HISTECkiä allergiseen nuhaan

tukkoinen nenä

Sain lääkäriltä luvan käyttää tätä, mutta apteekin sivulla lukee näin: Lääkkeen käyttöä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä vältetään turvallisuussyistä.

Tarviiko mun uudestaan kysyy saako käyttää? Parempi sitten, että kyselen apteekista

3

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanoisin

että lääkkeissä lukee tuo vähän samasta syystä kuin Jenkeissä laitetaan kahvimukiin varoitus että "Kahvi voi olla kuuma".
      JOS jotain tapahtuisi, lääkefirmaa ei voisi syyttää.
      Uskoisin että lääkärisi tietää, jos olet epävarma niin suosittelisin että soitat suoraan teratologiseen tietopalveluun, sieltä saat varmimman vastauksen.
      En kyllä usko että yksikään lääkäri uskaltaisi raskaana olevalle suositella lääkettä joka ei olisi turvallinen.
      Jos riskejä olisi, niistä kyllä kerrottaisi.
      Itse sain allergiaan cetirizin-ratiopharmia, siinäkin lukee tuoteselosteessa että ei saisi käyttää raskausaikana.
      Nyt viikolla 36 6 ja vatsassa asuu näillä näkymin terve poju joka odottaa pääsyä maailmaan=)

• sarvikuonoo

Mun käsittääkseni noi nenää avaavat ovat kiellettyjä, ainkin lääketietokannan mukaan. Enkä niitä myöskään itse ole saanut lääkäriltä nyt raskaana. Riippuu varmaan myös viikoista ja kuitenkin ilman niitä pärjää kun on pakko. Mutta tosiaan se varoitusteksti laitetaan tyyliin jokaiseen purkkiin. Suosittelen myös teratologista, eihän kaikki aihuta epämuodostumia vaan jotain muuta haittaa sikiöle

• Minulle myös antoi lääkäri luvan käyttää Histeciä allergisiin reaktioihin. Ja kysyin tätä ennen apteekista allergialääkkeiden sopivuudesta raskauden aikana... Apteekkari tutki maltillisesti monen eri lääkkeen suosituksia ja jokaisessa ohjeessa luki pääpiirteittäin, ettei lääkettä tulisi käyttää raskausaikana ilman lääkärin kanssa neuvottelua tai että lääkettä tulisi välttää.

Ja kokenut synnytyslääkäri varmasti tietää, mitä suosittelee / minkä lääkkeen käyttöön antaa luvan. Joskus sitä joutuu punnitsemaan muutenkin, että mikä on pienempi paha. Jos esim. allergiset reaktiot ovat niin pahoja, että lääkkeen ottaminen on se pienempi paha, vaikkei sitä lääkeyhtiön puolesta niin suositellakaan.

Nimimerkille "Sanoisin" tuo sinun käyttämäsi Ratiopharmin Cetirizin on Orion Pharman Histecin rinnakkaislääke. :) Eli samaa tököttiä eri pakkauksessa.

Kaikkea ei voi raskausaikanakaan välttää, vaikka kuinka yrittäisi. Eikä se tee odottavasta huonoa äitiä, jos lääkärin luvalla käyttää jotain lääkettä. Monet kylläkin sinnittelee viimeiseen asti ennen kuin käyttävät mitään lääkkeitä, minäkin. :) Mutta raja on vedettevä jonnekin, sikiö voi kärsiä myös niistä oireista, mitä ilman lääkitsemistä ilmenee (hengitysoireet, kiputilat yms.).

Eli pähkinänkuoressa edellinen:
      Kohtuus kaikessa ja järki käteen! :) Lääkäreihinkin voi joskus luottaa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      211
      5302
    2. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      35
      4838
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      50
      4064
    4. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      26
      4029
    5. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      31
      3776
    6. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3746
    7. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      72
      3651
    8. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      35
      2912
    9. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2420
    10. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2366
    Aihe