Kumpaan yliopistoon kannattaa lähteä opiskelemaan? Tukholmassa minulla varmistui paikka Pol kandprogram i nationalekonomi och statsvetenskap- koulutusohjelmassa, mutta paikka olisi tarjolla myös Turun kauppakorkeassa.
Kummasta vaihtoehdosta [valtiotieteilijä vs. ekonomi] seuraa paremmat mahdollisuudet työmarkkinoilla (palkka, työllisyys)? Kumpi koulutusohjelma takaa paremman elannon?
Kertokaa oma mielipiteenne kumpaan paikkaan kannattaisi lähteä opiskelemaan.
Turun kauppakorkea vs Tukholman yliopisto
3
791
Vastaukset
- some_thoughts
No riippuu varmaan mitä haluat tulevaisuudessa alkaa tekemään, kummassa maassa uraa rakentamaan jne. :D Uskaltaisin arvata, että Turusta laskiksen&rahoituksen tai kansiksen pääainevalinnalla pääset paremmille liksoille (ainakin Suomessa) ja työllistyminen on hyvin suoritetun tutkinnon jälkeen suht simppeliä (tämä ei sitten koske mitään markkinoinnin tai johtamisen tms. hömppää, kuten tilintarkastuksen professorini aikoinaan mainosti)... Politiikkaa myös jonkin verran lukeneena en itse ole täysin kärryillä, mihin sitä pääaineenaan lukeneet ajattelevat työllistyvänsä.
- oihml
Mä näen ulkomaille lähdön meriittinä. Lisäksi saisit vahvan ruotsin kielen taidon (ellet jo omaa sellaista). Ruotsalaista yliopistosysteemiä en tunne, mutta kai sielläkin tutkintoon sivuaineita kuuluu. Ed. vastaaja puhuu "politiikan" opinnoista, mutta onkos tuo nyt vain "politiikan" opiskelua vai kansataloustiedettä tuo oppiaine?
Tuollaisia parempi elanto -juttuja lienee aika turha hirveästi miettiä, eikä tuollaiseen kai voi mitenkään kovin yksiselitteisesti vastata. Työllistymiseen ja omaan tulotasoon kuitenkin liittyy aika paljon kaikkea muutakin kuin vain suoritettu tutkinto. Luulisi kauppatieteellisesti suuntautuneiden ihmisten ymmärtävänä tämän.
Mutta toki kotimaahan jääminen on turvallinen ja helppo ratkaisu. Toisaalta Tukholma on jo maailmanluokan kaupunki - siinäkin on tietty hyvät ja huonot puolensa. - eogmlsgj
Hej, huomasin että viesti on vanha, mutta vastaan kuitenkin. Olen itse suorittamassa Tukholman yliopistossa tuota mainitsemaasi pol. kand. ohjelmaa, tosin olen ihan pian valmistumassa, jäljellä on enää tämä kevät. Olen lukenut 90hp valtiotieteitä, 60 hp kansantaloustiedettä sekä 30 tilastotiedettä tämän kevään loppuun mennessä. Mielestäni tämä on ollut hyvä valinta: Olen muun muassa työllistynyt jo nyt opintojeni aikana ihan hyvään työhön (tosin kaupalliselta alalla). Ja positiivistä on ollut tietysti kielitaidon karttuminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984