Masennus vie voimat, eikä apua saa!

itken, en muuta voi

Joo elikkä oon ihan jostain 12-vuotiaasta ollu masentunu ja helmikuussa diagnosoitiin sosiaalisten tilanteiden pelko, paniikkihäiriöt ja toistuvan vaikean masennuksen psykoottinen jakso (noinkohan se meni..).

Oon siis tällä hetkellä 19 ja asun kihlattuni kanssa yhessä. Hakeuduin siis viime talvena kouluterveydenhoitajan kautta lääkäriin pahan olon, ahdistuksen ja muiden oireiden takia. Itsetuhoinen oon ollu aina, ja nyt viime kesästä/keväästä on ollut taas "säännöllistä" viiltelyä, lääkkeiden ja viinan sekakäyttöä sun muuta tyhmää. Säännöllisellä tarkoitan siis sitä, että useita kertoja viikossa.

Sain lähetteen psyk.polille ja tapasin lääkärin ekaa kertaa helmikuussa. Siitä lähtien tapasin tätä lekuria kerran kuussa, kunnes sain vihdoin ajan mielenterveyshoitajalle toukokuun lopussa. Olin vaatinut sitä jo heti ensi kättelyssä, koska olo on koko ajan semmoinen että täytyy päästä puhumaan ja purkamaan itteensä johonkin. Ja noi lääkärikäynnit oli vaan sitä että "mites menee" "joo nostetaan lääkkeitä, tässä sulle seuraava aika hei hei". Eli käytännössä niistä en kokenut saavani mitään hyötyä.

Lääkkeitä vaihdettiin tiuhaan, mikään niistä ei edes kerenny varmaan kunnolla alkaan vaikuttaan. Olen lääkärille joka kerta siellä käydessäni sanonut että tarvitsen tiheempää hoitoa ja mun on päästävä puhumaan johonkin.

Nyt oon siinä tilanteessa, että lääkärin tapasin kesäkuun ekalla viikolla, jolloin kysyi MINULTA että paljonkos nyt syön sitä Sepramia. Enhän mä nyt semmosia ulkoa muista, kun otan vaan ne pillerit aamulla naamaan ja se on siinä. Sanoin etten tarkkaan muista ja väärinhän muistin. Lääkäri ei siis missään vaiheessa kattonu koneelta että kuinka paljon mä todella syön sitä lääkettä. No, muistin et olisin syöny 10 mg:n tabuja 2 kpl aamulla. Se käski nostaa 40 mg:aan jotta alkais lääke vaikuttaan. Kotona tajusin sit et mä syön sitä jo sen 40 mg eikä se auta. Lääkäriä en sitten useista soitoista huolimatta tavoittanut.

Seuraavan ajan sain lokakuun loppuun. Hoitosuunnitelmassa kyllä lukee että on tiivistä hoitoa jotta pääsisin äkkiä siihen kuntoon että pääsen jatkamaan koulua (olen sairaslomalla). Jepjep.

Tilanne siis nyt todella huono; lopetin Sepramin koska se ei auttanut mihinkään, lääkäri on lomalla kun äitini sinne soitteli ja sanoi että mä tarvin todella nopeasti ajan jotta saisin jotkut lääkkeet ja apua ennenkun tapan itteni. Päivystys olis se ainoa vaihtoehto tällä hetkellä, mutta en saa aikaseks mennä. Pelkään niin paljon lähteä ulos nykyään että pelkkä kenkien jalkaan laittaminen aiheuttaa paniikkikohtauksen.

Oon loukussa. Miksen saa tarvitsemaani apua? Odottaako ne oikeasti siihen asti että teen jotain peruuttamatonta, ratkaisevaa, ehkä lopullista ja onnistun vielä siinä?

Mikä vittu suomea vaivaa kun täällä ei saa oman maan kansalaiset hoitoa :( ei tarvi ihmetellä kun kaikki voi huonosti ja itsemurhia tapahtuu usein..

0

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
        Maailman menoa
        73
        4527
      2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
        Maailman menoa
        105
        3769
      3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
        Maailman menoa
        139
        3458
      4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
        Maailman menoa
        37
        1970
      5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
        Maailman menoa
        69
        1911
      6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
        Haapavesi
        89
        1219
      7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
        Ikävä
        112
        1027
      8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
        Vantaa
        127
        934
      9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
        Ikävä
        55
        915
      10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
        Saarijärvi
        25
        837
      Aihe