Gallupia

"parantunut" bulimik

Eli mikä "pääsyy" vaikuttaa syömishäiriösi taustalla:
a. Seksuaalinen hyväksikäyttö lapsuudessa/ nuoruudessa
b. Muu kaltoinkohtelu
c. Muu syy, mikä?
d. En tiedä/ tunnista.

6

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teetäjasympatiaa

      Mun kohdalla:
      -seksuaalinen hyväksikäyttö. Omassa perheessä, e i isä, setä, veli, isoisä tms. Enempää en sano.
      -muu kaltoinkohtelu
      -fyysinen ja psyykkinen pahoinpitely
      -sairas äiti; syömishäiriöinen muu psyyk. sairaus.

    • "parantunut" bulimik

      itselläni
      - fyysinen ja psyykkinen pahoinpitely, perheessä henkinen ilmapiiri "sairas"
      - muu kaltoinkohtelu
      - seksuaalista hyväksikäyttöä en muista, mutta joitakin epämääräisiä "tuntemuksia" on (en ala tarkemmin selvittämään), voi kai johtua muustakin...

      Lisäkysymys, kuinka olet selviytynyt?
      a. terapian avulla
      b. itse
      c. elän edelleen syömishäiriön kanssa, aion haketua avun piiriin
      d. elän edelleen syömishäiriön kanssa, en aio hakea apua.

      Vastatkaa ihmiset rohkeasti. Asia kiinnostaa itseäni omakohtaisen kokemuksen vuoksi. Ja ehkä joku voisi tästä keskustelusta saada kimmokkeen hakea apua itselleen, ennen kuin on myöhäistä.

    • teetäjasympatiaa

      Miten selviytynyt?
      -olen työskennellyt asian kanssa TODELLA paljon yksin ja siskon kanssa.
      -olen menossa hoitoon syömishäiriön takia, ja kun kunto paranee alkaa traumaterapia.
      -siihen asti elän anoreksiani kanssa... =C

    • itkupotkuraivari

      c) Muu syy, mikä? : Aina halunnut laihtua, olen ollut tyytymätön omaan vartalooni. Vuosien yritysten jälkeen onnistuin laihduttamaan sievän kasan kiloja, ja siitä se sitten lähti kun ei pysty pitämään syömistään kurissa enää. turhautuminen elämään ja jostakin pitää saada mielihyvää ---> syöminen.

      ja

      c) elän edelleen syömishäiriön kanssa, aion haketua avun piiriin
      ^ olen jo hakenut apua, lähete syömishäiriöklinikalle on lähetetty. Aikaa odottelen..

    • Goodluckeveryone

      Olen 36 v ja elänyt kausiluontoisen bulimian kanssa 20 vuotta. (huh!) Bulimia oli poissa välillä monta vuotta (aika jolloin olin naimisissa, lihoin 20 kg). Mistä kaikki alkoi? Jäin 16 vuotiaana yksin asumaan, vanhemmat erosi uskon että, kysessä oli hylkäämisen tunne, teininä olin todella kriitiinen ulkonäköäni kohtaan. Apua en ole koskaan hakenut, mieli on tehnyt mutta kynnys on kova. Uskon, että pääsen tästä itse eroon (toivottavasti!). Bulimia kohtauksia minulla on tällähetkellä pari kertaa viikossa, ahmin ja oksennan siis. Syön muuten ihan "normaalisti" vain nuo "extrat" oksennan. Huomaan, että bulimiani on hieman pahempi nyt koska viime vuonna miesystäväni jätti minut. Haen tällä ehkä hyväksyntää olemalla "täydellinen" (kuka on?) ja tuo hylkäys toistui (vanhempien ero) ja sen takia kohtaukset pahenivat.

    • deeepressed

      Mun syy: masennus, en tiiä mistä se sit johtu
      Miten selviydyin: vielä taistelen, vihdoin olen hyväksynyt sen, etten yksin pärjää ja terapia alkaa pian

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      68
      831
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe