joskus kirjoitti tästä jotenkin niin että tt-tukea kannattaisi hakea myös kuukautena jolloin saa selkeän hylkypäätlksen.
Miten haen tt-tukea ja vyörytys?
8
142
Vastaukset
- normaali hakemus
Haet normaaliin tapaan. Palkkahan maksetaan työstä yleensä jälkikäteen ja siihenkin asti on syötävä, vuokra maksettava tms.
Sitten kun palkka on maksettu ja näkyy tililläsi, niin et enää tukea saa palkan suuruudesta, tuloista ja menoista riippuvana aikana. Mutta kun on vaan osa-aikatyö, tuskin vyörytää useammalle kuin yhdelle kuukaudelle (ellet sitten oo osa aikainen lääkäri tai juristi tms. :D )
Kivahan se on välillä töissä käydä ! - djkfbhe
Joka kuukaus kannattaa hakee
- Petu...
Ilman muuta haet myös sille kuukaudelle jona palkka maksetaan. Ja kun käyt töissä niin huomaa hakea matkakuluihin tt-tukea.
Palkasta pitää väh. 20% max. 150€/kk jättää tulona ottamatta huomioon. Jos ylijäämä on vähäinen niin sitä ei saa vyöryttää. Palkkatuloon suhtaudutaan vähän eri tavalla kuin esim. känttänä maksettavaan sosiaalietuuteen, kuten asumistukeen.
http://www.sosiaalitoimisto.net - tattis Petu
Millainen ylijäämä lasketaan vähäiseksi?
- Petu...
Lain mukaan huomioon otetaan vähäistä suuremmat avustukset ja ansiotulot. Miten sitten vähäinen määritellään onkin "arpapeliä".
- Suomalainen ruletti
Kunnan tai valtion kanssa ei parane arpapeliä pelata ellei halaja häviäjäksi aina!
- Fichtel und Sachs
"Pian eläkkeellä"
Harmi vaan kun tänne kirjoittavilla ei ole uskallusta kertoa millä paikkakunnalla asuvat. Sen takia, että saataisiin syntymään paineita paikalliselle sosiaaliviranomaiselle ryhtyä kohtelemaan asiakkaitaan lainmukaisesti. - kldcnldkcnkjd
mihin tässä asuinpaikkaa tarttetaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872