Hei
Mikä olisi aloittelijalle ensimmäiseksi järjestelmäkameraksi hyvä? Eli suht helppokäyttöinen eikä hintaluokassa sieltä kalleimmasta päästä.
Ensimmäinen järkkäri
10
309
Vastaukset
- ensimmäiseksi
Nikon D3100
Pentax K-x - Käteensopiva
Joku muu kun Canon D1100
- Vertaaja
Kuvanlaadun perusteella ( ColorFoto no 6/2011) esim Canon 1100D tai Pentax Kx ( molemmat ns Testsieger) tai myös Samsung NX 11 tai Sony a33 ( ns Kauftip). Tietysti Nikon D3100 tai Olympus Pen E:t tai Panasonicin DMC:t ovat aivan riittävän hyviä ainakin harrastelijalle.
- dxxxx
Vertaaja kirjoitti:
Kuvanlaadun perusteella ( ColorFoto no 6/2011) esim Canon 1100D tai Pentax Kx ( molemmat ns Testsieger) tai myös Samsung NX 11 tai Sony a33 ( ns Kauftip). Tietysti Nikon D3100 tai Olympus Pen E:t tai Panasonicin DMC:t ovat aivan riittävän hyviä ainakin harrastelijalle.
Tekniikan maailman testissä canon 1100 oli viimeinen,testin voitti nikon d3100 ja toiseksi tuli pentax kr. Suosittelen Nikonia koska siitä löytyy aloittelijaa helpottava opastila
- chdk
dxxxx kirjoitti:
Tekniikan maailman testissä canon 1100 oli viimeinen,testin voitti nikon d3100 ja toiseksi tuli pentax kr. Suosittelen Nikonia koska siitä löytyy aloittelijaa helpottava opastila
MikroPC:n testissä nikon d3100 oli viimeinen,testin voitti pentax kr ja toiseksi tuli canon 600.
- Mistä moinen...
chdk kirjoitti:
MikroPC:n testissä nikon d3100 oli viimeinen,testin voitti pentax kr ja toiseksi tuli canon 600.
Motoristista ja Karavaanarista en ole löytänyt moisia testejä? Huonoja lehtiä?
- Vertaaja
dxxxx kirjoitti:
Tekniikan maailman testissä canon 1100 oli viimeinen,testin voitti nikon d3100 ja toiseksi tuli pentax kr. Suosittelen Nikonia koska siitä löytyy aloittelijaa helpottava opastila
Tuo TM:n mittaa vain kahta parametria kuvanlaadun suhteen ( kuvanlaatu ja hämäräkuvaus). ColorFoto mittaa 7 eri parametria:kyse on hieman eri testistä noiden lehtien kesken. Kyllä tuo TM:n "testi" kertoo jotain yleistasolla mutta ei se mikään kattava i ole. TM moitti esim Canon 1100 D rungon muovisuutta mutta totuus on se että kaikki nuo entry level rungot ovat muovisia verrattuna puoliamm runkoihin jolloin paino nousee 500 g:sta 800 g:aan. Erot noiden entry level runkojen välillä ovat pieniä :kannattaa perehtyä kameraliikkeissä niiden ergonomiaan, käyttövalikoihin jne mikä miellyttää eniten. Kuvanlaadussa ei tavallinen kuvaaja huomaa mitään suuria eroja.
- ensimmäiseksi
Vertaaja kirjoitti:
Tuo TM:n mittaa vain kahta parametria kuvanlaadun suhteen ( kuvanlaatu ja hämäräkuvaus). ColorFoto mittaa 7 eri parametria:kyse on hieman eri testistä noiden lehtien kesken. Kyllä tuo TM:n "testi" kertoo jotain yleistasolla mutta ei se mikään kattava i ole. TM moitti esim Canon 1100 D rungon muovisuutta mutta totuus on se että kaikki nuo entry level rungot ovat muovisia verrattuna puoliamm runkoihin jolloin paino nousee 500 g:sta 800 g:aan. Erot noiden entry level runkojen välillä ovat pieniä :kannattaa perehtyä kameraliikkeissä niiden ergonomiaan, käyttövalikoihin jne mikä miellyttää eniten. Kuvanlaadussa ei tavallinen kuvaaja huomaa mitään suuria eroja.
”Kuvanlaadussa ei tavallinen kuvaaja huomaa mitään suuria eroja.”
– erot eivät ole suuria mutta yksi lienee aloittajan kannalta merkittävä.
Ainoa ero jolla on ”tavalliselle” merkitystä kuvan laadun kannalta on dynamiikka. ”Tavallisella” tahtoo liian usein olla kuvan taivas ”puhki” tai/ja varjot tukossa. Tältä osin Pentax (dynamiikka) ja Nikon (aktiivinen D-Lighting) ovat muita askeleen edellä.
Dynamiikka antaa ”tavalliselle” pelivaraa, tämän huomaa siitä että vaaleiden sävyjen puhkipalaminen sekä tumman pään tukkoon meneminen kuvissa vähenee tai/ja saadaan RAW:n säätämisellä ”onnistumaan”.
- höpöä
niin varmaan
- se-on-hyvä
Panasonic dmc gh2 :ssa on kaikki mahdollinen mitä voi vaan keksiä sekä täys-älyautomatiikka, joka ajattelee kuvaajan puolesta (ei voi epäonnistua). Sillä voi myös manuaalitilassa harjoittella sitä "oikeaa kuvaamista".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579