Hei,
meillä on noin 5.5 kuukautta vanha kultsupentu, joka on vaihtanut maitohampaansa jo lähes kokonaan. Minua vaan huolestuttaa, kun toinen vanha torahammas (siis maitohammas) on yhä paikoillaan ja uusi on kasvanut sen viereen. Olen aina luullut, että maitohampaat irtoavat itsekseen. Näin on käynyt muilla koirillamme. Mutta voiko olla niin, että maitohammas pitää käydä poistamassa eläinlääkärillä? Eli odotanko vielä vai tilaanko ajan eläinlääkärille? Kiitos etukäteen vastauksistanne!
Koiran hampaiden vaihtuminen
3
529
Vastaukset
- Pen_tu
Joskus hampiden poistamisessa tarvitaan eläinlääkärin apua. Kannattaa varata aika lääkärille. Tosin se olisi pitänyt tehdä jo heti siinä vaiheessa, kun huomaisit, ettei maitohammas ole lähtemässä pois uuden ollessa jo tulossa. Tuosta voi seurata purentavika.
- ...
Maitohampaan voi toki käydä poistattamassa eläinlääkärissä,mutta hammasta voi myös omin sormin heilutella,jolloin se todennäköisesti lähtee ilman eläinlääkärissä käyntiä.Koira kuitenkin on siinä iässä,että hampaitten vaihtuminen on meneillään.Kannattaa antaa paljon kovia leluja tai luita tai jotain sellasia,niiden kanssa touhutessa maitohampaat monesti tippuvat.=)
- eljak
meille annettiin ohjeet näin kasvattajalta: kun uusi kulmahammas on kasvanut puoleenväliin tai pidemmälle vanhaa hammasta eikä vanha hammas osoita irtoamisen merkkejä, pitäisi käydä poistattamassa lääkärillä purentavian ehkäisemiseksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733