Elämänselkää

Tuuleni -
Aurinkoni -
Aaltoni -

nämä soinnut
soljuvat luonnonlangoillaan

sfääreistä
sfääreihin

läpi horisonttien
väreillen toisiaan


mutta minne lienet
tämän runoni pujottavan
jotta toisensa tavoittaisivat

pohjattomaan kosketukseen.

Aalloilla häilyy väriesi kimallus
tuulenvireissä helmeilee sointusi

säveleet

niin laulaa elämänkanteleesi
niin kertoo maailman äänet tuulillaan
niin suree välillä äänetön hiljaisuus

joka ei toistaan tavoita

- koskemattomuus
ikävöi kosketuksen kaipuutaan -

hyväilyjen mertaan
lähemmäs tuulten avaruuttaan

vapaiden aaltojen hyväillä
tuulien siivillä löytää itsensä

rakkaudeksi merien vietäviksi


Ja niin kaukana laulaa ulappa
tuulienpyörre minuun

ankkuroi elämänvirtaa
äänetönnä kohti aavaa

- elämänselkää -

selät
toistaan
hyväillen.

6

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaana K

      Ihana, kerta kaikkiaan ihana runo.
      En jaksa yleensä pitkiä runoja lukea,
      mutta tämä vei mennessään ja ahmien
      luin sitä. Hieno runo.

      • Oli hiukka vaikeuksia että miten tätä runoani vien kuin johdattelenkin.
        Monien yrityksien kuin sommitelmienkin jälkeen se lopulta sai tälläisen muodon.
        Että vielä lukiessani tämän ennenkuin laitoin tänne,olin kohtuu tyytyväinen tekstiini ja useinkin pitemmissä runoissa on omat vaaransa jotta pysyisi ns.kuosissaan - joskus onnistuen ja joskus taas ei.

        Kuitenkin eräänlainen tunne kuin ajatus runon sisällöstä oli kyllä mielessäni jopa hyvinkin kirkkaana mutta toteuttamisessa tyydyttävällä tasolle oli sitten enemmänkin purtavaa.

        Kiitos Sinulle Jaana että jaksoit lukea ja sait tästä jotain irti itsellesi.

        Heinäkuun vilvoittavia tuulia helteiden lomaan lähetän Sinulle.


    • : )

      niin kauniin selkäsi vietäväksi
      herkintä kosketusta...
      sanojesi sointi

      KIITOS !!!!!

      • Hienoa jos näinkin todella pidit runostani,joka oli pientä kisaa aikaa kuin toteuttamista vastaan mutta sain kuin sainkin loppuun viedyksi.

        Vaikka tunne ja ajatus olisi ikäänkuin valmiina esikirjoitettavaksi,niin lopullinen muotoonsa asettaminen saattaa tuottaa vaikeuksia,etenkin jos sanottavaa on enemmänkin mutta tietty rajallisuus pituuden suhteen - rajattuna.

        Kirjoittaessani tätä itselläni oli kyllä vahva tunne mutta muotoseikat rajoineen oli yllättävänkin "kitsas"esille tuomiseen.

        KIITOS - kuuluu myös Sinulle Hyvä Lukijani ..taisin sittenkin onnistua !

        Hyviä Heinäkuun päiviä Toivottelen !


    • *MURUKULTA*
      • - Hieno - oli myös vastauksesi kuvan kera ; josta Lämmin Kiitos !

        Ja hyvältä tuntuu myös minulta jos runoni kestää useammankin luku kerran kuin antaa lukijalle aatoksiakin.

        Ihastelen jälleen niin vastavalojasi kuin kuviakin. - Taidenikkari !

        Ei sulateta itseämme aurinkoon ja helteiden "sulatusuuneihin" eikä hukuta mahdollisiin tulvavesiin.

        Hauskuutta Elämääsi !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe