Mietin

..

Narsistithan elää melko paljon muiden kautta ja ottaa toisen elämän omakseen. Kertoisi vain, kuinka tyhjiä ihmisiä ovat. Kuoria, jotka täyttyvät lähteistä.

Mutta tietääkö narsisti itsekään, mitä haluaa? Vai kelpaako kaikki, kunhan on vain itselleen päin? Eikä narsisteilla ole realistisia unelmia?

13

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi sä suollat näitä aloituksi kuin koira paskaa? Koiran käyttäytymistä jäljittelevä, behavioristinen, läpeensä ehdollistunut ja ehdollisten refleksien täyttämää samaa jargonia taas ja taas ja taas.....

• n.o.p.p.a.

:'(

• TiinaoTiina

KIltit ihmiset mielellään antavat kaikkensa toiselle ihmiselle. Ajattelematta, että toisen ihmisen todellisesta mielentilasta ei ole takuita. Kannattaisi aina olla varovainen. Ja säästää äidin rakkaus lapsille. Puolisolta voi vaatia selkärankaa.

• n.o.p.p.a.

• uuuuuuuuuu

Tämä on kyllä toden totta. Muistan, kuinka jälkeenpäin narsistiksi osoittautuneen miehen täytti toivo kun hän kohtasi minut. Hän oli aidosti jotenkin täynnä toivoa, hänen silmissään kimalsi hetkittäinen jonkinlainen toivon pilkahdus. En osaa edelleenkään vihata häntä. On minulla joskus ollut jotain kusipää poikakavereita, joita kohtaan tunnen edelleen jonkinlaista vihaa, mutta narsistia en osaa vihata ja se kytkeytyy nimenomaan tuohon alkuaikaan. Siihen, että hän aidosti odotti minulta paljon enemmän kuin minä tai kukaan koskaan kykenee antamaan. Lopputuloksena se, että hän katkeroitui minulle ja ymmärrän sen siitäkin huolimatta, että hän se kohteli minua kaltoin. Mutta minä olin suhteessa tavallaan se aikuinen ja hän se kiukutteleva lapsi, jolle minä asettelin rajoja.

Minusta maailma on paha ja epäreilu paikka. Ymmärsin sen narsistin kanssa eläessäni, kuinka paljon olen saanutkaan. Minun ei tarvitse kuin vampyyri olla metsästämässä rakkautta jatkuvasti. Hänen isänsä oli kovan luokan narsisti ja äiti sellainen kiltti hiirulainen, isän alistama. Minä en osaa vihata narsistiexääni, vaikka tiedän, ettei hän ole mikään hyvä ihminen. Hänessä oli myös sanoinkuvaamatonta pahuutta, jota on vaikea selittää. Sen vain tunsi.

• n.o.p.p.a.
        uuuuuuuuuu kirjoitti:

Tämä on kyllä toden totta. Muistan, kuinka jälkeenpäin narsistiksi osoittautuneen miehen täytti toivo kun hän kohtasi minut. Hän oli aidosti jotenkin täynnä toivoa, hänen silmissään kimalsi hetkittäinen jonkinlainen toivon pilkahdus. En osaa edelleenkään vihata häntä. On minulla joskus ollut jotain kusipää poikakavereita, joita kohtaan tunnen edelleen jonkinlaista vihaa, mutta narsistia en osaa vihata ja se kytkeytyy nimenomaan tuohon alkuaikaan. Siihen, että hän aidosti odotti minulta paljon enemmän kuin minä tai kukaan koskaan kykenee antamaan. Lopputuloksena se, että hän katkeroitui minulle ja ymmärrän sen siitäkin huolimatta, että hän se kohteli minua kaltoin. Mutta minä olin suhteessa tavallaan se aikuinen ja hän se kiukutteleva lapsi, jolle minä asettelin rajoja.

Minusta maailma on paha ja epäreilu paikka. Ymmärsin sen narsistin kanssa eläessäni, kuinka paljon olen saanutkaan. Minun ei tarvitse kuin vampyyri olla metsästämässä rakkautta jatkuvasti. Hänen isänsä oli kovan luokan narsisti ja äiti sellainen kiltti hiirulainen, isän alistama. Minä en osaa vihata narsistiexääni, vaikka tiedän, ettei hän ole mikään hyvä ihminen. Hänessä oli myös sanoinkuvaamatonta pahuutta, jota on vaikea selittää. Sen vain tunsi.

:)

Sama tunne omasta eksästä...
        Ja olen miettinyt tuota omalla kohdallakin paljon.
        Luulisin, että sitä haluaa jotain, minkä saatuaan alkaa kuitenkin vihaamaan sitä toista...Kai olen aika häpeämätön tyyppi, kun tällaista voin myöntää, mutta kyllähän tuo eksänikin kerran totesi, kun sille iski taas joku "lapsellisuusvaihe" päälle ja tuli kainaloon pyörimään, että olen sille vain äidinkorvike. :D
        Siitä saatiin vaikka minkälaista hauskaa keskustelua aikaiseksi, mutta eipä siitä enempää...
        Olisihan tuon voinut ottaa, vaikka minkälaisena loukkauksena, mutta miksi suuttua itsestäänselvistä asioista...Kyllä minäkin tykkäsin sen kainalossa makoilla, ehkä juuri siksi, että tiesin että kumpikin on siinä suhteessa itsekkäistä syistä, eikä siihen sisältynyt liikaa mitään "tunteilua", mikä olisi juurikin aiheuttanut tuon viha-vastareaktion ja hylkäämisen...
        Ei narsisti halua rakkautta, vaan halveksuntaa ja vihaa...Minkä vuoksi toimii, kuin toimii...

• n.o.p.p.a.

Tiedän...Liikaa vastuuta ja kaikkea. :(

Mutta sen aikaa, kun olen täällä kirjoitellut mielestäni sinä ja Henna olette olleet parhaimmat tyypit tällä palstalla, mitenkään vähättelemättä muita, joiden kanssa on myös ollut hyviä keskusteluja...Esim. Yxexän kanssa oli hyvät jutut silloin joskus vuosi takaperin.

Hyvä biisi... :)

http://www.youtube.com/watch?v=BE9CXWV1alg

• Niinhän ne tekee mutta kun monipuolinen tarkastelu on kuitenkin avain inhimillisyyteen, voitaisiin kääntää asia myös toisin päin...

...että uhrithan elää melko paljon muiden kautta ja ottavat toisen elämän omakseen (ja luovuttavat vastuun pois).
      Kuoria, jotka täyttyvät toisista ihmisistä.

Mutta tietääkö uhri itsekään mitä haluaa ?
      Vai kelpaako kaikki, kunhan on vain itselleen päin ( eli pois päin itsestä) ?
      Eikö uhreilla ole realistisia unelmia ?

Ja kyllä, tämä voidaan tulkita provoksi mutta jos hetkenkään miettii asiaa toisin päin, ymmärtää, ettei asiat olet niin yksinkertaisia.

Syyllistämistä toisen käytöksestä ?
      Ei.

Tuntuu vain välillä siltä, että todellakin pitkässä narsistisessa suhteessa on usein, ei aina, kaksi narsistia, joista toista todellakin voitaisiin kuvata ohutnahkaiseksi ja toista paksummaksi.

• ..

"Miksi sä suollat näitä aloituksi kuin koira ******?"
      En ole kirjoitellut tälle foorumille liioin ennen. Lukenut vain ja vetänyt johtopäätöksiä, joten kaivappa se herne sieltä nenästä.

"Narsistithan elää melko paljon muiden kautta ja ottaa toisen elämän omakseen. Kertoisi vain, kuinka tyhjiä ihmisiä ovat. Kuoria, jotka täyttyvät lähteistä."

Onhan noissa selkeyttämisen varaa.. Lähinnä ajatus vain narsistisen ihmisen rikkinäisyydestä, joka oli tarkoitus heittää ilmoille.
      Sikäli, kun moisia piirteitä lähipiirissä tutkailen, ammottaa taustalla tyhjyys ja armoton epävarmuus, jota täytyy täyttää jollakin, että tuntisi olevansa täydempi.

"..niin eikö sellainen tee ihmisistä kuoria, jotka vain etsivät jotain ulkopuolista korjaamaan ja rakentamaan oman elämänsä, eivät koskaan ole tyytyväisiä siihen mitä ovat saaneet.."
      Samanmoisin ajatuksin aloitukseni kirjoitin.

En usko, että narsistiksi kukaan syntyy. Jossainhan ne syyt piilee, miksi sellaiseksi kasvaa.
      Koetan vain tajuta kyseisiä persoonia. Ei muuta.

• N

Narsisti tarvitsee toisia ihmisiä ympärilleen kehumaan kuinka hyvä hän onkaan. Kyllähän narsisti unelmoi alussa hyvästä suhteesta kunhan vain uhri pysyisi aina hänen vallassaan eikä pyristelisi siitä pois. Parisuhteessa elävä narsisti tuhoaa kyllä toisen ja toinen on enään pelkkä ulkokuori ja itsenäisyys on hävinnyt täysin.

Se on narsistin rarkoituskin että kun toinen on täysin alistettu hänen vallalleen niin huonoa ihmistä narsisti ei enään tarvitse ja on aika vaihtaa uuteen kiehtovampaan uhriin. Useinhan vielä niin että pitää monia yhtäaikaa siinä varalla. Yksi tuhottu niin on toinen heti valmiina.

Eikähän se ole loppujen lopuksi se rakkauden kaipuu joka saa ihmisen toivomaan kaikesta hyvää toisesta ja kuten on jo monesti ollut esillä narsisti osaa puhua toisen pyöryksiin.

• "narsisti osaa puhua toisen pyöryksiin. "

Eihän sitä voi kuin toivoa arvostelukykyä sille toiselle, törmäämmekin sen "toisen" vastuuseen tapahtuneesta.

• Ketä se on,sinäkö

Vastakysymys, äänestätkö sinä ehdokkaita politiikkaan? Miksi annat äänesi suosiolla narsistille joka määrää narsistisialakeja aina sen mukaan minkälaiset narsistit on suurimpaan ääneen ilmoittanut "mitä ei hyväksy tehtävän omalta näkökannaltaan".

Ei narsismia voi poistaa ennenkö lakkautetaan valtajärjestelmä joka luo tilaisuuden narsismille ja sille ettei yksilöä kunnioiteta omanlaisenaan.

Aina löytyy joku toinen joka tietää parhaiten mitä sinun kuuluu olla ja haluta. Aina löytyy vaikka joku psykologitantta joka kertoo kuinka vailinainen olet siinä ja siinä. Tantta toimii juurikin näiden oletettujen lakien mukaan. Jotka muuten ovat suurinta ihmiskunnan luomaa harhaa ihmisyydestä ja inhimillisyydestä.

Jos tanttojen toimi tsiikaa taaksepäin niin sielä on latistettu aivan kaikenlainen luonnollinen toiminta perheen hyväksi, tantta poimii sen osapuolen mielipiteen(jos on kyse perhe-erimielisyyksistä) jolla on kantavin ääni moittia toisia.

Ja jos palaamme yksinkertaisesti vielä kauemmas menneisyyteen, kerronpa teille tarinan kuinka isoisoisääni käytti vanhempi piika seksuaalisesti alaikäisenä hyväkseen ja tuli raskaaksi, piika ei lain mukaan voinut vaatia elatusta kaksosilleen, koska lain mukaan oli kyse lapseen sekaantumisesta. Inhimillisyyden mukaan toimittiin kuitenkin niin jotta piikaa lapsineen ei ajettu talosta pois vaan kirkonkirjojen mukaan kasvatti pienokaiset talossa kunnes olivat sen verran vanhempia jotta kykenivät lähtemään maailmalle. Olisihan se ollut jo heitteille jättö jos heille ei olisi sijaa annettu.

Jotta nykyään inhimillisyyden ja välinpitämisen vuoksi puhutaan laeista ja etuoikeuksista joita pitäisi saada kun toi ja toikin on tehnyt niin ja taistellaan oikeuksista käyttäytyä vain narsistisesti.

Onneksi on tämä kehittynyt yhteiskunta. Nyt voimme olla kohtaamatta asioita mitä olemme itse aiheuttaneet läheisillemme, jokainen voi ajatella vain omaa napaansa ja syytellä muita narsisteiksi.

Voimme ihailla myös heitä jotka eivät raamattua ole oikein lukeneet: niin myötä kuin vastamäessä. Ja sitten nämä eroavat hienojen lakipykälien mukaan ja alkaa rumba johon vededään kaikki mahdolliset asiasta tietämättömät hämmentämään "tietämyksineen soppaa" kun itse ei olla kasvettu aikuiseksi ja vastuuseen aiheuttamistaan teoistaan.

Sitten nämä itsekeskeiset eroajat lähtevät häiriköimään seuraavia uhrejaan marttyyriasenteillaan olettaen edelleenkin, että muut ihmiset ovat tarkoitettu vain häntä palvellakseen, eikä niin, että itse vihdoinkin kasvaisi eteenpäin ja edes yrittäisi rakentaa aitoa rakkautta lähmimmäiseen, voi eihän sellainnen onnistu kun jatketaan samaa rataa, perustetaan uusia perheitä rikottaviksi ja etsitään yhä uusia ihmisiä joidenka elämän voi tuhota aina vain perustellen omia tarpeitaan.

No joukko se on sekin joka on naimisissa ja lähtee silti seksuaalisesti häiriköimään ihmisiä jotka yrittävät sitä perhettä perustaa aidosta rakkaudesta. Vaanivat itsekeskeisyyksineen paikoissa joissa toiset sydämestään toivovat elämänkumppaninsa löytävän. Tyypit valehtelevat moneen suuntaan, kuinka hyvin asiat ovat liitossaan vaan sitten kun "poikien tai tyttöjen illanvietossa" kohtaavat ihmisen joka yrittää perhettä perustaa niin iskevät kuin sika limppuun häiriköimään ja esittelemään häikäiseviä itsetyydytystemppujaan jossa ei siis todellisuudessa ole mitään rakkauteen tai inhimillisyyteen liittyvää.

Neiti A toivoo perustavansa perheen ja on sisimissään valmis. Baarireissulla hän kohtaa kuitenkin Heppux-B.n joka haluaakin esitellä itsetyydyttäjän taitojaan. Hän aktin aloitettuaan tokaisee rehellisesti: olen muuten naimisissa ja jatkaa itsensäviihdyttämistään. Herra b.llä ei ole muuta kuin tämä loppuun asti hiottu taito, ei hän kohtaa aitona ihmisenä ketään muuta kuin itsensä ja mielihalunsa olla tehdä yhä vain täydellisempää itsetyydytystä.
      .
      Ihmettelettekö laisinkaan miksi sinkkujen määrä on niin huikea? Törkeästi itsekkyydellä hyväksikäytettyjä ihmisiä jotka ovat kohdanneet vain itsensäviihdyttäjiä jotka eivät edes ensimmäisissä suhteissaan kohdannut muuta kuin omat tarpeensa ja niiden täyttämiset.

On se hienoa kun on tämä kehittynyt yhteiskunta aina löytyy narsistille joku tantta tai jokin instanssi ketä rohkaisee ja sanoo: sinä toimit oikein. Ainakin viimeistään kun voittaa jotain oikeudenkäynnillä tuntee olleensa tyhjän oikeassa ja yksin itsekkyytensä kanssa.

Eli kyllä pitäisi tanttojen keskittyä johonkin muuhun puuhaan kun luomaan itsekkäille harhaisille oikeutuksen käyttää yhä vain lisää ihmisiä hyväkseen. Sitä kohtaamattomuuden harhaansa kun voi perustella vaikka millä verukkein.
      Kyllä avioliittoon kuului se lupaus, miksi rikkoa muidenkin elämän mahdollisuuksia onneen. Kun totuus aina on: itsekeskeisyys: MULLE MULLE. Ei oikea rakkaus sitä ole.

• Ketä se on,sinäkö

Tulipa pituutta kirjoitukselleni tässä loppu:

Narsismia ei olisi olemassakaan jos rakkautta ja inhimillisyyttä ei aina poljettaisi jalkoihin. Jos nyt naimisissa olevat narskut tajuaisivat lopettaa vaikka sen sinkkujen häiriköimisen ja antaisi heillekin tilaisuuden onneen ja aitoon etsimiseen ihan vaikka vajavaisine taitoineen. Ei sinne tarvitse nokkaansa tunkea joka paikkaan näyttämään, miten muiden pitäisi toimia oman täydellisyytensä nimissä, riittää kunhan pohtii miten itse toimii siinä suhteessa millekkä on itse sen papin aamenen hakenut. Ja ottaa niistä omista teoistaan vihdoinkin vastuun. Aikuiset ihmiset kai te sellaisia olette sentään.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5199
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      76
      4696
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2464
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1860
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1429
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe