55cm leveä jääkaappi!!

jääkaappiwanted

Onko kenelläkään tietoa 55cm uudesta jääkaapista. Eli pelkkä jääkaappi EI pakastinlokeroa alle.

Olen yrittänyt etsiä jokapuolelta ja tuntuu, että millään merkillä ei enää ole sen levyisiä jääkaappeja.

Auttakaa...

2

4455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiiä auttaako

Tarkoitatko että sun aukko on 55 leveä, vai että vanha jääkaappi oli 55 leveä (ja aukko varmaan sit 60).

Meinaan oikeestaan se jääkaapin leveys ei oo se juttu vaan se, minkä kokoisessa kolossa mahtuu vielä ovi auki. Kandee kattoo esim. Gigantin sivuilla kun niillä on iso valikoima, niin sieltä specseistä se aukeamisleveys ja täsmääkö se sun vanhaan.

Nykyset kaapit on tosiaan tehty yleensä niin, että niitten ovi mahtuu auki 60 cm aukossa. Virolaisista nettikaupoista voi löytyä kapeampia, suomeen toimittavia on useampia listattuna esim. www.vertaa.fi palvelussa.

Mulla ainakin rintamamiestaloon jossa oli vähän ei standardi paikka löytyi sopiva ihan käymällä mittanauhan kanssa Gigantissa.

• ei auttanut

Hohhoijaa. Pako kommentoida, jos ei mitään tiedä. Normaali jääkaappi on muutaman millin alle 600 leveä = mahtuu 600 mm leveään syvennykseen. Ns. 55 cm leveä, "kapea malli" on taas mitoitettu niin, että se menee 600 mm leveän komeron tai alakaapin sisään. Siis noin niinkuin leveytensä puolesta. Komeron/kaapin ovi toki pitää poistaa.

Vanhemmissa taloissahan jääkaappi on yleensä ollut työtason korkeudelle nostettuna ja nimeomaan komeron sisään upotettuna. Nykyään näitä näkee jo harvemmin - tilalle on usein väsätty korkea pakastinyhdistelmä. Mutta ihme liikkeistä on kaappia etsitty, kun pienissä jääkaapeissa näyttää 55 cm edelleen olevan yleisin. Jääkaappipakastimia puolestaan löytyy nihkeästi kapeana mallina.

Oven aukeamisen kanssa tällä ei ole mitään tekoa, koska jääkappia ei kuitenkaan tungeta sinne poteron perälle, vaan ovi & sarana jää syvennyksestä ulos ja oven mahtuu avaamaan jopa 180°.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1907
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1610
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      125
      1144
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      906
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe