Hyvänlaatuinen kasvain (?) munasarjassa

Nipsu -91

Olen 19-vuotias nuori nainen.
Pari viikkoa sitten havaitsin sohvalla makaillessani vasemmalla puolella alavatsassa aika suuren paiseen. Minulla oli myös samaan aikaan kurkkutulehdus, jonka takia kävin sairaalalla, joten kerroin naislääkärille myös toisesta vaivastani, ja hän kokeili vatsaani, mutta ei havainnut mitään. Ei kuitenkaan kirjoittanut lähetettä ultraan, minun piti soittaa sinne itse seuraavana päivänä. Olin tietysti huolissani, ja halusin tietää, mikä vatsassani on!
Sain sitten lähetteen (miespuoliselle) ylilääkärille, ja hän kokeili vatsaani, ja hän huomasi siellä jotain epämääräistä.
Kävin parin päivän päästä ultrassa, ja ylilääkäri (naispuolinen) havaitsi siellä ''nesterakkulan'', mutta ei osannut sanoa tarkemmin, mistä on kyse.
Minun piti vielä ITSE kysellä, että mitä siellä oikein näkyy!
Sovimme hoitajan kanssa soittoajan, jossa kerrottaisiin paremmin tuloksista. Kun lääkäri vihdoin soitti, empä oikein saanut kuulla mitään uutta, muutakuin että ''älä ole huolissasi, ei se yleensä noin nuorilla ole pahanlaatuinen''.

Sain sitten lähetteen ''isompaan'' sairaalaan, mutta aika oli vasta reilun 3 viikon päästä.. No ei muutaku odottelemaan...
Mutta eipä tarvinnut odotella kuin vajaa pari viikkoa, kun yhtenä aamuna aamupalan jälkeen vatsani tuli yhtäkkiä ihan HELVETIN kipeäksi. Soitin töihin että tänään en taida olla työkykyinen... Ei muutaku illalla käymään sairaalalla, siellä laitettiin tippa, ja kivut onneks helpottuivat. Sieltä sitten vietiin tänne ''isompaan'' sairaalaan ambulanssilla, kivut olivat kuitenkin niin runsaat, vaikka suurin kipu oli kyllä lähtenyt lääkkeiden avulla. En onneksi tarvinnut tyylii morfiinia... Sairaalan pedissä sain odotella 2 tuntia, ennen kuin lääkäri tuli tutkimaan, paineltiin vähän mahaa, tungettiin sormea perseeseen jos kipu tulisi peräsuolesta, ja otettiin 5 purkkia verta... Sitten taas sain odotella pari tuntia, ennen kuin pääsin gynelle (kello oli jo yli puolenyön, joten väsy painoi pikkasen).
Gyne tutki alapäätä, eikä löytänyt mitään normaalista poikkeavaa emättimestäni, mutta hänkin havaitsi vatsassa ''jotakin''...
Tässä vaiheessa kivut olivat jo melkein häipyneet, mutta halusin olla vielä varmuuden vuoksi yön sairaalalla, jos kivut pahenisivat... Eipä gynekologikaan mitään uutta kertonut, muutakuin että ''tuskin se on pahalaatuinen'', ym... Sain taas odotella ainakin puoli tuntia, ennen kuin pääsin nukkumaan.
(Kaiken lisäksi äitini sairasti munasarjasyövän v-92, mutta luojan kiitos selvisi siitä... Sen takia itsekin olen hieman huolissaan tilanteestani...)

Yöllä en onneksi tarvinnut muutakuin yhden 600 buranan, ja seuraavana päivänä kivut olivat jo melkein kadonneet. Ulosteen pinnistäminen vähän sattui mutta muuten ok. Pyysin silti vielä aamulla varmuuden vuoksi vielä yhden buranan. Ja kuinka ollakkaan, lääkäriä sai taas odotella ainakin 3 tuntia :)... Eikä hoitajilla ollut mitään hajua koska tulee...
Jos jotain tältä reissulta opin, niin en halua enää pitkään aikaan mennä sairaalaan, koska se on ihan perseestä, mutta valitettavasi joudun taas menemään loppukuusta... Toivottavasti tämä kasvainkystatyränesterakkula-mikälie-leikataan mahd. nopeasti!!!
Tällä hetkellä olen kotona, ja voin suht. hyvin, mitä nyt vähän tokkurainen huonosti nukutun yön jälkeen...
Mutta kyllä se oma peti sairaalan pedin voittaa :)

Haluankin siis kysyä, onko KENELLÄKÄÄN ollut vastaavia kokemuksia?
Kiva vääntää itkua kotona, koska ei tiedä yhtään, mikä minua odottaa loppukuusta, ja töissä pitäisi vielä sinnitellä jonkun aikaan... Onneksi on silti läheiset tukena.

Kertokaa ihmeessä omia kokemuksianne...

0

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
        Maailman menoa
        135
        7167
      2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
        Euroviisut
        125
        4961
      3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
        Tv-sarjat
        66
        4312
      4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
        Suomalaiset julkkikset
        15
        3473
      5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
        NATO
        724
        2281
      6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
        Maailman menoa
        297
        1755
      7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
        Ikävä
        22
        1506
      8. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
        Ikävä
        67
        1475
      9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
        Ikävä
        58
        1438
      10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
        Ähtäri
        58
        1394
      Aihe