Kevarit ja Poliisit?

jeebou

Eli ajattelin vaihtaa moposta kevariin ja ostaa uuden Aprilia RS 125.
Ja tarkoituksena olisi pikkusen piristää konetta ( tehari).
Eli kuinka tarkasti poliisi seuraa Kevareita? Alkaa testaamaan? Antaa sakkoja viritetystä?

42

2939

    Vastaukset

    • Ei ne niitä jaksa penkittää. Niitten pitäis roudata sun pyöräs dynaan joka on niin työlästä että ei niitä taia kiinnostaa... Suurinosa kevareista on täystehosia.

      • Kiitoksia Tiedosta


      • Mut ottivat kiinni tässä viikko takaperin vaikka ajelin todella siististi ja pyörää kierrätettyään ilmoittivat että vievät penkille.
        Kortti ja kilvet veke plus sakkoa se 72e
        pyörästä irtosi 23kW
        Kuulemma äänestä kuulivat.


      • Husqboiiwadap kirjoitti:

        Mut ottivat kiinni tässä viikko takaperin vaikka ajelin todella siististi ja pyörää kierrätettyään ilmoittivat että vievät penkille.
        Kortti ja kilvet veke plus sakkoa se 72e
        pyörästä irtosi 23kW
        Kuulemma äänestä kuulivat.

        viekö ne sen penkkiin heti samana päivänä vai esim joskus muutaman pöivän päästä ja kummalle se pyörä jää poliisille vai sinulle?


      • Ite aatellut ostaa 183cc wr nii osasinko joku kertoa paljos siin o kilowatteja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ite aatellut ostaa 183cc wr nii osasinko joku kertoa paljos siin o kilowatteja

        Riippuu IHAN kokonaisuudesta, eli mitä yhteensä on laiteltu ja kuinka hyvin. Miten on säädöissään ja sitä rataa.


    • Ja ne saa sen että on tt selville siitä kun vääntää kerran kaasun pohjaan :) Ei ne asialle mitään tee kun tosiaan joutuvat roudaamaan pyöräs helvetin kauas dynotettavaks... Mutta ennemmin niitä kiinnostaa kilven kulmat ja vilkkujen vilkkumis nopeus eli kiinnitä niihin huomiota :DD

      • Lain mukaa poliisi ei saa testata (ajaa) kevytmoottoripyöriä, eikä kierrättää YHTÄÄN. Just oli mototissa juttua, kun poliisi oli testannut sisäänajossa olevaa TT Husqua ja saanut sen leipomaan, niin joutui maksaan kaikki koneremppa kulut.


      • vxs4 kirjoitti:

        Lain mukaa poliisi ei saa testata (ajaa) kevytmoottoripyöriä, eikä kierrättää YHTÄÄN. Just oli mototissa juttua, kun poliisi oli testannut sisäänajossa olevaa TT Husqua ja saanut sen leipomaan, niin joutui maksaan kaikki koneremppa kulut.

        Kiinnostaisi tietää mihin pykälään perustat tietosi?


      • v76 kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää mihin pykälään perustat tietosi?

        En tiedä missä pykälässä näin sanotaan, mutta soitappa vaikka poliisilaitokselle ja kysy niin ne kyllä tietää sen pykälä missä lukee, että poliisilla ei ole oikeutta kierrätellä eikä ajaa moottoripyörää ilman omistajan antamaa lupaa.


      • Mee sitten vittuun puhumasta paskaa täältä. Ne mitään kilvenkulmia ja vilkkujen vilkkumisnopeuksia kattele. Eikä ne sitä tajua millon se on täysteho ja millon ei jos ne ei oo näihin perehtynyt. Vittu että tälläsiä pellejä täällä riittää..


      • sdfg4 kirjoitti:

        En tiedä missä pykälässä näin sanotaan, mutta soitappa vaikka poliisilaitokselle ja kysy niin ne kyllä tietää sen pykälä missä lukee, että poliisilla ei ole oikeutta kierrätellä eikä ajaa moottoripyörää ilman omistajan antamaa lupaa.

        Okei, kuitenkin ajorata jossa ne sitä testaa ON yleinen tie. Ja jos poliisilla ei kortti riitä. Niin jää haaveksi poliisin osalta. Koska silloinhan itse hän rikkoo lakia? Ja mitä vittua se hyödyttää että ajat kerran kaks parinsadan metrin suoran??? Kyllä se pitää penkille raahata se fillari että ne siitä saa lukemia sakkoja varten... Ja silloinhan niitten tarvii ottaa kevari takavarikkoon ja varata aika jostain taikka roudata kevari paikkaan jossa penkitetään fillareita..


      • sdfg4 kirjoitti:

        En tiedä missä pykälässä näin sanotaan, mutta soitappa vaikka poliisilaitokselle ja kysy niin ne kyllä tietää sen pykälä missä lukee, että poliisilla ei ole oikeutta kierrätellä eikä ajaa moottoripyörää ilman omistajan antamaa lupaa.

        En taida soitella. Asia ei niinpaljon kiinnosta. Miten se muuten menee sitten jos kerran ei saa kierrättää kiinnileikkaantumisen pelossa jne, niin miten se dynohomma sitten suoritetaan? Sikäli jos sinne fillaria koskaan viedään.
        Omaa työmatkapiikkiäni saavat kokeilla ja dynotella niin paljon kuin lystäävät, ja miksei tuota pitemmän matkan fillariakin.
        Uskossa on hyvä elää, ja kun sinullekin tulee ikää tai kokemusta tarpeeksi, alkaa tuo teiniangsti hälvetä. Toivottavasti.


      • v76 kirjoitti:

        En taida soitella. Asia ei niinpaljon kiinnosta. Miten se muuten menee sitten jos kerran ei saa kierrättää kiinnileikkaantumisen pelossa jne, niin miten se dynohomma sitten suoritetaan? Sikäli jos sinne fillaria koskaan viedään.
        Omaa työmatkapiikkiäni saavat kokeilla ja dynotella niin paljon kuin lystäävät, ja miksei tuota pitemmän matkan fillariakin.
        Uskossa on hyvä elää, ja kun sinullekin tulee ikää tai kokemusta tarpeeksi, alkaa tuo teiniangsti hälvetä. Toivottavasti.

        Jos se leikkaa dynottamisessa niin poliisit ne sen tietenkin korjauttaa. Ja mikä teiniangsti? Sulla sitä masennusta taitaa olla kun en ole mitenkään asiattomasta/epäkunnioittavasti kirjoittanut ja alat heti provoilla..


      • dfg4 kirjoitti:

        Jos se leikkaa dynottamisessa niin poliisit ne sen tietenkin korjauttaa. Ja mikä teiniangsti? Sulla sitä masennusta taitaa olla kun en ole mitenkään asiattomasta/epäkunnioittavasti kirjoittanut ja alat heti provoilla..

        En usko että leikkaa, ellei kyseessä oo joku vm 07 exc missä huollot jääny pikkasen paitsi..


      • pitprosm kirjoitti:

        Mee sitten vittuun puhumasta paskaa täältä. Ne mitään kilvenkulmia ja vilkkujen vilkkumisnopeuksia kattele. Eikä ne sitä tajua millon se on täysteho ja millon ei jos ne ei oo näihin perehtynyt. Vittu että tälläsiä pellejä täällä riittää..

        Haha:D sää voisit mennä muualle ulisemaan:D ne kattoo just kilven kulmaa ja vilkkujen toimintaa ja usein sakottaa näistä kato vaikka youtubesta videoita kun on käynyt näin


    • Poliisit on perehtynyt asiaan. Lähdetään siitä että AUTOLLA liikkuva poliisi EI testaa kevareita eikä siis kattele tehoja vaan silmällä nähtäviä epäkohtia kuten kilven kulmat. Mutta jos MOOTTORIPYÖRÄLLÄ ajava poliisi vääntää kerran kaasunkin pohjaan niin se kuulee jo äänestä onko tt ja sillon on se "vaara" että lähtee kemmu dynotettavaksi.

      JA HYVÄT IHMISET te ilmeisesti asutte jossain missä dynoja on joka kulman takana. Itse asuan Sysmässä ja lähin dynometri on helsingissä tai lahdessa (lahteen 100km ja hesaan 200km) niin täältä ei ole KOSKAAN lähtenyt yhtyään kevaria dynotettavaksi. Sen sijaan kilpiä on lähtenyt kun vilkut ei toimi ja kilpi on väärässä kulmassa.

      • No mutta kun ei se moottoripyöräpoliisi saa vääntää sitä kaasua yhtään tai dynomääräys kumotaan ja tulee poliisille huomautus.


      • dfg4 kirjoitti:

        No mutta kun ei se moottoripyöräpoliisi saa vääntää sitä kaasua yhtään tai dynomääräys kumotaan ja tulee poliisille huomautus.

        No sillälailla. Samaan sarjaan menee kun mopopoika selittää ikänsä pyörien kanssa pelanneelle mp-poliisille tämän ihmeteltyä säveliä jotka mopo putkestaan päästää ´jotta siitä on villat vaan palanu putkesta´. Aha, no ei sitä sitten oo viritetty :D


      • annamunkaikkikestääj kirjoitti:

        No sillälailla. Samaan sarjaan menee kun mopopoika selittää ikänsä pyörien kanssa pelanneelle mp-poliisille tämän ihmeteltyä säveliä jotka mopo putkestaan päästää ´jotta siitä on villat vaan palanu putkesta´. Aha, no ei sitä sitten oo viritetty :D

        Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, niin kevariin ei saa poliisi kajota, muuta kuin valot ja muut merkinantolaitteet tarkastaessa. Joten kuka idiootti myöntäis kevarinsa olevan täystehoinen, kun se tietää välitöntä penkitystä.


      • Nykyäänhän poliisit alkaa soittelemaan toista partioita dynometrin kanssa jos epäilys tt kemmusta.


      • Se on mopometri ja sillä mitataan Huippunopeus paikoiltaa ja sitä käytetään mopoissa. Oikea dynohan siis painaa vitusti koska rulla ja muut vekottimet.


      • eiookokemusta kirjoitti:

        Se on mopometri ja sillä mitataan Huippunopeus paikoiltaa ja sitä käytetään mopoissa. Oikea dynohan siis painaa vitusti koska rulla ja muut vekottimet.

        Eli jos täällä jämsässä liikkuu uus maija jolla on kannettava penkityslaite ei haittaa jos hommaan kisapiikin?


    • jos haluaa suorittaa A1-kortin niin pitääkö olla myös mopokortti? ei kehtais kumpakin ostaa ku mopokorttiki maksaa jo jtn 500e

      • Ei pidä olla.


      • dfg4 kirjoitti:

        Ei pidä olla.

        eikä sillä vissiin mitään etuakaan saa jos on mopokortin aikasemmin suorittanu?


      • jaa, kirjoitti:

        eikä sillä vissiin mitään etuakaan saa jos on mopokortin aikasemmin suorittanu?

        Ei ole.


      • ei ja kortti itse maksaa 50 euroa. tulipa vaan mieleen:D


      • jaa, kirjoitti:

        eikä sillä vissiin mitään etuakaan saa jos on mopokortin aikasemmin suorittanu?

        Mopokortista saa n.100e alennusta kevarikortista


      • jaa, kirjoitti:

        eikä sillä vissiin mitään etuakaan saa jos on mopokortin aikasemmin suorittanu?

        On siitä ihan vähän etua koska ei tarvii suorittaa eas koulutusta toista kertaa ja sitte saa vähän vähemmän ajot tunteja, mutta ei sitä mopokorttia kannata hankkia jos vaan haluut etuja kevarii


    • itselläni kävi niin että sivari pysäytti kun ajelin "pientä" ylinopeutta ohi tt detsillä ja ku se kyseli et mitä pärrälle on tehty ni kyl mä sanoin et on siin vaa kuriton putki mut ei muuta ni EI SIINÄ MITÄÄN DYNOJA TEHÄ! se ei ees hipassukkaan detsiin

    • Mopokortti maksaa nykyään sen ~500€
      Kevarikortti maksaa tonnin luokkaa mopokortin kanssa, mopokortilla saa teoria-, ja ajotunneista kummastakin yhden tunnin hyvitystä.

    • Onko järkeä ostaa 2 tahti kyykkyä tai enduro mallia. Kiinnostais noi tehot, mutta kiinnostaako ne enään 2 kuukauden päästä. Kannattaisko kääntyä nelitahti kyykkyjen puoleen vai onko noissa kurittomissa 2 tahtisissa ideaa ? Mikä kaks tahti ois sitten hyvä ? Aprilia rs, ktm, husse, yamaha dt, honda cr... ?

      • ostat jonkun mahdollimman halvan ja odotat että saat korotettua A2 sitten ostat jonku ison moottoripyörän joka kuristettu 35kw niin kyllä vie jo ihan tarpeeksi, ainut jolla häviät sen jälkeen tehoissa ja viivoissa on joku A luokkaan kuuluva moottoripyörä tai urheiluauto, on kummikin 35kw sen verran tehokas että jättää noi 125cc leikkilelut taakseen ja oot jo kaukana kun autot lähtee vasta valoista liikkeelle.

        voihan tietty ostaa jonku kevarin ja ottaa kuristukset pois, mutta jos papereissa 10kw ja moottoripyörä kulkee vaivatta 120km/h ja kiihtyy hemmetin reippaasti voi siinä kohtaa poliisinkin kiinnostus herätä jos moottoripyöristä jotain sattuu tajuaa.

        putken saa vaihtaa kunhan tehot ei nouse yli papereissa olevan, mutta jos niissä pareissa se lukema joka tehtaalla ilmoitettu niin se on yläkänttii vähäsen ydeensä aina. joten huolettu voi pistää tehoputken ja jos penkittäis niin alkais vasta nyt varmaan olemaa lähellä tehot sitä paperin lukemassa joten mitään sanktiota ei tuu koska tehot alle papereissa ja vaatimukset täyttyy a1 luokkaa ellei ole mitään muuta viriä.


    • Hinta vois olla 3000€ luokkaa käytettynä. (eks se kannata käytettynä ostaa)

    • Nykypäivänä niil saattaa olla vissii joku kannettava penkityslaite ja miten oon käsittäny tii poliisiauto poliiseja ei kiinnosta muutaku jos ei oo vilkkuja tai on kilpi underissa nii tulee sanomista mutta poliisimoottoripyöriä (kuskeja piti tarkentaa (; ) kiinnostaa ja niitä kannattaa varoa. Tulee moottoripyörä vero joka on kalliimpi homma eli joko vakio tai sit kisapiikki ja kilpi underii eikä jäähä oottelee jos tulee poliisi.

      • Korjaan" se kannettava penkityslaite koskee vissiin vaan mopojen huippunopeuksien testaamista eittei tuu mitään että kulki liikaa koska poliisi on läski ja ajaase alamäkeen


    • KHIHIHII MUAHHAHAAA MOLTROLOL!
      125 cc saa kulkea niin vitun lujaa kuin saat sen kulkemaan. Siinä saa olla tehoja tohjopäät vaikka 450kw. Vain kuutiomäärä eli 125 cc määrittää pyöräsi. Poliisit eivät saa viedä pyörääsi mitattavaksi eli paskaa puhutte. Et voi saada 500 cc moottoripyörää 125 cc vakuutuksille ja kuutiomäärän ilmoittaa valmistaja sekä sen saa selville rekisterinumerosta. Jos olet niin idiootti, että ajat ilman vakuutuksia 500 cc pyörällä jossa kaverin 125 cc:stä pöllityt kilvet, niin sitten olet kusessa. et oikein muuten voi.... Kelaa vähän mitä neulot aivoissasi tollo :-o

      • Kevytmoottoripyörän rajoitukset on 125cc JA max. 11kw. Ja poliisi todellakin saa viedä sen penkitettäväksi jos sitä tarpeeksi vituttaa.


      • Voi vittu mikä äyssi säki oot, a1 luokan pyörän tehot ei saa ylittää 11kw joten se ei voi mennä niin lujaa kun pääsen voi jumalauta painu vittu takas äitis tissile saatanan huora


    • Jos ajelisin teoriassa 125cc kevarimankia mopokortilla paljon voi joutua maksamaan

      • Älä jää kiinni, se on neuvo verraton.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

      ”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      198
      6884
    2. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      5224
    3. Stefu kärähti taas amfetamiinista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Eikö tuolle sekoilulle näy loppua? https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b3a29a6e-ac7d-460f-bd45-23ee51898a72
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      3865
    4. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

      Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      101
      3112