HISTECkiä allergiseen nuhaan

tukkoinen nenä

Sain lääkäriltä luvan käyttää tätä, mutta apteekin sivulla lukee näin: Lääkkeen käyttöä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä vältetään turvallisuussyistä.

Tarviiko mun uudestaan kysyy saako käyttää? Parempi sitten, että kyselen apteekista

3

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanoisin

että lääkkeissä lukee tuo vähän samasta syystä kuin Jenkeissä laitetaan kahvimukiin varoitus että "Kahvi voi olla kuuma".
      JOS jotain tapahtuisi, lääkefirmaa ei voisi syyttää.
      Uskoisin että lääkärisi tietää, jos olet epävarma niin suosittelisin että soitat suoraan teratologiseen tietopalveluun, sieltä saat varmimman vastauksen.
      En kyllä usko että yksikään lääkäri uskaltaisi raskaana olevalle suositella lääkettä joka ei olisi turvallinen.
      Jos riskejä olisi, niistä kyllä kerrottaisi.
      Itse sain allergiaan cetirizin-ratiopharmia, siinäkin lukee tuoteselosteessa että ei saisi käyttää raskausaikana.
      Nyt viikolla 36 6 ja vatsassa asuu näillä näkymin terve poju joka odottaa pääsyä maailmaan=)

• sarvikuonoo

Mun käsittääkseni noi nenää avaavat ovat kiellettyjä, ainkin lääketietokannan mukaan. Enkä niitä myöskään itse ole saanut lääkäriltä nyt raskaana. Riippuu varmaan myös viikoista ja kuitenkin ilman niitä pärjää kun on pakko. Mutta tosiaan se varoitusteksti laitetaan tyyliin jokaiseen purkkiin. Suosittelen myös teratologista, eihän kaikki aihuta epämuodostumia vaan jotain muuta haittaa sikiöle

• Minulle myös antoi lääkäri luvan käyttää Histeciä allergisiin reaktioihin. Ja kysyin tätä ennen apteekista allergialääkkeiden sopivuudesta raskauden aikana... Apteekkari tutki maltillisesti monen eri lääkkeen suosituksia ja jokaisessa ohjeessa luki pääpiirteittäin, ettei lääkettä tulisi käyttää raskausaikana ilman lääkärin kanssa neuvottelua tai että lääkettä tulisi välttää.

Ja kokenut synnytyslääkäri varmasti tietää, mitä suosittelee / minkä lääkkeen käyttöön antaa luvan. Joskus sitä joutuu punnitsemaan muutenkin, että mikä on pienempi paha. Jos esim. allergiset reaktiot ovat niin pahoja, että lääkkeen ottaminen on se pienempi paha, vaikkei sitä lääkeyhtiön puolesta niin suositellakaan.

Nimimerkille "Sanoisin" tuo sinun käyttämäsi Ratiopharmin Cetirizin on Orion Pharman Histecin rinnakkaislääke. :) Eli samaa tököttiä eri pakkauksessa.

Kaikkea ei voi raskausaikanakaan välttää, vaikka kuinka yrittäisi. Eikä se tee odottavasta huonoa äitiä, jos lääkärin luvalla käyttää jotain lääkettä. Monet kylläkin sinnittelee viimeiseen asti ennen kuin käyttävät mitään lääkkeitä, minäkin. :) Mutta raja on vedettevä jonnekin, sikiö voi kärsiä myös niistä oireista, mitä ilman lääkitsemistä ilmenee (hengitysoireet, kiputilat yms.).

Eli pähkinänkuoressa edellinen:
      Kohtuus kaikessa ja järki käteen! :) Lääkäreihinkin voi joskus luottaa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      121
      7065
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      59
      4803
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      74
      3754
    4. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      27
      2854
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      36
      2515
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      22
      1946
    7. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      209
      1475
    8. Martinan prinsessahäät peruuntui

Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      1264
    9. Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona

Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on
      42
      1075
    10. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      162
      921
    Aihe