Mikä murisija

mustikkametsässä

Oli eilen mustikassa sellaisen lepikkoa kasvan hakkuuaukean laidassa ja kuulin kun välillä kuului kahinaa läheltä, arvelin supikoiran tm. olevan siellä, sitten lenti pari korppia yli peräkkäin ja totesin itsekseni ääneen jotain: ja muija tulee perässä;)tms sitten nousin seisomaan siitä kyykkyseltäni ja läheltä kuului aika kovaäänistä ja erittäin agressiivisen kuululoista murinaa krrrrr krrrrr.... säikähdin vähän ja otin pari askelta taka vasempaan ja jäin katsomaan tuleeko sieltä joku päälle, mutta ääni lähti poispäin ja piti samanlaista kovaäänist krrr krrr murinaa niin että metsä raikui. Mikä otus lie ollut kyseessä, ääni oli voimakkuudeltaan jossain karhun ja koiran murinan välissä, koiran murinaa se ei ollut vaan erilaisempaa ja kuten sanoin hyvin agressiivisen kuuloista.

Itsellä tuli mäyrä mieleen, sillä niillä nurkillä olen mäyrän aiemmin nähnyt, onko mäyrällä äänivalikoimassa tuollaista suht kovaäänistä agressiivista murinaa? Supikoirakin kävi mielessä, mutta mitä niihin olen törmännyt, niin aika reppanoina pidän, enkä oikein usko että niistä olisi ihmiselle noin murisemaan. Supikoira pitää sitäpaitsi kovempaa mekkalaa kun se juoksee pakoon, tässä ei lepikko paljoa kahahdellut, joten en usko että supi oli, vai olisiko voinut sittenkin olla? Entä Ilves, luulisi kissaeläimellä olevan enemmin sellaista sähinäntapaista?

8

3232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villit elukat

      Kyllä se on kuule ollu karu. Karu se murisee joskus pahastikin, myös susi voi murista kovasti.

    • mustikkametsässä

      No karhu se ei ollut ihan varmasti, olen näet kerran kuullut kun karhu lähti niityn laidasta mua karkuun metsään ja hirvikin jää siinä mekkalassa toiseksi. Susi ihan mahdollinen, mutta itsestä tuntuu että mäyrä, kellään kokemuksia vihaisen mäyrän kohtaamisesta?

      • mustikkametsässä

        Ja se oli tosiaan enemmän sellaista agressiivista ärinää enemmänkin kuin murinaa, vähän sellaista "varos vähän täältä pesee;)"


    • karua on paljon

      Kyllä se nyt vaan oli karu ja sillä siisti, mäyrä pitää vain sellaista turhanaikaista vikinää.

      • joksss

        Uskotaan jo että olet älykääpiö, ei sitä useamman voiman viestillä tarvitse toistaa, jos muuta annettavaa ei ketjuun ole.


    • tarkistatakapuolesi

      Housuissasi sulla on karhu, siellä takapuolella;) Veikkaan mäyrää, voi olla supi tai kettukin, joku kuitenkin jolla oli varmaan pennut. Jännää siinä oli että se ärisi ja murisi vielä loitotessaankin esim.karhu ei ole niin tyhmä että tälläistä signaalia antaisi että täällä minä olen.

    • hyvä tieto tämä

      Aivan selvä karuhan se siellä murisi.

    • aappahan se

      apina se perseestä kurkii, joskus se tulee sieltä uloskin, mutta kyllä se on karhu ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe